[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ritje Helsingborg


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

HEEEEEEEEEEEEEEEEL vroeger op de Christelijke LTS tijdens een kamp in Rolduc moest ik van mijn wiskunde leraar voor gaan in het gebed voor we met zijn allen gingen eten, nou dat koste mij dus bijna een enkeltje naar huis terug.

Mijn gebed ging als volgt;

 

O lieve heer

ik houd het kort

anders stelen ze het vreten van mijn bord

AMEN

AANVALLEN

 

De rest van de week mocht ik niet meer voorgaan in het gebed gek he?

 

  • Like 1
  • Haha 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Kiepenboer:

Heb daar ook geen behoefte aan, zelfde als kerkbezoek, ieder zijn ding dus.

We komen ook wel eens bij boeren, waar het even stil is voor het eten, en dan doe je je pet ook maar ff af

En onze Muzulman rolt een paar keer per dag zijn matje uit en gaat,met zijn hoofd , richting Mekka zijn gebed doen,sommigen van ons doe daar lacherig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
9 uur geleden zei dieselsnuivertje:

Om even ön topic"te blijven:

Ik zie ze in Zweden bij -20 nog niet buiten hun matje uitrollen om met de neus in de wind naar Mekka te bidden.

....

Die gåsten gaan öök met de tijd mee, høør....

IMG_0340-510x680.jpg

  • Like 2
  • Haha 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-2-2021 om 20:52 zei Gegrand:

Een goed verhaal Duke..echter...

Kijk even naar de tarieven bijvoorbeeld een timmerman of een grondwerker o.i.d.

De onderaannemer kan slechts wat verdienen in die sector als hij personeel inhuurt die hij dik onder de geldende CAO betaald door het tarief wat de grote jongens (die hun handen in onschuld wassen trouwens!!) wordt gedicteerd , het tarief wat de inlener betaald is lager dan het CAO-uurloon wat de inlener aan vast personeel (wat hij dan ook bijna niet meer zelf in dienst heeft) zou kosten.

En dat zou volgens mij niet meer toegestaan mogen worden en hier streng op gecontroleerd moeten worden want het verziekt de markt voor de goedwillende lokale bevolking omdat die niet meer aan de bak kunnen komen tenzij die zich als ZZPer aanbieden.

Er bestaat toch zoiets als ketenaansprakelijkheid!!

Helaas wordt die slechts gebruikt op het gebied van aansprakelijkheidsstelling voor de belasting/sociale premieafdrachten van onderaannemers e/o ZZPers maar hoort ook gebruikt te worden voor naleving/controle op naleving van de CAO-lonen.

Groot probleem zijn natuurlijk ook het aantal verschillende cao s waarmee je werkzaamkan zijn in deze sector, The Duke noemde al de Leo [landbouw cao] Wij zelf kunnen niet anders dan de bouw cao toepassen en zo zijn er ook die in de klein metaal zitten. Eigenlijk zou dit ook niet moeten kunnen. maar tis net wat je hoofdaktiviteit is. Een landbouw cao voor enkel verhuur van een kraan of een trekker kan ik wel inkomen. maar niet voor hele legploegen even als de klein metaal. als je installatiewerk doet oke, maar ook hier weer, niet voor hele legploegen.  Maar goed. ze kijken maar even. voorlopig heb ik precies dat voor elkaar gekregen bij de opdrachtgevers als waar ik naartoe wilde, En ik ga het zelf eens proberen op de vrachtwagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Groot probleem zijn natuurlijk ook het aantal verschillende cao s waarmee je werkzaamkan zijn in deze sector, The Duke noemde al de Leo [landbouw cao] Wij zelf kunnen niet anders dan de bouw cao toepassen en zo zijn er ook die in de klein metaal zitten. Eigenlijk zou dit ook niet moeten kunnen. maar tis net wat je hoofdaktiviteit is. Een landbouw cao voor enkel verhuur van een kraan of een trekker kan ik wel inkomen. maar niet voor hele legploegen even als de klein metaal. als je installatiewerk doet oke, maar ook hier weer, niet voor hele legploegen.  Maar goed. ze kijken maar even. voorlopig heb ik precies dat voor elkaar gekregen bij de opdrachtgevers als waar ik naartoe wilde, En ik ga het zelf eens proberen op de vrachtwagen.

 

Juist, ik ben chauffeur bij een automotive bedrijf, dus.......

En ik heb toch dik 70 collega chauffeurs..

Bij de Hema was dat net zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden