[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wisselen kentekenplaat


JohnnyB

Vraag

  • Forumlid

Hallo allen,

vandaag zag ik iets op de parkeerplaats aan de D / NL grens wat mij verbaasde.

Een Nederlandse opleggercombinatie stopte en de chauffeur hing een NL nummerplaat met het nummer van de NL trekker over de NL kentekenplaat van de oplegger.

Vervolgens vervolgde hij weer zijn weg.

Waarom deed deze chauffeur dat?

Mvg, John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo allen,

vandaag zag ik iets op de parkeerplaats aan de D / NL grens wat mij verbaasde.

Een Nederlandse opleggercombinatie stopte en de chauffeur hing een NL nummerplaat met het nummer van de NL trekker over de NL kentekenplaat van de oplegger.

Vervolgens vervolgde hij weer zijn weg.

Waarom deed deze chauffeur dat?

Mvg, John

Zeker weten dat het een Nederlandse plaat was die op de oplegger zat????

De Denen hebben ook gele platen hè.

Maar als dat vaste plaatsen zijn mag daar in Duitsland gewoon mee gereden worden lijkt mij, net als in elk ander Europees land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het was geen Deen of Engelsman maar een Nederlandse combinatie die uit Duitsland kwam met op de oplegger het eigen NL opleggerkenteken. Daar hing de chauffeur op de parkeerplaats een plaat met het kenten van zijn NL trekker overheen.

Dus voor en achter het kenteken van de trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Das dan niet geheel vlgns de wet. Het is al een tijdje zo dat de ahw of oplegger een eigen kenteken heeft, dus ook een eigen plaat. "Vroegah" hing de plaat van het trekkend voertuig ook achterop.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Murphy:

Das dan niet geheel vlgns de wet. Het is al een tijdje zo dat de ahw of oplegger een eigen kenteken heeft, dus ook een eigen plaat. "Vroegah" hing de plaat van het trekkend voertuig ook achterop.

 

Ik snap het al....gewoon een hele oude chauffeur....."maar ik doe het altijd al zo, nog nooit iets over gehoord"....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zou zo maar kunnen zijn dat de Apk van die trailer is verlopen.

Bij de vele camera's die hier de kentekens van auto,s scannen zou men dit kunnen omzeilen door de plaat van de trekker over die van de trailer te plaatsen.

Wel illegaal dus maar die camera's traceren automatisch de verlopen APK's en onverzekerd rijden er uit waarbij automatisch de boete op de mat valt.

De enige pakkans is door staande houding en die is wel erg klein in NL.

 

Nu is dit maar een aanname maar het zou mij niet verbazen als dit de achterliggende gedachte is bij dit handelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Of de trailer en trekker van hetzelfde waren weet ik eigenlijk niet.

Volgens mij niet.

 

Plaat werd met wat draadjes over andere numnerplaat bevestigd, dus iets met een tijdelijk doel. Het kenteken van de oplegger aan het oog onttrekken om welke reden dan ook.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Rocky4x4:

Er rijden nog steeds Nederlandse trekkers met op de trailer hetzelfde kenteken dit zijn dan wel nieuwe trailers van bv. Schmitz of krone die in Duitsland opgehaald worden. Bouwheer is zo n bedrijf.

Nu doen wij dat toevallig ook voor die bedrijven, en pas heb ik ook eens een oplegger mogen halen  en wegbrengen, maar je hoeft niks te googelen met kentekenplaten van de trekker , Schmitz geeft gewoon netjes een exportkentekenplaat mee die je erachter op drukt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden