Forumlid Vledder 3105 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat), minister Ollongren (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) en staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) hebben met regio’s afspraken gemaakt om de bereikbaarheid van weg, water en spoor op veel plekken in Nederland te verbeteren. Een overzicht van alle afspraken die in het kader van het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) zijn gemaakt, is naar de Tweede Kamer gestuurd. Er is 40 miljoen euro gereserveerd voor een stimuleringsregeling voor een modal shift: er moeten elke dag 1000 trucks van de weg, naar spoor en/of binnenvaart. Daarnaast nog andere maatregelen zoals meer parkeerplaatsen en aanpassingen wegennet. Het hele verhaal op TTM 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Localton 347 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 Ah, al die overbetaalde en onbenullige overheidsadviseurs en consultancybureaus hebben de oude rapporten voor de Betuwelijn, het Ondergronds Logistiek Systeem en de Overnight Express maar weer eens afgestoft en met copy/paste weer een beetje aangepast aan de moderne tijd. Die ideeën waren in de jaren 90 ook al een subsidiespons. De praktijk was en is dat door de antieke spoorwegwet vrachttreinen met gemiddeld 30 km/h door Europa sukkelen en bol staan van de onbegrijpelijke verbodsbepalingen. Voorbeeldje: vanwege het risico op brand mag een vrachtwagon geladen met brandblussers niet door de Schipholtunnel. Hoppa, weer 40 miljoen door het putje. 4 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid roadtrain 7816 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 Inderdaad. Zakkenvullen en wegwezen. Waarom denken ze dat PostNL en ooit van gend en loos gestopt zijn met de treinen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Vledder 3105 Geplaatst 27 november 2020 Auteur Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 42 minuten geleden zei Localton: Voorbeeldje: vanwege het risico op brand mag een vrachtwagon geladen met brandblussers niet door de Schipholtunnel. Ben benieuwd waar je die regel vandaan haalt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Vledder 3105 Geplaatst 27 november 2020 Auteur Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 Ik las op Eurotransport een artikel waarin 10 redenen gegeven worden waarom volgens de Alliantie voor het Spoor het niet lukt om meer vracht van de weg op het spoor te krijgen (in Duitsland): 1. op Oostenrijk na de hoogste energiebelasting op elektriciteit in Europa 2. van de 24 grensovergangen naar Tsjechie en Polen zijn er maar 3 geelektrificeerd 3. De passeerstroken zijn te kort waardoor er geen treinen van 740 meter ingezet kunnen worden 4. goederenwagons worden in Europa nog handmatig gekoppeld terwijl dat elders in de wereld geautomatiseerd is 5. industriegebieden zonder spooraansluiting 6. op zijwegen wordt geen Maut voor vrachtwagens geheven, treinen betalen Maut voor alle trajecten 7 er wordt te weinig accijns op diesel geheven 8. er worden premies gegeven om nieuwe vrachtwagens te kopen 9. de milieu- en ongevallenschade van vrachtwagens is veel groter dan van het spoor en die wordt niet meegerekend 10. het is lastig voor nieuwe klanten om hun vracht via het spoor te boeken. Is digitaal niet goed geregeld Bron: Eurotransport Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Localton 347 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 57 minuten geleden zei Vledder: Ben benieuwd waar je die regel vandaan haalt Nou hier kun je alvast wat lezen over die OverNightExpress en de problemen met de Schipholtunnel: https://www.martijnhaman.nl/overnightexpress.htm En het voorbeeld van die brandblussers kwam van de treindienstleider van NS Cargo in het Westelijk Havengebied (die dat verbod zelf trouwens ook belachelijk vond). Ik was in die tijd chauffeur bij een pilot met de Frankfurt-vrachtshuttle. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Localton 347 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 1 uur geleden zei Vledder: Ik las op Eurotransport een artikel waarin 10 redenen gegeven worden waarom volgens de Alliantie voor het Spoor het niet lukt om meer vracht van de weg op het spoor te krijgen (in Duitsland): Bron: Eurotransport Nou reden 11 is dat een spoorwagon met elektronica van een grote pakjesvervoerder een nacht onafgesloten op een onbewaakt emplacement heeft gestaan, omdat er die nacht geen locomotief beschikbaar was. Overmacht volgens de spoorwegen. Het goede nieuws was dat die wagon niet meer gelost hoefde te worden, het slechte nieuws was dat de verzekering niet betaalde. Ik denk zo maar dat als je bij DHL, UPS en consorten het woord spoorvervoer roept, ze bloed ophoesten... Nog een mooie van die treindienstleider: als NS-cargo groente laadt, dan lossen ze compost. 1 4 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2699 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 ^^^ leuke, sterke, verhalen en er zal wel (destijds) een kern van waarheid in zitten. Toch denk ik dat het nu wel beter gaat. Althans, als ik bij Bemmel naast de Betuweroute sta te werken... is het mij al een paar keer overkomen dat er een paar vrachttreinen mij passeren. Het kan een tijdslot zijn natuurlijk maar er staat van alles op, ook opleggers. Probleem is dat Duitsland de afspraken voor hun deel van de Betuweroute nog niet is nagekomen. Ja, er wordt nu aan een derde spoor gewerkt richting Oberhausen, maar dat duurt nog wel ff. Qua fruit. Ik ben benieuwd hoe die sinaasappeltrein uit Spanje het doet richting de Greenery, die verbinding welke vorig jaar met best wel wat tamtam is aangekondigd. Het seizoen ervoor is begonnen, Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Marotrans 10306 Geplaatst 27 november 2020 Administrators Share Geplaatst 27 november 2020 Punt 12: De spoorwegen, m.n. in Frankrijk en België, hebben nog wel eens met stakingen te maken... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13070 Geplaatst 27 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 27 november 2020 Mijn oud werkgever is een van de grotere "multimodaal vervoerders 'in Nederland. Wij hadden bepaalde klanten waarbij wij contractueel geen goederen van hun met de trein mochten verzenden. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid corydon 18418 Geplaatst 28 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 28 november 2020 In mijn Schoonen tijd gingen ze rekken met glas per spoor naar Italië sturen. Dat deden ze 3 keer..... Groenten en fruit gaan wel vaker met de trein hier. Komt trouwens aan in het plaatsje Rotterdam...... 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid zoetwatermatroos 1230 Geplaatst 28 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 28 november 2020 Zijn de Chep pallets daar het zelfde formaat als hier Ibo? En kan je met dezelfde pompwagen eenvoudig de Chep pallets als mede die *&%#@ palletten oppakken die je ziet op bv 5.03? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid corydon 18418 Geplaatst 28 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 28 november 2020 De blokpallets zijn dezelfde maat. Euro pallets zie je hier nooit. Die dunne werken goed, maar alleen van 2 kanten met palletjack. Ze wegen een stuk lichter dan de video's, wat belangrijk is omdat het max gewicht vrij laag is en het overal gecontroleerd word. Ze zijn, vind ik, best wel sterk voor hoe smal en klein t hout is. Ik had wel t idee dat een pomp wagen iets dunner is, maar dat is niet zeker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid canadadry 62 Geplaatst 28 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 28 november 2020 16 uur geleden zei corydon: In mijn Schoonen tijd gingen ze rekken met glas per spoor naar Italië sturen. Dat deden ze 3 keer..... Groenten en fruit gaan wel vaker met de trein hier. Komt trouwens aan in het plaatsje Rotterdam...... Paar keer geladen bij Railex Was in shenectady of zoiets Wachten op d Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid canadadry 62 Geplaatst 28 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 28 november 2020 1 minuut geleden zei canadadry: Paar keer geladen bij Railex Was in shenectady Altijd wachten tot de trein uit California gearriveerd was. Daarna ladem voor Canada. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.