[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De rode pen in de pakkettendistributie.


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Gistermiddag hoorde ik bij één vandaag radio1 een item over de postbezorging, nav de huidige 'feestdagen drukte' etc.

Het gaf wel een mooi inkijkje in hoe men werkt. Natuurlijk, één en ander is al jaren bekend (in 2013 hier al een topic over, kwam ik tegen) maar nu tóch weer ff duidelijk gemaakt.

 

* In de radio docu. spreekt de bezorger over 5 minuten per pakket (stop).  In de video (andere bezorger, TV uitzending) wordt over 2 minuten gesproken.

* 15 minuten geen pakket scannen = 15 minuten eigen pauze.  :confused::(

Lekker als je ongewenst na een levering wat vertraging op een drukke kruising hebt.. waardoor je 16 minuten later pas het volgende pakketje aan de deur kan scannen... :zegtniets:

Dan snap ik wel dat je ff over de stoep scheurt :D:eek:

 

Verplicht 6 dagen per week werken , hoezo vrije dagen tijdens de feestdagen?

 

* Meer volume, dus is er meer bezorgcapaciteit nodig. De verlader verlaagt doodleuk de vergoeding richting transporteur.. en vraagt bij de klant juist meer centen vanwege 'gestegen drukte kosten'.  :confused:

 

Radio interview (meelopen met bezorger) vanaf minuut 30.

Uitzending vrijdag 27 november.

 

https://www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag

 

TV item:

 

Citaat

(..) Voorzitter Ruud Wassenaar van vakbond BVPD van onderaannemers in de pakketbezorging zegt daarover zelfs: "We worden afgeknepen."

Hij begrijpt niets van de vergoedingen die nu worden betaald: "PostNL rekent vanwege de toename in de pakketbezorging voor iedere verzending 25 cent extra omdat zij meer mensen en bussen moeten inzetten. Tegelijkertijd verlagen ze bij ons de tarieven met zo'n 20 tot 30 cent per stop, omdat we meer omzet draaien. Dit is niet uit te leggen." (..)

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/gouden-tijden-voor-pakketbezorgers-vanwege-topdrukte-door-corona-en-feestdagen-we-worden-afgeknepe/

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zolang er mensen te vinden zijn die dit werk op hun voorwaarden willen doen zal er ook niets veranderen.

Dit werk wordt hoofdzakelijk nog gedaan door “buitenlanders” (Turken en Marokkanen) die eigen rijders zijn en dus bezuinigen op ziekte en pensioen premies om toch nog wat over te houden.

Te gek voor woorden eigenlijk, want het zijn harde werkers, gezien het aantal pakketten wat ze mee krijgen om af te leveren.
De tijdsdruk en werkdruk zorgt voor de vele schades aan hun voertuigen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanuit school toen ik 19 was ging ik in Chaam werken. Serviezen leveren. Kreeg toen 10 gulden per adres. 22 adressen gemiddeld per dag.

Nu krijgen ze 50 cent en 200 adressen..... 10 keer zo hard werken voor de helft.

 

Mensen doen het om te overleven en idd. De rijken lachen en lachen maar......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei jan45:

Zolang er mensen te vinden zijn die dit werk op hun voorwaarden willen doen zal er ook niets veranderen.

Je zou er grotendeels een einde aan kunnen  maken door terug te gaan naar de gewone winkels en de webshops verbieden,

Maar helaas gaat um dat niet worden want Henk en Ingrid bestellen tegenwoordig liever vanaf de bank met een wijntje in de hand.

En als je dan ziet wat je betaald aan bezorgkosten zou je ook haast  wel gek zijn dat je zelf nog gaat te slepen met die grote lcd tv van de winkel naar huis, Nee dat kan je beter aan de polen turken en marokanen  over laten. Dat je lcd tv het na een maand al opgeeft is niet erg want die sturen we met diezelfde bezorgdienst weer terug alwaar die nogmaals dezelfde behandeling krijgt!:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat dus. Ook wij hadden een tv besteld via de web. Mooie doos, goed verpakt maar tv deed het niet.

Je kunt snel bestellen, maar geld terug duurde ruim en maand.

 

Daarna dus 1 zelf gehaald in de winkel.

En het is idd mensen hun eigen schuld. Klagen over alle busjes die door de straat scheuren, en 10 minuten later bestellen ze 5 rollen drop.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, aan de andere kant...  sommige speciale aankopen kan je eenvoudig online kopen.. maar steeds moeilijker offline, lijkt het wel.

 

Ik moest dus een nieuwe accu voor de auto hebben vandaag. Online kan je dat kopen.. maar dan heb ik die niet vandaag..

Nu was ik in de veronderstelling dat de automaterialenzaak (welke nog voor de particulier open is..) op de zaterdag wel tot een uurtje of 16 open is. Althans, zo was dat vroeger wel in mijn herinnering.

 

Nou, dat was er maar één en wat kilometers verderop. De meesten zijn rond de middag al dicht.

Misschien vanuit hun wel begrijpelijk.. maar de gewone man/vrouw die 5 dagen in de week werkt overdag .. en niet bij de eerste de beste fluit om 16 uur de poort uit mag fietsen/rijden..  komt het wel op de zaterdag aan voor dat soort klusjes.

Wordt wel steeds krapper zo, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Durashift:

Tja, aan de andere kant...  sommige speciale aankopen kan je eenvoudig online kopen.. maar steeds moeilijker offline, lijkt het wel.

 

Ik moest dus een nieuwe accu voor de auto hebben vandaag. Online kan je dat kopen.. maar dan heb ik die niet vandaag..

Nu was ik in de veronderstelling dat de automaterialenzaak (welke nog voor de particulier open is..) op de zaterdag wel tot een uurtje of 16 open is. Althans, zo was dat vroeger wel in mijn herinnering.

 

Nou, dat was er maar één en wat kilometers verderop. De meesten zijn rond de middag al dicht.

Misschien vanuit hun wel begrijpelijk.. maar de gewone man/vrouw die 5 dagen in de week werkt overdag .. en niet bij de eerste de beste fluit om 16 uur de poort uit mag fietsen/rijden..  komt het wel op de zaterdag aan voor dat soort klusjes.

Wordt wel steeds krapper zo, vind ik.

Er zijn bij jullie op veluwe geen zaken meer waar ze ook een achterdeur hebben?  Hier wel, Dr was hier in de buurt zelfs een cafebaas die een handeltje in accu s erop nahield.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

(...) Ik moest dus een nieuwe accu voor de auto hebben vandaag. Online kan je dat kopen.. maar dan heb ik die niet vandaag..

Nu was ik in de veronderstelling dat de automaterialenzaak (welke nog voor de particulier open is..) op de zaterdag wel tot een uurtje of 16 open is. Althans, zo was dat vroeger wel in mijn herinnering. (...) Nou, dat was er maar één en wat kilometers verderop. De meesten zijn rond de middag al dicht.

 

En dus moet je de keuze maken; rijd ik de halve stad rond en betaal ik € 34,- meer voor diezelfde accu, of wacht ik nog een dag en laat ik precies diezelfde accu voor ruim drie tientjes goedkoper en amper een dag later bezorgen door Mehmet die in zijn busje tegen het verkeer in over de stoep tot aan jou voordeur komt rijden om precies op het afgesproken tijdstip jou pakketje te brengen. Zeg het zelf maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei iveco 35c17:

Er zijn bij jullie op veluwe geen zaken meer waar ze ook een achterdeur hebben?  Hier wel, Dr was hier in de buurt zelfs een cafebaas die een handeltje in accu s erop nahield.

Precies. Hier bel je de locale trekkerboer op, en dan heb je hem de zelfde dag nog voor het hek staan, omdat de magazijnmeester toch langs je huis komt als ie vrij is.

 

Misschien niet helemaL niet zo goedkoop als Ali-express, maar je hebt hem wel.

 

en hebben ze hem niet op voorraad, dan is ie er de volgende morgen om 7 uur via de nachtpost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Pierre:

 

En dus moet je de keuze maken; rijd ik de halve stad rond en betaal ik € 34,- meer voor diezelfde accu, of wacht ik nog een dag en laat ik precies diezelfde accu voor ruim drie tientjes goedkoper en amper een dag later bezorgen door Mehmet die in zijn busje tegen het verkeer in over de stoep tot aan jou voordeur komt rijden om precies op het afgesproken tijdstip jou pakketje te brengen. Zeg het zelf maar...

Wij zijn Nederlanders he, dus ik denk dat iedereen op een paar boomknuffelaars na toch voor het laatste gaan.  

 

Wat mij eigenlijk opvalt is, dat deze hele discussie altijd en ieder jaar weer opnieuw oplaait in de aller drukste periode van het jaar.  En ook altijd door dezelfde groep onderaannemers die zelf hun zaken echt niet op orde hebben. Volgende week zul je zien dat ze weer beginnen te dreigen met een staking. Het resultaat is ook altijd het zelfde, er verandert niets. Komt ook omdat het overgrote merendeel van de overige subco's  er helemaal niet over klagen en/of het ook niet zo ervaren.  Eigen personeel heeft hier ook niets mee van doen want die krijgen net als ik gewoon het CAO loon. Overigens is het ook zo dat door dit jaarlijks terugkerend gepiep de verhouding van ingehuurd vs eigen bezorgers wel gaat bewegen naar meer in vaste dienst.  Die mogelijkheid hebben zij ook gehad (en nog steeds volgens mij) om in vaste dienst te treden, maar ja dan zijn ze geen eigen ondernemer meer en dat willen de meesten toch wel blijven ondanks alle (volgens hun dan) ellende. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Pierre:

 

En dus moet je de keuze maken; rijd ik de halve stad rond en betaal ik € 34,- meer voor diezelfde accu, of wacht ik nog een dag en laat ik precies diezelfde accu voor ruim drie tientjes goedkoper en amper een dag later bezorgen door Mehmet die in zijn busje tegen het verkeer in over de stoep tot aan jou voordeur komt rijden om precies op het afgesproken tijdstip jou pakketje te brengen. Zeg het zelf maar...

Heb dat onlangs ook gedaan en het scheelt 4 tientjes, en komen netjes s,avonds rond 20.00 afleveren.

Accudeal.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei roadtrain:

Of je rijd naar de gamma of Praxis. Die dus ook “gewoon” accu’s verkopen🙀

 

Ja, dat zou mijn back-up plan geweest zijn, De plaatselijke Karwei is een paar meter hier vandaan.

Maar, dan heb ik misschien net niet het juiste exemplaar qua formaat.. zit ik weer te klooien met een andere klem in de accubak.

 

1 uur geleden zei Pierre:

En dus moet je de keuze maken; rijd ik de halve stad rond en betaal ik € 34,- meer voor diezelfde accu, of wacht ik nog een dag en laat ik precies diezelfde accu voor ruim drie tientjes goedkoper

 

Mwah, dat valt wel mee, denk ik. Heb nu een Panther batterij voor 6 tientjes.  (en een eurotje of wat voor de brandstofkosten)

https://www.panther-batterien.de/

 

 

Onderstaande lijkt er veel op.

https://accutotaalcenter.nl/accu/panther-premium-53646/

 

Prijs is gunstig.. maar ja, 'tijdelijk niet leverbaar'.. dus wat heb je dan aan de lagere prijs? :angel:

 

Online prijzen waren ook zo vanaf 50 euro (uit mijn hoofd), voor een Varta of een Bosch (en dan nog verzendkosten).

 

 

  

10 minuten geleden zei Kiepenboer:

Accudeal.nl

 

Ja, die site heb ik bezocht, volgens mij.

 

Als ik nu erop kijk, hebben ze 5 typen voor de auto waar die in moet.

Inderdaad, de voordeligste is bijna 2 tientjes goedkoper én zou gratis bezorgd worden (op de zondagavond?).

Alleen, de koudstart capaciteit is slechts 360A.. terwijl de andere 4 allemaal boven de 400 zitten, waarvan 2 boven de 500.

 

(nu moet ik alleen ff kijken wat de koudstart capaciteit is van de accu die ik nu gekocht heb. )

((hopelijk niet die 300 A uit het weblink voorbeeld dat ik net gepost heb..:stom:))  :D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

 

 

Alleen, de koudstart capaciteit is slechts 360A.. terwijl de andere 4 allemaal boven de 400 zitten, waarvan 2 boven de 500.

 

(nu moet ik alleen ff kijken wat de koudstart capaciteit is van de accu die ik nu gekocht heb. )

((hopelijk niet die 300 A uit het weblink voorbeeld dat ik net gepost heb..:stom:))  :D

 

 

De CCA,dat is in ons klimaat niet zo erg belangrijk hoor.

Het is meer een referentiepunt in de accuindustrie.

 

https://www.autobatteries.com/en-us/how-to-choose-your-car-battery-replacement/battery-cold-cranking-amps-cca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben een boomknuffelaar want ik koop mijn zaken hier om de hoek, trouwens mijn hersens worden oud ,maar ik merk nog steeds wanneer mijn accu slechter wordt en vervang hem voor die er compleet de brui aan geeft. Natuurlijk zal ik wel iets meer betalen maar als er iets is staat die man ook voor me klaar en het is natuurlijk vreselijk asociaal maar ik gun die man ook een boterham. Of je Nederlander moet zijn om steen en been te klagen dat er geen winkels meer in de buurt zijn maar zelf alles op internet te kopen, het is maar welke naam je het beestje wil geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij zijn Nederlanders he, dus ik denk dat iedereen op een paar boomknuffelaars na toch voor het laatste gaan.  
 
Wat mij eigenlijk opvalt is, dat deze hele discussie altijd en ieder jaar weer opnieuw oplaait in de aller drukste periode van het jaar.  En ook altijd door dezelfde groep onderaannemers die zelf hun zaken echt niet op orde hebben. Volgende week zul je zien dat ze weer beginnen te dreigen met een staking. Het resultaat is ook altijd het zelfde, er verandert niets. Komt ook omdat het overgrote merendeel van de overige subco's  er helemaal niet over klagen en/of het ook niet zo ervaren.  Eigen personeel heeft hier ook niets mee van doen want die krijgen net als ik gewoon het CAO loon. Overigens is het ook zo dat door dit jaarlijks terugkerend gepiep de verhouding van ingehuurd vs eigen bezorgers wel gaat bewegen naar meer in vaste dienst.  Die mogelijkheid hebben zij ook gehad (en nog steeds volgens mij) om in vaste dienst te treden, maar ja dan zijn ze geen eigen ondernemer meer en dat willen de meesten toch wel blijven ondanks alle (volgens hun dan) ellende. 

Volgens mij maakt u het mooier dan het in werkelijkheid is.
Ook het eigen PostNL personeel (en van de andere vervoerders) zijn niet blij met hun arbeidsvoorwaarden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat helemaal een gotspe is dat DHL Express (en andere pakketbezorgers) nu zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering van de arbeidsvoorwaarden vanwege Corona.

Terwijl ze recordomzetten en -winsten draaien door diezelfde corona en het ziet er niet naar uit dat die online verkopen in de nabije toekomst weer minder zullen worden.

 

Zie ook: Transport Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei sprinter 516:


Volgens mij maakt u het mooier dan het in werkelijkheid is.
Ook het eigen PostNL personeel (en van de andere vervoerders) zijn niet blij met hun arbeidsvoorwaarden

,N kennis van me rijdt voor post nl zelf , ze was laatst hier en vertelde dat in een jaar tijd ook voor hun het aantal adressen verdubbeld was, en ze is toch van plan om iets anders te zoeken, binnen het bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Wat helemaal een gotspe is dat DHL Express (en andere pakketbezorgers) nu zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering van de arbeidsvoorwaarden vanwege Corona.

Terwijl ze recordomzetten en -winsten draaien door diezelfde corona en het ziet er niet naar uit dat die online verkopen in de nabije toekomst weer minder zullen worden.

(..)

 

Ja, zo is het in de tegenwoordige (werk)samenleving: als de zon schijnt is er altijd wel een reden te vinden/maken waarom het dak van de loods niet gerepareerd kan worden.

Regent het pijpestelen.. hoeft er niks verzonnen te worden.. maar repareren / iets erbij krijgen kan dus eigenlijk nooit (meer). :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei sprinter 516:

Volgens mij maakt u het mooier dan het in werkelijkheid is.
Ook het eigen PostNL personeel (en van de andere vervoerders) zijn niet blij met hun arbeidsvoorwaarden

 Ach ik werk ook nog maar enkele jaren(44) bij postnl dus het zou kunnen dat ik niet alles weet. Voorlopig is er wel een principe akkoord getekend voor een nieuw CAO, mét een structurele loons verhoging van 5,5 %, corona bonus, en 2% winstuitkering. FNV is nooit tevreden dus die hebben weer niet getekend. En de 'andere vervoerders'  vallen uiteraard niet onder ons CAO.

20 uur geleden zei opa bert:

,N kennis van me rijdt voor post nl zelf , ze was laatst hier en vertelde dat in een jaar tijd ook voor hun het aantal adressen verdubbeld was, en ze is toch van plan om iets anders te zoeken, binnen het bedrijf

Kijk en dat is het precies, je kunt je werk niet meer leuk vinden of te zwaar, en er is bij ons vaak een mogelijkheid om iets anders te proberen. 

Overigens is het in deze periode ook zo geregeld dat een bezorger die te veel stops zou hebben kan vragen om een stuk van z'n route af te halen. Daar zijn 1000 extra bussen voor gehuurd. De keuze ligt bij henzelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Vledder:

Wat helemaal een gotspe is dat DHL Express (en andere pakketbezorgers) nu zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering van de arbeidsvoorwaarden vanwege Corona.

Terwijl ze recordomzetten en -winsten draaien door diezelfde corona en het ziet er niet naar uit dat die online verkopen in de nabije toekomst weer minder zullen worden.

 

Zie ook: Transport Online

Kijk dat van die andere pakketbezorgers klopt niet helemaal. DHL en Postnl hebben ieder hun eigen CAO, en voor zover ik weet alle andere pakket- en koeriersdiensten vallen onder het goederenvervoers CAO. En je weet zelf beter dan ik hoe het met jullie CAO gaat. Alle zzp-ers zoeken het natuurlijk zelf maar uit, maar iem. in dienst van een kleine zelfstandige die voor een pakketten of koeriersbedrijf rijden vallen wettelijk ook onder het vervoers CAO. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden