Administrators Murphy 9725 Geplaatst 19 februari Administrators Share Geplaatst 19 februari Vers van de pers: Hyzon Motors BV (wie kent ze niet?) gaat de komende jaren 1500 waterstof aangedreven vrachtwagens bouwen. Hyzon Motors BV is een samenwerking tussen HOLTHAUSEN Clean Technology uit Hoogezand en het amerikaanse HYZON Motors Lees Hier het artikel uit NU.nl Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13203 Geplaatst 19 februari Forumlid Share Geplaatst 19 februari 6 uur geleden zei Murphy: Hyzon Motors BV (wie kent ze niet?) Ikke,,,,,echt niet,nog nooit van gehoord. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Vledder 3174 Geplaatst 19 februari Forumlid Share Geplaatst 19 februari Ik heb hier juli vorig jaar al eens een item van aangemaakt. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Murphy 9725 Geplaatst 19 februari Auteur Administrators Share Geplaatst 19 februari Dan is nu.nl ook lekker vers 🙃 Maar die 1500 is wel nieuws 😁 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2706 Geplaatst 19 februari Forumlid Share Geplaatst 19 februari dit bedrijf is al een tijd bezig met waterstof aandrijvingen / elektrische aandrijvingen transitie. Eerst ombouw van bestaande voertuigen (o.a. OV bussen voor Arriva, zeg ik uit mijn hoofd) en nu wordt het wat grotere series. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Marotrans 10355 Geplaatst 19 februari Administrators Share Geplaatst 19 februari Moderne techniek (die de toekomst heeft naar mijn mening, waarom dan niet meteen een bijpassende moderne cabine... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2706 Geplaatst 19 februari Forumlid Share Geplaatst 19 februari Nou, het is wel een 106 cabine zonder spiegels. Ik denk dat de techniek al zodanig 'hip' is, dat je de rest van de truck gewoon moet laten voor dat wat de klanten en gebruikers al jaren kennen. Voor Nieuw-Zeeland lijkt het mij bovendien al redelijk 'modern' om een frontstuur cabine te krijgen.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Marotrans 10355 Geplaatst 19 februari Administrators Share Geplaatst 19 februari A New Paccar Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid schoenenreus 1536 Geplaatst 19 februari Forumlid Share Geplaatst 19 februari 1 uur geleden zei Durashift: Nou, het is wel een 106 cabine zonder spiegels. Ik denk dat de techniek al zodanig 'hip' is, dat je de rest van de truck gewoon moet laten voor dat wat de klanten en gebruikers al jaren kennen. Voor Nieuw-Zeeland lijkt het mij bovendien al redelijk 'modern' om een frontstuur cabine te krijgen.. In Nieuw-Zeeland rijden denk ik meer frontstuur trekkers rond dan torpedo's 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2706 Geplaatst 20 februari Forumlid Share Geplaatst 20 februari Is dat dan zo anders dan Australië? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6310 Geplaatst 20 februari Forumlid Share Geplaatst 20 februari 1 uur geleden zei Durashift: Is dat dan zo anders dan Australië? Totaal anders. Echt heel verschillend. Ik kom hier op terug. Zit nu even op strand... 3 2 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6310 Geplaatst 21 februari Forumlid Share Geplaatst 21 februari 13 uur geleden zei Durashift: Is dat dan zo anders dan Australië? Het is een veelgemaakte fout om te denken dat Nieuw Zeeland gelijk is aan Australië, maar dan nóg verder weg. Het zijn twee totaal verschillende landen. Qua bevolking en geografie. Maar ik zal me beperken tot het transport. Mijn informatie is misschien wat achterhaald. Voor mij is het zeventien jaar geleden dat ik er voor het laatst werkte. Er zijn in die tijd wat dingetjes veranderd. Maar in grote lijnen ben ik nog redelijk op de hoogte. De maximum lengte in NZ is beperkt tot iets van 22 meter. Voorheen alleen te bereiken als B-train. Dus met twee trailers waarbij de achterste rust op de voorste. Nu zie je meer en meer motorwagens met een lange aanhanger. In Australië is dat 26 meter. Langer dus, maar daar geven ze ook vaak de voorkeur aan een frontstuur om de maximale laadlengte te kunnen benutten. Maar het belangrijkste verschil zit hem in de toegestane aslasten. In mijn tijd mocht je met een drie assige trekker en drie assige trailer totaal 38 ton wegen in NZ. (Aus. 44 ton) Met een drie asser motorwagen met vier assige aanhanger (standaard configuratie voor een kieper) was het 44 ton versus 60. Sinds een aantal jaren zie je echter steeds meer rare combinaties op de weg in Nieuw Zeeland om het maximum totaalgewicht van 44 ton te bereiken. Vierassige trekkers, met daar achter vierassige trailers. Acht assen dus. Voor 44 ton. Strikt genomen kan dat dus met een as minder. Maar dan ben je eigenlijk altijd te zwaar op de stuuras. Leeg al. Roadtrains zoals je in Australië ziet die passen domweg niet op de smalle en bochtige wegen van Nieuw Zeeland. Daarmee kom je de hoek niet om. 6 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Pierre 14636 Geplaatst 21 februari Forumlid Share Geplaatst 21 februari 4 uur geleden zei RobNiat: Het is een veelgemaakte fout om te denken dat Nieuw Zeeland gelijk is aan Australië, maar dan nóg verder weg. Het zijn twee totaal verschillende landen. (...) Heldere uitleg Rob. Dank je! 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2706 Geplaatst 26 minuten geleden Forumlid Share Geplaatst 26 minuten geleden Op 21-2-2021 om 03:12 zei RobNiat: Het is een veelgemaakte fout om te denken dat Nieuw Zeeland gelijk is aan Australië, maar dan nóg verder weg. Het zijn twee totaal verschillende landen. Qua bevolking en geografie. Maar ik zal me beperken tot het transport. Dank voor je uitleg / ervaring. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.