[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geluksvogel


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei andremast:
3 uur geleden zei sprinter 516:
Een werkgever is volgens mij nog steeds verantwoordelijk voor zijn werknemers als deze in diensttijd zijn

Zijn "baas"is de voorste auto begreep ik van iemand bij ons op de firma

Misschien maar beter ook , voorkomt een lastig belletje naar de baas .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch had die kraandrijver een vuiltje in ze oog, is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd op die terminal.Als hij met een turbogang dat ding op heb gehesen dan is het hopelijk voor de "baas" een mazzeltje. En als er getuigen zijn dan zullen die ook wel gehoord zijn, bij die chassis is vaak de achter tafel gammel en daar blijven de containers weleens aan "hangen". Ze kunnen niet alles afdoen onder het motto "ons terrein dus eigen verantwoording". Dit zal heus wel onderzocht worden allemaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou doe ik dit werk met een reachstacker wat een veel beter zicht op de container en het chassis geeft, maar Dokus heeft in principe gelijk.

De chauffeur dient ten allen tijden oogcontact met de machinist te houden die op zijn beurt goed op de chauffeur moet letten.

Bij het opleggen van de spreader is dit niet zo belangrijk, maar zodra je begint te tillen dus wel.

Met een reachstacker is ook goed te zien of de chauffeur de luchtvering van het spul heeft laten zakken ( ja ze zijn er nog) wat bij een kraan weer een heel ander verhaal is!

Procedure is idd stukje liften en op duimpje van de chauffeur wachten.

Opzetten is niet anders.

Spreader niet eerder losmaken als na het seintje/duimpje van de chauffeur.

 

De eerlijkheid gebied natuurlijk wel dat Lelytown lang zo druk niet is als de terminals in het Rotterdamse al zal die 5 seconden die je langer werk hebt per container er ook niet toe doen.

Vind het een sport om zo rustig mogelijk op en af te zetten zodat datgene wat op en in de vakken op of onder het dashboard aanwezig is niet op iemand z'n bed beland.

 

De laatste opmerking gemaakt als 'ervaringsdeskundige'

 

Denk ook dat het een lastig verhaal is/wordt.

Ga er niet over speculeren omdat er geen oorzaak beschreven is maar gezien het feit dat het chassis op de cabine van de wagen ligt die er achter stond, in plaats van alleen het front van deze wagen te hebben geraakt krab ik wel achter de oren.

 

Het kan verkeren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook mijn ervaring.....
En blijkbaar heeft de kraan driver zelfs al een stuk gereden met de oplegger er nog aan, anders kan die oplegger nooit boven op de cabine van de truck er achter liggen.
En gezien de impact is die oplegger ook zeker niet zacht naar beneden gekomen zeg pffffff
In mijn beleving heeft de kraan driver totaal niet meer naar onder gekeken tijdens het liften, en weg rijden...... (ook al is de chauffeur verantwoordelijk voor het lossen van de fwistlocks)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de kraan recht omhoog gaat en de container aan een achterste twistlock blijft hangen sleept de kraan de auto toch mee , dus die kraan hoeft niet gereden te hebben en toen die losschoot is het logisch dat het chassis een stuk verder terecht komt dan eerst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden