[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Kiepenboer:

^^Nee dat Pierre heeft te maken met het feit dat die een opmerking maakte over die mensen die uit de bibelbelt  vandaan komen.

Ik overgens niet, en heb denk al in geen 6 jaar meer een kerk van binnen gezien

Snap ook niet dat je er niet wat vaker naartoe gaat😂

 

Geintje, Ik kom er zelf nog minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuk verslag om te lezen, herkenbaar (qua planning organisatie, communicatie in ieder geval).

 

Telkens voor een paar uur op de zondagmiddag vertrekken.. lijkt mij nou net niks. Zeker in de zomermaanden, is een extra avondje thuis toch best wel leuk, denk ik?

 

Dat boottochtje was dus slechts een kwartiertje "met de pik in de boter zitten". Was het de moeite?.;)

 

Wat ik mij met die lege oplegger in Eindhoven dan afvraag: men zegt 'in Eindhoven krijg je te horen welke lege oplegger je mee moet nemen".  Alleen, bedoelen ze dat dan vanuit hun, de planning, of van een lokale chef ter plekke in Eindhoven?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Durashift:

Leuk verslag om te lezen, herkenbaar (qua planning organisatie, communicatie in ieder geval).

 

Telkens voor een paar uur op de zondagmiddag vertrekken.. lijkt mij nou net niks. Zeker in de zomermaanden, is een extra avondje thuis toch best wel leuk, denk ik?

 

Dat boottochtje was dus slechts een kwartiertje "met de pik in de boter zitten". Was het de moeite?.;)

 

Wat ik mij met die lege oplegger in Eindhoven dan afvraag: men zegt 'in Eindhoven krijg je te horen welke lege oplegger je mee moet nemen".  Alleen, bedoelen ze dat dan vanuit hun, de planning, of van een lokale chef ter plekke in Eindhoven?
 

Ach, ik heb niet zo een moeite met op zondag vertrekken. en als ik om zes uur moet vertrekken uit Oldenzaal dan betekend dat voor mij al gauw om half vier uit mijn bed. en dan is de hele familie ook wakker, dus dit is zo slecht nog niet denk ik.

 

Dat boottochtje zelf was niks aparts. maar ervoor en er na best wel een leuke omgeving gezien. dus ja het was de moeite.

 

De planner die Veghel regelde  zou me dat laten weten, dus via de BC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei iveco 35c17:

en als ik om zes uur moet vertrekken uit Oldenzaal dan betekend dat voor mij al gauw om half vier uit mijn bed. en dan is de hele familie ook wakker, dus dit is zo slecht nog niet denk ik.

 

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille.. en half vier is ook een klote tijd.. want om dan om 20 uur op de zondagavond te gaan slapen.. doe je ook niet gauw (althans, dat zou ik dan niet doen..).

 

Maar, rekenen met om 10 uur lossen.. en je 11 uur maakt, dan is vertrekken om 22 ~ 23 uur aankomen, toch nét ff wat later van huis weg, zo rond 18 uur, denk ik dan. Heb je toch iets meer aan je zondagmiddag, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Durashift:

 

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille.. en half vier is ook een klote tijd.. want om dan om 20 uur op de zondagavond te gaan slapen.. doe je ook niet gauw (althans, dat zou ik dan niet doen..).

 

Maar, rekenen met om 10 uur lossen.. en je 11 uur maakt, dan is vertrekken om 22 ~ 23 uur aankomen, toch nét ff wat later van huis weg, zo rond 18 uur, denk ik dan. Heb je toch iets meer aan je zondagmiddag, denk ik.

Wat later vertrekken kan idd ook. maar ik had 17.30 opgedragen gekregen vrijdagmiddag mondeling en daar houd ik me dan aan. toen ik de opdracht uit mijn vakje pakte zondagmiddag had ik ook wel het idee dat het wat later had gekund maar he, je bent er dan toch al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Ach, ik heb niet zo een moeite met op zondag vertrekken. en als ik om zes uur moet vertrekken uit Oldenzaal dan betekend dat voor mij al gauw om half vier uit mijn bed. en dan is de hele familie ook wakker, dus dit is zo slecht nog niet denk ik.

 

Dat boottochtje zelf was niks aparts. maar ervoor en er na best wel een leuke omgeving gezien. dus ja het was de moeite.

 

De planner die Veghel regelde  zou me dat laten weten, dus via de BC.

Je moet je wel realiseren dat,als je op zondagmiddag vertrekt,je na 6 x 24 uren,op zaterdagmiddag weer voor 48(24) aan de kant staat.

Als je internationaal,en "wat verder weg"rijdt kan je dit behoorlijk opbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Je moet je wel realiseren dat,als je op zondagmiddag vertrekt,je na 6 x 24 uren,op zaterdagmiddag weer voor 48(24) aan de kant staat.

Als je internationaal,en "wat verder weg"rijdt kan je dit behoorlijk opbreken.

 

Je moet al een heel eindje van huis zijn -of meerdere ritten/koppelen onderweg om het niet binnen 6 dagen of 56 rijuren in een week te fiksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Kiepenboer:

(...) Pierre, ben blij dat ik een werkgever heb die uit de bibelbelt komt, en die laat zijn klanten weten dat er op zondag niet vertrokken word, en daar word de laadtijd op aangepast als het nodig is.

Ja kweet het 1 minuut over 12 is het maandag, maar als je met pluimvee wilt rijden dan weet je dat je regelmatig s,nachts aan de  gang bent.

 

Maandagochtend, één minuut over twaalf, in het kader van de Dag Des Heeren.
Ieder zijn meug, maar mij niet gezien... :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RealZeus:

Ik zou echt stapelgek worden van die incompetente planners. Ze informeren niet goed, reactie laat lang op zich wachten. Dat is allemaal onnodig tijdverlies en dus automatisch ook hogere kosten. Het kan veel efficienter.

Och kalmte kan je redden natuurlijk.  Maar idd, Nu bijvoorbeeld ga ik twee keer tanken in Belgie. Dat had ook in 1 keer gekund als ik maar geweten had dat ik direct weer kon afreizen naar Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Maandagochtend, één minuut over twaalf, in het kader van de Dag Des Heeren.
Ieder zijn meug, maar mij niet gezien... :nee:

Pierre, ik denk dat bv het transort wat we doen ook niet verglijkbaar is met het normale pallet transport
al dan niet de grens over.
Het tansport van jonge hennen +- 17 weken oud is dus ook al +- 17 weken plus de 21 dagen dat de eieren uigebroed worden vantevoren  bekend.

Dus als vandaag de broedeieren in de broedmachine gaan weet men dus al ongeveer wanneer deze op transport gaan naar de boer waar de eieren geproduceert gaan worden.

Als er voor een klant 50000 hennen nodig zijn gaan er +- 110000 broedeieren in de broedmachine.
Daar komen de helft hennen uit en de andere helft hanen.

Deze hanen worden niet gebruikt en gaan naar dierentuinen ed voor levend voer voor bv roofvogels.
of ze worden vergast, dit wil men niet meer

Nu komen er weer nieuwe duurdere consumptie  eieren op de markt met vooral in D het label > ohne kuckentoten.

Heb afgelopen week 100000 kuikens naar 2 adressen gebracht in Polen omdat na 14 deze daar geslacht worden en nu laat men deze daar opgroeien.
Het voordeel is nu dat er 1 vrachtwagen daar naartoe gaat en wanneer deze hier in NL opgroeien zijn er
10 vrachtwagens nodig om ze voor de slacht naar Polen te brengen.

Al met al ook in deze tak van sport (trans) zit heel veel achter.
Op Zaterdag rijden we bijna nooit, want is is niet alleen die vrachtwagen die moet rijden.
>> Laad en los ploegen moeten geregeld worden
>> Na transport moeten de kratten en auto,s weer gereinigd worden

Dus daar zit meer achter, en men is nu doordeweek al soms tot 2,00 of 3.00 bezig om schoon te maken
voor nog diezelfde dag.

Nou ben ik niet zoeen nachtuil en al een dagje ouder, dus ik zit ook vaak wat verder achter in de rij en hoef
niet om 1 minuut over 12 te starten.

Er rijden bij ons ook verschillende jonge chauffeurs en die vinden het prachtig werk, omdat de sfeer goed is, ook op laad en losadressen.

Bv afgelopen donderdag zouden we rond 16.00/ 17/00 lossen en dit werd door files, en weersomstandigheden 22.15 s,avonds>> dan is het niet van chauffeurtje je bent te laat en tot morgen.
Auto werd gelost, en de mensen zijn toch vrolijk,  00.20 gingen we weer rijden om de kratje van 1e adres op te pikken.. 7.15 en we stonden na precies 21 uur om 12.15 weer stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei RealZeus:

Ik zou echt stapelgek worden van die incompetente planners. Ze informeren niet goed, reactie laat lang op zich wachten. Dat is allemaal onnodig tijdverlies en dus automatisch ook hogere kosten. Het kan veel efficienter.

 

Completer informeren is vaak een persoonlijk ding, denk ik.

 

Maar, wellicht is men op de planningsafdeling wel weer van iemand anders afhankelijk voor de informatie richting chauffeur?

Wellicht dat de chef lege trailers eerst zijn pauze gaat maken voordat ie op de lijst kijkt voor een lege trailer die Iveco kan koppelen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Kiepenboer:

Pierre, ik denk dat bv het transport wat we doen ook niet vergelijkbaar is met het normale pallet transport
al dan niet de grens over.
(...)
Nou ben ik niet zo een nachtuil en al een dagje ouder, dus ik zit ook vaak wat verder achter in de rij en hoef
niet om 1 minuut over 12 te starten.

 

Dat snap ik allemaal, dat brengt dat soort werk met zich mee.
Het ging voor mij echter de richting uit van de werkgever uit de gereformeerde contreiën in het land die zijn werknemers liever 's nachts om 1 over 12 laat vertrekken dan 's zondags op een normale tijd vanwege de zondagsrust, de Dag des Heeren.

Nou moet iedereen voor zich weten hoe hij of zij zich de wet laten voorschrijven vanwege religieuze overtuiging, maar ik zou zeggen 'ga zelf maar zitten om 12 uur 's nachts'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Pierre:

 

Dat snap ik allemaal, dat brengt dat soort werk met zich mee.
Het ging voor mij echter de richting uit van de werkgever uit de gereformeerde contreiën in het land die zijn werknemers liever 's nachts om 1 over 12 laat vertrekken dan 's zondags op een normale tijd vanwege de zondagsrust, de Dag des Heeren.

Nou moet iedereen voor zich weten hoe hij of zij zich de wet laten voorschrijven vanwege religieuze overtuiging, maar ik zou zeggen 'ga zelf maar zitten om 12 uur 's nachts'.

Klopt helemaal Pierre,

Jaar of 4 geleden toen ik nog voor het bedrijf reed hier uit het dorp die gestopt zijn en het werk overgegeven
hebben aan mijn huidige werkgever moesten we met 3 auto.s op maandag laden ( 1e 10.00 ) in Verdun en lossen opzij van Lyon in Bessenay,>>>en dus 3 keer op en neer zonder schoon te maken tussendoor
omdat die fransoos dit beschouwde als intern transport en schoonmaken niet nodig was.

Ik ben toen op zondagmiddag  rond 17.00 vertrokken en heb 4,5 uur gereden en toen mijn 9 uur gemaakt,
s,morgens uitgelapen weer verder naar laadadres en gelijk laden en ri losadres, om daar weer de rusturen te maken,
Ik zat zodoende de hele week in een mooi ritme.

Collega uit het noorden was dus om 1 minuut over 12 vertrokken en heeft de hele week s,nachts liggen martelen en overdag slapen, en dan zeg ik>> beter op zondag weg👍

Als het nu zou voorkomen zou ik wel precies hetzelfde doen, maar ik vertrek uit Brabant, dus de omgeving daar waar de werkgever vandaan komt ziet dat niet, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

 

Je moet al een heel eindje van huis zijn -of meerdere ritten/koppelen onderweg om het niet binnen 6 dagen of 56 rijuren in een week te fiksen.

Natuurlijk maar je moet het toch in je achterhoofd houden.

Juist met dat koppelen zou t wel eens mis kunnen gaan.

Met gewone pikritjes groupage zuid Frankrijk of midden Italie heb je daar geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei trieftol:

Je kan beter gas minderen, dan maak je meer rijuren


Gaat allemaal van je kostbare rijtijd af. Beter ergens bij de klant een half uur langer op je bed of betaald onder de douche blijven staan. Mits je uit bent op die paar minuten extra betaald te krijgen.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Pierre:


Gaat allemaal van je kostbare rijtijd af. Beter ergens bij de klant een half uur langer op je bed of betaald onder de douche blijven staan. Mits je uit bent op die paar minuten extra betaald te krijgen.

Als iveco zijn rijuren toch niet vol kan maken zoals hij zegt is gas minderen de juiste keuze. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden