[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

‘Terugkeerplicht voor vrachtwagens maakt de markt kapot’


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

De terugkeerplicht voor trucks veroorzaakt 3 miljard extra vrachtwagenkilometers per jaar, zo bleek onlangs uit onderzoek. De maatregel uit het EU-Mobiliteitspakket is daardoor slecht voor de klimaatambities en betekent een forse verstoring voor het vervoer van en naar Oost-Europa. Wat is eigenlijk de zin van deze regelgeving? En moet het Mobiliteitspakket terug naar de tekentafel? In een uitzending van NT TV reageerden advocaat Kevin Vierhout van Vallenduuk en directeur van Neele-Vat Transport Peter Vinke.

 

De terugkeerplicht voor voertuigen moet ingaan in 2022 en is bedacht als maatregel tegen uitbuiting van chauffeurs. Voertuigen uit Oost-Europese landen keren nu maar een of hooguit twee keer per jaar terug naar het land van registratie. In sommige landen is 80% van de truckvloot permanent actief in het buitenland.
Volgens Vierhout was de commotie over de terugkeerplicht voor trucks te voorzien. ‘Daar is in aanloop naar de invoering van het Mobiliteitspakket uitvoerig over gesproken, vooral door de Oost-Europese landen. Zij wezen er al op dat de regels strijdig zijn met de klimaatdoelen en de EU-gedachte van het vrijhandelsverkeer. Brussel werpt een extra beletsel op voor Oost-Europese transportondernemingen om te werken in West-Europa.’

Neele-Vat Transport rijdt met 290 vrachtauto’s uit Oost-Europa. De maatregel lijkt meer op het pesten van Oost-Europese chauffeurs, dan dat het een verbetering is voor hun werkomstandigheden, stelt Vinke. ‘De Oost-Europese transportondernemers waarmee wij zakendoen, zijn veelal familiebedrijven met dertig tot veertig auto’s. Die bedrijven begrijpen deze maatregelen gewoon niet.’

 

Capaciteitsprobleem

 

Vinke heeft berekend dat de extra kilometers als gevolg van de terugkeerplicht voor Neele-Vat grofweg 13 miljoen kilo extra CO2-emissies genereren. Behalve de toegenomen CO2-uitstoot kleven er volgens hem nog andere risico’s aan de terugkeerplicht voor trucks. De Neele-Vat-directeur waarschuwt voor een capaciteitsprobleem. ‘Door dit soort regels zou het zomaar kunnen dat een bedrijf zegt: we stoppen ermee. Dan weten we niet wat we over onszelf afroepen. Neele-Vat voert 350.000 tot 400.000 transporten per jaar uit. Zonder Oost-Europese transportcapaciteit kan dat eenvoudigweg niet. Het speelveld in de transportwereld is ongelooflijk veranderd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in normaal groupage- of FTL-vervoer zijn er geen Nederlandse transportbedrijven te vinden die meer dan 350 kilometer grensoverschrijdend willen rijden. Ik denk dat we dat in Nederland en West-Europa onderschatten.’

Transporten op Oost-Europa vormen voor Neele-Vat Transport een business van een kleine 15 miljoen euro. Volgens Vinke wordt de terugkeerplicht een ‘disruptie’ in die markt. ‘Als dit allemaal doorgaat, rijden er straks honderdduizenden voertuigen elke acht weken die kant op. Zij zullen tegen bodemtarieven lading mee willen nemen, want rijden moeten ze toch. Vervolgens moeten al die vrachtwagens ook terug, waardoor je hetzelfde probleem nog een keer hebt. Die markt gaat dan kapot.’ Wat kan een transportbedrijf doen om zich hierop voor te bereiden? ‘Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd.’

De vraag is nu of de Europese Commissie terug moet naar de tekentafel. ‘Er moet iets gedaan worden’, zegt Vierhout. ‘Het primaire doel van het Mobility Package is een uniform handhavingsbeleid. Daar zijn goede maatregelen voor genomen. Maar het tweede doel is verbetering voor de arbeidsomstandigheden van chauffeurs. Daarin is de terugkeerplicht voor voertuigen als extra maatregel toegevoegd, terwijl die niet nodig is. Er is al de terugkeerplicht voor de chauffeur zelf. Daar zit wat meer vrijheid in. De chauffeur moet elke vier weken terug kunnen keren, maar hij mag ook blijven als hij dat wil.’

Vierhout wijst op de 45-uurs rust, die volgens de nieuwe regels uit het Mobiliteitspakket niet in de cabine mag worden genoten. ‘Brussel heeft blijkbaar bedacht dat dit ideaal is voor de chauffeur. Maar de Commissie richt zich daarbij te veel op de uitzonderingen, de excessen. Ze verliezen uit het oog dat voor veel chauffeurs de omstandigheden anders zijn en dat zij het liefst in hun eigen cabine overnachten. Waarom is dit niet aan de chauffeurs gevraagd? Wat vinden zij van de maatregelen en wat hebben zij nodig?’

Truttig

Vinke noemt de regels voor de 45-uurs rust ‘truttig’. ‘Wel ben ik er voorstander van dat chauffeurs die rust doorbrengen op een parkeerplaats met voorzieningen als douches en wasmachines. Dat zou verplicht moeten zijn en daar wil ik ook gerust voor betalen. Ook met het oog op ladingdiefstal is het een slechte zaak als een chauffeur zijn trekker en trailer moet verlaten.’

Onlangs kondigde de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) aan dat de wegcontroles in Nederland worden aangescherpt. Ook de rij- en rusttijden zullen strenger worden gehandhaafd. Vinke: ‘Daar heb ik geen moeite mee. Wat ik wel ongelooflijk vind, is dat in het buitenland met andere ogen naar de regels wordt gekeken. In België gaan ze heel anders om met constructies en contracten met Oost-Europese transportbedrijven. In Frankrijk vliegen de boetes je om de oren. Bekeuringen zijn daar een cashmachine. Ik werk met jongens die zeggen dat ze om die reden niet meer naar Frankrijk willen. Dat is in Nederland gelukkig nog niet het geval. Op dat gebied zou je naar een gelijk speelveld toe moeten, de controle op de wetgeving zou in alle landen gelijk moeten zijn.’

Vierhout wijst op de komst van het Europese register van vervoersondernemingen (Erru), het ‘strafblad voor transportbedrijven’, waarvoor de ILT per 1 april met de registraties start. In dit puntensysteem worden onherroepelijke overtredingen van transportwetgeving bijgehouden. ‘Het wordt belangrijker om boetes aan te vechten. Alles wat je niet aanvecht, komt in het Erru-register. Bij een bepaald aantal strafpunten kan je vergunning op de tocht komen te staan.’

 

Gehele artikel en video: https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2021/03/10/terugkeerplicht-voor-vrachtwagens-maakt-de-markt-kapot/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja ...der is,wel een andere oplossing...maar,dat vergt wel behoorlijk wat inspanning .
Nu is,het speelveld wel erg ongelijk...want de westerse transport bedrijven kunnen niet op tegen de Oost Europese transport bedrijven.
Daar zit gewoon te veel verschil in kosten.
Eigenlijk zou je heel Europa gelijk moeten trekken.
Dus in het oosten omhoog met de kosten en in het westen omlaag.
Maar dat,zal wel een utopia zijn.
Uiteindelijk gebeurt het wel ...kijk naar polen ...maar dat gaat langzaam...
Dan pas krijg je,in mijn ogen een gelijk speelveld en kun / kan iedereen er aan verdienen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Één lul-verhaal van de Neele-man. Genoeg NL vervoerders te vinden om oa de Neele-shit weg te rijden maar ja, dat kost hun geld want de door Neele en consorten gehanteerde tarieven zijn slecht. Als je "klanten" en dus werk binnenhaalt door te stunten met je tarieven dan krijg je vanaf 2022 het deksel op je neus want niet voldoende capaciteit om de handel voor je eigen baggertarieven weg te rijden. En dan kun je twee dingen doen: door het stof bij je opdrachtgever omdat de handel blijft staan óf er geld op toe leggen.

 

ik hoop dat de terugkeerplicht niet van tafel gaat. Is uiteindelijk voor iedereen beter, ook voor de firma Neele Vat.

 

.

  • Like 8
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ maar ja, dat 'CO2 frame' kan wellicht aanslaan bij sommigen, in de politiek én bij bedrijven die de goederen afnemen. Want tja.. meer kilometers = meer CO2 uitstoot wat niet goed is voor de CO2 prestatieladder bij dergelijke bedrijven..

 

Oplossing: EV / Waterstof (kan je over discussiëren) inzetten.. > dus uitstel van de regeling tot ergens 2027 of zo, als die trekkers dan beschikbaar zijn..LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Vierhout wijst op de 45-uurs rust, die volgens de nieuwe regels uit het Mobiliteitspakket niet in de cabine mag worden genoten. ‘Brussel heeft blijkbaar bedacht dat dit ideaal is voor de chauffeur. Maar de Commissie richt zich daarbij te veel op de uitzonderingen, de excessen. Ze verliezen uit het oog dat voor veel chauffeurs de omstandigheden anders zijn en dat zij het liefst in hun eigen cabine overnachten. Waarom is dit niet aan de chauffeurs gevraagd? Wat vinden zij van de maatregelen en wat hebben zij nodig?’

Truttig

Vinke noemt de regels voor de 45-uurs rust ‘truttig’. ‘Wel ben ik er voorstander van dat chauffeurs die rust doorbrengen op een parkeerplaats met voorzieningen als douches en wasmachines. Dat zou verplicht moeten zijn en daar wil ik ook gerust voor betalen. Ook met het oog op ladingdiefstal is het een slechte zaak als een chauffeur zijn trekker en trailer moet verlaten.’

 

DE heer Vierhout had zich beter een jaar of wat geleden hier beter ingelezen;

Daar zijn toen de voors en tegens uitgebreid besproken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar mogelijkheden kunnen hier op volgen.

Er zal dus een nieuwe markt ontstaan met "terugkeer-dumptarieven" welke echt voor een habbekrats de vrachten gaan uitvoeren.

Of...

Een trekker zal met een dieplader twee andere trekkers naar het verplichte terugkeerland terug reizen.

De trailers die er normaal achter hangen blijven in het westen als blijkt dat deze manier goedkoper zou zijn.

Bij uitstek zal dit gebeuren rond de jaarwisseling, Pasen en rond de zomervakanties omdat dit ook favoriete dagen zijn dat de chauffeurs thuis zijn.

Of..

De rollende landstrasse zal met nieuwe bestemmingen uitgebreid worden met alleen trekkers als lading.

 

En er zullen vast nog wel andere inventieve initiatieven boven komen drijven. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die terugkeer plicht stelt ook niks voor en is makkelijk te omzeilen. Kijk naar het Belgische Jost die rijdt elke week meerdere keren met een trailer met 2 trekkers erop naar slowakije om ze daar te laten keuren of in de toekomst voor de terugkeerplicht. Het kost misschien wat geld maar blijkbaar lang niet genoeg om het niet rendabel te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei EJD:

 

En dat is ook precies wat er al gebeurt.

 

.

 

.. dan kan de chauffeur van auto wisselen.. (want die heeft de keuze om al dan niet terug naar huis te gaan...) en die blijft rondtoeren in West-Europa.

 

Wie weet worden die chauffeurs ietwat mondiger (voor zover ze dat al niet zijn) en is het om de 4 weken van spullen wisselen wel een keer klaar voor hun?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Durashift:

.. dan kan de chauffeur van auto wisselen.. (want die heeft de keuze om al dan niet terug naar huis te gaan...) en die blijft rondtoeren in West-Europa.

Wie weet worden die chauffeurs ietwat mondiger (voor zover ze dat al niet zijn) en is het om de 4 weken van spullen wisselen wel een keer klaar voor hun?

 

Het is lang niet zo dramatisch als jij nu doet voorkomen. Bij de meeste grote bedrijven gaan die gasten om de drie-vier weken gewoon een week naar huis, de uitzonderingen daargelaten. Dat is ook precies waar Vierhout in zijn commentaar op wijst; dat in Brussel beslissingen zijn genomen met name op het niet door mogen brengen van de 45 uur wekelijkse rust in de cabine puur gebaseerd op die paar excessen terwijl het gros van de bedrijven helemaal zo niet werkt. Daar gaan de buitenlandse krachten bijvoorbeeld om de drie weken een week naar huis, ik refereer hier o.a. aan mijn eigen werkgever en ik denk dat bedrijven als Vos, Essers, E. van Wijk en al die andere bedrijven met hun werknemers uit oost-Europa precies zo werken.
 

("Vierhout wijst op de 45-uurs rust, die volgens de nieuwe regels uit het Mobiliteitspakket niet in de cabine mag worden genoten. ‘Brussel heeft blijkbaar bedacht dat dit ideaal is voor de chauffeur. Maar de Commissie richt zich daarbij te veel op de uitzonderingen, de excessen.")

 

Dan nog is bepaald in het Mobility Package dat de werkgever slechts verplicht is om de mogelijkheid te bieden en zo te organiseren aan de werknemer om terug te keren naar huis, maar dat deze -de werknemer- zelf afstand van "het recht van terugkeer" kan en mag doen en zijn verblijf naar eigen dunken mag kiezen. Of dat nu terug naar huis, op een vakantieadres of op de plaats van vestiging is.

"De verplichting van de werkgever om een regelmatige terugkeer van een bestuurder mogelijk te maken, is organisatorisch van aard, in combinatie met de verplichting om een register bij te houden voor controle door de bevoegde autoriteiten. Een door een bestuurder ondertekende verklaring van afstand (bijvoorbeeld in het kader van een arbeidsovereenkomst of een verklaring waarbij de bestuurder van tevoren afstand doet van het recht om terug te keren, d.w.z. voordat hij een aanbod van de werkgever ontvangt) waarin hij afziet van zijn recht om voor terugkeer “naar huis” te kiezen, ontslaat de werkgever derhalve niet van de verplichting om daadwerkelijk een terugkeermogelijkheid aan te bieden, noch van de verplichting om het werk dienovereenkomstig te organiseren."

bron: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/mobility-package-questions-and-answers-nl.pdf


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Van dezelfde site als waar Pierre zijn informatie vandaan heeft.

 

https://ec.europa.eu/transport/mobility-package-questions-and-answers_en

 

Wat is je punt hier Ger? Daar staat exact hetzelfde...

 

Ik geef in mijn reactie al aan dat de werkgever hoe dan ook ten allen tijde verplicht is de mogelijkheid te bieden en het werk zo te organiseren dat terugkeer naar huis mogelijk is voor de werknemer. De werknemer kan echter zelf afstand doen van die mogelijkheid en er zelf voor kiezen om ergens anders naar toe te gaan of op de plaats van vestiging te verblijven.

 

Nu zou men zulke werknemers met allerlei zaken onder zware druk kunnen zetten en kunnen dwingen om af te zien van hun "recht van terugkeer" om deze mensen opnieuw maandenlang onderweg te houden, de zogenaamde 'excessen' waar eerder aan gerefereerd word. De grotere en gerenormeerde transportbedrijven die met Oost-Europeanen werken - zoals jou en mijn werkgever- zullen hun vingers hier niet snel aan branden en deze mensen gewoon de mogelijkheid bieden om b.v. één of twee keer in de maand naar huis te gaan. Die mogelijkheid hadden ze in de voorgaande jaren ook al en zal ook niet veel anders worden in de toekomst

Die zogenaamde 'excessen' zijn in de lijn dezelfde paar bedrijven die het voor de rest verneukt hebben en er mede voor gezorgd hebben dat een paar hotemetoten in Brussel -zonder een objectieve kijk op de zaak en wederhoor naar mensen uit de praktijk zelf- het nodig vonden om een verbod in te stellen op het verblijf van 45 uur onderweg in de cabine. Vaak zeer tegen de wil in van de chauffeurs zelf, een papieren tijger en praktisch haast onuitvoerbaar. Precies zoals Dhr. Vierhouten het uitlegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei syme65:

Tsja ...der is,wel een andere oplossing...maar,dat vergt wel behoorlijk wat inspanning .
Nu is,het speelveld wel erg ongelijk...want de westerse transport bedrijven kunnen niet op tegen de Oost Europese transport bedrijven.
Daar zit gewoon te veel verschil in kosten.
Eigenlijk zou je heel Europa gelijk moeten trekken.
Dus in het oosten omhoog met de kosten en in het westen omlaag.
Maar dat,zal wel een utopia zijn.
Uiteindelijk gebeurt het wel ...kijk naar polen ...maar dat gaat langzaam...
Dan pas krijg je,in mijn ogen een gelijk speelveld en kun / kan iedereen er aan verdienen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

 

Dat de kosten in oost Europa omhoog gaan gebeurt toch al, het gaat alleen niet heel snel. Er zijn al een paar voormalige Oost Europese landen waar de verschillen met het westen niet heel groot meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Durashift:

Maar het gaat hier om de voertuigen, niet de chauffeurs..

 

Klopt als een bus!
En als iemand dààr nou eens iemand het nut van kan uitleggen, de 8-wekelijkse verplichte terugkeer van honderdduizenden vrachtwagens die veelal leeg op en neer naar het land van registratie terug moeten en daarmee niets anders doen dan een onmetelijke hoeveelheid brandstof verspillen met de daarbij gepaarde milieubelasting, compleet zinloos. Het heeft ook totaal niets met verbetering van arbeids -en leefomstandigheden van chauffeurs te maken waar het Mobility Package o.a. voor in het leven is geroepen, de mogelijkheid tot terugkeer naar huis voor de werknemer en de verplichting deze mogelijkheid te creëren door de werkgever is al ergens geregeld in datzelfde MP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We weten allemaal wat het WERKELIJKE probleem is, en de oplossing is o zo simpel.......

Schaf alle cabotage ritten meer dan 1 af, en laat elke vervoerder weer gewoon van A naar B rijden en weer terug naar eigen land.

Dan ben je van alle sores af.

Pierre gaat met goederen naar Griekenland, lost daar zijn handel en laad weer terug voor Nederland, en gaat weer terug.

Als al die Oost Europeanen dat ook doen (vanuit hun land, en weer terug) is het probleem toch opgelost????

Wordt het transport hier dan iets duurder??

Ja, misschien wel, omdat er dan geen goedkope uitgebuite Oost Europeanen meer dat werk doen ja.

Dan moeten een bedrijven als Neele-Vat inderdaad weer meer met Nederlanders gaan rijden ja, en komt iedereen weer in een normale transport situatie als 30 jaar geleden terecht.

Heb je geen retour vracht in een bepaald land, besteed je het werk uit aan een buitenlander die terug naar zijn land gaat of zo.

Zo ging het vroeger toch ook??

Het is van de zotte dat nu Oost Europese vervoerders hun materiaal in Nederland kopen, en hun chauffeurs hier droppen om tegen goedkope tarieven hier " ons" werk weg te rijden, en dat ze zelf zelden in het geregistreerde land terug komen om te lossen/laden.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is toch van de zotte dat Roemenen en Bulgaren (en weet ik wat al niet meer) hier alle ferry ritten vanuit Nederland weg rijden, werk dat zelden tot nooit naar die landen toe gaat, maar wel door dit soort gasten gedaan wordt.

Is dit nu waar al die Eurofielen zo geil van worden????

God wat verlang ik soms terug naar de tijd voor het EEN Europa, de tijd dat je nog voor een grens stond om in te klaren (kwam je tenminste ook nog aan je pauze toe zonder te moeten frauderen.....)

En de tijd dat we zelf overal heen reden, en dat je buitenlanders hier allen tegen kwam om hier te lossen en terug te laden voor hun eigen land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Ger-1957:

 

En laat dat nu precies de bedoeling zijn, je creëert weer een gelijk speelveld omdat de chauffeur betaald moet worden naar maatstaven van het vestigingsland.

Auto op Pools/Roemeens of wat voor kenteken laten staan betekend immers verplichting tot terugkeer en levert een hoop rompslomp op, mochten er nog mazen zijn dan worden die ook nog wel dichtgetimmerd in de toekomst.  

 

Denk dat je hier een heel goed punt hebt.
Die auto,s hoeven helemaal niet op RO, B, PL kenteken te staan maar gewoon op NL kenteken als men hier in NL in de Ferry rijdt,
Chauffeur mag van mijn part rustig een Bulgaar Roumeen of Pool zijn, maar loon naar Nl maatstaf.

Dat heb je toch hetzelfde als dat er overal bij bedrijven hier in NL mensen ut het Oosten werken, waar we overgens niet zonder kunnen.
Als ze morgen allemaal terug naar thuisland zouden gaan licht de hele economie hier binnen een paar dagen op zen gat

Trouwens bij een vestging in Duitsland van ons rijden auto,s op Duits kenteken en daar rijden ook Polen en
naar wat ik hoor krijgen die een net salaris, en nabij hun wasplaats in Quakenbruck is een appartement waar men verblijft als er niets te rijden
is en ook voor het weekend dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) Door de terugkeer verplichten ontstaat er in elk geval een verplichting om extra kosten te maken waardoor het weer aantrekkelijker wordt om West-Europese bedrijven in te zetten

 

Aha, op die fiets...
Dus -even als voorbeeld- het Nederlandse Vos Oss jaagt zich op enorme kosten want dient -dankzij het Mobility Package- iedere acht weken enkele honderden auto's vanuit Nederland en België even op en neer te sturen naar Polen en Roemenië, en daarmee word het aantrekkelijker om een ander West-Europees bedrijf in te zetten.
Met andere woorden, de klant verkiest nu mogelijk een ander Nederlands vervoerder met 'gewoon Nederlands' personeel want de tarieven zijn dan toch zowat gelijk.
Een nobele gedachte, als voorstander van dit soort maatregelen in het nieuwe Mobility Package schiet je jezelf wel in de voet Ger, jou werkgever en al je collega's blijven daarbij niet gespaard.. ;)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




Chauffeur mag van mijn part rustig een Bulgaar Roumeen of Pool zijn, maar loon naar Nl maatstaf.




Blijf je toch zitten met die "uitzendbureau constructies"bv. Roemeense chauffeur in dienst bij roemeens uitzendbureau en via nl uitzendbureau werkzaam bij nl firma.
Hij/zij krijgt toch een ander salaris lijkt mij.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je hier een heel goed punt hebt.

Die auto,s hoeven helemaal niet op RO, B, PL kenteken te staan maar gewoon op NL kenteken als men hier in NL in de Ferry rijdt,

Chauffeur mag van mijn part rustig een Bulgaar Roumeen of Pool zijn, maar loon naar Nl maatstaf.

 

Dat heb je toch hetzelfde als dat er overal bij bedrijven hier in NL mensen ut het Oosten werken, waar we overgens niet zonder kunnen.

Als ze morgen allemaal terug naar thuisland zouden gaan licht de hele economie hier binnen een paar dagen op zen gat

 

Trouwens bij een vestging in Duitsland van ons rijden auto,s op Duits kenteken en daar rijden ook Polen en

naar wat ik hoor krijgen die een net salaris, en nabij hun wasplaats in Quakenbruck is een appartement waar men verblijft als er niets te rijden

is en ook voor het weekend dus

Klopt, maar dan is het financiële gewin weg voor een vervoerder, dus een Nederlands kenteken is voor oost Europese bedrijven geen optie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je hier een heel goed punt hebt.
Die auto,s hoeven helemaal niet op RO, B, PL kenteken te staan maar gewoon op NL kenteken als men hier in NL in de Ferry rijdt,
Chauffeur mag van mijn part rustig een Bulgaar Roumeen of Pool zijn, maar loon naar Nl maatstaf.

Dat heb je toch hetzelfde als dat er overal bij bedrijven hier in NL mensen ut het Oosten werken, waar we overgens niet zonder kunnen.
Als ze morgen allemaal terug naar thuisland zouden gaan licht de hele economie hier binnen een paar dagen op zen gat

Trouwens bij een vestging in Duitsland van ons rijden auto,s op Duits kenteken en daar rijden ook Polen en
naar wat ik hoor krijgen die een net salaris, en nabij hun wasplaats in Quakenbruck is een appartement waar men verblijft als er niets te rijden
is en ook voor het weekend dus

Een net salaris, is dat naar Duitse maatstaven?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden