[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

‘Terugkeerplicht voor vrachtwagens maakt de markt kapot’


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Ze rijden toch ook voor een Duits bedrijf, en heeft niets met NL te maken.

Een Duitser die voor een Duits bedrijf rijdt heeft toch ook niets met onze Nl cao te maken

Je zegt het zelf al, een Duitser die voor een duo’s bedrijf rijd.......
Jij geeft als voorbeeld een Pool die voor een Duits bedrijf rijd. Heeft hij een gelijkwaardig salaris als een Duitser of een net salaris voor een Pool.....
Een heel verschil, lijkt mij.
Alle Polen (laten we maar allemaal even zo noemen voor het gemak) heeft een net salaris wat ze hier verdienen, maar zeker niet het salaris als de Nederlandse chauffeur.
En dat is nu het hele punt van discussie de hele tijd, en waarom deze mensen het brood van de Nederlandse transport sector opeten.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zal niemand horen klagen als een Pool hier een huisje huurt, en bij een Nederlands bedrijf gaat werken tegen Nederlands salaris en alle afdrachten aan de belasting en dergelijke doet, zoals elke Nederlander......
Alleen dan heeft de werkgever geen voordeel meer, en dat is waar het om gaat.
Niet dat we die pool geen werk gunnen hier, nee ze worden uitgebuit omdat ze minder salaris krijgen dan een Nederlander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei sprinter 516:


Een net salaris, is dat naar Duitse maatstaven?

Cor wij kunnen allemaal hier gaan zitten zeuren over uitbuiting of zo maar feiten zijn vaak anders.

Vorige week is een Poolse collega met mij mee geweest op een rit naar Polen.
Hij werkt bij ons op de wasplaats en heeft zijn rijbewijzen compleet, en heeft ook met die zogenaamde Polensprinters door Europa
gereden voor GLS en dus veel rijervaring, maar nog niet met de vrachtwagen.
Een vriend van hem werkt daar ook bij die Duitse Gmbh, en hij gaat daar warschijnlijk ook voor rijden.
Die vriend heeft inmiddels al 2 huizen bij elkaar gestuurd en in de verhuur.

Wie is er nou slimmer??? wij of hullie

Trouwens hij vertelde dat daar op het tweede losadres hem gevraagd werd of hij daar misschien wilde komen rijden, want
daar stond nog een Scania topliner in de hoek waar ze wel iemand voor konden gebruiken en die collega woonde
daar maar een 50km vandaan.

Het antwoord vertelde hij me op de terugweg>>>> haha nog niet mischien

Ow ja aanvulling op andere reactie>>>> waarom zou hij ook E7 krijgen en dat zonder ervaring??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Is dat zo?  oke ik begrijp alleen niet waar die mensen vroeger van leefden, de tijd voor dat ze onze prijzen naar de klo... hielpen zeg maar 

 

Wie bedoel jij hier nu Ger?
De Oost-Europese collega's of de Nederlandse transporteurs die ze zelf met bussen tegelijk hier naar toe haalden? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

ja hij wordt uitgebuit al verdient hij meer als een Poolse chauffeur in Polen, en wie is slimmer? nou ik denk de werkgever die hem uitbuit en het gevoel geeft dat hij een wereldsalaris betaald, als jou werkgever de CAO niet wil betalen (D of NL cao maakt niet uit) dan moet jou werkgever een Pools bedrijf beginnen.

Ik weet bij got niet wat hun verdienen.

Maar de Polen die bij Vos met Pools kenteken rijden werken toch bij de  bij de Poolse vestiging neem ik aan?
Die rijden toch ook hier in NL, B FR I en noem maar op, en die rijden toch ook niet tegen NL cao?

Trouwens waarom moeten ze bij ons een Pools bedrijf beginnen, het werk is hier toch in NL. en oke er zitten ritten bij
naar Polen, maar na de rit komt die auto weer hier naar standplaats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Kiepenboer:

Ik weet bij got niet wat hun verdienen.
En wie zegt dat er geen cao word betaald, want misschien krijgt wel D4 of zo

Maar de Polen die bij Vos met Pools kenteken rijden werken toch bij de  bij de Poolse vestiging neem ik aan?
Die rijden toch ook hier in NL, B FR I en noem maar op, en die rijden toch ook niet tegen NL cao?

Trouwens waarom moeten ze bij ons een Pools bedrijf beginnen, het werk is hier toch in NL. en oke er zitten ritten bij
naar Polen, maar na de rit komt die auto weer hier naar standplaats

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Gegrand:

We dwalen af , lijkt mij beter om een deel te verplaatsen naar een topic over betalingen.

Dit topic gaat over de terugkeerplicht van vrachtwagens immers?

 

Daar hangen betalingen mee samen Gé.
Volgens Ger is het een goede zaak dat transporteurs het leven zuur word gemaakt door hun op onnodig hoge kosten te jagen en het milieu onnodig te belasten door de 8-wekelijkse terugkeerplicht van hun wagenpark. Zodoende zullen ze iets minder profijt hebben van hun voordelige buitenlandse constructie en hun tarieven bij moeten stellen wat een gelijker speelveld zou moeten creëren voor de ondernemers die zich niet inlaten met deze manier van bedrijfsvoering. De Nederlandse chauffeur bij die firma word te duur en zal het uiteindelijk ander werk moeten gaan doen of in slechter geval het veld moeten ruimen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het wel eens met Ger .
Er moet iets gebeuren..vind ik .
Eigenlijk ben ik meer een voorstander om in Europa alles gelijk te trekken.
Dan heb je gewoon een eerlijk speelveld...
Het gaat ook wel komen...maar dat gaat veelste langzaam

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Gegrand:

We dwalen af , lijkt mij beter om een deel te verplaatsen naar een topic over betalingen.

Dit topic gaat over de terugkeerplicht van vrachtwagens immers?

Daarom ik hou er ook over op.
Want zoals jullie inmiddels begrepen hebben ben ik van woensdag 11.30 tot zaterdagmorgen 11.00 dubbelbemand met een Poolse collega
onderweg geweest, en vooraf is netjes gevraagd of ik dat wel wilde toen dat voorstel kwam.
Was een leuke rit en ja conversatie ging op zijn Engels en we paften er lustig sigaren op los.

Voor het zelfde geld zit je met een NLer waar in de auto niet gerookt mag worden.
Nou daar ga ik zowiezo al niet mee op pad

Ken die collega al geruime tijd en is is een gemotiveerd persoon die wil leren van zoeen ouwe %@# als ik

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet bij got niet wat hun verdienen.

Maar de Polen die bij Vos met Pools kenteken rijden werken toch bij de  bij de Poolse vestiging neem ik aan?
Die rijden toch ook hier in NL, B FR I en noem maar op, en die rijden toch ook niet tegen NL cao?

Trouwens waarom moeten ze bij ons een Pools bedrijf beginnen, het werk is hier toch in NL. en oke er zitten ritten bij
naar Polen, maar na de rit komt die auto weer hier naar standplaats

Je vraagt je zelf al af waardoor m jullie zijn en bedrijf in Polen zouden moeten beginnen?
Vraag je nu eens af, waarom jullie Polen in dienst nemen????
Niet omdat ze beter zijn dan Hollanders hoor...
Je geeft zelf al aan dat jullie werk vanuit Nederland is, dan is het toch ook normaal dat je Nederlandse vervoerders gebruikt, of eventueel een Pool die terug vracht zoekt naar Polen (in dit geval) als jullie zelf geen terug vracht hebben naar Nederland?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is het voordeel voor een baas om nederlander op een Nederlandse auto bij een Nederlandse firma een roemeens contract te geven?

 

En voor de insinuaties beginnen. 

Bij ons heeft iedereen die op een Belgische wagen zit een Belgisch loon, ongeacht de nationaliteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We dwalen af , lijkt mij beter om een deel te verplaatsen naar een topic over betalingen.
Dit topic gaat over de terugkeerplicht van vrachtwagens immers?

Klopt Gé, en dit probleem is ontstaan door de vrije marktwerking van Europa.
Terug naar vervoerders uit het land vanwaar het transport begint, en daar ook weer naar terug dus.
Pierre (als voorbeeld) blijft toch ook niet 3 weken in Griekenland rond rijden, die laad als hij gekost is ook weer (eventueel op meerdere plaatsen) zijn vracht terug naar Nederland.
Als iedereen dit doet zijn alle problemen opgelost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei sprinter 516:



Je geeft zelf al aan dat jullie werk vanuit Nederland is, dan is het toch ook normaal dat je Nederlandse vervoerders gebruikt, of eventueel een Pool die terug vracht zoekt naar Polen (in dit geval) als jullie zelf geen terug vracht hebben naar Nederland?

Cor we komen altijd leeg terug>> vanuit Litouwen vorige week 6 auto,s vanuit Italie afgelopen week 6 auto,s
Vanuit Polen zoals ik ook leeg terug.

Om het simpele feit dat de dieren in kratten zitten en die kuikens die ik heb weggebracht in stapelbare plastic kistjes die
op een onderstel staan met wieltjes.

Dus leeg terug betekend vol met lege kratten terug naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei sprinter 516:


Klopt Gé, en dit probleem is ontstaan door de vrije marktwerking van Europa.
Terug naar vervoerders uit het land vanwaar het transport begint, en daar ook weer naar terug dus.
Pierre (als voorbeeld) blijft toch ook niet 3 weken in Griekenland rond rijden, die laad als hij gekost is ook weer (eventueel op meerdere plaatsen) zijn vracht terug naar Nederland.
Als iedereen dit doet zijn alle problemen opgelost

Onzin Cor;Pierre mag(als men dat zou willen) ook in GR weer voor Spanje laden,en in Spanje weer een vracht voor Zweden er in.Dat is waar wij Nederlanders groot van geworden zijn sinds in 1986 de communautaire vergunningen (Nu euro vergunningen genoemd)uitkwamen.

Iedereen in de EEG ( en nu in de EU ) mocht dat,dat wij in het gat gesprongen zijn maakt niet uit,de Duitser en de Fransman deden dit niet,maar dat ze de boot misten ligt aan hun zelf

Je moet internationale vrachten net verwarren met cabotage ritten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Cor we komen altijd leeg terug>> vanuit Litouwen vorige week 6 auto,s vanuit Italie afgelopen week 6 auto,s
Vanuit Polen zoals ik ook leeg terug.

Om het simpele feit dat de dieren in kratten zitten en die kuikens die ik heb weggebracht in stapelbare plastic kistjes die
op een onderstel staan met wieltjes.

Dus leeg terug betekend vol met lege kratten terug naar huis.

Oké, jouw werk was niet helemaal een goed voorbeeld, maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Je zal niemand horen klagen als een Pool hier een huisje huurt, en bij een Nederlands bedrijf gaat werken tegen Nederlands salaris en alle afdrachten aan de belasting en dergelijke doet, zoals elke Nederlander......
Alleen dan heeft de werkgever geen voordeel meer, en dat is waar het om gaat.
Niet dat we die pool geen werk gunnen hier, nee ze worden uitgebuit omdat ze minder salaris krijgen dan een Nederlander

Misschien heeft die werkgever dan het voordeel dat hij een werknemer heeft van alle voordelen die hij in NL heeft,weinig klaagt en gewoon zijn werk doet.

"voordeel"hoeft niet altijd in geld uitgedrukt te worden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onzin Cor;Pierre mag(als men dat zou willen) ook in GR weer voor Spanje laden,en in Spanje weer een vracht voor Zweden er in.Dat is waar wij Nederlanders groot van geworden zijn sinds in 1986 de communautaire vergunningen (Nu euro vergunningen genoemd)uitkwamen.
Iedereen in de EEG ( en nu in de EU ) mocht dat,dat wij in het gat gesprongen zijn maakt niet uit,de Duitser en de Fransman deden dit niet,maar dat ze de boot misten ligt aan hun zelf
Je moet internationale vrachten net verwarren met cabotage ritten.

Peter, ook jij begrijpt donders goed wat ik bedoel.
Wat is de meerwaarde om door heel Europa met vracht van anderen te rijden voor een Nederlandse vervoerder zonder de zekerheid dat alle vrachten dik betaald worden?
Jij weet net zo goed als ik dat een vervoerder het meeste verdiend aan ritten van eerste hand, en niet de ritten via, via......
Wat zie ik nu verkeerd?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei sprinter 516:

(...) Wat is de meerwaarde om door heel Europa met vracht van anderen te rijden voor een Nederlandse vervoerder zonder de zekerheid dat alle vrachten dik betaald worden?

 

Dat heb je te danken aan die beleidsmakers in Den Haag en Brussel waarop ook jij dit jaar weer kan en mag stemmen, net als toen jaren geleden diezelfde beleidsmakers de plannen voor hun Europese droom op de tekentafel legden.
Die wilden een Europese Unie waarin vrij verkeer van goederen mogelijk was op het hele grondgebied van deze EU zonder controles aan de grenzen en afschaffing van douanerechten en lieten tussen 2004 en 2007 al die landen als Bulgarije, Litouwen, Roemenië, Letland en Hongarije toe. Nu gaan lopen piepen dat er sprake is van een ongelijk speelveld is als mosterd na de maaltijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Ger-1957:

Hoe kom je er bij dat ik het een goede zaak vindt dat transporteurs het leven zuur wordt gemaakt.

Ik vindt het goed dat er een gelijk speelveld wordt gecreëerd voor alle transporteurs en dat de collega uit het westen ook nog een kans heeft om een boterham te verdienen, schijnbaar laat ook dit jou koud, je hebt immers je droombaan en de rest moet het maar uitzoeken toch ;) 


Je hebt het hier nu over jezelf begrijp ik? Dat wat ik dus al eerder aanhaalde met het voorbeeld van Vos Oss (klik>>>);

Vos Oss moet iedere 8 weken noodgedwongen honderden auto's terug sturen naar Polen en Hongarije. De kosten reizen hierdoor de pan uit, de tarieven moeten hoger om niet leeg te lopen óf er moet hard bezuinigd gaan worden om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden, o.a. door van die veel te dure Nederlanders af te komen .
De Nederlanders kunnen dus vertrekken bij Vos. Ger vindt het allemaal best, hij was al te duur voor de bluk en rooit het wel, die paar jaar nog op de cementwagen. Nog een paar jaar en Ger zit thuis, hij is immers met pensioen en hoe de rest van zijn eigen Nederlandse collega's het te verduren krijgen zal hem een serieus een rotzorg zijn. Toch?...;)

 

Op 2-3-2021 om 20:37 zei Ger-1957:

Voor de ritten die we nog hebben in Oss ben ik te duur en Cetra zat te springen om een paar chauffeurs. (...)

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Ger-1957:

Gelukkig weten veel collega's wel beter, maar ga lekker verder met zuigen en zeuren :zegtniets:

 

Wat jammer nu, ik dacht serieus dat we al een hele tijd een goede, normale en fatsoenlijke discussie aan het voeren waren?
Nu jij heel even je gelijk niet kunt halen en geconfronteerd word met o.a. je eigen uitlatingen schiet je uit je slof, komt de ware aard weer boven en ga je een ander betichten van zuigen en zeuren.

Dat is zoals we je eerder al leerden kennen op dit forum Ger, je bent een slecht verliezer. Een bijzonder slecht verliezer.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei syme65:

Ben het wel eens met Ger .
Er moet iets gebeuren..vind ik .
Eigenlijk ben ik meer een voorstander om in Europa alles gelijk te trekken.
Dan heb je gewoon een eerlijk speelveld...
Het gaat ook wel komen...maar dat gaat veelste langzaam

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

 

 

Nou daar ben ik zeker geen voorstander van, doe mij maar veel en veel minder Europa en gelijkheid. 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

 

Nou daar ben ik zeker geen voorstander van, doe mij maar veel en veel minder Europa en gelijkheid. 

Dat zal niet meer gaan ...

Nederland is en blijft een handelsland...

Stel dat we er uitgaan ...wat denk je wat er aan de grens gaat gebeurt....denk ook dat we heel wat werk kwijt raken...zeker in de havens.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei syme65:

.denk ook dat we heel wat werk kwijt raken...zeker in de havens.

 

 

Is dat zo? En waar gaan al die schepen dan naartoe? Antwerpen, Bremen en Hamburg? Zeebrugge?

 

Voordat die havens dat aankunnen én alle faceliteiten zoals opslag en natransport op de rails hebben ben je zo 10 jaar verder.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden