[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Marotrans:

Bijvoorbeeld in Tiel, op bedrijvenpark Medel, is dat wel geregeld. Er is een Coöperatie Medel opgericht die het parkbeheer doet en het lidmaatschap is verplicht voor daar gevestigde bedrijven. 

 

Centraal gelegen is een parkeerplaats, ook beheerd door de Coöperatie, waar de leden gebruik van kunnen maken door het kenteken van de hun bezoekende vervoerder aan te melden bij het beheer. Die gaat naar het hek en Sesam opent zich... https://cooperatiemedel.nl/wat-doen-wij/parkeerplaats/ Aan de overkant van de weg zit een tankstation met 'n soort van snackbar en na 20.00 uur mag je op de Dixi: je kunt niet alles hebben 😉

Er is ook een gezamenlijk vergader/cursusgebouw aan de Medelsestraat Oost 17. Heb daar al wel eens een dag doorgebracht met een cursus Digitale Tachograaf.

 

Meer info: https://cooperatiemedel.nl/

 

 

Dat is een geweldig idee.....not! Je kunt hier dus alleen gebruik van maken als je je aanmeld bij een bedrijf op het industrieterrein en dan moet je nog geluk hebben dat ze je niet vergeten aan te melden bij de cooperatie. Uiteindelijk zal er dus dagelijks een handje vol gelukkige zijn waar het bij stom toeval wel geregeld is maar voor de doorsnee chauffeur bied het geen mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Marotrans:

Bijvoorbeeld in Tiel, op bedrijvenpark Medel, is dat wel geregeld. Er is een Coöperatie Medel opgericht die het parkbeheer doet en het lidmaatschap is verplicht voor daar gevestigde bedrijven. 

 

Centraal gelegen is een parkeerplaats, ook beheerd door de Coöperatie, waar de leden gebruik van kunnen maken door het kenteken van de hun bezoekende vervoerder aan te melden bij het beheer. Die gaat naar het hek en Sesam opent zich... https://cooperatiemedel.nl/wat-doen-wij/parkeerplaats/ Aan de overkant van de weg zit een tankstation met 'n soort van snackbar en na 20.00 uur mag je op de Dixi: je kunt niet alles hebben 😉

Er is ook een gezamenlijk vergader/cursusgebouw aan de Medelsestraat Oost 17. Heb daar al wel eens een dag doorgebracht met een cursus Digitale Tachograaf.

 

Meer info: https://cooperatiemedel.nl/

Zoiets bedoel ik dus. Het kan wel maar veel mensen die er over mogen beslissen intresseren zich niet over het lot van een chauffeur. Maar wel liggen janken als je ergens gaat staan camperen.

 

Als gemeentes echt beleid willen voeren tegen in het wild parkerende vrachtwagens moeten ze ook zorgen dat er op de industrie terreinen voorzieningen zijn. Eventueel  gesponsord door de in de gemeente [industrieterrein] aanwezige bedrijven. 

 

Laten de vakbonden zich daar maar eens hard voor maken.

 

Maar nee die zetten in op een stuiver per jaar meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Marotrans:

Bijvoorbeeld in Tiel, op bedrijvenpark Medel, is dat wel geregeld. Er is een Coöperatie Medel opgericht die het parkbeheer doet en het lidmaatschap is verplicht voor daar gevestigde bedrijven. 

 

Centraal gelegen is een parkeerplaats, ook beheerd door de Coöperatie, waar de leden gebruik van kunnen maken door het kenteken van de hun bezoekende vervoerder aan te melden bij het beheer. Die gaat naar het hek en Sesam opent zich...

 

Voorheen nog wel eens een nachtje gestaan toen het hek standaard open stond. Tegenwoordig kijk ik altijd en vroeg me steeds weer af hoe die gasten daar op de parking terecht konden terwijl het hek dicht zat.
Dus... als ik ergens in de week een vrachtje moet komen lossen in Tiel dan moet ik -of mijn planning eerst Loos even bellen of die mij aan willen melden voor die parking zodat ik daar kan staan 's nachts? Nu zijn mijn ervaringen met vooraf aanmelden, op kenteken en over verschillende afdelingen etc. niet bijster goed te noemen, ik stop wel eerder..:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat is een geweldig idee.....not! Je kunt hier dus alleen gebruik van maken als je je aanmeld bij een bedrijf op het industrieterrein en dan moet je nog geluk hebben dat ze je niet vergeten aan te melden bij de cooperatie. Uiteindelijk zal er dus dagelijks een handje vol gelukkige zijn waar het bij stom toeval wel geregeld is maar voor de doorsnee chauffeur bied het geen mogelijkheden.

Gelul. Als jij als chauffeur weet dat je daar aangemeld bent rij je daar naartoe.  

Ook zal dan mijn inziens de druk op de snelwegparkings afnemen.

 

En kwa eten en drinken kun je een eigenaar van een chauffeurscafe uitnodigen of die er brood in ziet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Ger-1957:

Wat extra kilometers betreft doen ze idd niet moeilijk, heb het al een paar keer meegemaakt, bijvoorbeeld die ene keer dat het fout liep op Schiphol en ik een coronaspuit zou krijgen om 16:00 en niet ging halen als ik eerst moet gaan laden, toen was het gewoon rij maar naar huis als je leeg bent. 

Dit is natuurlijk een heel andere reden om om te rijden Ger als dat jij s´avonds perse naar je 3 sterren restaurantje wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Ger-1957:

Heb eens even die site bekeken, parkeren is bedoeld voor als je moet laden of lossen en je moet wachten, overnachten zie ik nergens staan en ben dan ook zeer benieuwd of dat mag.

 

Ik zie daar met regelmaat auto's staan die daar de nacht hebben doorgebracht. Kort parkeren zal dan ook iets inhouden van een nacht overstaan, niet een heel weekend of b.v. een trailer daar voor een week parkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik weet waar die zit Duke. Meermaals geweest. Maar dat werd niet wat s avonds om 23.30 in coronatijd nog. had ik toen zo gegokt.

Nee ok, en logisch als je na je warme hap je uren zover mogelijk wil volrijden dan moet je ze ook vol maken.

 

Dit zo lezend allemaal: wat is het toch triest gesteld eigenlijk. Iedereen en zijn moeder wil werkgelegenheid, zich presenteren als een logistieke hotspot etc. maar vervolgens geeft niemand thuis als er daardoor vervoersbewegingen plaatsvinden en er met die bewegingen ook geparkeerd moet worden. Overigens is dat industrieterrein in Tilburg waar Tesla zit o.a ook voorzien van een parking die openbaar is. En daar rijdt ook een Park Ranger rond. Tenminste, dat staat op dat pick-upje van hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei iveco 35c17:

Gelul. Als jij als chauffeur weet dat je daar aangemeld bent rij je daar naartoe.  

Ook zal dan mijn inziens de druk op de snelwegparkings afnemen.

 

En kwa eten en drinken kun je een eigenaar van een chauffeurscafe uitnodigen of die er brood in ziet.

 

 

 

 

Je begrijpt mij verkeerd denk ik. De kans dat dat aanmelden goed gaat is natuurlijk bijzonder klein, de chauffeur moet de planning informeren, de planning moet de klant informeren en dan moet de klant de cooperatie nog eens informeren. Dat zijn minstens 2 stappen waarbij het fout kan gaan en je dus uiteindelijk voor een gesloten poort komt te staan. Denk je nou echt dat een Lidl, Kuhne en nagel en dat soort bedrijven een speciaal poppetje in dienst hebben om alle vrachtwagens aan te melden bij de cooperatie. 

 

Ik vraag me alleen wel af hoe je daar gebruik van wilt maken als je niet bij een van de bedrijven moet zijn die aangesloten zijn bij deze cooperatie. Stel ik rijd van Rotterdam naar Nijmegen en bij Tiel zit ik aan mijn uren met de wetenschap dat er een mooie parking is en aanvullende voorzieningen maar omdat ik niet bij een van de bedrijven moet laden/lossen die bij de cooperatie horen kan ik er alsnog geen gebruik van maken. Het idee is dus leuk maar wat mij betreft te complex waardoor het niet werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
56 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat is een geweldig idee.....not! Je kunt hier dus alleen gebruik van maken als je je aanmeld bij een bedrijf op het industrieterrein en dan moet je nog geluk hebben dat ze je niet vergeten aan te melden bij de cooperatie. Uiteindelijk zal er dus dagelijks een handje vol gelukkige zijn waar het bij stom toeval wel geregeld is maar voor de doorsnee chauffeur bied het geen mogelijkheden.

Dat is ook de bedoeling denk ik, een soort van protectionisme zo je wilt maar inderdaad: heb je niets te zoeken op dat bedrijventerrein mag je langs de A15 je geluk gaan beproeven 

52 minuten geleden zei Pierre:

 

Voorheen nog wel eens een nachtje gestaan toen het hek standaard open stond. Tegenwoordig kijk ik altijd en vroeg me steeds weer af hoe die gasten daar op de parking terecht konden terwijl het hek dicht zat.
Dus... als ik ergens in de week een vrachtje moet komen lossen in Tiel dan moet ik -of mijn planning eerst Loos even bellen of die mij aan willen melden voor die parking zodat ik daar kan staan 's nachts? Nu zijn mijn ervaringen met vooraf aanmelden, op kenteken en over verschillende afdelingen etc. niet bijster goed te noemen, ik stop wel eerder..:p

Zover ik weet kan de voorman crossdock/rangeerder jou zo aanmelden als dat nodig is; hoeft niet in drievoud via de directie of zo...

24 minuten geleden zei Ger-1957:

Heb eens even die site bekeken, parkeren is bedoeld voor als je moet laden of lossen en je moet wachten, overnachten zie ik nergens staan en ben dan ook zeer benieuwd of dat mag. 

 

 

Het gebeurt Ger, dus er zal een ruime marge genomen worden óf er wordt niet gecontroleerd op vertrektijd; dat durf ik niet te zeggen. Wachten kan zomaar tot de volgende dag duren ;)

--------------

 

Wat mij wel opvalt: ook Curry European heeft een vestiging op Medel en rond de feestdagen in december schuift die dat hele terrein altijd vol met trailers. Of dat in 'goed overleg' gaat? Geen idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei the duke:

Nee ok, en logisch als je na je warme hap je uren zover mogelijk wil volrijden dan moet je ze ook vol maken.

 

Dit zo lezend allemaal: wat is het toch triest gesteld eigenlijk. Iedereen en zijn moeder wil werkgelegenheid, zich presenteren als een logistieke hotspot etc. maar vervolgens geeft niemand thuis als er daardoor vervoersbewegingen plaatsvinden en er met die bewegingen ook geparkeerd moet worden. Overigens is dat industrieterrein in Tilburg waar Tesla zit o.a ook voorzien van een parking die openbaar is. En daar rijdt ook een Park Ranger rond. Tenminste, dat staat op dat pick-upje van hem

 

 

Zijn zelfs 2 parkings alleen 1 is echt bewaakt en volledig afgesloten en in bezit van Prologis. Zitten zelfs naast elkaar en uiteraard staat de gratis parking altijd vol en die van Prologis is zo goed als leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Marotrans:

(...) Zover ik weet kan de voorman crossdock/rangeerder jou zo aanmelden als dat nodig is; hoeft niet in drievoud via de directie of zo...

Wat Schoenenreus ook al zegt; ik heb nog maar zelden in mijn bescheiden carrière meegemaakt dat vooraf aanmelden via andere bedrijven in één keer goed is gegaan. Het idee is goed, de kans dat ik ooit naar truckparking Mendel toe zal moeten is vrijwel uitgesloten maar ik zie mezelf alweer weer staan; de weg blokkerend, steeds weer drukkend op de bovenste bel, nog maar een keer uitstappen om de onderste bel te proberen en maar blijven wachten op de poort die maar niet open gaat omdat er ergens iemand verzaakt heeft aan te melden. Daarom dus, ik stop wel eerder...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Je begrijpt mij verkeerd denk ik.

 

 Het idee is dus leuk maar wat mij betreft te complex waardoor het niet werkt. 

Ik begrijp je heel goed. Maar jij begrijpt het niet helemaal zo te lezen.

 

Als je op doorreis bent heb je op zo een parking niks te zoeken! Dan ben je afhankelijk van de overige parkeer gelegenheden. Dit moet puur een parking zijn voor diegenen die de volgende dag op dat industrieterrein moeten leveren. of laden uiteraard.

 

En de gene die de goederen ontvangt moet je aanmelden voor die parkeerplaats. jij kan aantonen met je cmr dat je er mag staan. 

Of zoals Maarten al zegt, je word aangemeld op je kenteken, en dan gaat het hek automatisch open.

 

Dat laatste zou echter niet mijn voorkeur hebben maar is uiteraard in de tegenwoordige tijd goed mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:

 

Ik heb het over Nederlandse auto's met Nederlandse chauffeurs die allemaal € 51,48 per dag aan OKV krijgen 

 

Nou niet allemaal, die werkgevers hebben een nieuwe hobby..... 

 

Chauffeurs die overnacht hebben ff via de zaak laten komen om te koppelen..... 

 

Daaaaaaaggggg onkosten vergoeding..... 

  • Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Nou niet allemaal, die werkgevers hebben een nieuwe hobby..... 

 

Chauffeurs die overnacht hebben ff via de zaak laten komen om te koppelen..... 

 

Daaaaaaaggggg onkosten vergoeding..... 

Klopt niet hoor. Je bent dan hooguit een paar euro kwijt. Het stopt dan en gaar weer verder als je weer vertrekt. Maar een beetje fatsoenlijke werkgever hoeft het niet te hebben van die 2 euro en telt gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

Nou niet allemaal, die werkgevers hebben een nieuwe hobby..... 

Chauffeurs die overnacht hebben ff via de zaak laten komen om te koppelen..... 

Daaaaaaaggggg onkosten vergoeding..... 

 

Bij een werkgever die de dagen doorbetaalt als de auto in de garage staat en de OKV doorbetaald in de vakantie lijkt me die paar stuivers aan OKV die hij op die manier aan dat half uurtje uit zou kunnen sparen nooit het beoogde doel van jou -of een werkgever.
Achteraf bleek dat je daar toen ook niet goed gekeken had of dat het nèt iets anders zat als je in eerste instantie dacht, daarom misschien een advies om jezelf eerst eens heel goed te verdiepen in artikel 40 van de CAO, vergoeding van verblijfskosten voor je hier iets roept.

Alles hangt samen met de duur van de rit, ééndaagse of meerdaagse ritten en vooral het tijdstip van vertrek vóór of na 14.00 uur (ééndaags), vertrek vóór of na 17.00 uur op de eerste dag bij een meerdaagse rit, en thuiskomst op laatste dag vóór of na 12.00 uur. Dat kan een wezenlijk verschil maken van zeg hooguit een paar tientjes in de week, maar nooit dat je je hele OKV kwijt bent omdat je even op de zaak moest zijn om te koppelen.

 

Ieder fatsoenlijk en zelfrespecterend werkgever zou de OKV gewoon door moeten betalen als zijn personeel even op de zaak komt terwijl de werkzaamheden op dat moment gewoon doorgaan i.p.v. zijn chauffeur nog voor die paar euro's af proberen te knijpen. Echter, de afspraken zoals in de CAO vermeld scheppen helaas wel die mogelijkheid. Sommige werkgevers maken daar dan gebruik van, dat zegt m.i. vaak genoeg over de aard van -of de toestand binnen zo'n bedrijf..
Gelukkig had ik daar bij mijn vorige werkgever al geen last van; daar werd de OKV gewoon doorbetaald al kwam ik drie keer op een dag op de zaak om te koppelen. Bij mijn huidige werkgever niet anders, ook overnachtingen op standplaats worden doorbetaald, zij het onder voorwaarden.

 

Reken het eerst allemaal eens goed na of kom anders eens met een voorbeeld, dan wil ik het wel voor je narekenen als je er zelf niet uitkomt.

 

VERBLIJFKOSTENVERGOEDING PER 1 JULI 2021
 

Bij eendaagse ritten 1):
- korter dan 4 uur 2).............................................................. geen onbelaste vergoeding
- langer dan 4 uur 2)......................................................................... € 0,65 per uur
- tussen 18.00 en 24.00 uur:
indien vertrek voor 14.00 uur............................................................ € 2,98 per uur
- indien vertrek na 14.00 uur en een afwezigheidsduur van tenminste 12 uur een toeslag van 12,43
 

Bij meerdaagse ritten:
Eerste dag......................................................................................... € 1,31 per uur
- tussen 17.00 en 24.00 uur indien vertrek voor
17.00 uur........................................................................................... € 2,98 per uur

Tussentijdse dagen........................................................................... 51,48 per dag

Laatste dag....................................................................................... 1,31 per uur
- tussen 18.00 en 24.00 uur.............................................................. € 2,98 per uur
- tussen 24.00 en 06.00 uur.............................................................. 1,31 per uur
- tussen 24.00 en 06.00 uur
indien aankomst na 12.00 uur........................................................... € 2,98 per uur

Vergoeding voor overstaan............................................................... 12,43 per dag netto+
22,15 bruto

1) Onder een eendaagse rit wordt verstaan een rit waarbij het vertrek en de aankomst binnen 24
uur plaatsvinden.

2) Het criterium geldt voor de afwezigheidsduur van de standplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Ger-1957:

Nou niet helemaal, maar het scheelt idd wel een paar tientjes.

 

Dat hoeft niet persé zo te zijn Ger, het hangt er maar nèt af wanneer hij terugkomt om te koppelen, hoe lang hij op de zaak is en hoe laat hij weer vertrekt. Of het zijn laatste dag is, of een tussenliggende dag.

 

Het verneukeratieve bij een tussenliggende dag is dat wanneer je even terugkomt op de zaak om te koppelen bij een meerdaagse rit, de werkgever die betreffende dag als 'laatste dag' en opnieuw als 'eerste dag' zou kunnen aanmerken als je daarna weer vertrekt. Kom je vóór of na 12.00 uur terug, en ben je vóór of na 17.00 uur weer weg? Dat zijn factoren die grote invloed kunnen hebben in de hoogte van de OKV voor die dag.

Zoals gezegd, een beetje behoorlijk werkgever zou zich daar eigenlijk niet mee bezig moeten houden, maar ook ik ken bedrijven die het doen en op die manier willen besparen over de rug van hun rijdend personeel, helaas..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei Pierre:

 


Zoals gezegd, een beetje behoorlijk werkgever zou zich daar eigenlijk niet mee bezig moeten houden...

We hebben hier toch ook regelmatig  gelezen dat een werkgever niet meer dan de cao mag uitbetalen, van koppelen op de zaak kan je nog een verschillende interpretatie hebben maar van dat overnachten is het toch wel duidelijk dat dat een extra vergoeding is. Al is het dan wel begrijpelijk en heel billijk.

 

1 uur geleden zei Pierre:

 

 Bij mijn huidige werkgever niet anders, ook overnachtingen op standplaats worden doorbetaald, zij het onder voorwaarden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei roadtrain:

Leg maar uit voor de onwetenden……

Dat is niks meer of minder dan de activiteit die de boordcomputer registeert nog een extra handmatig te verantwoorden.

 

Voorbeeld .

 

Normaal 1 uur voor laden/lossen. Maar als je 2 zijkanten moet open maken staat er 2 uur voor. Echter weet die bc niet dat jij twee zijkanten openmaakt of staat te ouwehoeren. Dus vul je handmatig op de boordcomputer onder het kopje "Remark Hours"in dat je 2 zijkanten hebt open moeten maken voor laden/lossen. En dan krijg je gewoon je werkzaamheden betaald.

 

Als ik thuis slaap vul ik dat daar ook op in als ik de auto thuis heb . Als ik op standplaats slaap net zo, met de reden waarom ik op standplaats slaap.

En als die reden geldig is word dat ook gewoon betaald. Zoals  @Pierre al zei "onder voorwaarden" word dat gewoon betaald.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat is niks meer of minder dan de activiteit die de boordcomputer registeert nog een extra handmatig te verantwoorden.

 

Voorbeeld .

 

Normaal 1 uur voor laden/lossen. Maar als je 2 zijkanten moet open maken staat er 2 uur voor. Echter weet die bc niet dat jij twee zijkanten openmaakt of staat te ouwehoeren. Dus vul je handmatig op de boordcomputer onder het kopje "Remark Hours"in dat je 2 zijkanten hebt open moeten maken voor laden/lossen. En dan krijg je gewoon je werkzaamheden betaald.

 

Als ik thuis slaap vul ik dat daar ook op in. Als ik op standplaats slaap net zo, met de reden waarom ik op standplaats slaap.

En als die reden geldig is word dat ook gewoon betaald. Zoals  @Pierre al zei "onder voorwaarden" word dat gewoon betaald.

 

 

 

Volgens mij was de discussie over doorbetalen van de okv als je tussentijds op de standplaats terug komt……

(niet hoe jij doorbetaald wilt krijgen voor werkzaamheden die je niet uitvoert🙀)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei roadtrain:

Volgens mij was de discussie over doorbetalen van de okv als je tussentijds op de standplaats terug komt……

(niet hoe jij doorbetaald wilt krijgen voor werkzaamheden die je niet uitvoert🙀)

Volgens mij moet jij eens een andere bril opzetten en lezen wat er staat!

 

En dan nog iets. Hoe kun jij oordelen dat ik werkzaamheden betaald wil hebben die ik niet uitvoer?

 

 

  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden