[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik hier gewoon inrijden. Toen ik dat deed kwam ze naar buiten vliegen😂


Ik denk dat iedereen eens zo’n leermomentje mee heeft gemaakt. 😂

Vertrouw nooit op een ander. Dat is heel gevaarlijk, ja hoor er komt hier wel vaker een grote wagen.....ja met een citytrip oplegger er achter, sta je daar met je starre drie Asser 🙄
En rij nooit ergens vooruit in/heen waar je niet veilig of zonder schade achteruit uit kan komen.

 

Maar leuk hoor die verslagen :ok:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei lientje:


Ik denk dat iedereen eens zo’n leermomentje mee heeft gemaakt. 😂

Vertrouw nooit op een ander. Dat is heel gevaarlijk, ja hoor er komt hier wel vaker een grote wagen.....ja met een citytrip oplegger er achter, sta je daar met je starre drie Asser 🙄
En rij nooit ergens vooruit in/heen waar je niet veilig of zonder schade achteruit uit kan komen.

 

Maar leuk hoor die verslagen :ok:
 

Ik was deze ingang al voorbij gereden omdat ik het allemaal maar smal vond. wat verderop kon ik de auto aan de kant zetten en heb toen gebeld met het nummer zoals in mijn opdracht stond, toen kreeg ik dus mevrouw aan de lijn met dr verhaal dat het allemaal makkelijk kon. nou dat heeft ze gezien nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei iveco 35c17:

nou dat heeft ze gezien nu. 


Zij of jij? Zij is geen chauffeur hè :nee:

Vertrouw altijd alleen je eigen. Wat (jij) wel of niet kan.

Hoe vaak je in je leven ergens heen wordt gestuurd en je opeen een boom of iets tegen komt waar een personenwagen wel onderdoor kan en met 4 meter niet. Daarom altijd handig van te voren te denken of je altijd achteruit weer op een makkelijke of veilige manier terug kan. Niet dat je op goed geluk achteruit een drukke 80 km weg op moet draaien, of over je blinde kant een rotonde op met hoge begroeiing dus eigenlijk zonder zicht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei iveco 35c17:

toen kreeg ik dus mevrouw aan de lijn met dr verhaal dat het allemaal makkelijk kon. 

Hoe vaak ik niet de opmerking hoor “ik had niet verwacht dat ie ZOOOOOO groot was”. 🤭🤭

 

En dan rij ik “maar” met een bakwangentje. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iets meer ophalen op links (als dat hek niet tegen het kopschot zit) had misschien ook wel de ruimte gegeven.

 

Maar, ik begrijp dus dat de planners van de klant om 17 uur naar huis zijn?

 

Ik zou me al snel opvreten als ze slottijden inplannen die gewoon niet uitkomen met je rusttijden. Dát kunnen ze zelf toch wel bedenken / dat zal het TMS toch ook wel laten zien voordat ze op de knop 'verzenden' drukken, denk ik dan. :mad:

 

Zal het dan ook niet snel terug melden, als de eerste keer de reactie is: ja, kijk maar ff.. 

 

Okay, dán regel ik het voortaan zelf wel, je kunt me tenslotte online volgen. ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal niet nodig. 10 meter voor de auto hield het gewoon op voor een vrachtwagen van dit formaat. Dus om dan meer moeite te doen om er dan toch in te komen had geen zin. Tenzij  je er graag met een helikopter weggehaald wil worden😂 En de bocht hoger ophalen ging niet ivm geparkeerde auto s aan de straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Iets meer ophalen op links (als dat hek niet tegen het kopschot zit) had misschien ook wel de ruimte gegeven.

 

Maar, ik begrijp dus dat de planners van de klant om 17 uur naar huis zijn?

 

Ik zou me al snel opvreten als ze slottijden inplannen die gewoon niet uitkomen met je rusttijden. Dát kunnen ze zelf toch wel bedenken / dat zal het TMS toch ook wel laten zien voordat ze op de knop 'verzenden' drukken, denk ik dan. :mad:

 

Zal het dan ook niet snel terug melden, als de eerste keer de reactie is: ja, kijk maar ff.. 

 

Okay, dán regel ik het voortaan zelf wel, je kunt me tenslotte online volgen. ;)

 

 

Jep, man of 10 sterk. En dan mag je bellen als er wat is. Maar dan moet de telefoon wel beantwoord worden😂

 

Dat zelf regelen dacht ik dus ook. Maar dat was vrijdagochtend toch niet helemaal de planning bleek. Ze werden natuurlijk een beetje zenuwachtig voor het weekend.

 

Maar de nieuwe week is vanmiddag begonnen en we gaan zien hoe het deze week uitpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Week 4 zit er op.

 

Afgelopen zondag  rond 17.00 uur vertrokken uit Oldenzaal naar Enschede om de oplegger aan te koppelen die ik de volgende ochtend in Turnhout mocht gaan lossen.

Aangekomen in Enschede de oplegger opgezocht en even gekeken wat er achter de zeilen stond en toen aangekoppeld. Op naar Turnhout.  Rond kwart voor negen kwam ik aan op parkeerplaats oud Turnhout en stond daar 3 kilometer van de klant dus een best plekkie dacht ik. Ware het niet dat het een af en aan rijden was  met luxe auto s waarvan de bestuurders allemaal uit waren  op "verkering voor een uurtje" . Helaas voldeden ze geen van allen aan mijn voorkeur dus ben ik er maar niet op in gegaan😂 En na een half uur was ik het geloer en gedoe wel zat en heb de gordijnen maar dichtgetrokken.

 

Maandagmorgen uitslapen want ik hoef pas om elf uur te lossen. Ben iets over half elf maar eens naar de klant gereden en heb me daar aangemeld. Mocht ik achteruit een donker gat inrijden wat de losput was en toen ik eenmaal stond ging er voor me ook een roldeur naar beneden. Oke. dat kan ook . 1 zijkant het zeil maar losgemaakt zodat ik de spanners van de sjorbanden normaal kon ontspannen. ondertussen begonnen ze met twee pallettruckjes de oplegger leeg te rijden en was ik ook maar zo leeg. Spanbanden oprollen en hoekjes opruimen, zijkant dicht en maar eens vragen wat de planning verder was aan de heren planners. Ik zelf had al wel zo een vermoeden maar het antwoord liet toch nog wel een half uurtje op zich wachten. Toen kreeg ik bericht om naar Grimbergen te rijden [Ik had al zo een vermoeden😎] alwaar ik de lege oplegger op de parking mocht zetten en een volle weer kon aankoppelen voor het dock. Alleen de volle was nog niet vol en moest ik nog een anderhalf uur wachten totdat het laden klaar was. Op zich niet zo erg want er stond een collega van HKP naast me  ook te wachten tot zijn oplegger geladen was. En dus hebben we er maar een gezellige middag van gemaakt met zijn tweeen.

 

Nadat de oplegger klaar was [vol was ie lang niet] op naar Enschede in 1 streep. Onderweg nog wel even gauw op Meer getankt een weer door naar Enschede. Daar aangekomen de oplegger afgekoppeld voor het dock en een andere weer aangekoppeld. Ik had onderweg al een bericht op de BC gehad  dat ik een oplegger voor Welkenreadt aan mocht koppelen als ik afgekoppeld had.  Maandagavond nog opgereden naar Welkenreadt en bij Aachen heb ik hem aan de kant gezet.

 

Dinsdag gelost in Welkenreadt alwaar ik ook meteen weer mocht laden voor Munchwillen [CH] En omdat nou makkelijk te maken dacht ik laat ik nou met het aanmelden om te lossen ook maar meteen zeggen dat ik hier weer moet laden. Nou dat was geen probleem en mocht ik een papier invullen en mijn ADR pas laten zien. Echter toen de man zag dat ik om drie uur mocht laden moest ik het papier weer aan hem teruggeven en na het lossen kon ik die weer ophalen. Ok, best joh. Wat jij wil.  Oplegger voor het dock gezet en ik werd gelost dus moest zelf in de auto blijven. Na lossen helemaal om het gebouw rijden schat een goeie kilometer]  om mijn laadbrief te gaan halen. En wat denk je? laden vier docks verder als dat ik gelost had. Dat had naar mijn idee ook gekund zonder die kilometer rijden, maar goed die mensen hebben zo hun systeem en daar moet je ze niet vanaf proberen te brengen want dan word het moeilijk ben ik al wel achter.

 

Nadat ik geladen had een bericht naar de planning gedaan of ik zelf door moest naar CH of dat ik ergens moet koppelen.... Geen antwoord. Dus heb maar gas gegeven na het tanken op Baelen.  Bij Weilerswist aan de 61 even eraf om naar het autohof aldaar te gaan om wat te eten. De borden gevolgd maar ik vond geen echt autohof zoals je daar normaal beeld bij hebt. Ik vond wel een portocabin met een veredelde cafetaria erin gevestigd met daarachter een parking. Ok, dit moet het wel zijn dus maar eens naar binnen gewandeld om te kijken wat er te bikken op het menu stond. Bitterballen, Frikandel, hmm een cafetaria dus. Maar goed mevrouw was best aardig en ze had ook schnitsel met pommes dus dat maar genomen. Ik kreeg van dr nog een aantal extra plastic vorkjes en mesjes omdat ik dr vertelde dat ik zondag thuis toch helemaal bestek was vergeten mee te nemen😥. Maar dat had ik nu dus iets beter voor elkaar voor de rest van de week😅 Al met al culinair geen hoogstandje daar, maar de vriendelijkheid maakte veel goed👍. Na het eten nog weer door gereden en snachts strand ik in Sulz am Neckar. Daar maar eens 9 uurtjes slapen en smorgens weer door richting CH.

 

In Kreuzlingen  aangekomen naar de expediteur en ik kreeg daar vlot 3 stapeltjes papieren terug. Ik denk zo das vlot geregeld👌 Even een lsva briefje regelen en dan kan ik gas geven. Sta ik bij de automaat mijn gegevens in te voeren kom ik erachter dat ik de tankpas ben vergeten dus maar op het rode kruis gedrukt en gauw naar de auto om de tankpas te halen want zonder te betalen zal ik dat briefje wel niet krijgen.  Nadat ik de tankpas gehaald heb  de id pas van de vrachtwagen weer in de automaat gedrukt en de stappen weer gevolgd en nadat de id pas eruit kwam de tankpas er even in en het was voor elkaar.  Net een gokautomaat, Ik blijf spelen zolang ik win!😂😂 Dus ik vol goede moet naar de vrachtwagen want ik heb het voor elkaar en kan door de slagboom. Helaas, bij de slagboom aangekomen vraagt de man om een "settel" dus ik geef hem heel enthousiast de papieren die voor de duitser bestemd waren [ ervan uit gaande dat er aan de Zwitserse kant ook zo een man bij de slagboom zat.😅] Ja zegt die man das allemaal mooi maar daar kan ik niks mee ik moet die "settel "zien en dan kan je door. Oke nou ik  ben hier voor het eerst mijnheer dus als u me zegt waar ik die "settel "kan krijgen dan haal ik die. Dus die man zegt rij maar het binnen pleintje op en ga naar gebouw B daar zitten de duitser en de zwitser daar laat je die papieren afstempelen en dan kan je door. Oke, Machen wir. Dus ik naar gebouw B en dat was ook binnen een kwartier geregeld dus met de papieren naar de auto en het pleintje afrijden. Ook weer een slagboom maar hier zit niemand bij en hij gaat ook niet open. Ik zie wel een gleuf waar een muntje of dergelijke in moet dus maar eens weer terug naar de eerste slagboom.  Hier blijkt dus dat ik die "settel" waar die het over had nog steeds niet had gekregen of ik had ergens niet op zitten letten natuurlijk. Na dat ik de man mijn papieren laat zien keurd hij het ook goed en krijg van hem een muntje zodat ik door de slagboom kan. Kijk het is allemaal niet zo moeilijk als je het maar even weet he😂.

 

In Munchwillen gelost en op de BC had ik al bericht gehad dat ik naar Friedrichshafen kon om te gaan laden voor Eindhoven.  Maar dan moest ik niet de Bodensee rondrijden maar even oversteken met het bootje Konstanz - Meersburg. Oke , gaan we doen. Dus naar Konstanz gereden en daar het bootje op  Ik vraag de man hoelang de overtocht duurt. Hij zegt een kwartier. Jammer maar ik zet voor de zekerheid de BC toch maar op rust ipv van Ferry. blij dat ik dit gedaan heb want vanaf het moment dat ik stilsta totdat ik eraf rij duurt 31 minuten. dus dat half uurtje pauze voor de staffel heb ik mooi te pakken. En dus kan ik meteen door naar Friedrichshafen om te laden. Maar voor dat ik daar eens binnen ben, Jongens nog aan toe wat een bedrijf. Aanmelden op de klompen mocht niet dus ben ik mijn werkschoenen maar aan gaan trekken en mijn veiligheidsjas moest ook aan. Ja hallo. Ik meld me alleen nog maar aan hoor! Toen begon het gemekker over mijn mondkapje. Mondkapjes die wij krijgen zijn overal in Dld goed behalve daar natuurlijk! Ik kreeg van hem een mondkapje dat ik op moest doen. Nou joepie nog een benauwder kreng op  de snuit. Toen ik de slagboom binnen was heb ik eerst dat mondkapje maar eens weer verruild voor mijn eigen en ben toen maar op zoek gegaan naar de laadplek. aan de hand van de plattegrond die ik gekregen had was die ook zo gevonden. Dus daar gemeld dat ik er was en ik mocht hem binnen zetten en de zijkant los maken. Maar voor dat er eens begonnen werd met laden. Dat duurde nog wel een paar stiefkwartiertjes. Pfff.. Toen het laden eenmaal begon zat de oplegger ook zo vol. even tien sjorbanden erover, zijkant dicht, papieren waren in die tijd ook klaar en op naar Nederland. Net voor Hockenheim word het dan tijd om een plekje te gaan zoeken voor de nacht maar ik was er al bang voor en idd alle parkings staan vol.  Afslag Hockenheim er maar af want de tijd begint te dringen. Ik zou nog drie kwartier verder kunnen rijden maar dan moet ik zowiezo eerst 3 kwartier maken  en dus had ik al besloten dat het genoeg was voor vandaag. kwa diensturen zit ik ook al rond de 14 dus plekkie zoeken. Als ik de afrit op ga zie ik dat richting Speyer afgesloten is dus ik moet wel richting Hockenheim. Ook daar valt het niet mee om wat te vinden want of het staat al vol of het is verboden. Dan vind ik nog een parkeerplaats aan de weg bij de volkswagendealer en daar gaat ie aan de kant met exact 4,29 rijuur. Dus dat is goed gegokt dus. Daar de ping maar aangeslingert om wat te eten en nog een slaapmutsje genomen en negen uur ronken. 

 

Donderdagochtend dan verder richting Eindhoven maar als ik mijn rust sta te maken op een parkeerplaats zie ik ook dat er zich een file aan het ontwikkelen is op de autobaan.  op de radio komt dan dat er vijf kilometer file staat met een uur vertraging. Dus ik doe alvast een bericht naar de planning dat ik na mijn rust te maken krijg met een file. Krijg ik als antwoord: "Kan je er dan niet gauw nog even af?" Jhaa dat ga ik wel proberen maar dan moet ik toch eerst bij een afslag zien te komen niet dan? Maar die file schiet allemaal niet op en blijkt al gauw een voll sperrung te zijn. Adolf had de weg gesloten omdat het een beetje waaide😅. Dus maar weer eens een bericht naar de planning gedaan dat het allemaal wel wat langer ging duren.  Nou daar waren ze natuurlijk niet blij mee want de fabriek kwam stil te staan volgens hun.  Nou ik denk er het mijne van en later met het lossen bleek dat ik goed gedacht had. Al met al sta ik drie uur aan te schuiven alvoor ik de autobaan af kan. Ik doe regelmatig een bericht naar de planning met de stand van zaken dus kunnen ze niet zeggen dat ik hen niet op de hoogte houd.

 

In Eindhoven aangekomen is iedereen nog vrolijk en worden er grapjes gemaakt of ik even drie uur extra heb kunnen slapen😂 Ik krijg de losplaats aangewezen en maak de zijkant los. in die tijd zet de heftruckchauffeur het leeggoed weg dat nog op de plek staat waar mijn lading moet komen te staan.  Dus zo spannend was het allemaal niet zoals ik al een beetje gedacht had. Na lossen in Eindhoven rij ik maar naar de klant waar ik de volgende ochtend moet laden in Luyksgestel.  Hier moet ik morgenvroeg laden en kan niet te veel toeren uit halen om ergens bij een restaurant te komen omdat anders mijn 11 uur nachtrust in gevaar komt. Maar gelukkig heeft dat bedrijf een prima parkeerplek voor vrachtwagens en er is ook nog eens een nette wc aanwezig dus zo fout is dit nog niet. En het slaapt er ook nog eens lekker rustig, geen langs razend verkeer of koelmotoren die aanspringen.  Voor het eten raadpleeg ik thuisbezorgd en Hassan komt me een prima bord met eten brengen👌.

 

De volgende ochtend laad ik tien "pallets" en daarmee zit de mega oplegger die ik bij me had ook vol en die mag ik dan weer gaan afkoppelen in Eindhoven. Dus ik doe de planners al een bericht op het moment dat ik bij de klant wegrij zodat ze alvast kunnen gaan bedenken wat er volgt. Maar helaas in Eindhoven nog geen bericht. dus ik koppel af en zet het spul maar op pauze zodat ik dat alvast gehad heb. Er staat ook nog een collega van HKP met hetzelfde probleem dus maken we het maar even gezellig met elkaar en wachten op bericht.  na een uur komt er dan bericht dat ik naar Veghel mag om een beladen oplegger aan te koppelen voor Enschede. Dus ik solo naar Veghel en meld me daar bij de klant om te vragen welke oplegger ik mee mag nemen. Als dat duidelijk is vraagt hij wanneer hij een lege oplegger weer krijgt want hij moet nog meer laden vandaag. Als ik dan een bericht naar de planning doe om te vragen of de klant vandaag nog een lege oplegger weer krijgt komt het. Je bent toch niet solo naar Veghel gereden???  Ja dat ben ik wel. en leg jij me maar even uit waar ik kan lezen welke oplegger ik mee had moeten nemen naar Veghel!! Ok. Afkoppelen weer daar en naar Eindhoven terug om een oplegger te halen. Daar hoor je welke oplegger je kan aankoppelen.. Dus ik weer afgekoppeld en naar Eindhoven gereden. Krijg ik onderweg nog bericht of ik wel begrepen heb dat ik de oplegger van Veghel in Veghel moest laten staan?  Jazeker heb ik dat begrepen en als jullie maar goede info geven krijg ik mijn werk wel klaar antwoord ik terug. Hier komt geen reactie op. Maar ik voel aan mezelf dat ik boos begin te worden want ik kan niet tegen dit soort gelul. Zelf halve informatie verstrekken en dan ook nog proberen om een ander een schuldgevoel aan te praten en te doen of die achterlijk is Dit soort gelul kost klauwen met geld natuurlijk. En moet je niet hebben. In Eindhoven stuur ik maar weer een bericht of ze al weten welke oplegger ik mee moet nemen. Maar voordat daar antwoord op komt zijn we ook weer twintig minuten verder. Heerlijk dat wachten. maar niet heus.

 

Nadat ik dan in Veghel een lege voor het dock heb afgekoppeld en de volle weer aangekoppeld kan ik naar Enschede komen om daar de oplegger voor het dock af te koppelen en dan mag ik weekend gaan houden. In Oldenzaal tijdens het tanken staan er nog een aantal die voor de zelfde klant rijden en daar hoor ik dat voor hen de vrijdag er al niet veel anders had uitgezien. Dus wat dat betreft denk ik maar dat ik me het maar niet te veel moet aantrekken en dat de planning van de klant wat te wensen over laat.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei iveco 35c17:

Week 4 zit er op.

 

Afgelopen zondag  rond 17.00 uur vertrokken uit Oldenzaal naar Enschede om de oplegger aan te koppelen die ik de volgende ochtend in Turnhout mocht gaan lossen.

 

 

Maandagmorgen uitslapen want ik hoef pas om elf uur te lossen. Ben iets over half elf maar eens naar de klant gereden en heb me daar aangemeld. Mocht ik achteruit een donker gat inrijden wat de losput was en toen ik eenmaal st

 

 

Niet om te zeiken of zo, maar voor een ritje Turnhout op zondag 17.00 vertrekken??
En dan pas om 10.30 lossen?

3 uurtjes van huis, tja dan kan je altijd wel op zondag vertrekken, want als je om 6.00 start ben je ook ruim op tijd

Pierre, ben blij dat ik een werkgever heb die uit de bibelbelt komt, en die laat zijn klanten weten dat er op zondag
niet vertrokken word, en daar word de laadtijd op aangepast als het nodig is.

Ja kweet het 1 minuut over 12 is het maandag, maar als je met pluimvee wilt rijden dan weet je dat je regelmatig s,nachts aan de  gang bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Kiepenboer:

Niet om te zeiken of zo, maar voor een ritje Turnhout op zondag 17.00 vertrekken??
En dan pas om 10.30 lossen?

3 uurtjes van huis, tja dan kan je altijd wel op zondag vertrekken, want als je om 6.00 start ben je ook ruim op tijd

Pierre, ben blij dat ik een werkgever heb die uit de bibelbelt komt, en die laat zijn klanten weten dat er op zondag
niet vertrokken word, en daar word de laadtijd op aangepast als het nodig is.

Ja kweet het 1 minuut over 12 is het maandag, maar als je met pluimvee wilt rijden dan weet je dat je regelmatig s,nachts aan de  gang bent.

Pierre?😂 Alberto luister ik ook naar.😂

 

Maar ik heb hetzelfde gedacht als wat jij nu schrijft. Maar ik vermoed dat het  te maken heeft met die rit Grimbergen. Die moet zowiezo optijd aangekoppeld worden want die moet die zelfde avond nog richting Zweden.

 

En als hun nog graag die paar zondaguren betalen vind ik het best.

 

Aankomende zondag ook weer vertrekken rond 17.00  Kijk maar even , maak er maar wat moois van zei mijn eigen planner. Nou dat gaan we maar doen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden