Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ah, had ik al gezegd dat ik volgende week naar huis ga?     😇

"Je ruiten beslaan" wanneer warme lucht (adem) onder je bril terecht komt in een koude(re) omgeving. Die warme lucht word direct via het mondkapje onder de glazen geleid omdat je mondkapje het halve g

Het virus is er nu een jaar en ze weten nog steeds niet hoe het te bestrijden is. Lockdown helpt niet (besmettingen blijven oplopen) Mondkapjes werken ook niet (in Azie liepen ze al ver voor

Posted Images

• Forumlid

kweetnogniet:D

tis net als toen ik mijn eerste rit naar Frankrijk deed, had eens gekeken wat die Fransen op hun bord kregen in de Routier, en toen die daar niet groen of paars van kleurden ook maar hetzelfde besteld.

dus wacht wel even af, maar denk wel dat het er van gaat komen.

• Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Jawel hoor. Direkt. 

Ik zie alleen maar flauwekul wat aangedragen wordt om het eventueel níet te doen. Werkelijk de grootste onzin. 

Tot nog toe ben ik van eerdere vaccinaties nooit slechter geworden. Sterker nog, dat de bevolking steeds ouder wordt is (mede) dankzij de wetenschap. 
Ik zie niet in waarom ik dit keer over zou slaan. 

• Like 3
  • Thanks 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik geloof niet dat:
- deze vaccinatiecampagne opgezet is om bij iedereen een chip in te planten
- de overheid eropuit is om de vrijheden van de burgers in te perken
- dat het virus door 5G verspreid wordt

- corona maar een griepje is

- het aantal coronadoden overdreven wordt

- het virus door China of Amerika ontwikkelt is om de wereldpopulatie te verminderen

- het virus door de farmaceutische industrie of door Bill Gates de wereld in is geholpen om er geld aan te kunnen verdienen.

Dus alle viruswappies kunnen wat mij betreft het bos in. Ik laat mij inenten

• Like 4
  • Thanks 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ja, er zijn vele medicijnen die veel “gevaarlijker” zijn maar toch lukraak geslikt worden. Ga maar eens de bijsluiters lezen.
Maar voorlopig zal ik nog niet aan de beurt zijn en tegen die tijd zal er meer bekent zijn of het ook zo goed werkt als men nu denkt. Het is toch allemaal achteraf gelul wat goed of kwaad is, maar er zal toch wat moeten gebeuren wil niet half Nederland op halve kracht werken. Dus laat maar komen en hopen dat alles weer een beetje normaal wordt.
Ik denk dat een vaccin de beste mogelijks om dat te realiseren.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei Vledder:

Ik geloof niet dat:
- deze vaccinatiecampagne opgezet is om bij iedereen een chip in te planten
- de overheid eropuit is om de vrijheden van de burgers in te perken
- dat het virus door 5G verspreid wordt

- corona maar een griepje is

- het aantal coronadoden overdreven wordt

- het virus door China of Amerika ontwikkelt is om de wereldpopulatie te verminderen

- het virus door de farmaceutische industrie of door Bill Gates de wereld in is geholpen om er geld aan te kunnen verdienen.

Dus alle viruswappies kunnen wat mij betreft het bos in. Ik laat mij inenten

^^ hm, als je het bovenstaande ook niet gelooft maar wél andere kritische kanttekeningen bij het vaccin hebt.. is een persoon dan ook wappie  in  jouw ogen?

Voorlopig laat ik mij niet prikken. Ondanks dat ik ook niet slechter ben geworden van de vaccins die ik in mijn jeugd gehad hebt. Maar, die waren niet onder stoom en kokend water in 'elkaar geflanst'.

Een vaccin dat maar onderzocht is op een werkbaarheid van 2 maanden.. 

Op https://www.janbhommel.com/post/het-pfizer-biontech-vaccin-tegen-het-sars-cov-2-virus

las ik een uitgebreide analyse van de data en feiten van de documenten die Pfizer heeft gegeven voor de toelatingsprocedure.

Citaat

Wat is de eindconclusie:

(..) de relevante vragen die een goede studie naar de werkzaamheid en veiligheid van een vaccin zou moeten beantwoorden:

1. Wat is het effect van het vaccin van Pfizer/BioNTech op het aantal ziekenhuisopnames, het aantal opnames op de intensive care en op de sterfte?

2. Wat is de werkzaamheid van het vaccin op de langere termijn, in dit geval een termijn langer dan twee maanden?

3. Wat is de veiligheid van het vaccin op de langere termijn, in dit geval een termijn langer dan twee maanden?

4. Wat weten we over zeldzamere maar wellicht potentieel ernstige bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld auto-immuunaandoeningen, die ook op de langere termijn nog kunnen optreden en waarvoor dit onderzoek niet de vereiste duur en niet de vereiste power had?

5. Is het vaccin in staat om de keten van transmissie te doorbreken, dat wil zeggen de transmissie van het virus van de ene op de andere persoon te voorkomen?

Feit is dat we de antwoorden op deze vragen niet weten. Om deze vragen te beantwoorden is meer en langer durend wetenschappelijk onderzoek nodig, het liefst uitgevoerd door onderzoekers die niet worden betaald door de producent.

Wat nu uitgerold wordt is een massaal vaccin-experiment zoals nog niet eerder werd vertoond, met slechts minimale gegevens over veiligheid en werkzaamheid van de gebruikte vaccin. Het is best mogelijk dat men over enkele jaren concludeert dat deze nieuwe mRNA techniek tot een veilig en effect vaccin heeft geleid, maar een dergelijke conclusie nu is buitengewoon voorbarig en uitermate risicovol.

Het zou niet de eerste keer zijn dat er ten gevolge van haast en onzorgvuldigheid grote ongelukken gebeuren, iets waarop recent nog terecht werd gewezen in een editorial in de JAMA. https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2766651

Daarnaast, het vaccin wordt nu gebruikt als 'middel' om de samenleving te openen.. 

Nou, het kan best zo zijn dat de gevaccineerden in de eerste groep dadelijk in mei/juni weer opnieuw kunnen, want dan kan het immunsysteem, wel weer terug bij af zijn, indien een besmetting je treft.

Het wordt nu al duidelijk dat elkaar opsluiten niet werkt, want de positief getesten dalen niet.. 

• Like 3
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Voorlopig laat ik mij niet prikken. Ondanks dat ik ook niet slechter ben geworden van de vaccins die ik in mijn jeugd gehad hebt. Maar, die waren niet onder stoom en kokend water in 'elkaar geflanst'.

Een vaccin dat maar onderzocht is op een werkbaarheid van 2 maanden.. 

https://www.gva.be/cnt/dmf20170102_02654041

Zomaar snel even op Google gezocht... Dit is met medicatie die de "normale" procedure tot goedkeuring doorlopen heeft. 

Als je wil weten wat de bijwerking over 20 jaar zijn zul je eerst 20 jaar moeten testen en wachten op het resultaat.. 

Van de andere kant, je zou morgen zomaar een ongeval kunnen krijgen, blijf je dan voor zekerheid ook binnen?

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ Ik kan zelfs doodgaan zonder naar buiten te hoeven.. dus tja...

Als ik aan de beurt ben.. zal ik waarschijnlijk al meer dan een jaar aan het risico op een besmetting met dat virus blootgesteld zijn..  wat is dan de relevantie om nog te gaan prikken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei corydon:

En zij die niet vaccineren zullen sterven,.......

Die zich wel laten vaccineren zullen ook sterven.

ik wacht voorlopig nog even........

• Like 3
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Mijn antwoord is eerder gisteren dan vandaag......
Ik val absoluut onder de risico groep door mijn hart en diabetes 2, en long problemen.

Ik begrijp best dat er mensen scripties zijn, echter als we naar Afrika of zo op vakantie gaan laten we ons ook met van alles inspuiten, zonder er over na te denken.
Als kind hebben we ook prikken gehad tegen pokken en dergelijke, ook die heeft iedereen zonder gelijk gek te worden tot zich genomen.
En ja, de test is redelijk kort voor normale begrippen, maar langer wachten is ook (zeker voor de zwakkeren onder ons) geen optie.
Ik krijg elk jaar zonder bijverschijnselen een griep prik, dus kom maar op met deze prik.....
In mijn optiek heb ik gedaan wat mogelijk was tot nu toe om gevrijwaard blijven van dit virus.....

• Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
Vaccinatie.... Herinner jij je nog dat we ooit op reis gingen, en als we dan naar Afrika, Zuid-Amerika of Azië wilden, dan ging iedereen naar de Tropen Poli en zich liet inenten tegen Gele Koorts, Diphterie, Tetanus, Polio, Hepatitis A, Hepatitis B en kreeg je een BCG tegen tuberculose? Dat deden we allemaal zonder vragen te stellen, want we wilden immers op reis. De kans dat we die ziekten kregen was overigens minimaal maar we lieten ons wel vaccineren want je wilden geen enkel risico lopen. En als we in malaria gebied kwamen slikten we pillen, die hadden overigens beste bijwerkingen, maar ja, we slikten ze wel want we wilden op reis.
Nu is er een serieuze pandemie en de kans dat je ziek wordt is aanzienlijk, zeker gezien de ongezonde levensstijl in het westen.
Goddank is er een vaccin in aantocht, met minder bijwerkingen dan veel andere medicijnen. (lees voor de aardigheid de bijsluiter eens van paracetamol) Maar we zijn bang en angstig want je weet het niet en stel je eens voor dat …
Het covid19-vaccin is overigens niet in een paar maanden ontwikkeld zoals vele denken maar heeft een voorgeschiedenis van plusminus 20 jaar qua techniek.
Degene die nog twijfelen: Geef je verstand eens voorrang boven je onderbuikgevoel.
  • Like 2
  • Thanks 3
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Wat een helden zijn we toch weer, laat het de ander maar opknappen, ik wacht wel al of ze groen worden en of ze nog kunnen pinnen.

Ik zou willen dat ze me morgen als eerste zouden prikken, oke als tweede mag ook anders zeggen ze hier weer dat ik overal voorop wil lopen 🤪

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:
Vaccinatie.... Herinner jij je nog dat we ooit op reis gingen, en als we dan naar Afrika, Zuid-Amerika of Azië wilden, dan ging iedereen naar de Tropen Poli en zich liet inenten tegen Gele Koorts, Diphterie, Tetanus, Polio, Hepatitis A, Hepatitis B en kreeg je een BCG tegen tuberculose? Dat deden we allemaal zonder vragen te stellen, want we wilden immers op reis. De kans dat we die ziekten kregen was overigens minimaal maar we lieten ons wel vaccineren want je wilden geen enkel risico lopen. En als we in malaria gebied kwamen slikten we pillen, die hadden overigens beste bijwerkingen, maar ja, we slikten ze wel want we wilden op reis.

Nou, ik laat wel ff een keer of 2 prikken, want van wat hierboven staat heb ik het meeste ook wel gehad voor mijn
eerste reisen naar Azie, en ik ben er nog steeds.

Maar toen voor Malaria Lariam geslikt, en dat was eens maar nooit meer, omdat ik daarna er pas achter kwam dat dat troep is.

De bijwerkingen daarvan, ( teminste toen 1993 ) van s,nachts zwetend wakker worden en hallucinaties kan ik bevestigen.

Heb dus nooit meer in die vorm iets tegen eventuele steek van een malariamug gedaan.
Enige is een muggenwerend spray gebruiken, lange broek en  mouwen in riscogebied.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Voorlopig niet.

Om de reden, dat ik vind dat dit vaccin niet lang genoeg getest is. Dit is een nieuwe techniek, waar men nog niet weet, wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.

En nee, ik ben niet tegen vaccinaties, ik heb alles tot nu to up to date, ik kan elk moment op een vliegtuig stappen, naar waar ook ter wereld (ik weet, op dit moment is dit alleen nog theorie).

Tevens ben ik ook niet 100% overtuigd van de werking, het zou een eiwit aanmaken, wat het immuunsysteem triggerd om antistoffen aan te maken. Maar hoelang blijven die antistoffen in ons lichaam? En hoe gaat het om met eventuele mutaties?

Ik ben echter bang, dat er landen zijn (in mijn gebieden), die de vaccinatie verplicht stellen, voordat men toegelaten wordt....

Groet Ron

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik zou niet weten waarom ik mij niet zou laten inenten, ik denk zelfs als we met z'n allen niet gaan, komen we er ook niet vanaf.

Alhoewel ik nooit een griepprik ben gaan halen denk ik dat we nu over heel wat anders praten.

Ik zou dus in maart aan de beurt zijn.

Dit is hoe ik er nu over denk.

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites