[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
Wat later vertrekken kan idd ook. maar ik had 17.30 opgedragen gekregen vrijdagmiddag mondeling en daar houd ik me dan aan. toen ik de opdracht uit mijn vakje pakte zondagmiddag had ik ook wel het idee dat het wat later had gekund maar he, je bent er dan toch al.
Die communicatie is irritant.

We hebben een nieuwe planner. Appt hij 4:45 vertrek. Meer niet. De andere planners appen 4:45 vertrek. 8:15 Born. Dan weet je tenminste wat je gaat doen. Nu appte hij vorige week 6 uur beginnen. Dat betekent in de buurt. Moest ik tussen 7 en 7:30 lossen in Nijkerk. Dat werd hem dus niet. 6 uur aankoppelen, pompwagen erin en dan weg. Is een groot inhaalverbod tot Nijkerk dus heb bijna de hele weg 82 gereden..... Geluk had hij dat het waaide en de kraan niet kwam. Zeg je er savonds wat van is het mijn schuld. Ja doei.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je mag toch verwachten dat de nieuwe planner door de huidige planner(s) wordt ingewerkt en dat het dus 'standaard' is om een chauffeur een begintijd en eerste aankomsttijd + plaats door te geven. ?

 

Wij krijgen einde dag gewoon de ritlijst per mail toegestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je mag toch verwachten dat de nieuwe planner door de huidige planner(s) wordt ingewerkt en dat het dus 'standaard' is om een chauffeur een begintijd en eerste aankomsttijd + plaats door te geven. ?
 
Wij krijgen einde dag gewoon de ritlijst per mail toegestuurd.
Is op een andere afdeling al planner geweest.

Maar hij is een beetje eigenwijs en luistert slecht. Gaat vanzelf op zijn bek.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Schots en Scheef:

Die communicatie is irritant.

We hebben een nieuwe planner. Appt hij 4:45 vertrek. Meer niet. De andere planners appen 4:45 vertrek. 8:15 Born. Dan weet je tenminste wat je gaat doen. Nu appte hij vorige week 6 uur beginnen. Dat betekent in de buurt. Moest ik tussen 7 en 7:30 lossen in Nijkerk. Dat werd hem dus niet. 6 uur aankoppelen, pompwagen erin en dan weg. Is een groot inhaalverbod tot Nijkerk dus heb bijna de hele weg 82 gereden..... Geluk had hij dat het waaide en de kraan niet kwam. Zeg je er savonds wat van is het mijn schuld. Ja doei.

Overal hetzelfde merk ik wel. Ik ben maar wat meer “domme” vragen gaan stellen sinds maandag. Kijken of dat helpt. Maar heb meerdere collega s gesproken nu en ben niet de enige waar communicatie een ding is.

 

jaar of vijf geleden bij de opdrachtgever waar ik kabels legde toen kwam s ochtends een nieuwe werkvoorbereider op kantoor en die melde zich met de woorden “ik moet me melden bij de werkvoorbereider met de meeste ervaring”. Vijf koppen keken elkaar eens een keer aan en daarvan ging er 1 in de benen. Die zei dat zal ik dan wel zijn want ik werk hier al twee maanden. 😂😂

 

Daar was net voor die tijd een gigantisch verloop van personeel met dienstverbanden van 20 jaar plus geweest en die werden vervangen door onervaren mensen. Je hoeft je niet af te vragen wat dat op de werkvloer te weeg heeft gebracht toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kocht daarstraks spontaan een Truckstar in de supermarkt. (nummer 4) en nu blijkt daar een verhaal in te staan van een HST koppelchauffeur die met de 11391 op pad is, naar, hoe kan het ook anders, Travemünde. ;):ok:

 

Is een zij-instromer, inkoper (internationaal) bij de Aviko. Ken je hem?

 

Heb het verhaal nog niet helemaal gelezen, wel ff gauw de foto's bekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Ik kocht daarstraks spontaan een Truckstar in de supermarkt. (nummer 4) en nu blijkt daar een verhaal in te staan van een HST koppelchauffeur die met de 11391 op pad is, naar, hoe kan het ook anders, Travemünde. ;):ok:

 

Is een zij-instromer, inkoper (internationaal) bij de Aviko. Ken je hem?

 

Heb het verhaal nog niet helemaal gelezen, wel ff gauw de foto's bekeken.

 Ik ken hem heel goed ja. Sterker nog, zijn eerste koppelrit naar Trave is hij met mij mee geweest.Was een super rit, omdat tijdens de rit bleek dat we eigenlijk allebei even enthousiast zijn over vrachtwagen rijden. Maar dat door bepaalde gebeurtenissen/ keuzes we toch allebei eerst wat anders zijn en moeten gaan doen. Sinds die tijd hebben  we regelmatig contact. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Na een aantal weken wat Belgie- Nederland werk gedaan te hebben. Voornamelijk hout lossen en stukgoed terug laden.

Mocht ik nu een keer richting Oost Duitsland. Vraag me niet waarom maar Oost Duitsland lijkt me al langer mooi om naar toe te gaan. Nu was het dus zover.

 

Op zondagavond brengt mijn vrouw me naar Oldenzaal zodat ik daar in de auto nog een tukje kan doen en zei niet bij nacht en ontij me weg hoeft te brengen. Normaal ga ik zelf met de connect maar die had de geest gegeven. Auto was afgeblokt zodat ik niet voor de verrassing kwam dat mijn auto er niet zou zijn.

 

Om 03.00 slinger ik de Benz aan en ga richting Enschede om daar een oplegger aan te koppelen. We gaan een paar pallets lossen in Hannover dan naar Braunschweig, Oschersleben  en als laatste mag ik de scheepsmotor die ik de week ervoor in Dordrecht geladen heb lossen in Maagdeburg.

 

De eerste adressen waren er zo uit en rond de middag kwam ik in Maagdeburg aan. Op de navigatie naar de klant dus dat moest wel goed komen toch? Helaas  nog 2,3 kilometer te gaan en ik kom een viaduct tegen van 3,8 meter hoog . Aangezien ik er een mega achter heb hangen hoef ik niet eens te gaan stunten om wat te proberen want dat gaat toch niet lukken. Net voor het viaduct rechtsaf dan maar en kijken of we een andere weg kunnen vinden. Even op Google maps gekeken  hoeveel andere wegen er naar het losadres konden leiden. Ondertussen bleef de navi van de bc maar zeuren dat ik weer richting dat lage viaduct moest, dus die maar gauw een klap op de kop gegeven en stil was die.😅 Via google maps er langs de andere kant zien te komen maar helaas ook daar een laag viaductje. Terwijl mijn losadres toch echt net achter dat viaduct lag volgens maps. Nou dan nu maar naar rechts en dan nog maar een stukje rond. En jawel ook daar een viaduct maar deze was gelukkig wel 4 meter😅. Toen door een winkelstraat naar het losadres.  Via een slagboom kom ik op een fabrieksterrein waar volgens het bord de wereld aan verschillende bedrijven zitten. Gelukkig staat er iemand bij de slagboom en toen ik vroeg waar het bedrijf waar ik moest lossen zat bleek het niet al te moeilijk te vinden te zijn. Dus het terrein op en op zoek naar de klant. Het terrein was echt zo een bedrijfsverzamelterrein dat uit de DDR tijd overgebleven was. Waarschijnlijk zat hier in die tijd gewoon een staatsbedrijf.

Toen ik bij de klant aankwam en me ging melden zaten er vijf man aan een tafel in de fabriekshal die me een halt toe roepten. Wat ik kwam doen? Nou ik moet hier een motor en wat kratten met onderdelen lossen. Of ik het papier op de deur gelezen had?  nou nee eigenlijk niet.  Nou zij dr eentje, je hebt pech we hebben net pauze tot half drie. Ik keek hem aan en zei dat meen je toch niet serieus he. Ja echt wel zei die. Nou ben je klaar mee. Ik vroeg hem waar die wou lossen zodat ik alvast de zijkant open kon maken. maar hier kreeg ik geen antwoord op want mijnheer had pauze!  Sterf. Dacht ik bij mezelf en ben de planning maar een bericht gaan sturen of zei er nog wat aan konden veranderen. Maar ook die kregen geen gehoor. Dus ben ik maar anderhalf uur op bed gaan liggen in afwachting tot de heren hun pauze erop hadden zitten.

 

Maar goed toen de Heren uitgebuikt waren van hun middag lunch had ik de zeilen al los gemaakt en werd me te verstaan gegeven dat alleen de kratten met onderdelen hier gelost zouden worden en de motor op een andere locatie. Toen ik vroeg waar die andere locatie dan wel was kreeg ik als antwoord  "aan de andere kant van het fabrieksterrein" Dit viel mee dus. Het zeil dichtgetrokken en naar de andere locatie. Toen ik daar aankwam eerst weer melden bij de slagboom, toen op kantoor en toen ik bij de losplek aankwam vroeg de mijnheer van de heftruck waar de papieren waren. Toen ik hem zei dat ze die op de andere locatie waren en ik enkel de afgetekende cmr voor onze administratie nog had keek hij me aan en zei hij dat dat een probleem ging worden. Want zonder Lieferschein kon hij de motor niet lossen. toen ik hem zei dat ie dan maar even contact op moest nemen met zijn collega s aan de andere kant zei die dat dat daar allemaal niet zo einfach werkte.  Maar hij ging er wel achteraan. Nou dat duurde een uur en toen kwam die terug. Maar uiteraard nog niks verder gekomen. [ die had wat andere auto s gelost in dat uur, dat had ik allang gezien]

Toen ik hem vertelde dat ik daar de hele middag al stond om een paar kratten en een motor kwijt te raken begon hij wat te lachen. Maar dat lachen hield op toen ik hem zei dat mijn diensttijd er bijna opzat en ik dan daar wel ging slapen. Dat kon niet volgens hem.  Nou ik ga mijn kaart ook niet stuk rijden voor een stel trage slakken zei ik hem. En warempel binnen 10 minuten was alles prima en was de motor er uit. Dus zeilen dicht en een bericht naar de planning waar ik mocht gaan laden. Dat werd de volgende morgen in Westeregeln compleet laden voor Nederland.  Dus vlakbij Westeregeln een plekje opgezocht voor de nacht en zelf maar wat te eten klaar maken want de kroeg die ik hier gevonden had via Truckfly zat dicht. maar de parkeerplaats was toegankelijk en mocht gebruik van gemaakt worden. Althans daar ga ik vanuit want ik ben niet weggestuurd.😂

 

De volgende ochtend laden in Westeregeln en daar kreeg ik tijdens het laad klaar maken van de oplegger een lesje Oos Duitse schijnveiligheid.  Ik moest de lading met elf sjorbanden vast gaan zetten werd me verteld en had het dak moest omhoog aan 1 zijde. Aj, dat werd een probleem want ik had een oplegger bij me waar het dak niet van naar boven kon. dus die droom heb ik ze meteen maar uitgeholpen dat dat niet kon. Nou ook geen probleem we gaan je wel zo laden. 

Ik met dat halfslaperige schele oog met die sjorbanden aan het gooien om die krengen op het dak te krijgen., maar van de 3 kwamen er twee weer naar beneden. Het had die nacht gevroren en er lag een dun laagje ijs op het dak waardoor die krengen natuurlijk teruggleden.  Toen komt er eentje kijken of ik de oplegger goed geprepareerd had voor het laden en die zegt tegen me je moet er een spanner aan doen en dan op het dak gooien. Toen ik hem vroeg wie die dingen dan op de harses moesten gaan krijgen werd ie wat nukkig😎 dus ik grijp een spanner. en ratel de band een stukje op en geef dat ding een slinger helemaal over de oplegger met een klap stopt dat ding aan de andere kant van de oplegger in het zeil😂 Dat gaat mooi!! dus ik grijp nog een ratel en wil dat nogmaals doen. Toen begint hij te bulderen wie er aan de andere kant van de oplegger moest verongelukken?, Dat heb ik je net gevraagd maar toen was het geen probleem volgens jouw zeg ik. En geef nummer 2 een slinger over het dakLOL Nou toen moest ik onmiddelijk stoppen want ik was levensgevaarlijk bezig vond die duitser.  Ik moest zo gooien dat de ratel op het dak bleef liggen en niet erover. Ja dat had ik wel gedacht en dan kan ik ze zelf zeker mooi op de harses krijgen als ik ze naar beneden moet halen vroeg ik hem? Nee dat gaan we niet doen. Dit is voor mij beter want ik kan nu gewoon aan de andere zijde eerst de ratels er weer afhalen.  Toen kreeg ik een blik van hem en fietste hij  weg😂  Ondertussen kwam de heftruck ook al aanrijden en werd ik geladen. Dat was zo gebeurd. dus de zijkant dicht en op naar Nederland.

 

S avonds in Enschede afkoppelen en ik mocht er weer eentje aankoppelen voor Oost Duitsland. Daar de volgende ochtend mooi optijd mee weggereden. Eerste adres lossen in Burg bei Maagdeburg en tweede adres Kremmen . toen ik in Kremmen leeg was een bericht naar de planning dat ik leeg was en waar ik nu kon gaan laden. Toen kreeg ik bericht dat ik de volgende ochtend om 9,00 uur op het zelfde adres ook weer kon laden. Toen was ik even wat minder blij. want dat hield in dat ik 18 uur stil kon gaan staan. Niks fatsoenlijks te kauwen in de buurt volgens Truckfly en toen ik de dame van de receptie vroeg of er wat te bikken in de buurt zat kreeg ik ook een negatief antwoord, want alles zat dicht door corona. Dus zelf maar weer met de pannen in de weer. Ach en met een goudgele rakker erbij was dat ook allemaal zo weer klaar.  S avonds nog even met een collega gepraat die kwam aanrijden omdat hij daar ook ging staan voor de nacht en toen was het ook zo weer bedtijd.

 

De volgende ochtend geladen daar en toen naar het volgende adres in Berlijn. Daar zou ik in totaal 48 colli krijgen maar dat werden er maar 34. Leuk als ze je dat meteen even zeggen!. Nu had ik zo geladen dat die 48 collie er in konden maar doordat ik er 14 minder kreeg bleef er ruimte over met het gevolg dat ik te zwaar op de trekas was. dus maar wat verzetten zodat dat probleem ook verholpen was.  Toen dwars door Berlijn terug naar de autobaan en weer op naar Enschede.

 

De volgende ochtend een oplegger vol hout aangekoppeld om te lossen in Belgie. Toen verscheen er een bericht op de bc dat ze nog een aantal chauffeurs moesten hebben om de volgende dag [zaterdag] smiddags te vertrekken naar Zweden of Noorwegen. Wetende dat ik dat eigenlijk niet ging halen kwa weekendrust [24 uur] toch een berichtje gestuurd dat als ze echt verlegen waren ik wel wou. maar dat ze dan wel een oplossing moesten bedenken voor die 24 uur. 

Toen kreeg ik een bericht terug dat ze gingen puzzelen en dat ik nog wel zou horen. 

Toen kwam er later bericht dat Zweden of Noorwegen niet ging lukken maar dat ik ze wel uit de brand hielp als ik dat weekend nog naar Zwitserland ging. Ook dat was geen probleem voor mij. Exacte details zou ik in de loop van de dag ontvangen. Dus op naar Belgie om die bak hout te lossen. onderweg kreeg ik bericht dat ik na lossen naar Eindhoven kon om daar een oplegger aan te koppelen voor Fridrichshafen. Ik zei gekscherend. "Dit is geen Zwitserland jongens.😂 Maar Friedrichshafen dat werd het. Ook geen probleem, kan me eigenlijk niks schelen waar ze me naartoe sturen als ik eerst dat maffe Belgie maar eens weer uit ben dacht ik.😅 Na lossen nog even getankt op Turnhout en toen naar Eindhoven om een geladen oplegger voor Friedrichshafen aan te koppelen.

Vrijdagavond nog opgereden tot Plaidt en zaterdag de rest naar Friedrichshafen gereden. Onderweg in Sulz am Neckar nog even wat boodschappen gehaald en rond een uur of zes was ik in Friedrichshafen. Daar de zondag maar doorgebracht en Maandagochtend word ik wakker van auto s. Dus ik z]steek mijn kop door de gordijnen en zie dat ze rondom me allemaal luxe auto s parkeren. Verdomme dit is niet de bedoeling want ik moet hier straks nog weg. Ik de auto uit en vraag aan zo een duitser of die misschien zijn auto iets wil verplaatsen want ik moet om 9.00 uur hier weg. Krijg ik me daar toch een waffel van die vent. Wie ik wel niet denk te zijn en dat ik op moet rotten met die vrachtwagen want hij werkt bij ZF en deze parkeerplaats is voor personeel van ZF en niet voor vrachtwagenchauffeurs.. Rustig wijs ik hem op het bordje dat het hier verboden is voor motorvoertuigen uitgezonderd lkw staat eronder. Nou toen ging die uit zijn plaat en ging de werkschutz halen zei die en dan moest ik wel oprotten volgens hem.  En weg was ie. Achter me kwamen ook een paar auto s aanrijden en die hadden gelukkig wel het verstand om me niet klem te zetten aan de achterkant. Een werkschutz heb ik niet gezien en gok dat mijnheer met zijn grote waffel maar wat blufte.  Ik vermoed dat ze te weinig parkeerplekken hebben daar en dat deze parkeerplaats ook toegewezen is voor personeel en dat ze het bordje zijn vergeten weg te halen. Maar goed daar stond ik en ondertussen kwamen er steeds meer auto s aanrijden  en ze parkeerden overal en hielden geen rekening met de vijf vrachtwagens die daar stonden geparkeerd. op een gegeven moment werd het zo erg dat ik maar een afweging heb gemaakt en de auto verplaatst heb. Weekendrust stond er al ruim op maar eigenlijk om de diensttijd aan te vangen was het voor het mooie nog 2,5 uur te vroeg. maar goed om straks niet weg te komen en dan dat volk uit de fabriek te trommelen word natuurlijk ook wat. Dus heb ik hem maar verplaatst. en ben toen nog maar een poosje weer rustig gaan liggen. Had ik wel verdient na dat lawaai van die Duitser😂

 

Om kwart over negen aangemeld bij de poort om te lossen en meteen weer te laden. En dat lossen was ook zo gebeurd. Dat laden werd een ander verhaal want blijkbaar kunnen ze hier de produktie niet aan en moest er eerst overlegd worden welke aantallen ik mee mocht nemen naar Eindhoven. Dat werd na anderhalf uur overleg dus nog geen halve oplegger vol.  De maandag nog terug gereden tot Weilerswist en daar de nacht doorgebracht. De volgende ochtend om 06.00 weer verder en rond 08.00 stpnd ik Eindhoven. Na daar een poosje gewacht te hebben tot de sluis leeg was hebben ze me gelost en kon ik daar ook weer terug laden. Uiteraard wel even weer aanmelden in een ander gebouw en weer wachten. Leuker kunnen ze het hier schijnbaar niet maken😅  Na geladen te hebben nog even naar Westerlo [B] en ook daar uiteraard weer wachten. Na 2,5 uur wachten mag ik dan laden en naar Enschede om de oplegger af te koppelen,

 

Woensdagochtend om 08,00 dan weer een oplegger aangekoppeld voor Isny im Allgau en we hebben weer een reisje zuid Duitsland te pakken👍.  Woensdag een rijdagje en S avonds kom ik aan. De volgende ochtend bij een grote camperbouwer gelost en dan kan ik gaan laden in Wangen Im Allgau en Weingarten.  Als dat gedaan is even pauze maken bij de imbiss en dan gaan we binnendoor richting Ulm om via Wurzburg en Kassel s avonds om 22.00 te stranden in Paderborn. Ik parkeer mijn auto achter op het industrieterrein en ga daar slapen. heerlijk rustig daar. Vrijdagmorgen lossen in Harsewinkel en Bramsche  en daarna nog even laden in Ibbenburen. Nou dat even werden 10 eventjes. Want die man moest mijn ADR zien. Ik moest voor het aanmelden een helm en overzetbril op en natuurlijk de mondschutz. Blote armen en klompies deed die niet moeilijk over:stom: Toen de zes ibc laden en daar kwam die weer aan te bleren met zijn heftruck waar mijn antirutschmatten waren.😂 Toen ik hem mijn matjes liet zien ging die kabaalgrot weer open en natuurlijk waren ze niet goed want ze moesten veel dikker zijn volgens hem. Dus kreeg ik er wat van hem. nou aardige man niet? Toen ik de sjorbanden over de ibc gooide kwam die net weer aanracen met zijn heftruckje en het lawaai begon alweer. 😂 Waar ik mijn hoekjes had? Ik zei die hebben we vandaag met pensioen gedaan.😂. Toen kwam er weer een lawaai met dat ie me eigenlijk moest wegsturen maar omdat het vrijdagmiddag was en hij wel graag wilde leveren kreeg ik er een paar van hem. Maar ik moest plechtig beloven dat ik de matten en de hoeken bij me in mijn auto hield want ik kreeg ze van hem en niet de firma.😂 Dus maar plechtig beloofd en ook nog even lachend de opmerking gemaakt of die dan toevallig ook oorkappen weggaf?😂 Die snapte hij blijkbaar niet want hij ratelde zo weer door over van alles en nog wat met een luidkabaal dat eenvoudig boven het geluid van de heftruck wegkwam😂

 

Eenmaal geladen en mijnheer tevreden was gauw de zeilen dicht en naar Enschede om af te koppelen en papieren in te leveren. Nadat gedaan te hebben naar Oldenzaal aftanken de auto uitpakken en weekend.

 

  • Like 7
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden