Spring naar bijdragen

Tweede Kamerverkiezingen 2021

Recommended Posts

• Forumlid

Maar liefst 41 partijen willen meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen

Liefst 41 partijen hebben hun kandidatenlijst ingeleverd en hiermee aangegeven dat ze mee willen doen aan de Tweede Kamerverkiezingen. Of ze ook allemaal op het stembiljet komen, is nog maar de vraag. Bij 35 partijen is de aanvraag niet compleet.

Bron: RTL Nieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

IK ben eruit, Ik ben lid van FvD,maar ga dit opzeggen. Vanmorgen heb ik gekeken naar Business class ,met Harry Mens,daar was Joost Eerdmans te gast,die ik al een tijdje inde peiling heb.

Ik hoop dat ons land weer een geheel kan vormen in plaats van dat we al meer uit elkaar worden gedreven. Ikke ikke ikke..... Als we ons met z'n allen een beetje meer aan de maatregelen houde

De politieke partijen hebben niets gedaan om het te voorkomen , hebben ook niet ingegrepen als Pim met een taart vol stront in zijn gezicht gegooid werd , ze vonden het allemaal wel prima dat Pim het

Posted Images

• Forumlid
3 minuten geleden zei Murphy:

En hiermee bewezen dat NL een onbestuurbaar land wordt.....

Dat zal wel loslopen;

Zolang er een meerderheid van 76 zetels gevormd kan worden van partijen die samen dezelfde mening hebben,is de coalitie een feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
3 uur geleden zei europeaan:

Dat zal wel loslopen;

Zolang er een meerderheid van 76 zetels gevormd kan worden van partijen die samen dezelfde mening hebben,is de coalitie een feit.

Ja, enig met dat.

Maar om een coalitie te vormen met, zeg 3 partijen, of 10 partijen....

Het probleem zit 'm in het feit dat coalities gesmeden moeten worden met ALLE partijen om die meerderheid te verkrijgen.

En dan gaan we dus nog meer van die wispelturige lieden krijgen die alles doen om HUN stem te laten gelden, een formatie van over een jaar of zo.....

Ik herrinner mij een feitje: Een x aantal kabinetten terug. D66 mocht ook aan de ruif maar sleepten een ministerspost eruit die voorheen niet bestond! Enkel om hun ook een 2 (of was het 3) posten te gunnen.....

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
19 uur geleden zei sprinter 516:

Met hulp van meelopers die weinig waarde hechten aan hun achterban.....

Dat soort mensen tekent hun eigen politieke doodvonnis,als ze zich van hun achterban niets aantrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Laten we eerst maar eens in Nederland een kiesdrempel maken van bijvoorbeeld een procent of tien.

Dat zou de bestuurbaarheid een stuk eenvoudiger maken en een einde maken aan al dat splintergedoe en afsplitsingen en hopelijk ook een bijdrage leveren dat het in een fractie ook geven en nemen behoord te zijn, net zoals in de normale wereld gebruikelijk is.

Men zou zich in politiek Den Haag eens moeten realiseren dat er meer is als het Haagse en de grachtengordel maar dat men heel Nederland behoord te vertegenwoordigen.

Daarnaast als iemand zijn fractie wil verlaten ook het recht ontnemen om op persoonlijke titel of als andere partij verder te gaan, ze zijn immers gekozen via de kandidatenlijst van een partij.

Het lijkt wel of men in Den Haag is vergeten wat er in de samenleving leeft heden ten dage , en dan bedoel ik niet al die blaaskaken die het hardste lopen te schreeuwen op dit moment.

• Like 3
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Juist, in mijn ogen moet de grootste (gekozen) party verplicht regeren met eventuele andere partijen, en dienen de speerpunten van de grootste partijen gerespecteerd te worden, als uitgangspunt.

Want daarom hebben de stemmers op die party gestemd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
42 minuten geleden zei sprinter 516:

Juist, in mijn ogen moet de grootste (gekozen) party verplicht regeren met eventuele andere partijen, en dienen de speerpunten van de grootste partijen gerespecteerd te worden, als uitgangspunt.

Inderdaad !!!!! 

En het gezeur van ik wil niet met die of die partij , moet ook eens klaar zijn .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei matthieu:

Helemaal mee eens Gé. En dan ook cordon sanitaire verbieden uiteraard, want we leven in een democratie.

Ben ik het ook mee eens...

Maar voor sommige partijen is het onmogelijk gezien hun verkiezingsprogramma's samen een regering te vormen en die zijn wel de basis voor het vormen van een regering.

Dat cordon heeft wel een oorzaak , mede voortgekomen door bepaalde fractieleiders hoe (en de manier waarop) die anderen de maat namen en de les lazen in de tweede kamer.

En daar bedoel ik echt niet alleen de PVV en FvD mee want er zijn meerdere partijen die zich daar schuldig aan maakten.

Ik persoonlijk zou veel liever een regering zien met leden van buiten de politiek , gevraagd op basis van kwaliteiten en niet omdat een minister of staatssecretaris erbij betrokken wordt omdat dit nodig is wegens gemaakte afspraken over de verdeling van de aantallen per regeringspartij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

het ziet er naar uit dat de VVD weer de grootste wordt. Die hebben al gezegd dat ze niet met de PVV willen samenwerken omdat ze dat de laatste keer heel slecht bevallen is en omdat ze walgen van sommige standpunten van die partij. En met het zooitje ongeregeld van FvD zie ik ze ook nog niet in zee gaan. 

En voor andere partijen geldt voor zover ik weet geen cordon sanitaire

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

Inderdaad !!!!! 

En het gezeur van ik wil niet met die of die partij , moet ook eens klaar zijn .

Maar niemand wil in een kabinet zitten wat geen langen levensverwachting heeft.

De verschillen moeten wel overbrugbaar zijn met geven en nemen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

100 procent eens Cor. luisteren naar het volk heet dat 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

Ben wel benieuwd wat dat Code Oranje gaat betekenen voor de Nederlandsche Politiek....

Net zoals al die andere partijtjes met max drie zetels, nagenoeg niets tenzij de komende coalitie net een of twee zetels tekort komt voor een meerderheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-2-2021 om 19:15 zei Vledder:

het ziet er naar uit dat de VVD weer de grootste wordt. Die hebben al gezegd dat ze niet met de PVV willen samenwerken omdat ze dat de laatste keer heel slecht bevallen is en omdat ze walgen van sommige standpunten van die partij. En met het zooitje ongeregeld van FvD zie ik ze ook nog niet in zee gaan. 

En voor andere partijen geldt voor zover ik weet geen cordon sanitaire

Ze hebben ook al gezegd niet met het Fvd te willen samenwerken ivm met wat apjes die niet door de beugel konden.

Link naar bericht
Deel via andere websites