Spring naar bijdragen

Geluksvogel


Vledder
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is, Wiens verzekering dit gaat betalen ? Die van de terminal omdat die de container hijst of de verzekering van de eigenaar van de vrachtwagen omdat er waarschijnlijk een twistlock niet helemaal los is geweest.  Vaak zie je bordjes als  "het betreden van dit terrein geschied op eigen risico" en dergelijke.

 

Zo te zien zijn beide auto s ook nog van dezelfde transporteur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

of de verzekering van de eigenaar van de vrachtwagen omdat er waarschijnlijk een twistlock niet helemaal los is geweest. 

Dan moet je daar wel  voor verzekerd zijn........... Misschien verhaalt de werkgever wel op de chauffeur als gevolge van nalatigheid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei roadtrain:

Idd.  Kan wel, maar valt lang niet altijd mee.  

 

Als er nog een twistlock vastgezeten heeft zou in theorie de transporteur zelf de schade moeten lijden tenzij hij verzekerd is voor "eigen gebrek" Of hij zou de kraandrijver aansprakelijk moeten stellen voor roekeloos handelen of iets dergelijks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei iveco 35c17:

Idd.  Kan wel, maar valt lang niet altijd mee.  

 

Als er nog een twistlock vastgezeten heeft zou in theorie de transporteur zelf de schade moeten lijden tenzij hij verzekerd is voor "eigen gebrek" Of hij zou de kraandrijver aansprakelijk moeten stellen voor roekeloos handelen of iets dergelijks. 

Ik weet niet wat de procedure is bij aftillen van container?
Daar zou dan iemand moeten reageren die dat werk doet. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei roadtrain:

Ik weet niet wat de procedure is bij aftillen van container?
Daar zou dan iemand moeten reageren die dat werk doet. 
 

Ik weet het ook niet maar ben wel nieuwsgierig. 

 

Wat nu als de chauffeur in dienst is van een uitzendbureau en  dat de twistlocks niet los zijn is te wijten aan de chauffeur? Wie draait er dan op voor de schade?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
7 uur geleden zei euromast:

En daarom moet je nou een helm op daar en een geel hestje zodat je opvalt..

 

Kan die kraan boer beter mikken......LOL

 

 

De aanspraakelijkheid verhalen op een chauffeur kan nog wel eens tricky zijn.

Je moet dan als werkgever kunnen aantonen dat er bewust/met opzet gehandeld is. 

Je moet kunnen aantoenen dat ONDANKS een opleiding, dit "ongeval" heeft plaats gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet wat de procedure is bij aftillen van container?


De chauffeur moet de twistlocks los hebben voordat de kraan boven de container komt
De kraandrijver tilt de container voorzichtig een klein stukje boven het chassis
De chauffeur geeft een seintje dat de container los is
Pas daarna mag de kraandrijver door hijsen.


—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"De chauffeur moet de twistlocks los hebben voordat de kraan boven de container komt
De kraandrijver tilt de container voorzichtig een klein stukje boven het chassis
De chauffeur geeft een seintje dat de container los is
Pas daarna mag de kraandrijver door hijsen."

 

Dit is natuurlijk mooie theorie, maar in de praktijk zal dit nauwelijks gebeuren.

 

Uit het feit dat hij later losschoot valt wel op te maken dat hij was losgemaakt, maar waarschijnlijk is de hamer van de twistlock niet helemaal vlak geweest met de twistlock uitsparing.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als ze die spreader erop gooien......

door de klap verspringt er een twist lock soms een beetje...

heb al een paar keer meegemaakt...

je moet er wel op  bedacht zijn als chauffeur...

en meteen gaan zwaaien..

door het terug neerzetten ...spring de twist lock meestal wel weer goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Windhoos:

"De chauffeur moet de twistlocks los hebben voordat de kraan boven de container komt
De kraandrijver tilt de container voorzichtig een klein stukje boven het chassis
De chauffeur geeft een seintje dat de container los is
Pas daarna mag de kraandrijver door hijsen."

 

Dit is natuurlijk mooie theorie, maar in de praktijk zal dit nauwelijks gebeuren.

 

Zo gaat dat wel net zoals dokus zegt, maar ja :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Murphy:

 

 

 

 

De aansprakelijkheid verhalen op een chauffeur kan nog wel eens tricky zijn.

Je moet dan als werkgever kunnen aantonen dat er bewust/met opzet gehandeld is. 

Je moet kunnen aantonen dat ONDANKS een opleiding, dit "ongeval" heeft plaats gevonden.

 Dat gaat dus een werkgever nooit winnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden