Spring naar bijdragen

Simon Loos en Peter Appel fuseren


Domino
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
16 uur geleden zei Durashift:

 

Kijk an, je bent toch overgestapt. :ok:

 

(toch?...of heb ik de verkeerde voor mij).

Ben anderhalf jaar geleden overgestapt van boon naar simon loos Aankomend januari tekenen voor vast dienstverband. Rijd nu brood voor de aldi, gall&gall , albert heijn en de plus. variatie genoeg 🙂

 

Afgezien het met regen in het donker rijden je niet veel aan je buitenspiegel hebt ben ik zeer te spreken met het feit dat de spiegels meedraaien als je een bocht maakt. vooral achteruit een inpandig dock of straatje die je alleen overhands kan nemen vind ik toch wel erg handig. Een merendeel van de vaste chauffeurs willen er ook niet mee rijden maakt deze wagen min of meer mijn vaste wagen. Mij hoor je niet klagen hoor 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei nnndoh:

Ben anderhalf jaar geleden overgestapt van boon naar simon loos Aankomend januari tekenen voor vast dienstverband. Rijd nu brood voor de aldi, gall&gall , albert heijn en de plus. variatie genoeg 🙂

 

Afgezien het met regen in het donker rijden je niet veel aan je buitenspiegel hebt ben ik zeer te spreken met het feit dat de spiegels meedraaien als je een bocht maakt. vooral achteruit een inpandig dock of straatje die je alleen overhands kan nemen vind ik toch wel erg handig. Een merendeel van de vaste chauffeurs willen er ook niet mee rijden maakt deze wagen min of meer mijn vaste wagen. Mij hoor je niet klagen hoor 🙂

Ff vraag kun je die camera spiegels in klappen of gaat dat niet, wij krijgen er binnenkort ook, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei road train:

Ff vraag kun je die camera spiegels in klappen of gaat dat niet, wij krijgen er binnenkort ook, 

Die kan je inklappen, want heb dat een Bavaria chauffeur in Veghel zien doen bij de truckcleaning op de Doornhoek.

Wel ff een doekje over de lenzen voor je gaat rijden, tenminste dat deed hij wel.
Was een ouwe rot in het biertransport die nog bij Bavaria zelf in loondienst was geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei iveco 35c17:

Dan  neem je de rotondes niet meer zoals je het geleerd hebt. Als je dat doet gaat het perfect, Althans met die waar ik weleens op mag rijden wel.

In het donker vooruit rijdend zonder verlichting van iets heb je idd weinig aan die camera. Maar met achteruit rijden heb je wel weer perfect zicht.

Deze wagens halen de rotonde informatie op via gps denk ik , niet de sensor aan de voorkant. Heb al enkele keren meegemaakt dat met nieuwe rotondes hij niet afremt , En bijv bij pijnacker (delfgauw) waar de rotonde weer is vervangen voor stoplichten hij wel netjes afremt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei opa bert:

Ik heb absoluut niks tegen Mercedes , in tegendeel , we hebben nu 3 van spiegelloze sterren rijden , ik heb nog geen positief geluid van de vaste chauffeurs gehoord.

Datzelfde zei ik dus een paar maanden geleden hier ook. Maar inmiddels, nu een paar maanden verder dus, zijn de negatieve reacties van mijn collega's die spiegelloos rijden veranderd naar overwegend super tevreden. Kwestie van wennen dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei nnndoh:

Ben anderhalf jaar geleden overgestapt van boon naar simon loos Aankomend januari tekenen voor vast dienstverband. Rijd nu brood voor de aldi, gall&gall , albert heijn en de plus. variatie genoeg 🙂

 

Afgezien het met regen in het donker rijden je niet veel aan je buitenspiegel hebt ben ik zeer te spreken met het feit dat de spiegels meedraaien als je een bocht maakt. vooral achteruit een inpandig dock of straatje die je alleen overhands kan nemen vind ik toch wel erg handig. Een merendeel van de vaste chauffeurs willen er ook niet mee rijden maakt deze wagen min of meer mijn vaste wagen. Mij hoor je niet klagen hoor 🙂

Meedraaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei nnndoh:

Deze wagens halen de rotonde informatie op via gps denk ik , niet de sensor aan de voorkant. Heb al enkele keren meegemaakt dat met nieuwe rotondes hij niet afremt , En bijv bij pijnacker (delfgauw) waar de rotonde weer is vervangen voor stoplichten hij wel netjes afremt

Werkt gewoon via de standaard navigatie. Is overigens tt trucker 6000  maar door Mercedes aangepast voor dit doeleinde. Waardeloos systeem. De flitspaainformatie is er nu afgehaald want mag in Duitsland niet! Mafkezen. Ik heb aan m'n werkgever een nieuwe Garmin dezl gevraagd omdat ik niet meer met de standaard navi werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei nnndoh:

Jawel, je kan ze ook uit zetten

 

Soms als ik klaar ben met lossen is de mirrorcam een beetje de kluts kwijt en zie je de trailer helemaal niet. zodra je wegrijd draait ie weer naar de juiste stand .

Jij bent zo overtuigend dat ik begon te denken dat ìk gek was. Dus ik googlen en bij deze moet ik je mijn excuus aanbieden. Het blijkt dus wel te kunnen, maar alleen bij trekker/oplegger. Vandaar dat ik dit niet wist. Waarom dat is weet ik ook niet.

Screenshot_20201203-225215_Chrome.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-11-2020 om 20:46 zei EJD:

 

 

Citaat: Door Peter Appel Transport is een adviesaanvraag bij de ondernemingsraad ingediend. Simon Loos heeft geen ondernemingsraad.

 

:D

 

.

Volgens mij hebben ze meer dan 50 werknemers en zou het verplicht moeten zijn 😯

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei matthieu:

Jij bent zo overtuigend dat ik begon te denken dat ìk gek was. Dus ik googlen en bij deze moet ik je mijn excuus aanbieden. Het blijkt dus wel te kunnen, maar alleen bij trekker/oplegger. Vandaar dat ik dit niet wist. Waarom dat is weet ik ook niet.

Screenshot_20201203-225215_Chrome.jpg

 

Misschien omdat een trekker korter is als een motorwagen en daardoor sneller een afwijking krijgt of vanwege het kopschot misschien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk een andere reden: bij een trekker is de schotelpositie (en dus draaipunt) bekend. Bij een motorwagen weet Mercedes niet op welke lengte maat er een koppeling gemonteerd wordt en wat voor soort aanhanger (schamel, wipkar, onderbouwkoppeling en dissel of niet) erachter komt. Omdat dit ook niet door dealers geprogrammeerd kan worden, kan dan niet goed een bestreken baan door de computer berekend worden.

En is dus de benodigde draaiing van kijkhoek onbekend en kiest men voor de zekere weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

https://www.transport-online.nl/site/121684/peter-appel-en-simon-loos-mogen-fuseren-van-acm/

 

Citaat

 

WOGNUM/MIDDENMEER - Peter Appel Logistics Holding B.V. en Simon Loos Logistiek B.V. mogen fuseren. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 14 december 2020 besloten. Er blijft na de fusie voldoende concurrentie over oordeelt de ACM. 

Op 26 november kondigden beide bedrijven aan te gaan fuseren per 1 januari 2021. Het bedrijf zal verder gaan onder de naam Simon Loos.

 

 

It giet on, de fusie is goedgekeurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden