[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Avondklok


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei andremast:

maar als ik nu weer zie wat er allemaal vernield word ............

 

Vreselijk.

 

Al denk ik, de beelden zo te zien, dat die ProRail Mokka niet afgesloten stond. Want de relschoppers hadden de portieren snel open, zo te zien. :zegtniets:

 

Het geweld en de vernielingen zijn niet goed te praten. Echter, ik mag toch aannemen dat de intel. mensen bij de politie de bekende voetbalgroeperingen evengoed wel in de gaten houdt. Die lui kunnen al maanden niet naar wedstrijden.. hun uitlaatklep zal zwaar verkoold zijn. De avondklok zal voor hun nu het middel zijn om het gedrag dat men al maanden lang niet kan vertonen, nu wel te doen.

 

Triest natuurlijk.

 

Elders las ik ook dat mensen denken dat het repressieve beleid om de avondklok dit eerste weekend strak te handhaven (roadblock's A2 etc.) ook politiek / electoraal is ingestoken door VVD en CDA. Verkiezingen komen eraan.. en strakke handhaving zal het wel goed doen bij VVD en CDA kiezersgroepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei sprinter 516:


Een beetje jammer??????
Waar is het leger als je ze nodig hebt???

 

Dat zou niet moeten. We leven in Nederland. 
Ik had gedacht dat we dingen niet met geweld oplosten.

Ouders hou je koters binnen en veeg de rest van dat volk bij elkaar.

Om de schade te kunnen verhalen mogen de gene die het niet kunnen betalen de bermen schoon gaan maken.

Voor dat doel gooi ik met veel plezier mijn vuilniszakje hun kant op.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Vreselijk.
 
Al denk ik, de beelden zo te zien, dat die ProRail Mokka niet afgesloten stond. Want de relschoppers hadden de portieren snel open, zo te zien. :zegtniets:
 
Het geweld en de vernielingen zijn niet goed te praten. Echter, ik mag toch aannemen dat de intel. mensen bij de politie de bekende voetbalgroeperingen evengoed wel in de gaten houdt. Die lui kunnen al maanden niet naar wedstrijden.. hun uitlaatklep zal zwaar verkoold zijn. De avondklok zal voor hun nu het middel zijn om het gedrag dat men al maanden lang niet kan vertonen, nu wel te doen.
 
Triest natuurlijk.
 
Elders las ik ook dat mensen denken dat het repressieve beleid om de avondklok dit eerste weekend strak te handhaven (roadblock's A2 etc.) ook politiek / electoraal is ingestoken door VVD en CDA. Verkiezingen komen eraan.. en strakke handhaving zal het wel goed doen bij VVD en CDA kiezersgroepen?

Strakke handhaving????
Deden ze dat maar......... van mij mag het leger ingezet worden en met rubber kogels geschoten worden......
De fatsoenlijke burger die wel thuis blijft mag weer voor de schade opdraaien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Dat zou niet moeten. We leven in Nederland. 
Ik had gedacht dat we dingen niet met geweld oplosten.
Ouders hou je koters binnen en veeg de rest van dat volk bij elkaar.
Om de schade te kunnen verhalen mogen de gene die het niet kunnen betalen de bermen schoon gaan maken.
Voor dat doel gooi ik met veel plezier mijn vuilniszakje hun kant op.

Ik schaam mij ervoor dat ik Nederlander ben Lientje.
Deze beelden gaan eer de hele wereld over, en te zien is weer dat de politiek dit alles laat gebeuren.
Normen en waarden zijn totaal weg in dit land voor het gezag.
En dit is nog maar het begin hè.
Als dit keer op keer maar getolereerd wordt hou ik mijn hart vast voor de toekomst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja alles is de schuld van Rutte.

Je moet iemand de schuld geven he.

Hier thuis krijg ik overal de schuld van..... :ok:


Ik begrijp dat Rutte nu weer met andere zaken bezig is, dus ik ben benieuwt hou hij dit gaat oplossen🤔

als moeder zijne kan je altijd van anderen leren
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:


Strakke handhaving????
Deden ze dat maar......... van mij mag het leger ingezet worden en met rubber kogels geschoten worden......
 

Dat willen ze tot het laatst vermijden denk ik,politie dienen zich nog altijd min of meer correct te gedragen,bij het leger ligt dat net effe anders.

Bij ons,in Roosendaal "woont"het KCT,Korps Commando Troepen,een superelite eenheid die nergens bang voor zijn.

Denk dat die staan te popelen om"naar buiten"te gaan na het eerste telefoontje van de burgemeester met verzoek om hulp.( zo ongeveer zoals het Corps Mariniers het centaal station schoon veegde in Amsterdam,in april '67 en de Dam in augustus'70

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van_de_Dam

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het leger wordt uit principes NIET tegen de eigen bevolking ingezet. In ieder geval in normale samenlevingen. Poetin heeft hier wat minder moeite mee.......

Het leger MOET ook niet ingezet worden tegen de eigen bevolking. Dan geef je als machthebber echt het verkeerde signaal af.

Wel kan de KMAR ingezet worden als ondersteuning van de reguliere politie.

Maar persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als die broeders van Pierre eens een actie houden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja alles is de schuld van Rutte. Je moet iemand de schuld geven he.

Hier thuis krijg ik overal de schuld van..... default_goed009.gif

 

 

Ik begrijp dat Rutte nu weer met andere zaken bezig is, dus ik ben benieuwt hou hij dit gaat oplossen

als moeder zijne kan je altijd van anderen leren

 

 

Ik zeg niet dat het de schuld van Rutte is Lientje, maar als “baas” van Nederland is hij wel verplicht om dit soort relschoppers hard aan te pakken .

Zoveel politie op de been en bijna geen aanhoudingen maar wel weer miljoen euro’s schade voor de gemeenschap.

Doordat de politie te weinig mag optreden loopt dit volledig uit de hand, en ja, dat bevel tot optreden moet komen van “onze” demissionaire minister president

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klaver, Wilders en Baudet vliegen elkaar in de haren over rellen avondklok

De avondklokrellen hebben ook verwijten uitgelokt onder politici. Jesse Klaver verwijt de PVV en Forum voor Democratie ophitsing. Wilders ziet juist de ‘achterban’ van de GroenLinks-leider rellen.

 

Twee avonden van onlusten dreunen na tot in politiek Den Haag. Via Twitter vliegen partijen elkaar met verwijten in de haren. Klaver meent dat ‘eerst het nieuws en de wetenschap verdacht’ zijn gemaakt, daarna ‘oproepen’ zijn gedaan ‘om regels te negeren en vervolgens anderen de schuld geven’. ‘Het is het draaiboek van Donald Trump waar PVV en Forum hun lessen uit trekken. Dit soort rellen en vandalisme is precies het gevolg van dat gedrag.’

Klaver trekt daarmee een parallel met de bestorming van het Capitool in de VS, dat volgens velen ook een gevolg was van de ophitsende woorden van toenmalig president Donald Trump.

Wilders legt de bal juist bij Klaver zelf. ‘Kom op Jesse, grijp in, je achterban uit de Schilderswijk!’, liet hij weten.

Ook Forum voor Democratie krijgt veel kritiek. De partij sprak dit weekeinde eerst, toen de avondklok was ingegaan, van ‘VVD-huisarrest’, via Twitter. ‘We leven in ongelofelijke tijden. FvD blijft zich tegen deze absurde, vrijheidsbeperkende maatregel verzetten.’

 

Bron: AD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat we nu de vruchten plukken van jaren lang slap politie beleid, het is niet normaal hoe de politie verworden is tot een karikatuur die altijd weer bemiddelend optreed in plaats van te laten zien waar ze voor dienen te staan .

Grapperhaus  heeft het over streng optreden en zwaar straffen , met name zwaar straffen wil ik nog wel eens zien , het zal wel weer 'n vermanend vingertje worden en 50 uurtjes werk straf, waarbij ze vervolgens in de watten gelegd worden .!

Nee , vandaag nog voor de rechter en meteen opsluiten dat spul , ik lees net in het BD dat er gastjes van 14 bij zitten , die worden weer met fluwelen handschoentjes aangepakt, en met allerhande smoesjes weer in een of ander begeleiding project gestopt , en gaan voor de rest van hun leven in het uitkering circuit zitten .

Wie mag het allemaal weer betalen ?? juist de werkende man ,laat pa en ma eens op draaien voor de kosten die hun pubers gemaakt hebben, misschien dat ze hun kroost dan wel 'n fatsoenlijke opvoeding willen geven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

 

Het leger MOET ook niet ingezet worden tegen de eigen bevolking. Dan geef je als machthebber echt het verkeerde signaal af.

 

Dit is niet de eigen bevolking,dit zijn terroristen.

 

Terroristen richten zich op het voorbereiden of plegen van ernstig geweld. Meestal gaat het om daden waarmee ze de maatschappij willen ontwrichten, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
5 uur geleden zei europeaan:

Dit is niet de eigen bevolking,dit zijn terroristen.

 

Terroristen richten zich op het voorbereiden of plegen van ernstig geweld. Meestal gaat het om daden waarmee ze de maatschappij willen ontwrichten, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Helaas maar waar.

Edoch, deze pareltjes hebben veelal toch echt de NL nationaliteit.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden