Spring naar bijdragen

Eerste vaccins zijn gearriveerd


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid
13 uur geleden zei Murphy:

Jullie krijgen tenminste belgische wagens....

Wij krijgen Polensprinters incl. badkuip op het dak!

https://www.vgtv.no/210481?jwsource=cl

 

Van de firmaSL express

Er zijn maar 2 landen die essers zelf heeft uitgeleverd in eerste instantie (belgie en nederland).

De andere 27 landen heeft SL express gedaan in opdracht van Essers (wij hebben maar 2 van die kleine wagens) .

Dit voornamelijk omdat die sneller zijn en omdat de eerste leveringen niet overal in (grote)  distributiecentra geleverd werden waar je met een oplegger kon geraken. 

De volgende leveringen rijden we nu zelf van fabrikant tot distributiecentrum, de zogenaamde "last mile" rijden wij niet. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^ rijden jullie dan met een metalen frame dat zo in zo'n vriezer gereden kan worden of op pallets?

 

(of mag je daar niks over kwijt?)

 

Palletplaatsen zijn bij Movianto maar tot min 40 graden. Die vriezers schijnen ze ook te hebben.

Die bakwagen in de video, hoe koud kan die? Niet veel, denk ik.

 

Blijf het maar vreemd vinden, dat 'hameren' op min 70 graden en dat daarop de gehele vaccinatiestrategie op gewijzigd is. Terwijl nu blijkt dat die temperatuur in de keten niet constant hoeft te zijn.

 

In DLD is al wel een partij onbruikbraar geraakt door te hoge temperatuur, las ik gisteren in het NOS corona blog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

^^^ rijden jullie dan met een metalen frame dat zo in zo'n vriezer gereden kan worden of op pallets?

 

(of mag je daar niks over kwijt?)

 

Palletplaatsen zijn bij Movianto maar tot min 40 graden. Die vriezers schijnen ze ook te hebben.

Die bakwagen in de video, hoe koud kan die? Niet veel, denk ik.

 

Blijf het maar vreemd vinden, dat 'hameren' op min 70 graden en dat daarop de gehele vaccinatiestrategie op gewijzigd is. Terwijl nu blijkt dat die temperatuur in de keten niet constant hoeft te zijn.

 

In DLD is al wel een partij onbruikbraar geraakt door te hoge temperatuur, las ik gisteren in het NOS corona blog.

 

 

Kijk het filmpje zou ik zeggen en dan heb je antwoord op al je vragen.....

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Kijk het filmpje zou ik zeggen en dan heb je antwoord op al je vragen.....

En om het helemaal onbegrijpelijk te maken, we moeten dat vervoeren op +20 graden. 

Bij ons op het kantoor begrijpen ze het ook niet, de temperatuur wordt zo opgelegd van bij Pfizer. 

 

Die partij wat onbruikbaar zou zijn is niet "onze" fout,

dit zou gebeurd zijn door het vervoer van het distributiecentrum naar de klant. 

 

Onze wagens zijn allemaal gemonitord, als de temperatuur ook maar iets afwijkt of te vaak de grenswaarden opzoekt dan worden we verwittigd en wordt er doorgegeven welk actie moet gebeuren. 

 

 

Pharma heeft wel vaker heel rare regeltjes....

Fabrikant geeft verplichte temperatuur voor vervoer op met +20, op de verpakkingen overal stickers van +5 en komt ook uit de koelcel, losplek gaat het ook weer dadelijk de koelcel in.

Geen idee waarom, maar dat zijn onze richtlijnen.

 

Verschillende goederen moeten ook vernietigd worden indien de temperatuur 30min buiten de opgelegde zone gaan. 

Dit omdat de kwaliteit en werking dan niet meer 100% gegarandeerd kan worden en men absoluut geen risico's neemt. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de temp. zo belangrijk is voor het vaccin , vind ik het nog aardig tricky met elkaar , garanties heb je niet in het leven , ja erop en er ook weer van de wereld af , maar er hoeft maar 1 schakel te zijn met een ongeziene fout en men weet niets meer hoe het dan gaat ,

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei suggs73:

Als de temp. zo belangrijk is voor het vaccin , vind ik het nog aardig tricky met elkaar , garanties heb je niet in het leven , ja erop en er ook weer van de wereld af , maar er hoeft maar 1 schakel te zijn met een ongeziene fout en men weet niets meer hoe het dan gaat ,

De kranten staan er al bol van...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1775992225/live-onrust-om-koeling-vaccins-tijdens-transport-mogelijk-veel-onbruikbare-doses

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei schoenenreus:

Kijk het filmpje zou ik zeggen en dan heb je antwoord op al je vragen.....

 

Ik heb het filmpje van trieftol én Murphy bekeken.. maar geen antwoord op mijn vragen gekregen.

Alain heeft er wel een antwoord op. Maar dat maakt het voor mij nog onduidelijker, in relatie tot de keuzes in NL qua vaccinatiegroep.

 

+ 20 graden vervoeren..:stom: in mijn ogen.

 

Dat is goed voor, bijvoorbeeld, medicinale zalf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Durashift:

 

Ik heb het filmpje van trieftol én Murphy bekeken.. maar geen antwoord op mijn vragen gekregen.

Alain heeft er wel een antwoord op. Maar dat maakt het voor mij nog onduidelijker, in relatie tot de keuzes in NL qua vaccinatiegroep.

 

+ 20 graden vervoeren..:stom: in mijn ogen.

 

Dat is goed voor, bijvoorbeeld, medicinale zalf.

Het verhaal is waarschijnlijk zo ingewikkeld gemaakt/ bedacht dat ze het zelf ook niet meer snappen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Durashift:

 

+ 20 graden vervoeren..:stom: in mijn ogen.

 

Dat is goed voor, bijvoorbeeld, medicinale zalf.

+20 graden = ambient, dus alles wat op huiskamertemperatuur kan en mag bewaard worden. 

 

Ga er maar vanuit dat er wel studies geweest zijn over de transport temperatuur. 

Ze gaan geen risico's nemen door natte vinger werk...

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei _alain_:

+20 graden = ambient, dus alles wat op huiskamertemperatuur kan en mag bewaard worden. 

 

Ga er maar vanuit dat er wel studies geweest zijn over de transport temperatuur. 

Ze gaan geen risico's nemen door natte vinger werk...

 

 

Ik denk ook niet dat het iets uitmaakt wat de tempratuur buiten die geisoleerde doos is die gevuld is met ik vermoed droogijs ofzo iets. Die tempratuur in die doos blijft toch wel goed ongeacht wat de tempratuur buiten de doos is, extreme gevallen uitgezonderd natuurlijk.

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Ik ga hier een heel eind in mee. 

De enige reden om het evengoed in een vrieswagen te vervoeren is om de omgevingstemperatuur laag te houden. Een emmer met ijsklontjes smelt in de volle zo’n tenslotte ook sneller dan in een koelkast. 

 

 

Ja dat klopt maar een emmer is niet compleet afgesloten en geïsoleerd in tegenstelling tot deze dozen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei RobNiat:


Uiteraard. Maar het gaat om het principe. 
 

Leg je die speciale gekoelde dozen in de zon, dan is dat droogijs ook eerder verdampt dan bij minus 24 graden achterin een auto van Essers. 

 

Nou gaat dat droogijs wel lang mee, toen ik bij Van Caem werkte reden we dat spul ook onder andere naar de Sanquin bloedbanken en die konden er een week mee doen voordat het ''ontdooid'' was. Overigens gebruikte Vredestein dat droogijs ook om hun mallen te koelen tijdens het productieproces van banden. 

 

Ik zal het eens aan mijn tante vragen hoe dat precies zit die werkt bij een bedrijf waar ze droogijs maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden