[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeurs zijn net mensen.


Gast fleur

Recommended Posts

 
 
Interactive video
Click to pause and explore
 
 
ad.png
00:39

LIVE | Opstootjes tussen boze vrachtwagenchauffeurs en politie in Dover

CORONAVIRUSIn het Engelse Dover zijn opstootjes gaande tussen de lokale politie en vrachtwagenchauffeurs. De chauffeurs zijn woedend omdat ze vastzitten in het Verenigd Koninkrijk. En Vakbond CNV roept op om professionele beveiligers bij de ingang van supermarkten te zetten. De vakbond stelt dat agressie richting winkelpersoneel de laatste dagen toeneemt. Ook vandaag houden we je live op de hoogte van het coronanieuws. Lees hier het vorige liveblog terug.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand geen digibeet is en dit artikel wel werkend krijgt??

 

Hoe dan ook, 1 tankstation waar men de toilrtten maar even sloot.

Snap dat je er een poppetje bij moet zetten v.w.b. de hygiëne, maar dit gaat echt nergens meer over.

 

Wordt chauffeur, kom je (ook na die covid 19 ramp) nog eens ergens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch best wel triest wat daar gebeurd.
Dat geeft je toch een bepaald gevoel dat je als vrachtwagenchauffeur niet echt serieus en respectvol wordt behandeld.
Je wordt als een soort dier weggezet met zijn allen op een verlaten vliegveld met bijna geen invoormatie....met andere woorden "zoek het maar uit ".

Deels is overmacht...maar anderzijds ben je een speelbal van de politiek.

Is dit de dank je wel die we krijgen om in deze tijd ons best doen om de spullen op tijd in de winkel of fabriek te krijgen om dan alleen kerst te vieren in de cabine .

Weet ook wel dat een risco van het vak is ....maar toch

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei Durashift:

 

 

Zou mij niet verbazen als dat de Fransen bewust de grens voor ál het verkeer dicht deed om die Brexit deal eruit te trekken.

De Fransen onderhandelen niet over een Brexit deal,dat doet Europa,Frankrijk is slechts een provincie binnen Europa.

Dat de hoofdonderhandelaar een Fransman is ,is toeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Fransen onderhandelen niet over een Brexit deal,dat doet Europa,Frankrijk is slechts een provincie binnen Europa.
Dat de hoofdonderhandelaar een Fransman is ,is toeval.
TOEVAL. Daar geloof ik niet echt in. Vanaf het begin van het jaar hebben wij als chauffeurs overal zo goed als door mogen rijden. En nu net voor de brexit gebeurt dit. 1 woord hier voor schandalig. Dit gun je niemand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

De Fransen onderhandelen niet over een Brexit deal,dat doet Europa,Frankrijk is slechts een provincie binnen Europa.

Dat de hoofdonderhandelaar een Fransman is ,is toeval.

 

Tuurlijk, formeel is het de EU.. maar achter de schermen (de diplomatie..) zal gerust een hoop gebeuren.  Immers, de regeringsleiders moeten hun JA geven, uiteindelijk.

 

Merkel wil niet haar EU voorzitterschap zonder deal eindigen.. Rutte is een goede bekende van haar.. maar NL beetje klein land, Macron heeft zich ook al stevig opgesteld richting UK (zie de eis van vertaling dealvoorwaarden in iedere nationale taal voordat een besluit genomen wordt)..

Kortom, het zal sommige politici niet slecht uitkomen, denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Durashift:

 

 

Kortom, het zal sommige politici niet slecht uitkomen, denk ik zo.

Nee,dat denk ik ook;dit is een doemscenario wat er kan gebeuren ,ook zonder de corona pandemie,wanneer Engeland de Brexit doorzet.

Boris heeft te lang vastgehouden aan wel alle lusten maar niet de lasten,en dat breekt m nu op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei tiny:

ik vind dit alles ook onmenselijk....

maar ik had er wel uit begrepen dat het om een gemuteerde versie ging..

daarom dat frankrijk de grens dicht maakte...

 

 

https://www.ad.nl/buitenland/nieuwe-variant-coronavirus-grijpt-snel-om-zich-heen-nu-al-dominant-in-londen~a53f1208/

 

Deze vorm van het Coronavirus is allang in de rest van Europa en dat weten de hoge heren maar al te goed, Echter komt alles nu wel mooi uit om de grenzen met de UK dicht te doen! We zullen januari eens afwachten, maar ik vermoed dat er weinig goeds gaat gebeuren met dat hele virus. Ik vermoed dat we in lockdown blijven totdat heel europa is gevaccineerd. En misschien word die lockdown nog wel heviger dan nu het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei iveco 35c17:

Deze vorm van het Coronavirus is allang in de rest van Europa en dat weten de hoge heren maar al te goed, Echter komt alles nu wel mooi uit om de grenzen met de UK dicht te doen! We zullen januari eens afwachten, maar ik vermoed dat er weinig goeds gaat gebeuren met dat hele virus. Ik vermoed dat we in lockdown blijven totdat heel europa is gevaccineerd. En misschien word die lockdown nog wel heviger dan nu het geval is.

 

Hoe kom je aan deze wijsheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Vledder:

 

Hoe kom je aan deze wijsheid?

Nou, Vannacht was op het nieuws dat er twee mensen in Amsterdam zijn met dit gemuteerde virus, gisternacht was op de radio dat er op verschillende vliegvelden in Duitsland mensen waren aangetroffen die besmet waren met het gemuteerde virus. En dan vraag jij hoe ik aan deze wijsheid kom?   1+1= 2 hebben ze mij vroeger geleerd op school.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Vledder:

vannacht en gisternacht. Dat noem je : allang. 

O ja das waar ook, Ik kom uit het oosten van het land en daar gebruiken we woorden iets anders als bij jullie  onder de rook van Rotterdam. Het spijt me.  Maar het virus is al  aanwezig in Europa bedoel ik daarmee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb wel ergens een artikel gelezen dat het al drie maanden schijnt rond te dwarrelen die gemuteerde virus.
Maar kan dat artikel niet meer terug vinden.
+ ik denk dat dit ook een beetje met de Brexit te maken heeft.
Maar zeker weten weet je nooit .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei syme65:

Heb wel ergens een artikel gelezen dat het al drie maanden schijnt rond te dwarrelen die gemuteerde virus.
Maar kan dat artikel niet meer terug vinden.
 

Begin deze week ook berichten gelezen dat de “mutatie” al in september geconstateerd was.

 

Ze gingen er blijkbaar van uit dat deze mutatie borden kon lezen, want het was binnen de stadsgrenzen gebleven. Tot hun grote verbazing is het gisteren ook al op meerdere plaatsen in Schotland en Wales gevonden.

 

Gek hè?

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat muteren vind ik niet zo gek...

Dat het muteren in de UK is gebeurd, vebaasd me ook niet. Of zijn we Mond en Klauwzeer en gekke koeien ziekte alweer vergeten? Ook in de UK begonnen....

 

Dat het gemuteerde virus allang in NL (en de rest vd wereld) is, klopt ook.

De incubatie tijd kan tot 14 dagen zijn. Wanneer was deze 'amsterdammer' uit de UK terug gekomen? Hoeveel zijn er nu al besmet?

Gisteren zijn er alleen al van KLM 24 vluchten naar de UK gegaan, normaal brengen deze vliegtuigen ook weer 24x passagiers mee retour (om van Easyjet, Ryanair, Transavia, etc maar te zwijgen).

Wij als westerlingen zijn ondertussen een zeer bereisd volkje en in dit soort gevallen, breekt het ons op.

 

Groet Ron

 

PS Iveco, ook hier in het vrije wilde westen (bollenstreek) gebruiken wij de term 'allang' in dezelfde context. Betekent niet alleen dat men achter de feiten aanloopt, maar ook dat men te laat is met reageren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

 

 

PS Iveco, ook hier in het vrije wilde westen (bollenstreek) gebruiken wij de term 'allang' in dezelfde context. Betekent niet alleen dat men achter de feiten aanloopt, maar ook dat men te laat is met reageren....

Allang en of al lang kan beide en is zeker geen dialect. Dat hoor je/gebruikt men overal. 
zie ook: 

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/46/allang_al_lang/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden