[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Doe maar een stickertje...


euromast

Recommended Posts

  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

 

( al zou het in heel Europa maar één mensenleven uitsparen,is deze sticker al gerechtvaardigd.(of mis ik iets??)

Denk je echt dat zo’n sticker maar 1 leven zal redden?

 

zolang mensen 2 zwaailampen, 4 flitsers, 6 achteruitrijlampen en een achteruitrijd pieper volledig negeren als je achteruit (wil) rijden zullen ze vast en zeker wel onder de indruk zijn van een plakplaatje op de deur van een vrachtwagen. 😜

  • Like 7
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Wel eens geprobeerd met een magneetsticker op de zijkant en dan regelmatig aanbrengen en verwijderen? Nou ik zal je een geheim verklappen. Zelfs met een snelheid van 40 kmh [landbouwtrekker] hoefde ik hem al snel niet meer zelf te verwijderen.LOL

Vuil smeer zand en kreukels in de sticker zorgden er al snel voor dat ie niet zo heel magnetisch meer was.

Heb je geen goeije gehad😏

Paar jaar geleden bij vorige werkgever hadden we een huurtruck, en toevallig vond ik nog een paar van die dingen
en die waaide er met 90kmpu echt niet af.
Kweet niet hoe het bij jullie is, maar op de deur vind ik nooit smeer en zand.

Renault is met naam vast erop en op die Benz is een magneetsticker

mercedes.jpg

Renault.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Kiepenboer:

Kweet niet hoe het bij jullie is, maar op de deur vind ik nooit smeer en zand.

Iveco had ze op de tractor.... (maar ook die kan he eerst schoonmaken.)

 

zie vaak genoeg ook lesauto’s met zulke magneetplaten. Ook de snelweg op. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei roadtrain:

Iveco had ze op de tractor.... (maar ook die kan he eerst schoonmaken.)

 

zie vaak genoeg ook lesauto’s met zulke magneetplaten. Ook de snelweg op. 

Schoonmaken? Een tractor die twee weken per jaar thuis was  [alleen met de kerst] en verder door heel Nederland en een stukje Duitsland stond, die zag niet zo vaak een hogedrukspuit. En als we niet voor die opdrachtgever bezig waren dan knikkerde ik die stickers in de kist onder de wagen.

 

( willekeurige foto van een soort gelijke combinatie)

F0488DDA-8D41-4154-9258-A96428B8F165.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Kiepenboer:

Je kan er ook voor kiezen om die sticker op een magnetisch vlak

die bende op de eerste rustplaats/pauze waarschijnlijk al kwijt, hetzij door de wind of gejat nadat je een koffie bent gaan halen.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Teddybeer:

 

 

Als iemand naast een truck gaat staan die zijn richtingaanwijzer aan heeft, krijgt die gene een beuk van die boksbal........

Dat is toch een verkeerde insteek van je;

Niet degene die naast je staat moet opletten of die truck afslaat.( hoewel dat van die vent ook wel belangrijk zou zijn,dat ie oplet)
Jij als bestuurder dient dat te doen,wanneer t mis gaat ben jij ,als bestuurder,verantwoordelijk,en niet degene waar je zojuist overheen gereden bent.
( Er is hier iemand op dit forum actief die daar, helaas,alles van af weet)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei europeaan:

Dat is toch een verkeerde insteek van je;

Niet degene die naast je staat moet opletten of die truck afslaat.( hoewel dat van die vent ook wel belangrijk zou zijn,dat ie oplet)
Jij als bestuurder dient dat te doen,wanneer t mis gaat ben jij ,als bestuurder,verantwoordelijk,en niet degene waar je zojuist overheen gereden bent.

 

Tuurlijk moet de chauffeur op letten, maar de gene die ernaast staat ook dacht ik zo kom wel eens op een rotonde en in het donker zie je ze niet zonder licht, niet iedereen heeft licht op zijn fiets laat staan aan, maar het blijft Nederland he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei road train:

Tuurlijk moet de chauffeur op letten, maar de gene die ernaast staat ook dacht ik zo kom wel eens op een rotonde en in het donker zie je ze niet zonder licht, niet iedereen heeft licht op zijn fiets laat staan aan, maar het blijft Nederland he.

Sommigen hechten weinig aan t leven.... kruipen er idd zo naast ook al sta je er al met knipperlicht aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is toch een verkeerde insteek van je;

Niet degene die naast je staat moet opletten of die truck afslaat.( hoewel dat van die vent ook wel belangrijk zou zijn,dat ie oplet)

Jij als bestuurder dient dat te doen,wanneer t mis gaat ben jij ,als bestuurder,verantwoordelijk,en niet degene waar je zojuist overheen gereden bent.

( Er is hier iemand op dit forum actief die daar, helaas,alles van af weet)

 

Klopt, maar ook toen heb ik al eens geschreven, dat het lastig rekening houden is met iets wat je niet ziet..... (lees: dodehoek)

En de ander die het wel ziet (omdat hij in die dode hoek naast die truck staat of rijd), kan daarop dan anticiperen, zo voorkom je ook een ongeluk.....

Het verkeer is namelijk een samenspel......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Sommigen hechten weinig aan t leven.... kruipen er idd zo naast ook al sta je er al met knipperlicht aan. 

Heeft niks te maken met weinig aan het leven hechten, maar alles met het niet beseffen / inzien van gevaarlijke situaties. Sommiige mensen denken totaal nergens over na en leven alleen op de wereld lijkt het wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Klopt, maar ook toen heb ik al eens geschreven, dat het lastig rekening houden is met iets wat je niet ziet..... (lees: dodehoek)

En de ander die het wel ziet (omdat hij in die dode hoek naast die truck staat of rijd), kan daarop dan anticiperen, zo voorkom je ook een ongeluk.....

Het verkeer is namelijk een samenspel......

En ik heb destijds ook aangegeven dat mensen die zich in die dode hoek bevinden geen notie hebben van het gevaar wat hen dreigt.

Doodeenvoudig omdat ze niet eens weten dat er een dode hoek is.

En als je ze nu d.m.v. stickers o.i.d dit onder de aandacht brengt kunnen ze er rekening mee houden,hopelijk doen ze er  wat mee,niet geschoten is altijd mis.

 

Het verkeer is een samenspel zeg je,dat klopt,maar een vrachtwagen enerzijds en een fietser(of een vent in een rolstoel zoals in jouw geval)is geen gelijk speelveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal Peter......

Na mijn ongeval heb ik voor elkaar gekregen dat er op alle laadbakken bij mijn vorige werkgever de bekende “pas op, dode hoek” stickers kwamen, en ik kan je uit ervaring zeggen dat ik erna nog meermaals situaties gehad heb waarbij (met name fietsers) er nog even snel tussen door schoten, omdat ze blijkbaar haast hadden.

Tuurlijk, al red je maar 1 leven met zo’n sticker, dan kun je al van een succes spreken, maar om nu elke truck van die levens grote stickers te voorzien gaat ook wat ver......

 

Nee, ik Zie veel meer nut in de verkeers indicatie, waarbij keer op keer wordt uit gelegd hoe gevaarlijk het is, en in een juiste afstelling van bijvoorbeeld verkeerslichten, zodat afslaand verkeer geen rechtdoorgaande fietsers/voetgangers gelijk groen licht en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei sprinter 516:

, kan daarop dan anticiperen, zo voorkom je ook een ongeluk.....

Het verkeer is namelijk een samenspel......

misschien dat diegene die de sticker dan ziet of gezien heeft achterop en zijkant,wel op dat moment nadenkt en er niet tussen gaat staan of de stoep opgaat (of er dan wel achter blijft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
misschien dat diegene die de sticker dan ziet of gezien heeft achterop en zijkant,wel op dat moment nadenkt en er niet tussen gaat staan of de stoep opgaat (of er dan wel achter blijft)

Geloof mij Jean, er zullen altijd figuren denken, dat geldt niet voor mij.......
Ik heb jaren winkel distributie met een combi gedaan, en ook 6 jaar met de dode hoek stickers erop, maar kan nu echt niet zeggen dat ik niet meer in zulke situaties beland ben.
Zeker in centrums heeft iedereen haast, en verblikken of verblozen niet als je een klap op de claxon geeft om ze het te laten inzien, hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Maar zoals ik al schreef, al red je er naar 1 leven mee, dan heb je als chauffeur die ellende niet van een dode onder je truck.
Nu 10 jaar geleden denk ik er nog regelmatig aan........ (het slijt wel zegt men, nou geloof mij maar, dat slijt nooit meer, ik heb levenslang gekregen.....)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei jean3:

misschien dat diegene die de sticker dan ziet of gezien heeft achterop en zijkant,wel op dat moment nadenkt en er niet tussen gaat staan of de stoep opgaat (of er dan wel achter blijft)

IK denk dat dat ook de insteek is van de Franse overheid.

Frankrijk was jarenlang het land met de meeste verkeersdoden in Europa,of het nu rijden met alcohol was,of te hoge snelheid,of te lang rijden met de camion,er werd daar nergens op gecontroleerd.

DE onlangs overleden oud president Valery Giscard d Éstaing is indertijd begonnen met de Fransen een andere manier van leven te laten doen in hun gedragingen op de weg.

Een zero tolerance beleid w.b. snelheid,voorrangsregels en een strikte grens w.b. alcohol achter het stuur.

Ook de controle op rij en rusttijden kwam hier uit voort.

Weet je nog;je moest twee alcoholtesten aan boord hebben.

Misschien denk de Franse overheid nu :bekijk het maar Brussel,als jullie geen goede wetgeving m.b. de dode hoek voorschrijven gaan we zelf alvast maar beginnen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och, in Amsterdam zijn ze er ook mee bezig: daar willen ze de (grotere) vrachtwagens compleet gaan weren.  (al dan niet met een gebrekkige dode hoek).

 

https://www.at5.nl/artikelen/205688/gemeente-onderzoekt-verbod-op-vrachtwagens-met-gebrekkige-dode-hoek

 

Kijk vooral de video met meneer van Amstel ff.. (en erger je er ff aan.:mad::zegtniets:)

 

Qua stickerformaat.. in NL zijn er bedrijven die vrijwillig een nog groter deel van het portier beplakken.

 

Vrijbloed-02.jpg

 

https://www.transport-online.nl/site/92626/opvallende-volvo-fmx-safety-trucks-voor-vrijbloed-transport/

 

Ik zag van de week die Scania's van de materieel dienst van Dura Vermeer in Utrecht.. nou, die hebben er ook een flinke dode hoek sticker op zitten. :eek:

(kan er geen afbeelding van vinden).

 

In dat geval zijn die Franse stickers nog niet eens al te groot.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gebruik van magneetplaten om te voldoen aan de Franse regelgeving? Lijkt mij dat de Fransen daar toch wel over nagedacht hebben en dit niet toestaan. Zal een vaste montage moeten hebben, denk dat zelfs het type lijmlaag nog is voorgeschreven: immers, een kleeflaag die ook weer verwijderd kan worden, zal niet de bedoeling zijn.

 

Qua verlies door de snelheid hoef je je volgens mij niet al te druk te maken, want de regelgeving is alleen voor binnenstedelijk gebied, las ik.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei corydon:

Wanneer de sticker op de passagiers deur zit is het rijkelijk te laat .

Op de achterkant lijkt me logieser.

 

Helaas denken veel fietsers dat ze onschendbaar zijn.... Zie ze gewoon vaak nergens voor stoppen. En dan betaal je met je leven....

 

L-Jansen-transport.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wanneer de sticker op de passagiers deur zit is het rijkelijk te laat .
Op de achterkant lijkt me logieser.
 
Helaas denken veel fietsers dat ze onschendbaar zijn.... Zie ze gewoon vaak nergens voor stoppen. En dan betaal je met je leven....

Klopt, maar als chauffeur die het overkomt moet je daar maar mee kunnen dealen Ibo.
Geloof mij, dan heb je levenslang
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:


Klopt, maar als chauffeur die het overkomt moet je daar maar mee kunnen dealen Ibo.
Geloof mij, dan heb je levenslang

Dat je t nooit vergeet ben ik met je eens,maar levenslang vind ik een groot woord;je moet het een plaatsje kunnen geven.

Jij bent( als "dader") niet de enige die levenslang heeft;de nabestaanden van het slachtoffer zijn er ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat je t nooit vergeet ben ik met je eens,maar levenslang vind ik een groot woord;je moet het een plaatsje kunnen geven.
Jij bent( als "dader") niet de enige die levenslang heeft;de nabestaanden van het slachtoffer zijn er ook nog.

Klopt Peter, ook de familie is geen schuldige maar net als de chauffeur “slachtoffers”
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We dwalen iets af;

Het ging over die sticker: die sticker is natuurlijk nooit een reden voor een chauffeur om zijn verantwoordelijkheid af te schuiven op een eventueel slachtoffer.

Als die fietser/voetganger/rolstoeler zich in je dode hoek bevind,is hij daar gewoon,en daar dien  jij als chauffeur op te anticiperen,en niet andersom.

Als die fietser/voetganger/rolstoeler zich niks aantrekt van jouw sticker kun je geen enkel recht ontlenen aan het feit dat jij wél een sticker hebt.

Datzelfde geld overigens ook voor een akoestisch achteruitrijsignaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden