[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nog niet klaar,mijn winterproject


1934

Recommended Posts

  • Forumlid

Tja na al enige keren overwintert te hebben in Griekenland (eigenlijk min of meer verplicht gezien de Corona perikelen anders vaak in warmere oorden (lees Africa) en hier al wat goede vrienden opgedaan,beetje geholpen af en toe,en eens geroepen tegen een zeer goede vriend z,on oude 141 lijkt me ook wel wat ,kom ik vorig jaar van de Ferry af in Ancona en piepte mijn wats Up volop toen ik mijn telefoon aanzette.

proficiat Bro,you buy scania 141 !!!!!

mooi hè zelf nog niet eens gezien maar mij Griekse broer had de koe bij de hoorns gepakt en er een aangeschaft,tja ik app terug laat de foto,s maar komen !!

C310F3EB-122F-4149-9C33-141FFA9CFD55.jpeg

52C6F179-D000-418B-AB4E-C4668C623494.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inmiddels al weer wat verder ,bakwagen is al ingekort naar wielbasis 3.80 mtr en voorzien van parabool veren voor en achter om het tijdgenot te bevorderen,ook de cabine is eraf motor gedemonteerd,die krijgt een complete revisie zuigers kleppen lagers etc etc turbo verstuivers zijn al bij Tzakiris Bros geweest voor wat PK,tjes.

Kortom werk zat hier,we kunnen hier zelf stralen,zijn bezig met het bouwen van een poedercoat oven groot genoeg om een chassie in te coaten etc etc.

onderstaand wat foto,s van de vorderingen

1C02BE50-AE10-4916-AF74-0007B1759D5C.jpeg

BEF1C243-89F4-4EC0-B173-8FCAFFCE3E8C.jpeg

306E770E-7703-49E5-978C-68AE05E99EC3.jpeg

5B6265DC-837B-424F-93C9-159580DD2D58.jpeg

2C02F58E-1DD4-41D4-A418-6AC1635CC72B.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat stralen daar gebeurt ook wel op een wijze die verantwoord is voor het milieu zie ik wel😅 Onvoorstelbaar dat dat in die landen allemaal nog maar zo kan terwijl we hier overal regels voor hebben. Soms denk ik wel eens "Wie is er nu de  gek"

Tja dan kan ik je hier nog wat laten zien,en dan is het hier nog vrij aardig geregeld ,we hebben ook een rondje Azie gedaan waar vrolijk alles maar dan ook echt alles in de rivier werd gefikkerd !

 

Voor ons ook zeker een bewuste keuze om wat minder in NEEderland te zijn ,te druk met zijn alle op een kluitje veel teveel regels en absurde prijzen en uurlonen.

Ikzelf ben milieu bewust maar mijn inziens zijn we in noord europa op hol geslaan !! Tja een kilo biefstuk kost hier € 10,- per kilo,kost bij ons een veelvoud en komt gewoon uit Boxtel van de Vion ? 

Hier in Griekenland is het leven veeellll minder gehaast en hebben ze nog tijd voor elkaar,ik zou niet weten hoe je dit in nederland zou moeten doen,vandaar dat ze gewoon 50 k vragen voor een beetje gerestaureerde 141 trekker.

Ik blijf nog even hier hoor,heb trouwens nog een hele berg wild om op de grill te doen,geschoten in de bergen op de Albanese grens.

D0299DC0-F2C4-49DB-AC7C-9515711C2B16.jpeg

E2E630A3-2FD0-41E0-A267-CACC73B94CDF.jpeg

0A42527B-AB87-46D8-BF2F-8C5C6B982E0A.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi project.

Ik vind die gatenkaas wel meevallen, ik heb de Vario verder uit moeten slijpen (bijna klaar).

 

En stralen kan je hier in Nederland ook gewoon buiten hoor. Zo'n straalketel kan je gewoon kopen voor 50 euro.

Het enige is de officiele straalbedrijven moeten aan vele regels voldoen, maar een mechanisatiebedrijf, kan nog gewoon in een oude zeecontainer, naast de werkplaats stralen.

Het probleem zit hem niet in de stof (dat zand, soda, water valt wel een keer naar beneden), maar in de afvoer van de residue, zijnde niet zand/straalmiddel (verf, roest, teer, etc).

En zolang jij die deeltjes gewoon opveegt, geen vuiltje aan de lucht. 🙂

 

Groet Ron

 

PS 1934, zit er daar in de buurt een goede autospuiter, zoek nog een goedkope oplossing om m'n Vario een keer te laten spuiten en dit te combineren met een kleine vakantie

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei ayla:

 

Het probleem zit hem niet in de stof (dat zand, soda, water valt wel een keer naar beneden), maar in de afvoer van de residue, zijnde niet zand/straalmiddel (verf, roest, teer, etc).

En zolang jij die deeltjes gewoon opveegt, geen vuiltje aan de lucht. 🙂

 

Dat is dus ook wat ik bedoel, de afvoer van de rommel nekt je hier. 

 

En je kan hier  wel in een zeecontainer gaan stralen zoals jij zegt, maar als je met een bedrijfscontrole toevallig  wat gaatjes in je vloer van de zeecontainer hebt  zitten krijg je eerst een aantal gerichte vragen van de ambtenaar in functie waarna hij je doodleuk "ophangt in de hoogste boom die hij kan vinden". 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Dokus:

als jij dat wilt..... mag dat ....:ok:

 

misschien was dat ook alleen om mij te pesten....

 

omdat ze misschien jaloers waren....was toch een hele fijne auto.... vond ik zelf .. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vroeger met zo'n 141  gereden , gewoon bladgeveerd , niks mis mee .Wel lange wielbasis , dan konden er zeker alle trailers achter.

Niet te vergelijken met 'n motorwagen natuurlijk , maar prima te doen . Die motoren waren niet kapot te krijgen , ff rustig aan tot ie warm was en dan gas erop , voor die tijden 'n vette bak , volgens mij was ie 350 pk , of  175 pk .wel gewoon 'n 10 bak met zo'n dip van 5 naar 6 . Heel wat Franse km mee gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Ayla en Rob,

 

Die Vario is zeker bespreekbaar,is hier veel goedkoper maar zeker dezelfde kwaliteit als in nederland,en Rob kijk uit wat je roept voor je het weet zit je in de 141 😁 ,staat hier overigens ook nog een 143 die van een grote truckhandelaar is uit Gilze deze word hier ook compleet gedaan inclusief twee vette staande uitlaten en moet ook nog eens terug dus wie weet 🤔.

 

Ook hebben we nog een R500 euro 5 gekocht deze is inmiddels technisch geheel gedaan en moet ook een camper worden de nieuw te bouwen opbouw/bak word gedaan door Dervises Thessaloninki,zal volgende week wat foto,s plaatsen dan zal de opbouw ver af zijn.

 

Groet 1934

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De camper maak ik samen met een vriend die voorheen ook een 4x4 camper had,zo hebben we elkaar ook ontmoet hij gaat er samen met zijn vriendin mee reizen en in wonen,ook wij kunnen eigelijk zeggen dat we min of meer wonen in onze camper we hebben nog een huis in nederland maar zijn daar alleen in de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-12-2020 om 20:28 zei Fg2200:

hehe....eindelijk eens een camper waar je wat mee kan.......de rest van je leven in wonen bijvoorbeeld...:D

Denk dat onze eigen trol daar iets anders over denkt v.w.b. Noorwegen 😎

Wonen zul je er zeker in kunnen en het is idd een mooi project!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid
Op 22-12-2020 om 06:54 zei 1934:

De camper maak ik samen met een vriend die voorheen ook een 4x4 camper had,zo hebben we elkaar ook ontmoet hij gaat er samen met zijn vriendin mee reizen en in wonen,ook wij kunnen eigelijk zeggen dat we min of meer wonen in onze camper we hebben nog een huis in nederland maar zijn daar alleen in de zomer.

Is dat die camper die 'n tijdje terug op You Tube te zien was ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid


Hij begint vorm te krijgen,en voor Rob bijna tijd om ticket te boeken hahaha,achteras moet nog revisie hebben en er moeten nog wat lampen aangesloten worden,complete interieur moet er ook nog in.

Maar niets weerhield me van het eerste ritje naar de Kteo (rdw) voor wat technische inspecties,waar we glansrijk doorheen fietsten

A18103D9-5211-4764-9561-5E9FAEB374F6.jpeg

006151C2-A538-4071-8249-6CB7D3DC1111.jpeg

  • Like 13
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden