Spring naar bijdragen

2 weken internationaal rijden.

Recommended Posts

• Forumlid
40 minuten geleden zei Durashift:

(...) Omdat in zo'n zeilentrailer geen bindrail aanwezig is en het betrof een volle vracht. Als dat volumineus is kon het misschien handiger zijn om buitenom vast te zetten. Voor het oog, weet je.

Net zoals ik weleens losgestorte  (walking floor) trailers zie rijden met banden buitenom.

Ik heb serieus nog nooit een tautliner gezien met de spanbanden buitenom wanneer er aan de binnenzijde een 'volumineus' vrachtje geladen is. Voor het oog hoef je het niet te doen, de BAG wil de vracht aan de vloer gezekerd zien, niet de opbouw van de trailer met de vracht los erin. Het dient dan verders ook geen enkel doel, enkel het uit veiligheidsoverweging vastzetten van het schuifdak bij harde wind.

De trailers voor het losgestort vervoer die jij ziet rijden met de spanbanden buitenom hebben dit om het uitgerolde afdekzeil -wat over de open bovenzijde gaat- vast te zetten. Zie foto.

walking_floor_oplegger_kraker_trailers_walkingfloor_k_force_x1_2020_6736271.thumb.jpg.459243bc4d50481ac3feb7b994a6866d.jpg

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zondagmorgen 11,00 kom ik aan in Oldenzaal even naar boven om de opdracht te pakken en dan kan ik de auto op gaan zoeken. het word de 11382  dat had ik de vrijdag ervoor al door gekregen van de planne

Na een aantal weken wat Belgie- Nederland werk gedaan te hebben. Voornamelijk hout lossen en stukgoed terug laden. Mocht ik nu een keer richting Oost Duitsland. Vraag me niet waarom maar Oost Dui

Week 4 zit er op.   Afgelopen zondag  rond 17.00 uur vertrokken uit Oldenzaal naar Enschede om de oplegger aan te koppelen die ik de volgende ochtend in Turnhout mocht gaan lossen. Aang

Posted Images

• Forumlid
21 uur geleden zei iveco 35c17:

Even pauze.

1ED628B9-5BF2-47B3-9EDE-A10E625E353F.jpeg

9AF22CDD-3AA4-48FE-9941-2B9B3959406C.jpeg

Vroeger zat in dat restaurant nog een uitbater. Toen waren de muren nog een andere kleur. Je kon er met een paar auto's staan. Maar wat was dat een goed restaurant, erg authentiek met de lekkerste Spätzle die ik ooit op heb. Een paar kilometer verderop zit de Hymer. Als je in Isny lost bij de Dethleff dan zal je daar ook wel eens gaan komen denk. 

Vroeger waren dat nog wel aardige bedrijven om te lossen maar wat ik pas hoorde van een ex-collega is het ook niet meer wat het geweest is. We kenden de portier bij naam etc. We kwamen er meerdere keren in de week. De Allgau is een prachtig gebied in ieder geval. Trouwen, net voorbij de Hymer zit aan de linkse kant ook nog een gasthof met parkeergelegenheid. Ook een goud adres om te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
In de regio Rotterdam wordt daar ook voor geschreven; vandaar dat ik ook zuinig ben op m'n (inmiddels) gatenkaasje links 
Bij mij ook gatenkaas. Zit ook totaal geen ruimte tussen de wielen en spatborden. 2-3 cm....
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 25-4-2021 om 12:52 zei Murphy:

Nou, nou nou......

De kans dat je iemand anders door de cabine krijgt.....LOL

Die dingen zijn voor zover ik weet verplicht.

ALs je solo rijdt zo ie zo, ivm de water douche die er ontstaat bij nat wegdek.

Wanneer er een oplegger boven hangt is die grotendeels weg.

Als er hulp van de zaak is, zou je die dingen achterop de achterwand van de cabine kunnen hangen.

Mercedes had vroeger een systeem met een zeiltje,dat kon je ,als er een trailer achter hing gewoon op rollen.

Als je solo reed rolde je t weer uit en trok het over je banden,raakte de banden niet en sleet ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Mercedes had vroeger een systeem met een zeiltje,dat kon je ,als er een trailer achter hing gewoon op rollen.

Als je solo reed rolde je t weer uit en trok het over je banden,raakte de banden niet en sleet ook niet.

Had volvo ook, F10/F12 serie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat zag ik vorige week nog bij een actros  met een afzetbaksysteem

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
22 uur geleden zei the duke:

Vroeger zat in dat restaurant nog een uitbater. Toen waren de muren nog een andere kleur. Je kon er met een paar auto's staan. Maar wat was dat een goed restaurant, erg authentiek met de lekkerste Spätzle die ik ooit op heb. Een paar kilometer verderop zit de Hymer. Als je in Isny lost bij de Dethleff dan zal je daar ook wel eens gaan komen denk. 

Vroeger waren dat nog wel aardige bedrijven om te lossen maar wat ik pas hoorde van een ex-collega is het ook niet meer wat het geweest is. We kenden de portier bij naam etc. We kwamen er meerdere keren in de week. De Allgau is een prachtig gebied in ieder geval. Trouwen, net voorbij de Hymer zit aan de linkse kant ook nog een gasthof met parkeergelegenheid. Ook een goud adres om te eten.

Dat restaurant is nog steeds geopend naar wat ik begreep van de man van de imbiss. Was daar met de middag had daar in de buurt geladen. Hymer ben ik ook langs gekomen idd. Geweldig mooi gebied daar vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Dat restaurant is nog steeds geopend naar wat ik begreep van de man van de imbiss. Was daar met de middag had daar in de buurt geladen. Hymer ben ik ook langs gekomen idd. Geweldig mooi gebied daar vind ik.

Dr hebben veel uitbaters ingezeten nadat die oude eigenaars gestopt zijn. De laatste keer dat ik er was zat hij dicht, een jaar of 4 geleden

Link naar bericht
Deel via andere websites