[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Morgen, donderdag 11 februari allemaal om 11.02 uur een kwartier aan de kant


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

D6 is 2457,12 bruto per 4 weken, en daar houd je inderdaad 1870 netto aan over.

Per maand is het bruto 2670, en daar houd je netto 2025 aan over, dit is zonder verblijfskostenvergoeding o.i.d.

 

Omdat dit een zeer laag salaris is (nog onder modaal, terwijl modaal al geen vetpot is), betaal je in eerste instantie weinig belasting, en heb je een hoge algemene heffingskorting en arbeidskorting.

Omdat dit inkomensafhankelijk is en de algemene heffingskorting en arbeidskorting daalt naarmate je inkomen stijgt, wordt er veel (vaak 49%) geheven op je overuren en vakantiegeld.

Anders zou je belasting moeten gaan bij betalen, in april het jaar er op.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei RobNiat:


Lees dit nu zelf nog eens na Showfeur. En bedenk je dan wat ‘modaal’ inhoudt. 

Waarom moet ik dit nalezen?

Ik weet precies wat modaal betekent.

Modaal betekent 79% gemiddeld inkomen per arbeidsjaar, niet enorm slecht, maar ook niet goed hé: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4740341/modale-inkomsten-worstelen-om-rondkomen-armoede

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Ger-1957:

Waar heb je die onzin weer vandaan?

Ger, als er aan die jongens echt nog wat werd verdient hadden ze er niet uit gehoeven en waren er geen buitenlanders op die auto s gekomen. maar een combinatie van en personeel wat te duur is geworden {mede dus door inmenging van een vakbond]  en prijzen die kelderden omdat menigeen het goedkoper kon met buitenlanders werd de race naar het putje gelopen.  Dus hoe je erbij komt dat ik onzin vertel is mij een raadsel. Jij weet ook gerust hoe het zit. Maar jij houd je graag van de domme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-2-2021 om 10:02 zei Pierre:

 

Zeker niet. Bij de grotere bedrijven word zo'n auto twee keer op een dag ingezet. Chauffeur 's avonds gewoon thuis, auto 's nachts nóg een rit.

 

 

Sterker nog:  Een (fiets)vriend van me die 70 man aan het eten houdt zei me ooit dat hij het liefst mannen en vrouwen heeft die parttime komen werken. En het liefst drie man die 8 uur komen werken in verschillende shifts. Daardoor lopen zijn auto's bijna continue. Het vergt wat planning maar het is makkelijker dan je denkt. Zijn opbrengsten per auto zijn gewoon hoger dan de auto's waar een fte op zit. Logisch ook trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei EJD:

D6 = ongeveer 2.700, bruto per maand. En daar blijft inderdaad netto ruim 1,800,= van over.

 

Vind ik niet slecht voor 40 uurtjes per week.

 

.

 

Ik vind het om te janken! 

 

Niet perse voor het relatief simpele chauffeurswerk, das nog redelijk betaald. Tja, dat sommige mensen een slang aansluiten op een cementbulk en het op druk brengen van een compressor moeilijk werk vinden zegt meer over de mens dan over het werk.

 

Maar ik vind een kleine 1900 echt weinig ja, wat breng je dan binnen met 20 overuren per week? Nog eens 1000 netto? 

 

Ik ben al een tijdje aan het headhunten voor een nieuwe collega voor binnen ons bedrijf. Ik heb die man ook wel gevonden maar hij is 'hard to get'. Heeft het erg naar zijn zin bij zijn huidige werkgever. Daar verdient hij 'kaal' al zo'n 600 netto meer als D-6. En bij ons gaan ze er dik overheen om hem binnen te krijgen. Maar het is me gelukt om hem om gesprek te krijgen, de rest laat ik aan de 'jongens' over. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik heb me altijd ingezet voor een zo goed mogelijk resultaat, helaas ben ik de laatste jaren mede dankzij dit forum tot inzicht gekomen en is mijn inzet in de koelkast beland.

Zelden heb ik zoveel dom gezwets gehoor, ik zie hier ergens staan 1740 euro netto in de 4 weken, pffff mijn buurman heeft 2500 netto in de 3 ploegen en 144uur werk (36 uur pw) en hij is echt geen atoom geleerde maar gewoon controleur aan de lopende band van zeer kleurrijke stoffen die in Helmond gemaakt worden :angel:

 

ja wij hebben ook 2500 euro dankzij de 50 urige werkweek. 

Hoe dom kun je zijn, nou weet ik ook wel dat we niet allemaal in Helmond kunnen en willen werken, maar we kunnen ons daarom nog wel inzetten voor een fatsoenlijk basis salaris, of zijn we nu echt ziende blind.

 

 

Die 2500 euro heeft jou buurman ook alleen maar doordat die in 3 ploegen werkt, als dat gewoon normaal voor 8 uur per dag zou zijn dan had die dat ook bij lange na niet gered.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan ook echt niet begrijpen, dat mensen hier vinden dat D6 met 2670 bruto per maand redelijk goed betaald is.

Het chauffeuren op zich, is misschien niet al te moeilijk, maar denk eens aan de onregelmatigheid en de lange dagen van het werk(ik weet dat het er bij hoort)

Vaak ook fysiek pittig, je gezondheid moet goed in orde zijn.

Elke 5 jaar een medische keuring, code 95, ADR cursus,etc

Een foutje onderweg, kan je een dikke bekeuring opleveren.

Een hele kale CAO, geen 13e maand, reiskostenvergoeding of iets extra,s

 

Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, niet werk waar je voor gestudeerd hoeft te hebben, op haar afdeling werken bijv ex schilders en kappers.

Het werk is elke dag van 8:00 tot 16:30, FWG35, salaris bruto 2882 voor 36 uur per week

Daarbij een 13e maand, als je die omrekent in het maandloon, kom je op 3122 bruto per maand, voor 36 uur per week

Dan heb je nog extra PLB uren, fietsplan, reiskostenvergoeding, etc

En wij hier maar elkaar voor de gek houden, dat we best goed verdienen😏

Ik begrijp Ger wel, af en toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Showfeur:

Ik kan ook echt niet begrijpen, dat mensen hier vinden dat D6 met 2670 bruto per maand redelijk goed betaald is.

Het chauffeuren op zich, is misschien niet al te moeilijk, maar denk eens aan de onregelmatigheid en de lange dagen van het werk(ik weet dat het er bij hoort)

Vaak ook fysiek pittig, je gezondheid moet goed in orde zijn.

Elke 5 jaar een medische keuring, code 95, ADR cursus,etc

Een foutje onderweg, kan je een dikke bekeuring opleveren.

Een hele kale CAO, geen 13e maand, reiskostenvergoeding of iets extra,s

 

Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, niet werk waar je voor gestudeerd hoeft te hebben, op haar afdeling werken bijv ex schilders en kappers.

Het werk is elke dag van 8:00 tot 16:30, FWG35, salaris bruto 2882 voor 36 uur per week

Daarbij een 13e maand, als je die omrekent in het maandloon, kom je op 3122 bruto per maand, voor 36 uur per week

Dan heb je nog extra PLB uren, fietsplan, reiskostenvergoeding, etc

En wij hier maar elkaar voor de gek houden, dat we best goed verdienen😏

Ik begrijp Ger wel, af en toe...

 

 

Waarom uberhaupt vergelijken? Op een enkele uitzondering na wordt je geen chauffeur maar ben je als chauffeur geboren en heb je geen intresse in een ander beroep. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
 
Waarom uberhaupt vergelijken? Op een enkele uitzondering na wordt je geen chauffeur maar ben je als chauffeur geboren en heb je geen intresse in een ander beroep. 

Hier heb je voor veel mensen wel gelijk in.
Ik zat als klein jongetje ook al in het weiland langs de A2 bij Utrecht om naar trucks te kijken, en herkende elke truck aan de kleuren.
Ik ben dus een “echte” met diesel in de aderen, zou je kunnen zeggen.
Neemt niet weg dat we net als ieder ander gerespecteerd beroep een fatsoenlijk loon willen, dat rekening houdt met werktijden en omstandigheden die die werk met zich mee brengen.
Ons werk is met geen enkel andere beroepsgroep te vergelijken, en kent inderdaad vele nadelen.
In geen enkel ander beroep wordt het personeel bekeurd voor een foutje of dat soort zaken (zelfs na bijna een maand terug begaan)
Ja, daar mag een fatsoenlijk salaris tegenover staan....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei the duke:

(...) het liefst drie man die 8 uur komen werken in verschillende shifts. Daardoor lopen zijn auto's bijna continue. Het vergt wat planning maar het is makkelijker dan je denkt.

 

Het ene werk is het andere niet, maar denken dat je niet met 40 uur in de week naar huis gestuurd kan worden omdat je wat overnachtingen maakt in de Benelux en daarbuiten, vergeet het maar gerust.
 

Op 12-2-2021 om 23:30 zei roadtrain:

(...) ik doel nm helemaal niet of ons werk door anderen gedaan kan worden  maar of men een 40 urige werkweek in zou gaan kunnen voeren. Dat zie ik bij ons niet gebeuren. 
Als je nu bij ons komt solliciteren dan ben je de hele week beschikbaar icm eventuele overnachtingen.

 

Jij zou eens met de jongens van die grote koel -en vriestransporteur uit Breda moeten gaan praten, ik denk dat je van een heel 'koude' kermis thuiskomt. Ik ken diverse jongens persoonlijk en hoor hun verhalen iedere week opnieuw. Die zijn ook allemaal aangenomen op basis van de hele week onderweg, zondag tot zaterdag incl. weekenden onderweg.
Inderdaad rijden ze de hele week naar Frankrijk, alleen mogen ze een paar keer in de week 's ochtends of 's middags na terugkomst op de zaak naar huis, word hun auto door een andere kracht uitgelost en voorgeladen en mogen ze de volgende middag of avond weer vertrekken met een rit waar ze met een beetje pech tussendoor ook nog eens een uur of 20 onbetaald stil staan vanwege tijdsafspraken. Komen ze thuis op zaterdag met 40 uur met een paar overnachtingen en een beetje zaterdag -of zondagtoeslag. En dat is ook niet iets nieuws van de laatste tijd, zo word daar al jaren gewerkt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Waarom uberhaupt vergelijken? Op een enkele uitzondering na wordt je geen chauffeur maar ben je als chauffeur geboren en heb je geen intresse in een ander beroep. 

Waarom zou je, als je als chauffeur geboren bent, geen fatsoenlijk salaris willen verdienen met 40 uur werk per week?

Qua beroep is het niet te vergelijken, maar ik vergelijk het qua werktijden, uren en salaris.

De salaris discussie is hier vaker gevoerd, en regelmatig werd genoemd: het is nu eenmaal ongeschoold werk, dus laagbetaald.

Daarom heb ik een vergelijking gemaakt met werk , waar je ook niet geschoold voor hoeft te zijn, en een veel beter salaris verdient, met minder uren, op reguliere tijden.

Ik vind persoonlijk dat we onszelf enorm tekort doen, als een beetje stuurvasthouders.

Er komt veel meer bij kijken dan dat.

Hebben we niet regelmatig afgelopen jaar gehoord, dat we een zogenaamd cruciaal beroep hebben?

Mag daar dan ook misschien een cruciaal salaris tegen over staan, of op zijn minst een modaal salaris in D6?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem is niet zozeer het lage salaris als wel dat je met je netto loon steeds minder kunt doen. Kun je wel de salarissen verhogen maar dan wordt uiteindelijk alles een beetje duurder zodat je nog steeds te weinig overhoudt.

 

Beter de lasten omlaag.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Showfeur:

 

Er komt veel meer bij kijken dan dat.

Hebben we niet regelmatig afgelopen jaar gehoord, dat we een zogenaamd cruciaal beroep hebben?

Mag daar dan ook misschien een cruciaal salaris tegen over staan, of op zijn minst een modaal salaris in D6?

 

En wat komt er meer bij kijken dan? Transport is voor de chauffeur goederen van a naar b brengen. Niets meer dan dat. En dat is niet moeilijk. Je krijgt bij het laadadres een papiertje waar op staat wat het is, hoeveel dat het is en waar dat het naar toe moet. Soms wordt het iets moeilijker gemaakt en krijg je 5 van die papiertjes mee, gerangschikt op volgorde. Liggen ze niet op volgorde dan lég je ze op volgorde (ok, dat is voor sommige dus 'er komt meer bij kijken dan dat'). Vervolgens voer je de adressen in op je navigatiesysteem en klaar is Kees. Dan ga je in je riante cabine voorzien van kachel en mediasysteem je ritje doen. Zelfs als het fucking koud is in je t-shirtje en op witte sokken. Onderweg passeer je mensen die in doorwerkpakken, smerige overalls met handschoenen en dikke mutsen op hun werk staan te doen. Terwijl je hun passeert denk je onbewust 'laat mij maar wat meer uurtjes maken om aan hetzelfde bedrag te komen als hun'. En heel vaak verdienen die mensen niet veel meer als die 1900 euro netto in de vier weken. 

 

Ga je eens verdiepen in wat modaal is. Jij verdient in je D-6 misschien nét geen modaal maar veel schelen zal het niet. En over dat cruciale? Ik heb net voor je geklapt, en nu weer aan de gang.....

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei the duke:

 

En wat komt er meer bij kijken dan? Transport is voor de chauffeur goederen van a naar b brengen. Niets meer dan dat. En dat is niet moeilijk.

 

Ja, zoals jij het omschrijft is het niet moeilijk nee.

Dat is de boel bagatelliseren.

Veel chauffeurs moeten eerst zelf laden/lading zekeren.

In geval van ADR kun je niet zomaar blindelings je navigatiesysteem volgen, evenals adressen in de binnensteden en bouwplaatsen die een adres bij benadering hebben.

Rijtijdenwet moet je kennen en naar handelen , etc

 

17 minuten geleden zei the duke:

Ga je eens verdiepen in wat modaal is. Jij verdient in je D-6 misschien nét geen modaal maar veel schelen zal het niet.

Moet ik me er van jou ook al in verdiepen?

Je bent de 2e al.

18 minuten geleden zei the duke:

En over dat cruciale? Ik heb net voor je geklapt, en nu weer aan de gang.....

Tja...., de arrogantie druipt er van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
En wat komt er meer bij kijken dan? Transport is voor de chauffeur goederen van a naar b brengen. Niets meer dan dat. En dat is niet moeilijk. Je krijgt bij het laadadres een papiertje waar op staat wat het is, hoeveel dat het is en waar dat het naar toe moet. Soms wordt het iets moeilijker gemaakt en krijg je 5 van die papiertjes mee, gerangschikt op volgorde. Liggen ze niet op volgorde dan lég je ze op volgorde (ok, dat is voor sommige dus 'er komt meer bij kijken dan dat'). Vervolgens voer je de adressen in op je navigatiesysteem en klaar is Kees. Dan ga je in je riante cabine voorzien van kachel en mediasysteem je ritje doen. Zelfs als het fucking koud is in je t-shirtje en op witte sokken. Onderweg passeer je mensen die in doorwerkpakken, smerige overalls met handschoenen en dikke mutsen op hun werk staan te doen. Terwijl je hun passeert denk je onbewust 'laat mij maar wat meer uurtjes maken om aan hetzelfde bedrag te komen als hun'. En heel vaak verdienen die mensen niet veel meer als die 1900 euro netto in de vier weken. 
 
Ga je eens verdiepen in wat modaal is. Jij verdient in je D-6 misschien nét geen modaal maar veel schelen zal het niet. En over dat cruciale? Ik heb net voor je geklapt, en nu weer aan de gang.....

Tja als je het werk zo blijft afschilderen zullen de werkgevers nooit meer bieden.
Dom werk hebben we hè.......?pffff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei schoenenreus:

Waarom uberhaupt vergelijken? Op een enkele uitzondering na wordt je geen chauffeur maar ben je als chauffeur geboren en heb je geen intresse in een ander beroep. 

En daar wringt precies de schoen , al die mensen die tegen alles ageren zoals overnachten,lange dagen enz die zijn chauffeur geworden!

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei volvofh12:

Stel je gaat iemand buiten de standplaats aflossen omdat die aan zijn uren zit. Dan moet je die reistijd invoeren als werktijd. Dat hoef ik jou toch niet te vertellen!

Klopt, Maar niemand die dat doet.....Je zou daardoor maar eens een paar uur tekort komen om je werkt te kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden