[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trailerbouwer Hobur failliet verklaard


Recommended Posts

  • Forumlid

image.thumb.png.eb5d50d5599ef5f7d5e217854cddbfc4.png

 

ALMELO - Voor de rechtbank van Overijssel is op donderdag 3 december trailerbouwer Hobur BV uit Almelo failliet verklaard.

Curator mr. Bleker laat vrijdagmiddag weten dat een teruglopende omzet de reden is voor het faillissement. "Zo'n tien jaar geleden is Hobur overgenomen door China International Marine Containers (CIMC). Hobur werd hierdoor een klein onderdeel van een heel groot Chinees transportconcern. Er is eigenlijk niet meer naar omgekeken de laatste jaren en het heeft niet de aandacht gekregen die nodig was om het bedrijf winstgevend te houden", aldus mr. Bleker.

 

Bij het bedrijf werkten nog ongeveer 13 werknemers waarvan sommigen al zo'n 30-40 jaar werkzaam zijn bij het bedrijf.

 

Bron: Transport Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-12-2020 om 19:36 zei Vledder:

Er is eigenlijk niet meer naar omgekeken de laatste jaren en het heeft niet de aandacht gekregen die nodig was om het bedrijf winstgevend te houden",

 

Triest. De naam in de titel zei mij ff niks, maar toen ik de foto met logo zag deed het dat wel.

Zonde. Dat het bedrijf al 10 jaar Chinees eigendom was, vind ik opvallend.

In China gaat het steeds beter, dus daar is meer vraag naar kwaliteit, zou ik denken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Durashift:

 

Triest. De naam in de titel zei mij ff niks, maar toen ik de foto met logo zag deed het dat wel.

Zonde. Dat het bedrijf al 10 jaar Chinees eigendom was, vind ik opvallend.

In China gaat het steeds beter, dus daar is meer vraag naar kwaliteit, zou ik denken..

 

 

Vermoedelijk net als Ginaf overgenomen voor de kennis en tekeningen en vervolgens gewoon in hun sop laten gaar koken zonder enige aandacht aan het bedrijf te besteden.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Vermoedelijk net als Ginaf overgenomen voor de kennis en tekeningen en vervolgens gewoon in hun sop laten gaar koken zonder enige aandacht aan het bedrijf te besteden.

Klopt.

 

Je maakt geen vrienden onder je klanten als ze voertuigen weken aan de kant moeten laten staan omdat specifieke onderdelen niet voorradig zijn en de productie in China ze gewoon niet maakt, want geen prioriteit........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden