[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

omscholing met 54


UdoP

Vraag

Goedemiddag, ik vraag me af of het met 54 nog zin maakt aan een omscholing tot vrachtwagenchauffeur te beginnen. Ik was tot nu toe horecaondernemer, maar dat wordt gezien de corona steeds lastiger. Alvast bedankt voor jullie eerlijke reacties. Mvg Udo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Gaat Udo zelf zijn rijbewijs halen of wil Udo via STL of zoiets aan de slag?  En wat voor tak van transport wil je gaan doen? Wil je distributie rijden in NL of wil je elke twee weken een keer naar Griekenland. 

 

Of het zin heeft om je te laten omscholen kan alleen jij zelf bepalen uiteindelijk, Wil je je laten omscholen omdat je ooit wel eens gehoord hebt dat je er wel leuk mee kan verdienen, denk dan ook even goed na over het aantal uren dat je daarvoor onderweg moet zijn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat ligt er maar net aan wat TS zich voorstelt van wat het beroep vrachtwagenchauffeur in houdt.

De stap van de vrijheid van eigen ondernemer te zijn naar in het juk van regeltjes, voorschriften en het gehijg van de planning in de nek is geen kleine.

Vrijheid en avontuur onderweg is op een enkele uitzondering daargelaten niet meer aanwezig heden ten dage.

 

Dus als TS het chauffeursvak als de ultieme droom ziet , zeg ik direct doen!!!

Als het is om te dienen als een soort van "tussendoortje" tot de economie weer aantrekt om weer terug te keren in de horeca zou ik het niet adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan zou ik voor de gemakkelijke weg gaan. Denk dat er genoeg werk is met B of B-E rijbewijs. Zonder verdere opleiding of als horecaondernemer er van uitgaande dat je een beetje met mensen kan omgaan wellicht iets in personenvervoer. Kan ook met B rijbewijs. 
kijk dat eens een jaartje aan. Wellicht is er dan een weg terug de horeca in of toch gaan voor C Of D rijbewijs. Wat op je 54e kan kan ook op je55e nog wel als het toch moet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een collega gehad die ook een kroeg had.
Door de week runde zijn vrouw de kroeg voor de klaverjas/biljart en catering en reed hij op de vrachtwagen (late diensten) en in het weekend stond hij achter de tap. Prima combinatie wanneer de zaken even wat minder gaan 👍
Voor mensen die willen werken is er altijd wel werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben zo'n herintredende garnalepeller (ofwel zijinstomer) na 20 jaar een eigenbedrijf te hebben gehad  heb ik zelf het C rijbewijs enz. gehaald en gefinancierd en op deze manier in het transportwereldje gedoken.

 

Mij bevalt het best had ik eigenlijk al 30 jaar eerder moeten doen.

 

Als je de mogelijk hebt om het zelf te financieren zou ik dat doen, na behoorlijk wat onderzoek te hebben gedaan om deze weg in te slaan is gewoon gebleken als je het wilt doen via STL dan zitten er qua inkomen wel wat problemen, want de meeste bedrijven die ik onderzocht heb kom je met je 54 jaar gewoon in C0 terecht (als je geluk hebt).

zij financieren zogezegd jou opleiding (met de potjes/subsidie die beschikbaar zijn uit het STL fonds om het zo maar te zeggen).   

Ook al had ik geen ervaring kon ik waar ik nu werk wel een goede loon afspraak maken daar ik gelijk de weg op kon.

 

Al heb je nu wel het probleem dat het CBR voorlopig zijn deuren gesloten heeft voor examens. 

 

@road train je ziet het er is alweer een jaar voorbij en ik heb het nog steeds naar mijn zin en rol voorlopig nog lekker door👍

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei GDT:

Ik ben zo'n herintredende garnalepeller (ofwel zijinstomer) na 20 jaar een eigenbedrijf te hebben gehad  heb ik zelf het C rijbewijs enz. gehaald en gefinancierd en op deze manier in het transportwereldje gedoken.

 

Mij bevalt het best had ik eigenlijk al 30 jaar eerder moeten doen.

 

Als je de mogelijk hebt om het zelf te financieren zou ik dat doen, na behoorlijk wat onderzoek te hebben gedaan om deze weg in te slaan is gewoon gebleken als je het wilt doen via STL dan zitten er qua inkomen wel wat problemen, want de meeste bedrijven die ik onderzocht heb kom je met je 54 jaar gewoon in C0 terecht (als je geluk hebt).

zij financieren zogezegd jou opleiding (met de potjes/subsidie die beschikbaar zijn uit het STL fonds om het zo maar te zeggen).   

Ook al had ik geen ervaring kon ik waar ik nu werk wel een goede loon afspraak maken daar ik gelijk de weg op kon.

 

Al heb je nu wel het probleem dat het CBR voorlopig zijn deuren gesloten heeft voor examens. 

 

@road train je ziet het er is alweer een jaar voorbij en ik heb het nog steeds naar mijn zin en rol voorlopig nog lekker door👍

 

Udo zit denk ik nog in de kroeg, want Udo reageert niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden