[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Morgen, donderdag 11 februari allemaal om 11.02 uur een kwartier aan de kant


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Showfeur:

Waarom zou je, als je als chauffeur geboren bent, geen fatsoenlijk salaris willen verdienen met 40 uur werk per week?

Qua beroep is het niet te vergelijken, maar ik vergelijk het qua werktijden, uren en salaris.

De salaris discussie is hier vaker gevoerd, en regelmatig werd genoemd: het is nu eenmaal ongeschoold werk, dus laagbetaald.

Daarom heb ik een vergelijking gemaakt met werk , waar je ook niet geschoold voor hoeft te zijn, en een veel beter salaris verdient, met minder uren, op reguliere tijden.

Ik vind persoonlijk dat we onszelf enorm tekort doen, als een beetje stuurvasthouders.

Er komt veel meer bij kijken dan dat.

Hebben we niet regelmatig afgelopen jaar gehoord, dat we een zogenaamd cruciaal beroep hebben?

Mag daar dan ook misschien een cruciaal salaris tegen over staan, of op zijn minst een modaal salaris in D6?

Ongeschoold werk??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Lijkt me niet de juiste oplossing als de rest van Nederland steeds meer gaat verdienen, een groei van elk jaar minimaal de inflatie zou wenselijker zijn, zo als het nu gaat dat we om de zoveel tijd een nul ronde hebben is ook niet de oplossing, we hollen achteruit.

 

Maar het ging hier om actie voeren, met dat kwartiertje pauze is de actiebereidheid gepeild  en die ligt als gewoonlijk weer erg laag, dus trekken we een sprintje achteruit en maken we wat meer overuren zolang het nog gaat ;)    

Binnen ons bedrijf hebben we een whatsapp groep die specifiek cao gerelateerd zou moeten zijn.

Ik plaats daar alles in wat er voorbij komt wat cao gerelateerd is. Daar word zelden of nooit op gereageerd. Maar wel in de kroeg schoppen en klagen tegen alles wat met de werkgever en cao en bonden te maken heeft.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei sprinter 516:


Tja als je het werk zo blijft afschilderen zullen de werkgevers nooit meer bieden.
Dom werk hebben we hè.......?pffff

Dus dat!! Aan mensen met die mentaliteit heb je geen donder. Die hebben liever een dikke V8 en een wit stuur dat goede arbeidsvoorwaarden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Showfeur:

Ja, zoals jij het omschrijft is het niet moeilijk nee.

Dat is de boel bagatelliseren.

Veel chauffeurs moeten eerst zelf laden/lading zekeren.

In geval van ADR kun je niet zomaar blindelings je navigatiesysteem volgen, evenals adressen in de binnensteden en bouwplaatsen die een adres bij benadering hebben.

Rijtijdenwet moet je kennen en naar handelen , etc

  Bagatelliseren? Ik?

 

Nee het is anders. Jij blaast het op. Ok, zelf laden.......een vrachtje pallets aan een dok met een palletwagen of via de zijkant wat pakketen? En dan een spanplank erachter of wat spanbanden over je lading? Vindt je dat serieus een ding? Dat hoort gewoon bij je vak, het is niet moeilijk, het is niet zwaar en áls het voor je gedaan wordt (laden en lossen) is dat ook nog eens door personeel wat helemaal geen grijpstuiver verdient. 

 

Joh, alles wat je opnoemt hoort bij je werk en dien je mee om te kunnen gaan. Als jij vindt dat je daar niet voldoende voor betaald wordt moet je je laten opschalen. En alles wat jij opnoemt heb ik gedaan. Met ADR, in binnensteden en op bouwplaatsen. Maar ook zelf laden, maar dan machines op een smalbed-dieplader, opklossen met klossen hardhout die net zoveel wegen als een wasmachine en als je dan goed op hoogte was (je deed het wel eens verkeerd en kon je weer opnieuw beginnen met dat kuthout) en je last was goed verdeeld kon je aan de gang met spankettingen van 13 millimeter, oftewel 10-tons kettingen, om de zaak vast te sjorren. Of met dekzeilen om je lading af te zeilen.  Of als die tweedehandse rotzooi niet startte of van zijn plek af wilde en je 1 of andere Turkse handleiding moest ontcijferen, dán verdien je een centje extra, E-7 is dan nog niet genoeg, net als jongens die op zware autolaadkranen draaien. Maar niet op je zeil of kasttrailer/combi of de bluk...

 

@sprinter 516

 

Dom werk? Noem jij het maar dom werk. Maar met alle respect, het is toch niet meer geworden als dom werk? Alles wordt voorgekauwd, navigatiesystemen, weegsystemen, uitgekiende plansystemen die gelinkt worden met systemen bij de klant, noem maar op. En nog steeds is 1870 netto dan een net salaris. Ik weet dat vakmannen in de bouw niet veel meer hebben dan dat, heel de dag lopen te zeulen en te zwoegen. En veel meer praktische kennis moeten hebben dan jij.

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei the duke:

  Bagatelliseren? Ik?

 

Nee het is anders. Jij blaast het op. Ok, zelf laden.......een vrachtje pallets aan een dok met een palletwagen of via de zijkant wat pakketen? En dan een spanplank erachter of wat spanbanden over je lading? Vindt je dat serieus een ding? Dat hoort gewoon bij je vak, het is niet moeilijk, het is niet zwaar en áls het voor je gedaan wordt (laden en lossen) is dat ook nog eens door personeel wat helemaal geen grijpstuiver verdient. 

 

Joh, alles wat je opnoemt hoort bij je werk en dien je mee om te kunnen gaan. Als jij vindt dat je daar niet voldoende voor betaald wordt moet je je laten opschalen. En alles wat jij opnoemt heb ik gedaan. Met ADR, in binnensteden en op bouwplaatsen. Maar ook zelf laden, maar dan machines op een smalbed-dieplader, opklossen met klossen hardhout die net zoveel wegen als een wasmachine en als je dan goed op hoogte was (je deed het wel eens verkeerd en kon je weer opnieuw beginnen met dat kuthout) en je last was goed verdeeld kon je aan de gang met spankettingen van 13 millimeter, oftewel 10-tons kettingen, om de zaak vast te sjorren. Of met dekzeilen om je lading af te zeilen.  Of als die tweedehandse rotzooi niet startte of van zijn plek af wilde en je 1 of andere Turkse handleiding moest ontcijferen, dán verdien je een centje extra, E-7 is dan nog niet genoeg, net als jongens die op zware autolaadkranen draaien. Maar niet op je zeil of kasttrailer/combi of de bluk...

 

Toch iets meer werk, dan van a naar b rijden en papiertjes op volgorde leggen...

Maar goed jij je zin, 1870€ is meer dan zat voor ons dombo's.

CAO onderhandelingen kunnen gestopt worden, bij deze....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei the duke:

 

Precies dat. Daar zou je vanuit moeten gaan en daarover zou de loonsverhoging moeten. 

De werkgevers denken dat 2% over 2 jaar genoeg moet zijn. Want ojee de corona gooit roet in het eten.... Ik kan niet met om het even welke chauffeur praten die zegt dat hij het licht uit zijn ogen gereden heeft afgelopen jaar en nu nog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei corne64:

De werkgevers denken dat 2% over 2 jaar genoeg moet zijn. Want ojee de corona gooit roet in het eten.... Ik kan niet met om het even welke chauffeur praten die zegt dat hij het licht uit zijn ogen gereden heeft afgelopen jaar en nu nog.

 

Yep, en hoeveel coronasteun hebben ze gehad, terwijl ze daar geen recht op hadden?

Denk dat er nog wel wat zijn op die lijst die terug gaan betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei Showfeur:

Toch iets meer werk, dan van a naar b rijden en papiertjes op volgorde leggen...

Maar goed jij je zin, 1870€ is meer dan zat voor ons dombo's.

CAO onderhandelingen kunnen gestopt worden, bij deze....

 

Als jij tegen de randen van je kunnen aan zit met de door jouw geschetste werkzaamheden is dat misschien ook wel zo.

 

@corne64,

 

Volgens mij heb ik laatst hier al eens gezegd dat ik een jaar of 15 geleden al door had dat ik voor mijn gevoel aan een dood paard zat te trekken en mijn heil in andere sectoren gezocht heb. Dat heeft mij in ieder geval geen windeieren gelegd en toch zit ik nog grotendeels op een vrachtwagen. Wel meer als rijdend werktuig maar toch. De sector was 15 jaar geleden ook al door en door rot, de goede bedrijven die er echt nog wel zijn daargelaten. Toch stond het schuim me altijd op de lippen als er een nieuwe CAO moest worden afgesproken. De inflatie werd nooit 1 op 1 doorgerekend en er stond altijd een magere loonsverhoging tegenover. De inflatie werd meestentijds niet eens gedekt. Dus eigenlijk geen loonsverhoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei Kiepenboer:

Yep, en hoeveel coronasteun hebben ze gehad, terwijl ze daar geen recht op hadden?

Denk dat er nog wel wat zijn op die lijst die terug gaan betalen.

Dat is dan toch hun probleem. Als jij steun aan vraagt en krijgt waarvan blijkt dat je daar geen recht op had, betaal je het ook terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
  Bagatelliseren? Ik?
 
Nee het is anders. Jij blaast het op. Ok, zelf laden.......een vrachtje pallets aan een dok met een palletwagen of via de zijkant wat pakketen? En dan een spanplank erachter of wat spanbanden over je lading? Vindt je dat serieus een ding? Dat hoort gewoon bij je vak, het is niet moeilijk, het is niet zwaar en áls het voor je gedaan wordt (laden en lossen) is dat ook nog eens door personeel wat helemaal geen grijpstuiver verdient. 
 
Joh, alles wat je opnoemt hoort bij je werk en dien je mee om te kunnen gaan. Als jij vindt dat je daar niet voldoende voor betaald wordt moet je je laten opschalen. En alles wat jij opnoemt heb ik gedaan. Met ADR, in binnensteden en op bouwplaatsen. Maar ook zelf laden, maar dan machines op een smalbed-dieplader, opklossen met klossen hardhout die net zoveel wegen als een wasmachine en als je dan goed op hoogte was (je deed het wel eens verkeerd en kon je weer opnieuw beginnen met dat kuthout) en je last was goed verdeeld kon je aan de gang met spankettingen van 13 millimeter, oftewel 10-tons kettingen, om de zaak vast te sjorren. Of met dekzeilen om je lading af te zeilen.  Of als die tweedehandse rotzooi niet startte of van zijn plek af wilde en je 1 of andere Turkse handleiding moest ontcijferen, dán verdien je een centje extra, E-7 is dan nog niet genoeg, net als jongens die op zware autolaadkranen draaien. Maar niet op je zeil of kasttrailer/combi of de bluk...
 
[mention=13109]sprinter 516[/mention]
 
Dom werk? Noem jij het maar dom werk. Maar met alle respect, het is toch niet meer geworden als dom werk? Alles wordt voorgekauwd, navigatiesystemen, weegsystemen, uitgekiende plansystemen die gelinkt worden met systemen bij de klant, noem maar op. En nog steeds is 1870 netto dan een net salaris. Ik weet dat vakmannen in de bouw niet veel meer hebben dan dat, heel de dag lopen te zeulen en te zwoegen. En veel meer praktische kennis moeten hebben dan jij.

Als je zo praat is dat ook met elke andere beroepsgroep toch ook zo?
Een order picker hoeft ook niet na te denken maar alleen naar te doen wat het schermpje aangeeft, en ga zo maar door.....
Voorbeelden genoeg, dat we nog geld durven te vragen voor wat we doen zeg.......
Eigenlijk moeten we geld mee brengen als ik jou betoog zo lees.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Als jij tegen de randen van je kunnen aan zit met de door jouw geschetste werkzaamheden is dat misschien ook wel zo.
 
[mention=368]corne64[/mention],
 
Volgens mij heb ik laatst hier al eens gezegd dat ik een jaar of 15 geleden al door had dat ik voor mijn gevoel aan een dood paard zat te trekken en mijn heil in andere sectoren gezocht heb. Dat heeft mij in ieder geval geen windeieren gelegd en toch zit ik nog grotendeels op een vrachtwagen. Wel meer als rijdend werktuig maar toch. De sector was 15 jaar geleden ook al door en door rot, de goede bedrijven die er echt nog wel zijn daargelaten. Toch stond het schuim me altijd op de lippen als er een nieuwe CAO moest worden afgesproken. De inflatie werd nooit 1 op 1 doorgerekend en er stond altijd een magere loonsverhoging tegenover. De inflatie werd meestentijds niet eens gedekt. Dus eigenlijk geen loonsverhoging.

En ook nu beweer jij dat we dus genoeg verdienen???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei sprinter 516:


En ook nu beweer jij dat we dus genoeg verdienen???

 

Corriesnorrie, lezen en iets begrijpen is nooit je sterkste kant geweest.

 

Voor wat de meeste doen is D-6 een net loon. Ik persoonlijk vind 1870 netto veel en veel te weinig. Daarom heb ik me gespecialiseerd en verdien ik makkelijk 1000 euro meer.

 

En als ik echt niets meer weet kan ik bij @EJD nog aan de gang. Ik heb daar ooit gesolliciteerd en ik denk dat die ouwe topsleeper nog wel in de hoek staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



 
Jij zou eens met de jongens van die grote koel -en vriestransporteur uit Breda moeten gaan praten, ik denk dat je van een heel 'koude' kermis thuiskomt. Ik ken diverse jongens persoonlijk en hoor hun verhalen iedere week opnieuw. .
 


Een ex forum lid zat daar.... Zondagavond weg, achter parijs lossen, en dinsdag thuis komen en dan donderdag nog ff rondje parijs en op zaterdagmiddag terug .... Geen hol gedaan, en de hele week naar de kloten. Of op donderdag zuid frankrijk, dinsdagmiddag terug en donderdag rondje parijs. Elk weekend naar de kloten. Hij is daar intussen weg begreep ik.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Ger-1957:

Als 'Jan Modaal' het vakantiegeld een keer per jaar als losse uitkering ontvangt, krijg hij of zij bruto € 2.816 per maand. Netto komt dat neer op ongeveer € 2.245.

ik denk dat wij hier nog maar even in de AOW  met Pensioen blijven als ik dit zo lees🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Jean, ben nu sinds enkele maanden met pensioen, maar als ik zie wat er voor ontberingen zijn op dit moment onderweg, dan ben ik blij dat ik thuis ben.

 

Alhoewel ik best wel weer zou willen rijden, heb ik ook steeds aangegeven, en dan wel op volledige basis tot december 2022, want dan verloopt mijn Code 95 en ADR, ga hooguit nog wat doen tot december 2022, want ik ga niets meer aan opleiding daarna doen dus dan laat ik alles verlopen.

 

Pensioen is gelukkig goed te noemen en heb thuis wel alles voor elkaar, maar heb nog voldoende energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Een ex forum lid zat daar.... Zondagavond weg, achter parijs lossen, en dinsdag thuis komen en dan donderdag nog ff rondje parijs en op zaterdagmiddag terug .... Geen hol gedaan, en de hele week naar de kloten. Of op donderdag zuid frankrijk, dinsdagmiddag terug en donderdag rondje parijs. Elk weekend naar de kloten. Hij is daar intussen weg begreep ik.

 

 

 

Gelukkig staat het iedereen vrij om daar wel of niet te gaan werken....overigens werkt het op die manier bij heel veel van die koelerboeren en zijn er genoeg chauffeurs die niks anders willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-2-2021 om 09:51 zei roadtrain:

(..)


Als men bij ons de chauffeurs na 40 uur thuis wil houden staan er deels donderdag maar zeker vrijdag 50 auto’s stil. Los dat even op.......

 

afgezien dat dat dus niet lukt is het flexibeler, goedkoper en motiverend om je eigen personeel de overuren te gunnen.

 

^^^ dat kan je oplossen door niet iedere chauffeur op de maandag met zijn uren te laten beginnen.. maar het door de week heen te verdelen, die vrije dag.

 

Toevallig dat ik vanochtend aan de praat raakte met een chauffeur bouwstoffen handel. Landelijk bedrijf, regionale vestigingen en leveringen. Die man noemde zichzelf de 5e dag chauffeur. Kortom, de vaste chauffeurs van de auto's op de vestigingen maken 4 dagen en de 5e dag van de week komt hij die auto gebruiken.

Hij rijdt dus vanuit zijn standplaats naar Arnhem of Tiel om daar in de regio uit te venten. Einde dag weer met personenwagen terug naar huis.

 

Dit houdt dus in dat de chauffeurs per vestiging wel op een andere dag in de week vrij moet hebben.. iedereen op de vrijdag vrij werkt dan dus niet.  Dat is misschien wel een dingetje.. want een dinsdag of een donderdag vrij.. dan 'moet' je altijd die ene werkdag overbruggen..

 

Of die kerel zelf nu ook 4 of 5 dagen werkte, dat ben ik vergeten te vragen.

 

Enfin, zo'n systeem kan je ook met langere afstanden invoeren, indien je redelijk vaste routes hebt. Gewoon naar de overnachtings / koppelplek rijden en de chauffeur aflossen, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

 

 

Enfin, zo'n systeem kan je ook met langere afstanden invoeren, indien je redelijk vaste routes hebt. Gewoon naar de overnachtings / koppelplek rijden en de chauffeur aflossen, lijkt mij.

Maar goed dat jij niet op een planning zit die dat werk doen.:D

Dan is er volgende week geen chauffeur meer over daar.

Jij rijd naar een overnachtingsplek,en dan? los je mij af,en waar blijf ik intussen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Durashift:

^^^ dat kan je oplossen door niet iedere chauffeur op de maandag met zijn uren te laten beginnen.. maar het door de week heen te verdelen, die vrije dag.

 

Zo werkt dat bij grote bedrijven ja.

Je kan zelf aangeven hoeveel dagen je wilt werken en welke dagen je vrij wilt of dat je een wisselend rooster mee draait. Er is veel mogelijk een week heeft bij ons 7 dagen van 24 uur werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Ger-1957:

Onder welke steen leef jij, postiljonvervoer bestaat al eeuwen. 

 

 

 

Ik weet het Ger,sterker nog:ik heb t bij mijn oud werkgever zelf ook gedaan.

Maar bij postillon vervoer gaat de ene chauffeur met een combi ergens heen ,waar de tweede chauffeur al staat te wachten,daar worden alleen de opleggers om gekoppeld.

beide chauffeurs blijven in hun eigen wagen,en dat is niet zoals ik het begreep van Durashift.

Voordeel hiervan is dat de oplegger,dus de goederen ,niet stilstaan.

Zou je dit doen om uren te beperken zul je t zo moeten organiseren dat beide chauffeurs van uit hun standplaats naar een bepaald punt rijden waar men om koppeld.

dit werkt alleen bij grotere bedrijven die ook eigen depots hebben in verschillende landen ( zoals Vos)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei europeaan:

Jij rijd naar een overnachtingsplek,en dan? los je mij af,en waar blijf ik intussen? 

 

Als je nog uren hebt, terug naar huis, of je gaat slapen in een hotel, zoals Gert al aangeeft.

 

Ik schrijf toch niks nieuws?

 

Voorbeeld: hele tijd terug las ik eens een rapportage in de Truckstar over kalkoenen vervoer. Rit start in NL, laden in Frankrijk, kalkoenen moesten ergens naar Skandinavië, als ik mij goed herinner.

Chauffeur wordt op de rit van Frankrijk af op een parking nabij Venlo opgewacht door de nieuwe chauffeur. De afgeloste chauffeur rijdt terug naar standplaats in een kleine bedrijfsauto. Zal misschien wel niet binnen de uren passen.. maar goed, praktijk versus wet versus pakkans in NL. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden