Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik denk dat temperatuur en vocht veel meer doen met dat virus. [ want waarom was het anders hier vorig jaar zomer redelijk onder controle en kwamen tegen de herfst de besmettingen weer ]  

Iets met vitamine D en zonlicht ?daarom daalde het aantal Corona gevallen in de zomer......

mede door zonlicht maakt je lichaam vitamine D aan en vitamine D is belangrijk om weerstand op te bouwen. Goede weerstand is belangrijk

https://www.ad.nl/binnenland/experts-boos-over-uitblijven-vitamine-d-advies-alsof-het-niks-interesseert-dat-mensen-dood-gaan~aa23a7b7/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ah, had ik al gezegd dat ik volgende week naar huis ga?     😇

"Je ruiten beslaan" wanneer warme lucht (adem) onder je bril terecht komt in een koude(re) omgeving. Die warme lucht word direct via het mondkapje onder de glazen geleid omdat je mondkapje het halve g

Het virus is er nu een jaar en ze weten nog steeds niet hoe het te bestrijden is. Lockdown helpt niet (besmettingen blijven oplopen) Mondkapjes werken ook niet (in Azie liepen ze al ver voor

Posted Images

• Forumlid
3 uur geleden zei roadtrain:

Iets met vitamine D en zonlicht ?daarom daalde het aantal Corona gevallen in de zomer......

mede door zonlicht maakt je lichaam vitamine D aan en vitamine D is belangrijk om weerstand op te bouwen. Goede weerstand is belangrijk

https://www.ad.nl/binnenland/experts-boos-over-uitblijven-vitamine-d-advies-alsof-het-niks-interesseert-dat-mensen-dood-gaan~aa23a7b7/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Ja hier had ik onlangs ook wat van mee gekregen idd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei iveco 35c17:

Dit deed ik dus bij de grootste pakket bezorger van Nederland , En kreeg me  daar toch een partij schelden van opperhoofd 1, gevolgd door opperhoofd 2 en 3 nadat die door 1 op de hoogte waren gebracht. 

Ook al meerdere keren gehad, laatst nog in Mogendorf toen ik in de rij voor de kassa even mijn mondkapje tot onder mijn neus naar beneden trok. Of ik effe m'n kapje over mijn neus wilde doen, wat een paniek allemaal...

Wanneer, wat of hoe dit hele circus met mondkapjes en maatregelen tot een einde komt is nog maar de vraag.
Waar ik wel heel bang voor ben is dat de bedrijven -waar wij allemaal komen- grotendeels zullen vasthouden aan het regime zoals nu aan de orde is, ook wanneer de pandemie ten einde zal zijn. Dat houdt dan o.a. in; geen bezoek toilet mogelijk, het verplicht dragen van een mondkapje, chauffeurs geen toegang tot bedrijfsruimten, papieren door de raam steken en buiten wachten, kortom behandeld worden als een melaatse.

Het is voor al dit soort klanten ook juist nu de uitgelezen kans om op deze manier eindelijk verlost te zijn van dit soort paria's zoals zeurende chauffeurs aan de balie en oost-Europese collega's die ze niet half kunnen verstaan of begrijpen, geen volgescheten -en gezeken plees en afgebroken sanitair meer, geen vreemde vogels meer in hun kantines, loodsen, kantoren etc, noem het maar.

Precies de stok achter de deur waar men al jaren naar zocht en nu dankzij deze crisis eindelijk gevonden heeft. Het mondkapje zal standaard worden en aangegeven staan op het grote bord naast de slagboom bij binnenkomst op het bedrijfsterrein; bovenop het oranje hesje, de veiligheidsschoenen, de helm, de veiligheidsbril, de lange broek en mouwen en nog wat van al die ellende en onzin om enkel een paar pallets levensmiddelen te lossen of te laden...

• Like 6
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Pierre:

Ook al meerdere keren gehad, laatst nog in Mogendorf toen ik in de rij voor de kassa even mijn mondkapje tot onder mijn neus naar beneden trok. Of ik effe m'n kapje over mijn neus wilde doen, wat een paniek allemaal...

Dit paniekerige aanspreken van onze oosterburen doen ze in mijn beleving enkel om het feit om zelf geen boete op te lopen van hun eigen boswachtersclub. Eten en alcoholische dranken verkopen is om exact 21.00 uur finish bij onze oosterburen.

Wanneer, wat of hoe dit hele circus met mondkapjes en maatregelen tot een einde komt is nog maar de vraag.
Waar ik wel heel bang voor ben is dat de bedrijven -waar wij allemaal komen- grotendeels zullen vasthouden aan het regime zoals nu aan de orde is, ook wanneer de pandemie ten einde zal zijn. Dat houdt dan o.a. in; geen bezoek toilet mogelijk, het verplicht dragen van een mondkapje, chauffeurs geen toegang tot bedrijfsruimten, papieren door de raam steken en buiten wachten, kortom behandeld worden als een melaatse.

Dit zal zeker bij de grotere bedrijven waar dagelijks veel chauffeurs komen aan de orde zijn, bij de kleinere zal dit meevallen gok ik.

In Italie in de provincie Bergamo waar we afgelopen week trailers naartoe gebracht hebben stonden we vrijdagochtend met vijf man sterk binnen op het uffici om de papieren te laten ondertekenen. dit was geen probleem voor de vier medewerkers die er aan het werk waren.

In het rood mijn reactie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik geloof er niet in dat die dingen helpen Rob, Ik denk dat temperatuur en vocht veel meer doen met dat virus. [ want waarom was het anders hier vorig jaar zomer redelijk onder controle en kwamen tegen de herfst de besmettingen weer ] 

de herfst is ook het moment dat mensen weer naar binnen gaan..

gezellig samen bij de kachel....

dus die afstand,.... mischien toch niet zo'n slecht idee....:ok:

en wat uit de media her en der gezegd wordt...

is dat als je het wel hebt...die dingen wel werken...

om die virussen bij je te houden...

en een ander niet gelijk te besmetten...

maar goed dat het er maar vier zijn...

russen.... LOL 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

In Italie in de provincie Bergamo waar we afgelopen week trailers naartoe gebracht hebben stonden we vrijdagochtend met vijf man sterk binnen op het uffici om de papieren te laten ondertekenen. dit was geen probleem voor de vier medewerkers die er aan het werk waren.

Bergamo was dé coronabrandhaard van Italië. Vijftig nabestaanden van coronapatiënten willen dat het Openbaar Ministerie onderzoekt of er fouten zijn gemaakt die tot de dood van hun familieleden hebben geleid. 

bron: https://www.trouw.nl/buitenland/heeft-bergamo-het-coronavirus-onderschat-nabestaanden-willen-antwoorden~b111fe4b/

👍👍👍We lezen t wel.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 minuten geleden zei tiny:

de herfst is ook het moment dat mensen weer naar binnen gaan..

gezellig samen bij de kachel....

dus die afstand,.... mischien toch niet zo'n slecht idee....:ok:

En dus ook het vitamine D verhaal de kop op gaat steken waar @roadtrain het over heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:

Bergamo was dé coronabrandhaard van Italië. Vijftig nabestaanden van coronapatiënten willen dat het Openbaar Ministerie onderzoekt of er fouten zijn gemaakt die tot de dood van hun familieleden hebben geleid. 

bron: https://www.trouw.nl/buitenland/heeft-bergamo-het-coronavirus-onderschat-nabestaanden-willen-antwoorden~b111fe4b/

👍👍👍

Ik mis denk ik waar de duimpjes voor bedoeld zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
14 uur geleden zei Ger-1957:

Volgens de fabrikant werkt het dus niet. >> bron <<

Volgens geneesmiddelenbedrijf MSD, dat in Haarlem ivermectine produceert voor geneesmiddelen tegen rivierblindheid en bijvoorbeeld schurft, is het middel niet geschikt om COVID-19 te bestrijden. 

Overigens mag ik volgens RD op zondag alleen de bijbel lezen, ik wist al dat je in Uddel op zondag niet bij de TinQ kunt tanken maar dat ik niets mocht lezen over Ivermectine was me vreemd.

Dat artikel heb ik ook gelezen (overigens niet op zondag :rolleyes:). Ik weet niet wat wel of niet waar is, ben geen wetenschapper of arts. Maar als ik berichten lees van meerdere artsen dat er medicatie is (en ivermectine is daarbij ook genoemd) dan is het opmerkelijk dat dat niet mede gebruikt word naast het vaccineren.

Begin vorig jaar is de vraag ook meerdere malen aan minister de Jong gesteld of er, naast de ontwikkeling van een vaccin, ook gekeken werd naar een medicijn voor directe behandeling. Maar hij (en de rest van de politici) heeft de pijlen enkel op een vaccin gericht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Bij ons is het niet verplicht (indien je 1 m kunt bewaren) maar in de kleine busjes (sprinters etc) dragen we allemaal zo'n snoetelap. De meeste passagiers ook. In de grote (normale) bussen is de voordeur dicht en de eerste rij afgesloten. Hier draagt bijna niemand een mondkapje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik mis denk ik waar de duimpjes voor bedoeld zijn.

Zoals ik t lees stonden jullie daar met zijn allen bij elkaar zonder mondkapjes? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei iveco 35c17:

Zeker niet, allemaal een mondkapje voor en afstand 

Jouw omschrijving deed anders vermoeden......

maar dan waren de duimpjes toch goed😊

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
21 uur geleden zei Ger-1957:

Volgens de fabrikant werkt het dus niet. >> bron <<

Volgens geneesmiddelenbedrijf MSD, dat in Haarlem ivermectine produceert voor geneesmiddelen tegen rivierblindheid en bijvoorbeeld schurft, is het middel niet geschikt om COVID-19 te bestrijden. 

Overigens mag ik volgens RD op zondag alleen de bijbel lezen, ik wist al dat je in Uddel op zondag niet bij de TinQ kunt tanken maar dat ik niets mocht lezen over Ivermectine was me vreemd.

Dit artikel is oud, van april 2020. Inmiddels zijn we 9 maanden verder en is er meer studie gedaan met positieve resultaten. 

klik hier FLCCC

over dit onderzoek zijn door FvD ook kamervragen gesteld op 24/12. Of die al beantwoord zijn weet ik niet

Kamervragen ivermectine

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
17 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik geloof er niet in dat die dingen helpen Rob, Ik denk dat temperatuur en vocht veel meer doen met dat virus. [ want waarom was het anders hier vorig jaar zomer redelijk onder controle en kwamen tegen de herfst de besmettingen weer ]  En men kan wel telkens weer roepen dat we hier nergens wat op uit doen maar dat ben ik nog niet helemaal eens. Op de plekken waar ik kom zie ik toch altijd iedereen met mondkapjes op.   Maar goed ik ben geen viroloog. En voorlopig zitten we dus vast aan dat ellendige poetslapje.

Zie hier in de winkle vrijwel iedereen met mondkapje op. Maar op de markt buiten was er maar 1. En fat was ik.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Dit artikel is oud, van april 2020. Inmiddels zijn we 9 maanden verder en is er meer studie gedaan met positieve resultaten. 

En iedere dag weten ze meer/ minder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

over dit onderzoek zijn door FvD ook kamervragen gesteld op 24/12. Of die al beantwoord zijn weet ik niet

Kamervragen ivermectine

één persoon stelt kamervragen, antwoorden heb ik ook niet gezien :nee:

Maar de fabrikant geeft aan.

“Ons expertteam met wetenschappers dat externe onderzoeken naar MSD-geneesmiddelen beoordeelt, heeft de Australische onderzoeksresultaten doorgerekend en is tot de conclusie gekomen dat voor hetzelfde effect bij mensen, de dosis minstens honderd keer zo hoog zou moeten zijn als de dosis die momenteel goedgekeurd is en waarvan we weten dat die veilig is en goed wordt verdragen.”

100x0,2 mg/kg en dat op dag 1 en dag 3 dan elke 4 weken, ja dan gaat er wel iets dood denk ik ;)

image.thumb.png.e61ff75d04ab4142da91bfbedda73166.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Men weet eigenlijk nog maar heel weinig van het virus heb ik het idee , en daardoor worden er fouten gemaakt en ziet het er rommelig uit , je weet niet of de maatregelen helpen of niet , vergelijking is er niet , wat ik de overheid zeker verwijt is de tunnelvisie die ze hebben , over vitaminne d hoor je ze niet , en dat merendeel wat op ic ligt een immigratie afkomst heeft , en misschien ook wel logisch is , men luistert (te) veel naar de zelfde virologen of het RVIM vind ik , terwijl er meerderen zijn die er ook kijk op hebben maar niet gehoord worden , het vitaminne D verhaal oa , maar wel luisteren naar een Gommers met een Patent op beademingstechniek dit jaar en een Ab Osterhaus die ik zeer onbetrouwbaar acht met zijn belangen in de pharmaindustrie , wie trekt er nou in godsnaam de champagnefles open voor een ziekte , voor hem levert elke ziekte geld op , hoe erger hoe beter , maar krijgt wel spreekrecht/tijd.

Ik zelf ben vanaf het begin van mening dat het uit een lab komt , dit is handmade , en niet de eerste ziekte die uit een lab komt , de pharmaceutische industrie is een hele machtige , waarbij alles om geld draait ,geen ramp is de grootste ramp zeg maar .

Al enige tijd wil een onderzoekcommissie China in om de oorsprong te onderzoeken van dit virus , iedereen weet dat er in Wuhan een lab staat die zich met virussen bezig houdt , de onderzoekers komen China gewoon dom weg niet in , dit gaat net zo lang duren totdat er niets meer te vinden is , alle bewijslast is weg dan , dan mogen ze China pas in , en dan wordt het weg geschreven als waarschijnlijk natuurlijke mutatie , wat China natuurlijk heel goed uit zou komen , terwijl de wereld gebaart is met openheid van zaken met dit virus .

Ik heb waarschijnlijk heel slecht onderwijs gehad , maar kan me de biologie les nog goed herinneren over virussen , de 2 maanlanders , 1 voor menselijk en de ander voor dierlijke virussen , bovenkant was gelijk , maar het gestel niet , waardoor virussen niet konden overspringen vanwege de vorm , virussen muteren continu , maar wel binnen de groep en niet ineens naar een andere groep , in mijn ogen hebben ze in een lab het voor elkaar gekregen om het onderstel van de maanlandertjes te verwisselen , waardoor wij deze vorm van ziekte in de wereld hebben .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Ger-1957:

ja lees het , dank u , maar lees de comments ook maar even , zit een paar duidelijke in , China laat zien wat ze willen laten zien en daar moet je het mee doen , dus vrees dat er niets uit gaat komen , terwijl er genoeg uit moet komen , Corona is echt niet de wereld ingeholpen doordat een chinees een vleermuis heeft opgevreten , wat eerst werd gesteld , en zijn in China al genoeg achter de tralies gezet die iets anders zeiden wat de regering ons wil laten geloven .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Ook Chinezen eten gewoon 

Nou, Ger, ik persoonlijk vind dat het eten met stokjes, in de categorie buiten (of on)gewoon valt.

Maar dat is mijn persoonlijke opvatting, tevens de manier van eten en de tafelmanieren vallen in mijn optiek ook in de categorie ongewoon, maar dat is mij ervaring met chinezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ook Chinezen moeten eten.....

over tafelmanieren valt te twisten en er zijn  wel meer landen waar men “vreemde “ dingen eet. 

En zo zal je mij geen mossel zien eten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Eten met stokjes is al een oudere beschavingsvorm, van ver voor onze tijd van mes en vork.....

En eerlijk, na een dag of wat oefenen, gaat het beter af als met mes en vork, want je kaut langer (je eet kleinere hapjes met stokjes).

Tevens is de chinese vorm/beschaving van eten nog redelijk.

Ga eens in een willekeurig restaurant in Korea zitten..... je hebt spontaan geen honger meer, en nee, dat zijn niet de gerechten....

Verder wordt er in heel Azie nagenoeg niets weggegooid, alles wordt bereid en is te eten.

Groet Ron

Link naar bericht
Deel via andere websites