Spring naar bijdragen

Hoe gezond is Subway.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Is alleen maar interessant voor die geitenwollen dierenvriendclub. 
 

Merendeel van het volk eet gewoon waar ze op dat moment trek in hebben. 
 

net als kiloknallers. Van de week weer in t nieuws. “Men” kijkt toch eerst in de portemonnee en dan pas (dus niet) naar de kleine lettertjes op de verpakking. 

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Is alleen maar interessant voor die geitenwollen dierenvriendclub. 
 

Merendeel van het volk eet gewoon waar ze op dat moment trek in hebben. 
 

net als kiloknallers. Van de week weer in t nieuws. “Men” kijkt toch eerst in de portemonnee en dan pas (dus niet) naar de kleine lettertjes op de verpakking. 

 

Nou als je bij de subway een broodje gaat halen moet je ook eerst wel in de portomonee kijken, vrijdagavond toevallig gedaan, maar jeetje, volgende keer zelf maar weer bolletjes meenemen!  

  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het ligt er ook aan waar je wat haalt: vaak is de dhz- automaat goedkoper dan een bakkie van de dames; persoonlijk vind ik die Subway koffie bovendien niet echt geweldig.

Gistermiddag bij de BP Geffense Barriere 'n broodje filet met ei besteld en was onderweg naar de koffiemachine toen die dame mij terugriep: dezelfde koffie (automaat) hebben zij ook staan maar dan is het goedkoper door de combinatie. Het broodje en 'n grote koffie voor 6 euro: voor een snelwegpomp mag je niet klagen :nee: 

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Marotrans:

Het ligt er ook aan waar je wat haalt: vaak is de dhz- automaat goedkoper dan een bakkie van de dames; persoonlijk vind ik die Subway koffie bovendien niet echt geweldig.

Gistermiddag bij de BP Geffense Barriere 'n broodje filet met ei besteld en was onderweg naar de koffiemachine toen die dame mij terugriep: dezelfde koffie (automaat) hebben zij ook staan maar dan is het goedkoper door de combinatie. Het broodje en 'n grote koffie voor 6 euro: voor een snelwegpomp mag je niet klagen :nee: 

Broodje filet met ei😊 dat wel maar sinds de koffie bij de pomp van 1 gulden naar 1 euro ging ben ik afgehaakt. Zeker als je zoveel gratis koffie krijg als ik🙀

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei corydon:

Zijn koeien staan jaar rond in de wei waar van alles groeit.

Dat zijn koeien jaarrond in de wei staan zou kunnen, maar is niet erg gebruikelijk.

 

Maar als ze wel jaar rond buiten lopen, dan groeit er tot midden juni weinig tot niets omdat alles zo grondig vertrapt is dat er simpelweg 4 maanden voor nodig is om weer wat eetbaar gras te kunnen laten groeien in die vertrapte modderzooi....

 

En dit is ook gelijk de belangrijkste reden waarom vee van november tot in april op de stal staat. Er groeit simpelweg niet genoeg om van te kunnen eten, en ze vertappen de grond zo erg dat het bijna een half jaar duurt voordat er weer wat fatsoenlijk eetbaars gegroeid is...

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik schrijf wat hij ons vertelde.

Zijn koeien, hebben we wel gezien later, in een stuk bos/weiland dat een soort beschermd gebied is oost van Alphen. Je kunt je daar ook laten begrafen zonder, als ik t goed heb, kist. Het ziet er daar wel heel natuurlijk uit. Hij slacht maar een paar koeien per jaar, dus geen grote kudde.

 

Als ik ooit nog eens in NL kom zal ik t eens uitzoeken.

 

Heb net de website gevonden, de koeien staan wel op stal. Dan zal hij daar t gras enz maaien. Tja, volgens mijn vriendin luister ik heel slecht, ze maakt vaak grapjes over beter horen aanbiedingen.....

 

https://www.vanhetzandeind.nl/puur_natuur_vlees/boerderij_winkel

IMGP2128.JPG

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei corydon:

Ik schrijf wat hij ons vertelde.......

Niet alles geloven wat je verteld wordt kan wel eens handig zijn......

 

Als het kouder is als 5 graden dan staat de groei (van gras) zo wie zo nagenoeg stil.

 

Als de eerste na nachtvorst geweest is gaan 99% van de planten in winter rust. Dat geldt voor alle planten en struiken Niet alleen in Nederland maar over de gehele aardbol is dat zo.

 

Gewoon biologie eerste klas voortgezet onderwijs.

 

Dat grasmaaien heeft hij in de zomer al gedaan, of laten doen.

Citaat

 de koeien staan wel op stal. Dan zal hij daar t gras enz maaien.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Pierre:

 

Wanneer is dat. Volgende week zondag weer? :D

Nee... De "liefdes relatie" regeling is stop gezet. Nu kan bijna niemand meer reizen, ook voor werk niet. Dus... jullie zijn voorlopig veilig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En ik ook....:bey:;)

  • Like 1
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

 

 

 

Dat grasmaaien heeft hij in de zomer al gedaan, of laten doen.

Hij vertelde wel uitdrukkelijk dat ze geen gif gebruiken, dus geen geel gras de hele zomer. Er is nog een boerderij in DE Moer, net boven Tilburg, die hebben meer varkens en kippen, gewoon los rondlopen. Volgende keer gaan we daar eens langs.

De moerderij heet ie... https://www.demoerderij.nl/

 

Jij weet ook wel Jan dat je eigen kippen totaal anders smaken dan uit een stal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei corydon:

Hij vertelde wel uitdrukkelijk dat ze geen gif gebruiken,

(...)

Jij weet ook wel Jan dat je eigen kippen totaal anders smaken dan uit een stal?

 

Ibo, al je goed bedoelde verhalen en voorbeelden ten spijt. Ik heb meer dan vier jaar bij de meest bekende en grootste slagerij van Tilburg en omstreken gewerkt (-en daarna nog een paar jaar op het slachthuis zelf), maar die had toen al meer dan 1000 stuks mestvee voor eigen slachterij, allemaal en alleen maar Limousin runderen die het hele jaar in de wei liepen. Daar adverteert men nu nog steeds mee, en zeker, men heeft in hoofdzaak ook echt alles van dat vleesras in de toonbank liggen.
Echter, ik heb in al die jaren daar honderden -zo niet duizenden- beesten staan ontdoen van hun beendergestel en kan je nu nog steeds de littekens van de snij -en steekwonden laten zien die ik opliep wanneer ik weer eens in mijn pols, onderarm of bovenbeen uitschoot met mijn uitbeenmes op een hard en vergroeid stuk kraakbeen van zo'n  oude gele maïskoei die ik uit moest benen terwijl er volgens de reclames toen al, zogenaamd alleen maar jong vee van het Limousin-ras geslacht en verwerkt werd. Allemaal mooie praat, laat je niks wijs maken. ;)

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pessers... T zit in hun bloed....

 

Maar ga eens langs die boer on Riel.

Of kom langs als ik in Gils ben. Bak ik wel wat.

 

Ga soms naar Pessers op de werstermarkt. Ze zijn goedkoper dan de supermarkt..... Het brood beleg is la la. Vlees is wel goed vond ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei corydon:

(...) Ga soms naar Pessers op de Westermarkt. Ze zijn goedkoper dan de supermarkt..... Het brood beleg is la la. Vlees is wel goed vond ik.


Het vlees bij hem is ook goed, alles uit eigen fokkerij. En je krijgt het bij geen enkele slager of supermarkt verser dan daar, puur vanwege een ongekend hoge omzetsnelheid. Z'n zoon heeft de zaak al wat jaren geleden overgenomen en inmiddels vijf slagerijen geopend, vier in Tilburg en één in Den Bosch waar ze nog steeds overal met de benen buiten hangen. Da's niet omdat-ie de mensen rotzooi verkoopt natuurlijk.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden