[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

Zondagmorgen 11,00 kom ik aan in Oldenzaal even naar boven om de opdracht te pakken en dan kan ik de auto op gaan zoeken. het word de 11382  dat had ik de vrijdag ervoor al door gekregen van de planner. Na de auto ingepakt  te hebben en de tanks nog maar eens afgetankt te hebben , ondanks dat de meters vol aangeven gaat er toch nog 80 liter bij in. Vol tanken is toch voor veel mensen moeilijk blijkt steeds maar weer. Na alles op peil te hebben gebracht ga ik richting Enschede om daar een oplegger aan te koppelen bij een grote banden producent. Na aanmelden en de cmr te hebben ontvangen van de portier op zoek naar de oplegger maar hoe ik ook zoek nergens een oplegger met het kenteken dat ik moet hebben.

Dus maar weer naar de portier om te vragen. Nou de beste man wist het verder ook niet dus maar eens naar de planning gebeld.  "ja die oplegger moet er staan en anders kijk maar even op het transportcentrum of die daar staat" Ja das goed. Dus op naar het transportcentrum wat er vlak achter ligt en daar 3 parkings met de wereld aan opleggers af, maar helaas nog steeds niet het kenteken dat ik zoek. Dus maar eens weer bellen. Na een tijdje telefoon terug met het antwoord je moet geen rode oplegger hebben maar een blauwe van TIP. Kijk nu komen we wat verder en weer terug naar de bandenproducent. En ja hoor daar stond de oplegger wel, uiteraard de enige waar het kenteken van de oplegger niet voor op staat en met de achterkant  fijn in de sneeuw, maar het is hem dus aankoppelen. even kijken of de lading vast staat en via de B54 Duitsland in.  Ehekirchen  daar moeten we naar toe. 

Ivm met het zondags rijverbod in Bayern ging ik via de 31 en de 3 richting Mannheim om vanaf daar de 6 op te gaan en een klein stukje 7 en toen de B25 op . Toen werd het echt mooi sturen, helemaal toen ik de B25 af ging en de L weggetjes opging richting de klant. Echt prachtig in het donker over die smalle weggetjes in de heuvels.  Om 00.30 stond ik na exact tien rijuren stil bij de klant voor de poort. Na een slaapmutsje achter de stoelen gekropen en de volgende ochtend om 9,30 uur lossen.

 

Dus om 9,30 lossen via de zijkant en dat was ook zo gebeurt. Toen op naar Waldstetten om de rest te lossen. Hier kwam ik aan in de middagpauze  dus moest ik even een half uurtje geduld hebben.  Ook daar gelost via de zijkant en toen ik het zeil weer dicht had was er ook bericht op de bc over de retourlading. Ik kon naar Filderstad om daar compleet te laden voor Nederland. Toen ik daar aankwam  bleek dat alles voor Benschop klaar was maar voor Oss helaas nog niet. Dus toen kon de auto aan de kant tot de volgende ochtend. Zelf maar wat te eten klaar gemaakt  en optijd slapen. 

 

De volgende ochtend via de zijkant de oplegger vol geladen en op naar Nederland. onderweg nog even gevraagd tot hoelaat ik in Oss kon lossen maar dat ging hem vandaag niet meer worden.  Dus maar naar De Elft in Grave gereden en hier gedoucht en gegeten en slapen maar weer.  Echt een perfecte plek voor een chauffeur. nette douches goed eten en aardige mensen👌

De volgende ochtend Oss gelost en Benschop en toen diversen terugladen in Baarn Almere Lelystad en Twello en daarna kon ik naar Enschede komen om de oplegger voor het dock af te koppelen. Hier kreeg ik ook de papieren van de oplegger die ik donderdagochtend aan kon koppelen. Hier was ik niet blij mee want het was woensdagmiddag 16.00  en ik wou nog wat doen vandaag want ik had nog uren genoeg. Maar helaas het was niet anders en na flink zeuren bij de loodsbaas  had hij de oplegger om 20,00 geladen en heb ik aangekoppeld en ben nog naar Steinfurt gereden om daar de nacht te kunnen staan. Alles beter als de nacht op dat transportcentrum te staan. Donderdagochtend begonnen om 8.00 uur met lossen in Unna en via Remscheid en  Mettmann in Koln leeg en toen maar eens vragen wat ik moest gaan doen. Het werd laden in Haagen maar wel morgenvroeg. Ja echt niet dacht ik. Tis nog maar half drie en ik ben nog lang niet moe. Maar toen ik in Haagen me aanmelde maakte de loodsbaas korte metten met mijn illussie dat ik nog wel even geladen zou worden vandaag, Morgenvroeg zeven uur laden zei die. Het enigste wat ik nog kon zeggen tegen de beste man was "Ja Woef".  Shit weer stil om half vier.  Dus maar op zoek naar een plekje voor de nacht en dat viel tegen daar dus maar terug naar het bedrijf en daar maar gestaan samen met twee roemenen die er al een halve dag stonden en ook pas de volgende dag konden laden. 

 

De volgende morgen om zeven uur laden via het dak. De beste man had alle tijd en het duurde dan ook zo maar een uur voor dat de 8 bundels buizen erin zaten. Heel veel denken en maar niks zeggen maar dit kan zeker in de helft van de tijd. Maar de beste man was al niet heel positief over Duitsland en werken  en alles was sjeize. dus stil houden en zorgen dat je weg komt hier was mijn gedachte. Na nog bij geladen te hebben in Emsdetten en Ibbenburen kon ik naar Enschede komen om de oplegger af te koppelen op de parking en de papieren in te leveren en naar Oldenzaal om de auto uit te pakken en te wassen en naar huis.

 

Zondagmiddag om 14,00 uur weer vertrekken ditmaal gaat de reis naar Zweden. In Oldenzaal de auto weer ingepakt en de oplegger aangekoppeld. Deze was door een koppelchauffeur al meegenomen naar Oldenzaal zaterdag. Toen richting Trave om daar de boot op te gaan naar Malmo. Na het inchecken plaats nemen in de wachtende rij vrachtwagens en binnen tien minuten kon ik al de boot op rijden. Hetty [collega van HKP] kwam na me de boot op.  En dus had ik mooi de gelegenheid om een aantal dingen te vragen aan een ervaren chauffeur van HKP. en toen was de avond op de boot ook maar zo om en was het tijd om te gaan slapen .

 

De volgende ochtend in Malmo de boot af en kwam mijnheer agent me vragen wat ik kwam doen in het prachtige Zweden. Nou dat antwoord was niet zo moeilijk. Een paar adressen Malmo lossen mijnheer. Dat was voor hem duidelijk genoeg en ik mocht weer gaan. Dat ik ook nog wat adressen Landskrona en Vaxjo op de oplegger had zitten luisterde hij helemaal niet meer na. Dus de haven uit en twee adressen Malmo gelost en door naar Landskrona om ook twee adressen te lossen. Hier begon ik op 1 adres heel enthousiast in het engels te vertellen dat ik een pallet vol met "parts"voor hem had en kreeg ik zomaar in het nederlands antwoord terug dat hij heel blij was met die pallet onderdelen want hij zat erop te wachten. Tja zo kan het ook 😅. Na de beide adressen Landskrona kon ik naar Vaxjo maar kwam net voor Helsingborg in een file van een uur , [Er waren een paar vrachtwagens op elkaar gereden] en die file zorgde er voor dat ik net na half vijf in Vaxjo aan kwam en dus het werkende personeel naar huis was. Dus lossen zat er niet meer in vandaag maar ik mocht van de chef de vrachtwagen daar op het terrein parkeren en  kon daar de nacht overstaan. Een restaurant voor wat te eten zat op 700 meter lopen dus dit was perfect en zo kreeg ik ook nog wat lichaamsbeweging die dag😂

 

De volgende ochtend Beide adressen gelost in Vaxjo en op naar Linneryd om terug te laden. Hier trof ik ook Hetty weer en nog een andere collega van HKP:. Alle drie moesten we hier een volle bak hout laden en dan naar Trelleborg om weer de boot op te gaan naar Travemunde.  Snachts in Travemunde de boot af en naar de vestiging van HKP om af te koppelen en nog een paar uur rust te maken. Maar slapen word niet meer wat, ook helemaal ruk natuurlijk om om 17,30 de boot op te gaan en 9 uur later eraf en dan nog een paar uur wachten voordat je eigenlijk weer kan. Maar goed het is niet anders en we moeten er maar mee leren leven.  Om 4.00 uur dan naar de Seelandkai om een oplegger vol hout aan te koppelen en  richting Winschoten  na onderweg nog een klein uurtje geslapen te hebben kom ik om kwart voor tien in Winschoten aan, mooi op tijd want ik sta voor tien uur aangemeld hier. Tegen kwart over tien mag ik het terrein op en kan beginnen om beide zijkanten open te maken maar het lossen gaat niet zo heel snel want er zijn problemen met de heftruck. Er is door de technischedienst te veel olie bijgevuld waardoor de heftruck tijdens het laten zakken van de mast veel olie smeert. dus moest ie even terug naar de technische dienst om er weer olie uit te laten pompen.  rond half een ben ik dan leeg en heb de zeilen weer dicht.  Buiten het terrein maar even pauze gemaakt en een broodje gegeten en na bericht op de bc kan ik naar Emmeloord. Daar moet ik bij een mega bedrijfspand mijn oplegger afkoppelen en een andere geladen oplegger weer aankoppelen. helaas was de oplegger nog niet geladen en na navraag kon het ook nog zeker wel drie uur duren voordat ie geladen werd. Dat ging voor mij niet goed komen want dan zou ik buiten mijn diensttijd komen. na overleg met de planning maar weer afgekoppeld en een plekje op gezocht voor de nacht. Volgende morgen aangekoppeld en naar Enschede om wederom af te koppelen en na nog een andere oplegger voor het dock te hebben gezet kon ik weer naar de bandenproducent om een geladen oplegger aan te koppelen. Er werd nog wat bij geladen op het transportcentrum en toen kon het op naar Geldrop om daar eind van de middag  nog te lossen via de zijkant.  na Geldrop op naar Venlo om bij de werkgever van een forumlid ook nog een pallet te lossen. Ik had er een hard hoofd in dat dat rond  19.00 uur nog ging lukken maar verdomd de aardige mevrouw aldaar was me goed gezind en zij zet hem maar op deur 17 chauffeur! Dus die pallet was ik vlot kwijt en toen naar een andere iets verderop. Nou wat bij de ene als vanzelf en automatisch ging ging bij deze  dus helemaal niet he! bureaucratie ten top, van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd te worden, loodsmedewerkers die oost indisch doof zijn. wat een bedrijf joh! En dan te bedenken dat je allen transporteurs zijn en het door samen werken wil verdienen. Nou deze deed daar echt niet aan mee. Dit resulteerde dat ik de nacht in Venlo door moest brengen in plaats van Asten wat ik in de planning had. De laadopdracht voor de volgende ochtend  8.00 uur in Helmond ging ik niet halen daar ik pas bij dat calamiteiten kutbedrijf om half negen kon lossen. Kortom allemaal ruk. eind van het liedje kwam het erop neer dat ik om half tien in Helmond was en door dat ik te laat was 2,5 uur aan de ramp stond zonder dat er ook maar iets gebeurde en op het moment dat ik in overleg met de planning besloten had om de oplegger voor het dock af te koppelen en naar Eindhoven te gaan om een andere oplegger te halen die ook in Helmond geladen moest worden kwam er beweging. En in 15 min was de oplegger vol en de papieren klaar! Dus toen met de volle oplegger  naar Eindhoven om te koppelen en weer terug naar Helmond om ook deze oplegger te laden voor Zweden. Deze oplegger was met 20 minuten geladen en papieren klaar.  En toen kon het op Enschede aan. onderweg kreeg ik bericht van HkP dat ik in Enschede een oplegger aan moest koppelen en meenemen naar Oldenzaal. Toen ik het kenteken van de oplegger zag wist ik dat ik in Enschede niet hoefde te koppelen want die hing er al achter. Dus in Enschede even papieren inleveren en op naar Oldenzaal om af te koppelen en de auto uit te pakken. 

 

Toen ik daar bijna mee klaar was melde zichg al een koppelchauffeur dat ie graag mijn auto mee wilde want hij moest naar Herbolzheim om te koppelen zaterdagochtend. nadat we samen nog een koplamp verwisseld hebben ben ik naar huis gegaan en hij met "mijn"auto richting Herbolzheim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuk! Weer eens een echt ritverslag, fotootje erbij de volgende keer graag. Maakt het nog leuker!

 

Dat eerste ritje Duitsland is leuk, echter mist het de maandag de goede aansluiting zodat je eigenlijk voor niks zondag vroeg gegaan bent. De rest van de week zie ik dat de hele tijd terugkomen. Of dat nu aan Duitsland ligt of aan de automotivesector of de planning is me niet duidelijk. Ik heb in het stukgoed meestal middellange afstand gereden, zeg maar 800/1000 kilometer van de hut maar vaak met tussen de 6 en 12 adressen. Als je dat werk kent kun je makkelijk voor je zelf plannen en je maakt makkelijk uren. Niet heel veel maar ook niet heel weinig. Tussen de 55 en 60 in de week ongeveer en dan van maandag tot vrijdag. Vond ik best. Nu het is bijkans zonde dat je onderweg bent zoveel loze tijd als je hebt.

 

Dan Zweden, Trelleborg is sowieso kut want je kunt je uren niet maken. Vroeg aan boord, halverwege de nacht eraf en een parkeerplaats zoeken. Das kut. Wat nog kutter is dat jullie daar een vestiging hebben waar je ook nog eens kunt koppelen en daar wordt mee gepland ook lees ik. Geef mijn portie maar aan fikkie.

 

Als er boten tussen zitten is het altijd klote. Ik hoop voor je dat je wat betere aansluitingen krijgt, of leuk adressenwerk. Vroeger reden ze dat werk voor Schenker, hebben ze dat nog?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Leuk! Weer eens een echt ritverslag, fotootje erbij de volgende keer graag. Maakt het nog leuker!

 

Dat eerste ritje Duitsland is leuk, echter mist het de maandag de goede aansluiting zodat je eigenlijk voor niks zondag vroeg gegaan bent. De rest van de week zie ik dat de hele tijd terugkomen. Of dat nu aan Duitsland ligt of aan de automotivesector of de planning is me niet duidelijk. Ik heb in het stukgoed meestal middellange afstand gereden, zeg maar 800/1000 kilometer van de hut maar vaak met tussen de 6 en 12 adressen. Als je dat werk kent kun je makkelijk voor je zelf plannen en je maakt makkelijk uren. Niet heel veel maar ook niet heel weinig. Tussen de 55 en 60 in de week ongeveer en dan van maandag tot vrijdag. Vond ik best. Nu het is bijkans zonde dat je onderweg bent zoveel loze tijd als je hebt.

 

Dan Zweden, Trelleborg is sowieso kut want je kunt je uren niet maken. Vroeg aan boord, halverwege de nacht eraf en een parkeerplaats zoeken. Das kut. Wat nog kutter is dat jullie daar een vestiging hebben waar je ook nog eens kunt koppelen en daar wordt mee gepland ook lees ik. Geef mijn portie maar aan fikkie.

 

Als er boten tussen zitten is het altijd klote. Ik hoop voor je dat je wat betere aansluitingen krijgt, of leuk adressenwerk. Vroeger reden ze dat werk voor Schenker, hebben ze dat nog?

 

 

Die goede aansluiting daar heb ik zelf de eerste week ook mee in mijn hoofd gezeten en heb daar ook wat van gezegd. echter kan ik nog niet beoordelen of ze me express wat minder vol hadden gepland omdat het mijn eerste week was en ze niet wisten wat ik kan en hoe ik het eraf zou brengen. { een oplegger naar Trave brengen is toch iets anders als een aantal klanten lossen per dag en ook nog je kilometers maken.]  Echter op de planning van de klant alleen maar positieve reacties gehad. 

 

De tweede week het begin in Zweden vond ik geweldig en als het aan mij gelegen had had ik in Trelleborg gekoppeld om nog een rondje in Zweden te maken. maar goed dit heb ik niet voor het zeggen en de vaste club zit er al. Dit was ook wel leuk die paar dagen in Nederland erachter aan. 

 

Dat werk is er nog alleen op kleinere schaal dan vroeger.

 

Foto s zal ik zo nog plaatsen. daar had ik gisteravond geen trek meer aan en vanochtend had ik eerst andere bezigheden. eerst nog even mijn tas weer inpakken want ik mag zo weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je wel met het normale rijverbod te maken had gehad,had zo een rit er anders uitgezien en klopte de aansluitingen mss wat beter? Geen idee hoe snel een planning schakelt en inspeelt op tijdelijke opgeheven rijverboden. Ik denk dat het in het algemeen als een meevaller wordt gezien en niet als een uitgelezen kans om een strakke groupage rit in elkaar te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou we hebben er weer een weekje opzitten.

 

Zondagmiddag om 17.00 vertrokken richting Enschede om de oplegger aan te koppelen en richting Gits Belgie. Daar maandagmorgen volle bak gelost en toen kon ik naar Grimbergen om daar te laden. Dat laden bleek echter koppelen, ok, ook geen probleem. Maar daar hadden de heren planners wel wat duidelijker over mogen wezen.  Had mij aardig wat tijd en gevraag gescheeld. evenals een kwartier staren naar een dicht loketraam😂 Die tijd was er eigenlijk genoeg want Ik moest de 17.00 uur Zweden trailer aankoppelen bleek. Toen ik de bocht omkwam naast het bedrijf bleek er al een collega van mij onder de Noorwegen trailer te staan.  Van hem aardig wat uitleg gehad over het reilen en zeilen binnen de firma waar wij aan uit geleend zijn en over de opleggers koppelen in Grimbergen. Nou moeilijk is dat niet, als je het maar weet. komt erop neer dat als de oplegger klaar is je in 1 streep naar Enschede toe rijd  en daar afkoppelt voor de loods zodat ze deze weer over diverse opleggers Zweden, Noorwegen en Denemarken kunnen verdelen, Nou hoe moeilijk kan het zijn als je de juiste informatie maar krijgt. [Hier komen we aan het eind van de week nog op terug}] Dus vanaf Grimbergen 1 streep naar Enschede gereden en daar voor de loods afgekoppelt. Onderweg al een bericht gehad via de bc  met het oplegger nummer die ik weer mocht aankoppelen om dinsdagochtend om 9.00 te lossen in Terneuzen.  9.00 gaat hem niet worden heren planners, want die auto moet nog een poosje stilstaan onderweg weten jullie wel! Ja kijk maar, komt wel goed. Oke. S avonds nog gereden tot Minderhout waar ik nog net een plekje kon bemachtigen.

 

De volgende ochtend verder naar Terneuzen en net voor 12,00 ben ik bij de klant. Die hebben pauze van 12.00 tot 12,30. Geen probleem want in die tijd kan ik mooi beide zijkanten open maken zodat de heftruckchauffeur zich kan uitleven na zijn pauze. Helaas had deze man weinig gevoel voor humor dus  met een sereus gezicht de oplegger leeg gehaald in een tijd dat zeker geen wereldrecord word. Maar goed we zijn leeg en We mogen naar Evergem  om een volle bak jerrycans  [leeg]  te laden voor Enschede.  Na mij aangemeld te hebben en de heftruckchauffeur even een rookpauze gegund te hebben zat de oplegger ook zo maar weer vol en kon het weer op Enschede aan. Onderweg weer bericht van de planning. oplegger afkoppelen op de parking, dan die oplegger aankoppelen en morgenochtend 9 uur lossen in Sassenheim. Oke, dat gaan we wel halen.  Dus in Enschede de opleggers omgekoppelt en toen het gas erop richting Sassenheim.  Omdat ik nog geen exact losadres had gekregen maar alleen "Sassenheim" had ik me al bedacht waar ik de nacht maar ging doorbrengen.  Met het eerdere Post NL rijden wat ik gedaan heb, had ik daar ook wel eens 3 kwartier gemaakt. Dus naar dat plekje gereden s avonds nog  en op rust.  De volgende ochtend blijkt dat ik goed gegokt heb met dit plekje want het losadres is 3 minuten rijden.  Dus om 9,05 meld ik me aan op het losadres en  word ook vrijwel meteen gelost nadat de heftruckchauffeur een containerbak die "even"achtergelaten was door een chauffeur die hun volle bak aan het lossen was  even  netjes opzij had gezet.  Na het lossen kan ik dan een pallet laden in Amsterdam, Dan naar Alkmaar om 4 pallets en 2 colli te laden en vandaar naar Assendelft om 5 pallets te laden. Dan is het genoeg en mag ik naar Enschede komen. Onderweg bij Hilversum ontvan ik bericht van 1 van de planners dat ik in Alkmaar niet alles mee genomen heb.  Op mijn antwoord dat ik *na het opnoemen van de referenties  aan de beste man toch echt 4 pallets en 2 collie heb geladen  krijg ik geen antwoord terug. 

 

In Enschede aangekomen zet ik de oplegger voor de loods en kan daar een oplegger weer aankoppelen voor Nidderau Dld. niet verkeerd vind ik, alleen wel morgenochtend om 9.00 lossen. En dat ga ik niet halen want ik moet nog een 350 km rijden en de auto moet ook nog minimaal 9 uur stilstaan. Nou ja, ze zoeken het maar even uit en ik meld dat niet.  Want de heren zijn toch al naar huis en lezen dat pas morgenochtend.  S avonds nog gereden tot Wilnsdorf en daar op het maxi autohof nog een plekje kunnen bemachtigen. De 4 parkeerplaatsen ervoor stonden bomvol.  De volgende ochtend om half 12 kom ik aan bij de klant waar ik door een volleerd duitser word toe gesnauwd. Je bent te laat dus je moet wachten! nou ik had niet anders verwacht joh, maar mijn collega staat hier ook te laden  dan help ik die wel even sjorbanden vast ratelen en dan roep jh er bent zegt de BC. Dus ik bellen en zeggen dat ik een pallet kwam halen voor Almelo Holland. Ok zegt  de dame aan de andere kant van de lijn . Je kan er zo in rijden met de LKW, Ik zeg nog tegen haar "ik sta aan de overkant met die blauwe oplegger". Was allemaal geen probleem, gewoon even rondje rijden  over de industrie en dan kon ik zo de poort in draaien en linksom naar de roldeur rijden om daar de pallet te laden. Dus zo gezegd zo gedaan en ik draai de poort in en dr komt ineens een vrouw naar buiten gerend en die roept "stop". dus ik vraag haar wat er aan de hand is. Ja zegt ze , je zou met een lkw komen maar niet zo een grote!! Dus ik kijk dr aan en zeg tegen dr, dit is wat ik je net probeerde duidelijk te maken maar volgens jouw kon het allemaal zonder problemen. Dus achteruit maar weer en de pallet werd met de pompwagen naar de straat gebracht. even met zijn tweeen de pallet opgebeurd en in de oplegger geschoven.

 

Toen kon het richting Nederland. Wederom via de baustelleroute ! sommigen noemen het ook de Sauerlandroute volgens mij, maar baustelleroute klinkt beter momenteel geloof ik.  Bij Neuburg even onder de douche gesprongen en gegeten. Dan hadden we dat maar vast weer gehad. En idd terug in Enschede mocht ik een oplegger Neuss aankoppelen voor morgenochtend 9 uur de eerste te lossen. Ja dat ging ik dus verre van halen. maar de heren planners waren al naar huis en het telefoonnummer dat ik had werd niet beantwoord. Dus de oplegger aangekoppeld en richting Neuss. natuurlijk stond al de parkings vol op het laatste stuk in de Ruhr dus maar bij de klant in de straat geparkeerd. Dat parkeerverbod heb ik maar even niet gezien! maar daar  kwam ik om half 8 wel weer achter. een boel gebonk op de deur en een duitser die me van zijn chef moest weg jagen!  toen ik de beste man vertelde dat ik op dit adres moest lossen  kon dat volgens hem niet. toen ik hem zei wat ik bij me had en hoe de klant heette deed hij het af met aaah  je kan staan blijven en wij gaan koffie drinken en dan zal ik mijn chef op de hoogte stellen. Ja stik maar lekker, maar ik wil nog zeker twee uur slapen! en dat heb ik ook gedaan. Toen kwam er bericht op de bc wanneer ik ging beginnen met lossen? Nou wat dachten jullie van half twaalf als mijn elf uur erop zit !  Nou dat duurde hen te lang en ik moest maar koppelen en dan ging hij mijn oplegger voor 12,00 uitlossen en dan kon ik terug naar Enschede met zijn oplegger. Nou best joh wat jullie willen maar denken jullie hier nu echt tijdswinst uit te halen?  Koppelen was het antwoord! Nou prima en om 11,20 hadden we gekoppeld ik op de 29 seconden onder de oplegger weg en aan de kant en mijn collega er onder. Nou joepie jongens, Goed geregeldt. maar niet heus voor die tien minuten. Toen mijn rust erop zat heb ik de oplegger van mijn collega aangekoppeld en ben naar Enschede gereden,

 

Toen ik daar was kreeg ik de vraag of ik de oplegger van gister uit Nidderau/ Frankfurt na lossen van die ene pallet op de loods bij de bandenproducent had afgekoppeld. Nee tuurlijk niet, want jij zet in de planning afkoppelen 21,15 parking dus dat heb ik gedaan. Nou dat was natuurlijk niet goed want ik had vandaag straf en ik had hem bij de bandenproducent moeten afkoppelen zoals in eerdere berichten vanuit andere planners te lezen was! op dat moment werd ook mijn planning verwijderd uit de bc. [ toeval of niet??]  maar niet erg want ik heb wel een foto op mijn telefoon. Dus  toen de oplegger uit Nidderau maar weer aangekoppeld en naar de bandenproducent gebracht. daar werd me gevraagd of ik er sjorbanden op had zitten. jazeker was mijn antwoord. Dan mag je die eraf halen!! ja fuck!! mag ik 2 zijkanten open maken. Toen zei de beste man als je 5 minuten geduld hebt kan je hem voor het dock zetten en gaan we meteen lossen. he, dat scheelde me een zijkant openmaken! Dus een bericht naar de planning dat ik even 5 minuten wachtte en dan op een makkelijke manier de sjorbanden eraf kon halen. Nou dat was nergens voor nodig! ik moest gewoon die sjorbanden eraf halen en dan terug komen! Nou best joh! dan maak ik wel twee zijkanten open want deze oplegger heeft alu borden, Heb ik terug geantwoord, maar daar kwam geen respons op. Natuurlijk niet want dat broekie heeft nooit 2 zijkanten open gemaakt maar hij is wel planner! Dus 2 zijkanten open gemaakt en de sjorbanden eraf gehaald en toen weer terug naar het transportcentrum alwaar ik mijn papieren van deze week heb ingeleverd en weekend mocht gaan houden na een 6 diensturen. Tja je zult maar straf hebben niet dan! Ik ben met opgeheven hoofd naar Hkp gereden en heb daar de planner gevraagd of ze al klachten over mij hadden gehad. Lachend zei die "alleen maar" en een ander riep op de achtergrond van "ik heb je toch gewaarschuwd.😂 Nou ja zondag mag ik weer vertrekken naar Turnhout om maandagochtend te lossen  voor de zelfde klant. Kijken of we de planner een  iets andere behandeling kunnen geven zodat ik aan het eind van de week een goed gevoel heb en hij een kut gevoel.  1 ding is zeker, ik ga volgende week zeker meer tijd nemen om te eten en te douchen!! want die planners gaan zelf denk ik ook wel vaker als 2 keer per week onder de douche! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei iveco 35c17:

Nou ja, ze zoeken het maar even uit en ik meld dat niet.  Want de heren zijn toch al naar huis en lezen dat pas morgenochtend.

 

Handing een boordcomputer hoor. Berichtje er uit met de mededeling wanneer je morgen na je rust weer beschikbaar bent en klaar :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei trieftol:

Gewoon aan de uren houden is het beste.

Laat de planning het maar oplossen met de klant,  dat is zijn probleem en niet de jouwe

Rij en rusttijden heb ik me ook zeker aan gehouden. Maar doordat ik maandagochtend pas laat moest lossen en er die rit enschede achteraan kwam  kom je in een ritme terecht van smorgens en s avonds laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Heb je dat "probleem"niet altijd als je op zondag vertrekt?

Daar heb ik de twee weken ervoor geen last van gehad, maar toen had ik wel weer dat ik heel lang stilstond.  Smorgens laat beginnen en tot laat doorgaan heb ik verder geen moeite mee, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden