Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.


Recommended Posts

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zondagmorgen 11,00 kom ik aan in Oldenzaal even naar boven om de opdracht te pakken en dan kan ik de auto op gaan zoeken. het word de 11382  dat had ik de vrijdag ervoor al door gekregen van de planne

Na een aantal weken wat Belgie- Nederland werk gedaan te hebben. Voornamelijk hout lossen en stukgoed terug laden. Mocht ik nu een keer richting Oost Duitsland. Vraag me niet waarom maar Oost Dui

Week 4 zit er op.   Afgelopen zondag  rond 17.00 uur vertrokken uit Oldenzaal naar Enschede om de oplegger aan te koppelen die ik de volgende ochtend in Turnhout mocht gaan lossen. Aang

Posted Images

  • Forumlid

Meen ik dat nu of is de bovenste schaal van je spatbord tussen de 1e foto (met motortje) en de ibc's laden een stuk verder heen gegaan? Tijd voor een verse. 

 

Leuk verslag trouwens. Germania een beetje onveilig maken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Da Raymzter:

Meen ik dat nu of is de bovenste schaal van je spatbord tussen de 1e foto (met motortje) en de ibc's laden een stuk verder heen gegaan? Tijd voor een verse. 

 

Leuk verslag trouwens. Germania een beetje onveilig maken...

Klopt idd dat die wat verder gescheurd is. met mega opleggers zit het strak op elkaar. en dan lukt er wel eens wat met een put in draaien. Eigenlijk moeten die kappen er gewoon af als er een oplegger achter hangt. Maar waar ga je ze dan laten? Elke keer van de ene oplegger naar de andere zeulen is ook wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei andremast:

Goed dat je geen 26 ibc's laad,al die spanbanden😏

Eerder kwam ik niet weg van die lawaaimaker. jeej wat een lawaai dat die man bij zich had. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Meen ik dat nu of is de bovenste schaal van je spatbord tussen de 1e foto (met motortje) en de ibc's laden een stuk verder heen gegaan? Tijd voor een verse. 

 

Leuk verslag trouwens. Germania een beetje onveilig maken...

Gewoon eraf. Ondingen

 

2 maand en ze zijn stuk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Schots en Scheef:
11 uur geleden zei andremast:
Goed dat je geen 26 ibc's laad,al die spanbandenemoji57.png

22 he..... In een tuv geen spanbanden nodig

Dat Tuv certificaat zit bij deze oplegger ook wel bij. Maar daar word zo een man niet warm of koud van. Hij heeft vroeger gehoord dat het zo moet en hij is als verlader mede verantwoordelijk in Dld . Dus gaat het gewoon gebeuren op zijn manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Gewoon eraf. Ondingen

 

2 maand en ze zijn stuk.

 

Ja en dan mag je een stuk solo gaan rijden wat bij ons nogal eens voor komt en dan heb je geen kappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Dat Tuv certificaat zit bij deze oplegger ook wel bij. Maar daar word zo een man niet warm of koud van. Hij heeft vroeger gehoord dat het zo moet en hij is als verlader mede verantwoordelijk in Dld . Dus gaat het gewoon gebeuren op zijn manier.
Nou 2 is wel wat overdreven......

In Meppen, 22 ibc's en 2 spanbanden en 1 spanplank. En rutschmatten onder de 2 enkelen en de achtersten.

Vroeger moesten er daar ook overal banden over., maar na een goed gesprek met de dekra was dat over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Zojuist zei Schots en Scheef:
22 minuten geleden zei iveco 35c17:
Ja en dan mag je een stuk solo gaan rijden wat bij ons nogal eens voor komt en dan heb je geen kappen.

Moeten die erop dan?

Van mij niet. Maar er zijn heren die daar anders over denken.😅

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Schots en Scheef:
23 minuten geleden zei iveco 35c17:
Ja en dan mag je een stuk solo gaan rijden wat bij ons nogal eens voor komt en dan heb je geen kappen.

Moeten die erop dan?

Bij de Duitsers wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
6 minuten geleden zei Schots en Scheef:
28 minuten geleden zei iveco 35c17:
Ja en dan mag je een stuk solo gaan rijden wat bij ons nogal eens voor komt en dan heb je geen kappen.

Moeten die erop dan?

In de regio Rotterdam wordt daar ook voor geschreven; vandaar dat ik ook zuinig ben op m'n (inmiddels) gatenkaasje links 😶

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Van mij niet. Maar er zijn heren die daar anders over denken.😅

Tot je een keer een steen vanachter door je cabine krijgt....

 

 

of erger: iemand anders

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
21 minuten geleden zei roadtrain:

Tot je een keer een steen vanachter door je cabine krijgt....

 

 

of erger: iemand anders

Nou, nou nou......

De kans dat je iemand anders door de cabine krijgt.....LOL

 

Die dingen zijn voor zover ik weet verplicht.

ALs je solo rijdt zo ie zo, ivm de water douche die er ontstaat bij nat wegdek.

Wanneer er een oplegger boven hangt is die grotendeels weg.

Als er hulp van de zaak is, zou je die dingen achterop de achterwand van de cabine kunnen hangen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
18 minuten geleden zei Murphy:

 

Als er hulp van de zaak is, zou je die dingen achterop de achterwand van de cabine kunnen hangen.

 

 

Dat zou idd kunnen. Maar dan zou er een frame achterop moeten waar je ze inhangt vind ik. 

Er zijn er bij ons ook die ze met een sjorband tegen de achterwand klemmen maar daar begin ik niet aan want dan krijg je  krassen op de achterwand.  Dan liever keer een kap vervangen vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:

In Meppen, 22 ibc's en 2 spanbanden en 1 spanplank. En rutschmatten onder de 2 enkelen en de achtersten.

 

Ik zag in de vlog van Werner (Leven op wielen) dat die de IBC's gewoon los in de (zeil)oplegger had staan, achter de deur. :zegtniets:

Maar goed, dat was dan weer Frankrijk.

 

14 uur geleden zei iveco 35c17:

jeej wat een lawaai dat die man bij zich had.

 

Zijn mondmasker dempte niet genoeg?

Prepareer een masker met een stuk schuimrubber ertussen voor 'm, bij de volgende keer. :D

 

16 uur geleden zei iveco 35c17:

(..) Dus ik grijp een spanner. en ratel de band een stukje op en geef dat ding een slinger helemaal over de oplegger met een klap stopt dat ding aan de andere kant van de oplegger in het zeil😂 Dat gaat mooi!! (..)

 

Begrijp ik goed dat je die 11 spanbanden buitenom de trailer vast maakte?

Zal dan wel een lekker klapper ritje terug naar NL opgeleverd hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Durashift:

 

Ik zag in de vlog van Werner (Leven op wielen) dat die de IBC's gewoon los in de (zeil)oplegger had staan, achter de deur. :zegtniets:

 

 

 

 

 

Begrijp ik goed dat je die 11 spanbanden buitenom de trailer vast maakte?

Zal dan wel een lekker klapper ritje terug naar NL opgeleverd hebben?

Wij rijden ook wel met Jerrycans en ibc s los in de oplegger. ook wel volle vrachten. Maar deze man zag dit als bezigheidstherapie denk ik.

 

Nee. Je haakt de sjorband in aan de kant waar het zeil dicht zit. en dan gooi je de rol aan de open kant op het dak. Als ze dan die buizen geladen hebben trek je met de haak de rol van het dak zodat je band over de buizen zit.  Even vast zetten en dan kan het zeil dicht.  

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

(...) Begrijp ik goed dat je die 11 spanbanden buitenom de trailer vast maakte?

Zal dan wel een lekker klapper ritje terug naar NL opgeleverd hebben?

 

Wat -en hoe- wil je vastzetten als je spanbanden buitenom een trailer vast maakt, als behalve een paar spanbanden over de trailer heen bij harde wind om de kap erop te houden?
In dat laatste geval kun je die spanbanden een kwartslag of meer draaien, dan heb je geen last van geklapper..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ Omdat in zo'n zeilentrailer geen bindrail aanwezig is en het betrof een volle vracht. Als dat volumineus is kon het misschien handiger zijn om buitenom vast te zetten. Voor het oog, weet je.

 

Net zoals ik weleens losgestorte  (walking floor) trailers zie rijden met banden buitenom.

 

Maar de uitleg van Iveco was helder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Durashift:

^^ Omdat in zo'n zeilentrailer geen bindrail aanwezig is en het betrof een volle vracht. Als dat volumineus is kon het misschien handiger zijn om buitenom vast te zetten. Voor het oog, weet je.

 

Net zoals ik weleens losgestorte  (walking floor) trailers zie rijden met banden buitenom.

 

Maar de uitleg van Iveco was helder.

Maar die banden  op een losgestort trailer (walking floor )daar zit het zeil mee vast.😋

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden