Spring naar bijdragen

Morgen, donderdag 11 februari allemaal om 11.02 uur een kwartier aan de kant


Recommended Posts

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En maar klagen en schoppen tegen welke aktie ook verzonnen word. Vraag me af wat jullie dan zelf bereid zijn te doen voor een goede cao?  

En wat komt er meer bij kijken dan? Transport is voor de chauffeur goederen van a naar b brengen. Niets meer dan dat. En dat is niet moeilijk. Je krijgt bij het laadadres een papiertje waar op staat w

D6 = ongeveer 2.700, bruto per maand. En daar blijft inderdaad netto ruim 1,800,= van over.   Vind ik niet slecht voor 40 uurtjes per week.   .

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

 

Ook die zijn er genoeg. Ze zijn alleen dikwijls in de positie dat ze hun eigen wensen op tafel kunnen leggen en zoals Maarten al aangeeft niet afhankelijk en is het rijden geen hoofdinkomen. Voor de rest, maak je geen illusies. 

En dus ga je het met die mensen niet redden op de tijden dat het nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
15 minuten geleden zei iveco 35c17:

En dus ga je het met die mensen niet redden op de tijden dat het nodig is.

 

Denk je nou echt dat er niemand is die het niet erg vind om een nachtje te zitten, een beetje door de sneeuw te ploeteren en een dag langer onderweg te staan?

Je ziet 'ze' -de reeds genoemde doelgroep- het niet zomaar doen omdat ze over het algemeen in de positie zijn om het betere werk uit te kiezen, niet afhankelijk zijn en hun eigen wensen en eisen op tafel te leggen. Maar denken dat niemand anders dat werk wil of kan doen...nogmaals maak je geen illusies, overal is volk voor te vinden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

 

Leg het me maar eens uit dan....;)

Is niet  te doen want dan krijg je per bedrijf of zelfs per onderdeel van een bedrijf voorbeelden waarom het wel of niet zou kunnen. 
de chauffeurs die iedere avond thuis “moeten” zijn, zijn de duurste (anders gezegd: daar brengt de auto het minste op). 


Als men bij ons de chauffeurs na 40 uur thuis wil houden staan er deels donderdag maar zeker vrijdag 50 auto’s stil. Los dat even op.......

 

afgezien dat dat dus niet lukt is het flexibeler, goedkoper en motiverend om je eigen personeel de overuren te gunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 minuten geleden zei roadtrain:

(...) de chauffeurs die iedere avond thuis “moeten” zijn, zijn de duurste (anders gezegd: daar brengt de auto het minste op).

 

Zeker niet. Bij de grotere bedrijven word zo'n auto twee keer op een dag ingezet. Chauffeur 's avonds gewoon thuis, auto 's nachts nóg een rit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
16 minuten geleden zei Pierre:

 

Leg het me maar eens uit dan....;)

 

Er staan toch voorbeelden?

De chauffeurs die onderweg staan zijn ergens anders nodig in plaats van bij standplaats. Onze opdrachtgevers zijn ook nogal wisselend wat drukte betreft. Zolang er in het zuiden te weinig chauffeurs zijn, springt het noorden wel bij. Door te overnachten men hoeft men niet te vroeg uit bed en geen lege km te rijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Pierre:

 

Denk je nou echt dat er niemand is die het niet erg vind om een nachtje te zitten, een beetje door de sneeuw te ploeteren en een dag langer onderweg te staan?

Je ziet 'ze' -de reeds genoemde doelgroep- het niet zomaar doen omdat ze over het algemeen in de positie zijn om het betere werk uit te kiezen, niet afhankelijk zijn en hun eigen wensen en eisen op tafel te leggen. Maar denken dat niemand anders dat werk wil of kan doen...nogmaals maak je geen illusies, overal is volk voor te vinden.

 

Pierre, ik heb vannacht een simpel Post NL ritje gehad. 6 keer aandocken en een 500 km sturen. 2 parttimers die normaal vrijdagsavonds ook zo een ritje doen stuurden me vanochtend al een appje. Of het te doen was? Hoezo of het te doen was? Ja, is er wel sneeuw geruimd op de vestigingen van Post NL want anders hebben ze er een zwaar hoofd in om vanavond weg te gaan en gaan ze wel even wat verzinnen... Kan je toch werkelijk niks mee. Je gaat rijden of niet! niet alleen de mooi weer ritjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
40 minuten geleden zei Pierre:

 

Zeker niet. Bij de grotere bedrijven word zo'n auto twee keer op een dag ingezet. Chauffeur 's avonds gewoon thuis, auto 's nachts nóg een rit.

Ja Pierre. Maar wij hebben geen nachtwerk hè. En zo zijn er heel veel bedrijven die snachts nergens kunnen of mogen laden lossen. Zo simpel als jij het stelt is het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Als men bij ons de chauffeurs na 40 uur thuis wil houden staan er deels donderdag maar zeker vrijdag 50 auto’s stil. Los dat even op.......


Je kunt natuurlijk ook in het begin van de week een aantal chauffeurs thuis laten blijven.
Bij ons zijn elke dag wel een paar chauffeurs vrij. Anderen zijn weer de hele week van huis of rijden alle dagen maar maken geen overnachtingen.
Het is maar net wat je wilt. De planners krijgen het toch altijd weer rond.

Er zijn bij ons maar drie parttimers en soms nog een ZZPer. De rest heeft gewoon een 40 uren contract.

Bij de meeste bedrijven is het echt een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.


—- nulli cedo —-
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
26 minuten geleden zei Dokus:


Je kunt natuurlijk ook in het begin van de week een aantal chauffeurs thuis laten blijven.
Bij ons zijn elke dag wel een paar chauffeurs vrij. Anderen zijn weer de hele week van huis of rijden alle dagen maar maken geen overnachtingen.
Het is maar net wat je wilt. De planners krijgen het toch altijd weer rond.

Er zijn bij ons maar drie parttimers en soms nog een ZZPer. De rest heeft gewoon een 40 uren contract.

Bij de meeste bedrijven is het echt een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Dan nog heb je per dag 10 auto’s die je moet bemannen. Dus meer dan 10 extra chauffeurs want die mogen natuurlijk ook niet meer dan 40 uur werken...... 

(mijn collega’s kennende en mijzelf. Lopen ze gillend weg als dit wordt ingevoerd. Maar gaat bij ons niet gebeuren....)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
56 minuten geleden zei roadtrain:

Dan nog heb je per dag 10 auto’s die je moet bemannen. Dus meer dan 10 extra chauffeurs want die mogen natuurlijk ook niet meer dan 40 uur werken...... 

(mijn collega’s kennende en mijzelf. Lopen ze gillend weg als dit wordt ingevoerd. Maar gaat bij ons niet gebeuren....)

Waarom zou dit niet kunnen. Je werkgever hoeft maar een advertentie te plaatsen en er zijn genoeg part-timers te krijgen.

Een part timer kan dan misschien wel 3 chauffeurs bijstaan  zo dat je de vaste chauffeurs kan vervangen. En deze kan ook bij jouw in de buurt worden gevonden en anders in een redelijk gebied er omheen. En anders gaat zo een part timer bij meerdere bedrijven aan het werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 minuten geleden zei ELZEN106:

Waarom zou dit niet kunnen. Je werkgever hoeft maar een advertentie te plaatsen en er zijn genoeg part-timers te krijgen.

Een part timer kan dan misschien wel 3 chauffeurs bijstaan  zo dat je de vaste chauffeurs kan vervangen. En deze kan ook bij jouw in de buurt worden gevonden en anders in een redelijk gebied er omheen. En anders gaat zo een part timer bij meerdere bedrijven aan het werk.

Als jij de auto’s vast gaat indelen moet je een vaste achterban hebben. Want als de parttimers geen tijd of zin hebben staat de auto stil.... 

 

stel: als ze mij op 40!uur zouden zetten dan wil ik wel een dienstrooster zodat ik weet wat ik mijn andere dagen kan doen. Zal dan niet zo zijn dat ik 5 dagen beschikbaar ben en maar 4 dagen werk. Houd ook in dat je de parttimers of zzp of wat dan ook vast tot je beschikking moet hebben. 
 

gaat in vele transporten gewoon niet werken. 
 

Ook de uitzendkrachten bij ons gaan niet wachten tot zij bij ons wat aangeboden krijgen maar pakken meteen de volgende klus bij een ander dus grijpen ze bij ons ook wel eens mis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
23 minuten geleden zei roadtrain:

Als jij de auto’s vast gaat indelen moet je een vaste achterban hebben. Want als de parttimers geen tijd of zin hebben staat de auto stil.... 

 

stel: als ze mij op 40!uur zouden zetten dan wil ik wel een dienstrooster zodat ik weet wat ik mijn andere dagen kan doen. Zal dan niet zo zijn dat ik 5 dagen beschikbaar ben en maar 4 dagen werk. Houd ook in dat je de parttimers of zzp of wat dan ook vast tot je beschikking moet hebben. 
 

gaat in vele transporten gewoon niet werken. 
 

Ook de uitzendkrachten bij ons gaan niet wachten tot zij bij ons wat aangeboden krijgen maar pakken meteen de volgende klus bij een ander dus grijpen ze bij ons ook wel eens mis. 

Je kan met part timers ook afspraken maken.

Ik ben ook zo een en heb gezegd de dinsdag, woensdag en donderdag te willen werken, andere dagen mogen ze mij vragen en bekijk ik of ik dan tijd heb. Ze weten dat ik er die dagen ben en hebben ook altijd werk voor me.

Ze proberen om bij ons de chauffeurs op 40 uur te krijgen met dan een vaste dag door de week dat ze niet werken. De 40 ,uur worden toch wel gemaakt. Deze dag is een keuze van de chauffeur zelf en niet opgedwongen.

 

Bij mijn eerste werkgever in het transport hadden we meer dan 25 jaar geleden al een rooster waarbij we 1 dag in de 2 weken vrij waren om niet te veel uren te maken.

Deze dag schoof steeds 1 dag op zodat  je in week 1 maandag vrij was en week 3 dinsdag enz. Dus toen kon het al waarom zou het nu dan niet kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei ELZEN106:

Dus toen kon het al waarom zou het nu dan niet kunnen?

Omdat bij ons op een na zowie zo de week vol willen werken. 
Omdat ons werk heel veel auto’s meerdaagse ritten hebben. Ook vaak onverwacht. 
Omdat je altijd moet kunnen rekenen op genoeg ervaren backup aan personeel. 
de planning gebeurt door de opdrachtgever en heeft gewoon de hele week de auto’s tot zijn beschikking. Hebben daar de handen al vol aan. 
Enz enz. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Er zijn bedrijven genoeg die dat nu al doen. Daardoor rijden hun auto's bijna 24/7. Dus niet zeggen dat het niet kan.

Werkzaamheden komen en gaan, net als klanten komen en gaan.

Maar daar gaat het niet om. Mensen moeten zichzelf eens voor stellen wat hun inkomen zou zijn, mochten er ooit wel zo voor komen te staan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Natuurlijk kan het. Neem de pakketten biznizz,  winkeldistributie en andere 24/7 bedrijvigheid. 

 

maar ben je afhankelijk van bv rondritten. Wordt het al een  stuk moeilijker zo niet onmogelijk. 

voor wat betreft basisloon /40 uur. 
 

laten de bond(en) maar eens ballen zien Icm echte harde aktie. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:

 

Heel gemakkelijk.
Een uitzendbureau en wat pensionado's in de arm nemen of de pendel op en neer naar Oekraïne sturen, jou na 40 uurtjes werk of na 3 dagen onderweg naar huis sturen en een ander op de bok.

Reistijd naar/van standplaats hoort toch ook bij werkzaamheden? Dan worden het wel hele korte ritjes ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
10 uur geleden zei roadtrain:

Is niet  te doen want dan krijg je per bedrijf of zelfs per onderdeel van een bedrijf voorbeelden waarom het wel of niet zou kunnen. 
de chauffeurs die iedere avond thuis “moeten” zijn, zijn de duurste (anders gezegd: daar brengt de auto het minste op). 


Als men bij ons de chauffeurs na 40 uur thuis wil houden staan er deels donderdag maar zeker vrijdag 50 auto’s stil. Los dat even op.......

 

afgezien dat dat dus niet lukt is het flexibeler, goedkoper en motiverend om je eigen personeel de overuren te gunnen.

 

 

Ook 2 chauffeurs zijn duurder dan die ene chauffeur met wat overuren en overnachtingen of je moet die 2e chauffeur op een 0 uren contract hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
3 uur geleden zei corne64:

 

Maar daar gaat het niet om. Mensen moeten zichzelf eens voor stellen wat hun inkomen zou zijn, mochten er ooit wel zo voor komen te staan.

 

1870.02 Euro netto per 4 weken in D6.

Er zijn er die het niet hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Maar die vliegende keeps zijn wel vaste chauffeurs begrijp ik uit Maarten zijn verhaal!  Althans chauffeurs die per week regelmatig rijden.


Daar hoef je geen fulltime contract voor te hebben.

1 of 2 of 3 nachten weg is ook mogelijk. 
Ik heb een collega die vertrekt op vrijdag en is maandag’s weer terug. Die heeft een leuk loon hoor.

Dan ken je er nog een baantje bij nemen ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
49 minuten geleden zei Marotrans:

1870.02 Euro netto per 4 weken in D6.

Er zijn er die het niet hebben...

Dit is zeker inclusief VKV anders zou er nog geen 24 % lasten vanaf gaan.

Ik weet niet hoeveel het nu is wat er afgaat.

Bij mij als pensionado die niet zo veel meer af hoeft te dragen (alleen loonheffing) gaat er nog steeds 19,2 % vanaf dus vraag me af als dat echt alleen het netto loon is of jou baas wel alles afdraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei roadtrain:

afgezien dat dat dus niet lukt is het flexibeler, goedkoper en motiverend om je eigen personeel de overuren te gunnen.

Nog even wachten tot de cabotage er af is, moet je eens kijken hoe vlug jij thuis zit. Denk nou niet dat voor ENCI de Nederlandse chauffeur heilig is, er zijn er al meer geweest die in sprookjes geloofden

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei iveco 35c17:

Die waren ook wel onmisbaar Ger, maar die hadden zichzelf uit de markt geprezen in samenwerking met de vakbond. en zodoende kozen jouw en mijn werkgever toen de tijd er naar was voor chauffeurs uit de lage lonen landen.

Waar heb je die onzin weer vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden