[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

CAO Beroepsgoederenvervoer


Showfeur

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik had al zitten zoeken naar het draadje CAO, maar kon het ook niet meer vinden zoals Ger opgemerkt had.

Aangezien dit altijd wel mijn interesse heeft, begin ik er dan maar een topic over onder overig nieuws.

 

Zoals het er nu voor staat wordt er een loonsverhoging geboden van slechts 1,75% per 1 juli 2021 door de werkgevers: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/transport-logistiek/2020/12/nieuwe-onderhandelingen-met-tln-vvt 

 

Daarmee zijn we door de coronacrisis wel flink gedupeerd, vlak voor de coronacrisis februari van dit jaar, werd er nog 3 x 2,5 % geboden: https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2020/02/19/transporteurs-bereid-tot-loonsverhoging-van-driemaal-25/

 

Ik weet ook wel, in verhouding tot de horeca, de toeristen en evenementenbranche mogen we onze zegeningen tellen.

 

De bonden vragen 2% per 1 januari, en 1,75% per 1 juli

De onderhandelingen gaan op 19 januari verder, benieuwd wat er uitkomt.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, die 40 uur per week zullen de werkgevers niet graag willen laten vallen.

 

Eerder werd er ook nog gesproken over een andere berekening van de vakantiedagen:

Tevens willen ze een andere berekening van de waarde van de vakantiedagen, wat volgens de werkgevers neerkomt op nog eens een verhoging van 2,5%, met terugwerkende kracht per 1 januari 2020.

 

Daar hoor ik nu ook niets meer over, ook geen idee hoe die andere berekening over de vakantiedagen er dan uit zal moeten zien.

 

Ben wel blij dat je nu een deel van gemiddeld aantal overuren betaald krijgt over je vakantiedagen.

Voorheen kelderde je salaris enorm na bijv.3 weken vakantie, en nu is dat best acceptabel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Ger-1957:

Het is dan nog steeds geen topic maar een subtopic wat naar verloop van tijd vrijwel niet terug te vinden is als er meerdere subtopics boven staan.

Het behoord gewoon een vast topic te zijn.

Dat is gewoon een kwestie van doorscrollen,als een subforum ergens staat verdwijnt t niet ,of iemand moet dat doen.

En als je na verloop van tijd dat subforum weer tot leven roept,door erin te reageren ,komt t vanzelf weer bovenaan te staan.

IK heb op mijn computer ook een map"wetten en regels"daar staan ,per onderwerp( CAO,ladingszekering,ADR div landen)in.zoekt gemakkelijker en is overzichtig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Windhoos:

 

 

Tevens wetten en regels m.b.t. rijtijdenwet, ADR ladingzekering etc.

Dat is er al; als subtopic(submap) in het topic :

 

https://www.chauffeursforum.nl/index.php?/forum/6-wet-en-regelgeving-nederland/

 

Daar staat alles lekker overzichtelijk bij elkaar.

 

Maar als je de CAO een apart topic wilt geen: mijn zegen heb je,geen enkel bezwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden