[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

‘Terugkeerplicht voor vrachtwagens maakt de markt kapot’


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

We produceren ook nogal wat in Nederland.

Je ziet nu met wat voor voor problemen GB nu te maken heeft.

 

 

Citaat

Van onze verslaggever

LONDENBritse exporteurs reageren ontsteld op de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om nieuwe douaneregels voor de invoer uit de Europese Unie uit te stellen. Aan Europese zijde gelden de extra controles namelijk al wel voor goederen uit het Verenigd Koninkrijk, waardoor ze van oneerlijke concurrentie spreken.

„Ik reageer met absolute ontzetting”, zegt Steve Howell, die met zijn bedrijf Foodlynx Britse ham en worstjes verkoopt aan hotels en resorts in de EU. „Ik kan niet geloven dat ze zo stom zijn om de Britse export de nek om te draaien, terwijl ze de EU ruim baan geven.”

Aanvankelijk zou de Britse douane vanaf april om meer papierwerk vragen bij de import van voedingswaren als melk en vlees uit de EU wegens de Brexit. Vanaf juli zouden ladingen ook fysiek moeten worden geïnspecteerd.

 

Barrières

Deze week kondigde de Britse minister voor Brexitzaken Michael Gove aan deze extra controles met zes maanden uit te stellen. Zo wil hij bedrijven de mogelijkheid geven te herstellen van de coronacrisis. De regering van Boris Johnson vreesde ook dat barrières aan de grens juist op het moment van de versoepeling van lockdowns voor tekorten zullen zorgen.

Binnen het Britse bedrijfsleven nemen de zorgen toe. Zo waarschuwde Richard Burnett, het hoofd van de Britse branchevereniging voor wegtransport, dat Britten hun onderhandelingspositie verzwakken bij pogingen om de EU tot soepelere grenscontroles te bewegen.

De Britse federatie voor vervoer van gekoelde voedingswaren stelt dat de huidige situatie een ’doorlopende oneerlijkheid’ creëert tussen bedrijven uit het VK en de EU. 

„Het is niet duidelijk hoe deze actie de EU aanzet tot gesprekken over het wegnemen van barrières.”

Uit een enquête van de Britse lobbygroep voor de maakindustrie MakeUK kwam naar voren dat driekwart van de ondernemingen in die sector met vertragingen aan de grens met EU-lidstaten kampt. 

De helft van de 213 ondervraagde bedrijven had daardoor hogere kosten


Bron NHD.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Dat heb je te danken aan die beleidsmakers in Den Haag en Brussel waarop ook jij dit jaar weer kan en mag stemmen, net als toen jaren geleden diezelfde beleidsmakers de plannen voor hun Europese droom op de tekentafel legden.
Die wilden een Europese Unie waarin vrij verkeer van goederen mogelijk was op het hele grondgebied van deze EU zonder controles aan de grenzen en afschaffing van douanerechten en lieten tussen 2004 en 2007 al die landen als Bulgarije, Litouwen, Roemenië, Letland en Hongarije toe. Nu gaan lopen piepen dat er sprake is van een ongelijk speelveld is als mosterd na de maaltijd...

Ohhh ik heb zeker recht van piepen Pierre, zoals al jaren bekend is dat ik steeds tegen dit hele een Europa geweest ben. Ik heb er nooit het voordeel van ingezien, alleen de nadelen.
Ik heb dan ook altijd tegen gestemd, al besef ik donders goed dat het nu veel te laat is om er nog uit te stappen, omdat dit helemaal onbetrouwbaar is.
FvD zal dus ook niet mijn steun krijgen, nu uitstappen zoals hun willen gaat onze ondergang betekenen. Helaas, we hadden er nooit aan moeten beginnen....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Is dat zo? En waar gaan al die schepen dan naartoe? Antwerpen, Bremen en Hamburg? Zeebrugge?
 
Voordat die havens dat aankunnen én alle faceliteiten zoals opslag en natransport op de rails hebben ben je zo 10 jaar verder.
 
.

Voor dat Nederland er überhaupt uit zal stappen ook......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

1 uur geleden zei EJD:
2 uur geleden zei syme65:

denk ook dat we heel wat werk kwijt raken...zeker in de havens.

 

 

Is dat zo? En waar gaan al die schepen dan naartoe? Antwerpen, Bremen en Hamburg? Zeebrugge?

 

 

Antwerpen zit wel in de lift qua overslag, 1e kwartaal vorig jaar, ondanks de pandemie.

 

Citaat

Rotterdam deed het op containervlak veel slechter dan Antwerpen, dat in de eerste jaarhelft zijn containeroverslag in TEU nog lichtjes zag stijgen, met 0,4 procent ten opzichte van vorig jaar. De totale goederenoverslag in Antwerpen daalde in de eerste jaarhelft met 4,9 procent.

 

Ondanks de ontwrichtende impact van de pandemie bleef de Rotterdamse haven, net als Antwerpen, 100 procent operationeel.

https://www.tijd.be/ondernemen/logistiek/overslag-in-haven-van-rotterdam-zakt-fors/10240483.html

 

Ik heb laatst al gelezen dat de BE havens aan het knabbelen zijn qua volumes op R'dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
https://www.tijd.be/ondernemen/logistiek/overslag-in-haven-van-rotterdam-zakt-fors/10240483.html
 
Ik heb laatst al gelezen dat de BE havens aan het knabbelen zijn qua volumes op R'dam.
In de containers zal het niet meevallen in Antwerpen,die terminals kampen nu al met capaciteitsproblemen .
Met ook lange wachttijden als gevolg.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Is dat zo? En waar gaan al die schepen dan naartoe? Antwerpen, Bremen en Hamburg? Zeebrugge?
 
Voordat die havens dat aankunnen én alle faceliteiten zoals opslag en natransport op de rails hebben ben je zo 10 jaar verder.
 
.
Dat denk ik wel ...maar blijft uiteraard koffie dik kijken.
Maar denk ook dat mocht alles wel blijven dat er aan de grens een puinhoop wordt.
Maar nogmaals....koffie dik kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei sprinter 516:


Je vraagt je zelf al af waardoor m jullie zijn en bedrijf in Polen zouden moeten beginnen?
Vraag je nu eens af, waarom jullie Polen in dienst nemen????
Niet omdat ze beter zijn dan Hollanders hoor...
Je geeft zelf al aan dat jullie werk vanuit Nederland is, dan is het toch ook normaal dat je Nederlandse vervoerders gebruikt, of eventueel een Pool die terug vracht zoekt naar Polen (in dit geval) als jullie zelf geen terug vracht hebben naar Nederland?

Als je goed had gelezen Cor. Dan had je gelezen dat zijn Poolse collega een krattenwasser is met alle rijbewijzen, die jonge mocht dus een ritje dubbel bemand mee. Nou is daar zeer waarschijnlijk wel een Nederlander voor te vinden, maar gaat die Nederlander de rest van de week ook kratten wassen.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei iveco 35c17:

Als je goed had gelezen Cor. Dan had je gelezen dat zijn Poolse collega een krattenwasser is met alle rijbewijzen, die jonge mocht dus een ritje dubbel bemand mee. Nou is daar zeer waarschijnlijk wel een Nederlander voor te vinden, maar gaat die Nederlander de rest van de week ook kratten wassen.?

En sigaren roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei ELZEN106:

En sigaren roken.

Hij moest ook voor de koffie zorgen als hij op rechts zat😁

Ik natuurlijk als ik op rechts zat, en qua rijden had ik zoveel vertrouwen er in dat ik achter op bed net
voorbij Maagdenburg in slaap gevallen ben en bij Frankfurt-Oder wakker gemaakt werd om de viatoll box
daar op te laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je goed had gelezen Cor. Dan had je gelezen dat zijn Poolse collega een krattenwasser is met alle rijbewijzen, die jonge mocht dus een ritje dubbel bemand mee. Nou is daar zeer waarschijnlijk wel een Nederlander voor te vinden, maar gaat die Nederlander de rest van de week ook kratten wassen.?

Ik begrijp je insteek niet helemaal? Dus omdat een krattenwasser uit Polen als bijrijder mee gaat moet er een Nederlander de kratten gaan wassen????
Er zijn zeker Nederlanders die kratten wassen ja, maar ook die worden naar Nederlandse maatstaven betaald, en daar zit wederom het probleem.
Een Poolse bijrijder is toch ook goedkoper dan een Nederlandse? Of denk jij werkelijk dat die Pool Nederlands loon krijgt?
Ik geef eerlijk toe dat Poolse werknemers zeer harde werkers kunnen zijn, en niet te broers om “vies” werk aan te nemen , niets mis mee dus, en ja, deze mensen verdienen hier meer dan in hun eigen land, daarom komen ze ook allemaal hier geen om te werken, maar ze krijgen nog altijd minder betaald dan Nederlanders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei sprinter 516:


Ik begrijp je insteek niet helemaal? Dus omdat een krattenwasser uit Polen als bijrijder mee gaat moet er een Nederlander de kratten gaan wassen????
Er zijn zeker Nederlanders die kratten wassen ja, maar ook die worden naar Nederlandse maatstaven betaald, en daar zit wederom het probleem.
Een Poolse bijrijder is toch ook goedkoper dan een Nederlandse? Of denk jij werkelijk dat die Pool Nederlands loon krijgt?
Ik geef eerlijk toe dat Poolse werknemers zeer harde werkers kunnen zijn, en niet te broers om “vies” werk aan te nemen , niets mis mee dus, en ja, deze mensen verdienen hier meer dan in hun eigen land, daarom komen ze ook allemaal hier geen om te werken, maar ze krijgen nog altijd minder betaald dan Nederlanders

Mijn insteek is dat die jonge een uitje had, en zoals ik zeg. Dat had je kunnen lezen!  En of die nu pools nederlands of amerikaans loon krijgt is niet relevant. Want ik ga ervan uit dat die jonge betaald word volgens de regels van het land waar hij werkt.want anders had die jonge het aanbod bij het poolse transportbedrijf wel aangenomen. Maar daar was zijn antwoord nog niet misschien op dus dan weet je al dat hij beter weet.

 

enne de gemiddelde nederlander pluimvee kratten wassen? Dag in dag uit? Laat me niet lachen Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Cor ...hij is misschien nog wel goedkoper...maar denk dat dat niet zo veel meer scheelt..

 

Ik denk dat zowel Pierre en Ger gelijk hebben.

Als idd al die,auto's terug moeten...is,dat niet echt fijn voor het milieu.

Maar wat Ger zegt is ook wel weer zo dat de kosten voor die bedrijven stijgen...waardoor je weer een gelijk speelveld krijgt.

 

Maar ja ...zowel Ger zijn werkgever als van Pierre werkengever ook met deze mensen.

Ik denk dat ook voor hun de kosten zullen stijgen.

 

Maar ja ...echt zonder onze Oost-Europese vervoeders kunnen we denk ik niet meer .

 

Maar dat het een hekel onderwerp is ...dat zien we hier wel .

Helaas

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Kiepenboer:

Ik weet bij got niet wat hun verdienen.

 

Wat ze verdienen weet ik ook niet, maar er is recent onderzoek gedaan naar de impact van het Mobility Package en daaruit blijkt ook de loonkosten van Oost-Europese transportbedrijven versus West-Europese transportbedrijven.

 

Voor Oost-Europese bedrijven ligt dat gemiddeld op € 21068 per vrachtwagen tegenover € 58807 in West-Europa.
Dit betreft cijfers uit 2019.

 

Bron: Eurotransport

 

Het hele onderzoek Onderzoek impact revisie Regulation 1071/2009 en 1072/2009

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Vledder:

 

Wat ze verdienen weet ik ook niet, maar er is recent onderzoek gedaan naar de loonkosten van Oost-Europese transportbedrijven versus West-Europese transportbedrijven.

 

Voor Oost-Europese bedrijven ligt dat gemiddeld op € 21068 per vrachtwagen tegenover € 58807 in West-Europa.
Dit betreft cijfers uit 2019.

 

Bron: Eurotransport

 

Maar dat zijn inderdaad de loonkosten. Wat blijft er aan beide zijden voor de chauffeur over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn insteek is dat die jonge een uitje had, en zoals ik zeg. Dat had je kunnen lezen!  En of die nu pools nederlands of amerikaans loon krijgt is niet relevant. Want ik ga ervan uit dat die jonge betaald word volgens de regels van het land waar hij werkt.want anders had die jonge het aanbod bij het poolse transportbedrijf wel aangenomen. Maar daar was zijn antwoord nog niet misschien op dus dan weet je al dat hij beter weet.
 
enne de gemiddelde nederlander pluimvee kratten wassen? Dag in dag uit? Laat me niet lachen Cor.

Hoezo laat mij niet lachen??? Zijn Nederlanders daar te goed voor dan???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoezo laat mij niet lachen??? Zijn Nederlanders daar te goed voor dan???
Nee ...maar waar ik ook kom om schone kratten te laden ...zie ik bijna geen Nederlander daar werken...
Het zijn idd allemaal andere nationaliteiten.


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In alle beroepen waar oost Europeanen werken, werken ook nog steeds Nederlanders hoor, alleen het “makkelijke” werk wordt door laag geschoolde en goedkope arbeidskrachten gedaan, puur om de kosten te drukken.
Voor elk werk zijn Nederlanders te vinden, alleen niet tegen de prijzen die de werkgevers betalen willen.
Een mooi voorbeeld zijn de garnalen pellers.
Het is blijkbaar nog steeds goedkoper om de garnalen vanuit Nederland naar Marokko te brengen om daar te pellen en weer terug te halen dan hier een fatsoenlijk loon te betalen........
Alle draait om geld (wat op zich goed is hoor, zonder winst geen bedrijf) maar dit gaat altijd ergens ten kosten van hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee ...maar waar ik ook kom om schone kratten te laden ...zie ik bijna geen Nederlander daar werken...

Het zijn idd allemaal andere nationaliteiten.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

 

Klopt Simon, omdat die het voor minder doen dan het minimumloon in Nederland.

Zolang goedkope werknemers hier voor minder werken zal geen werkgever een duurdere Nederlander in dienst nemen, ook al willen die het werk best doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei sprinter 516:

Klopt Simon, omdat die het voor minder doen dan het minimumloon in Nederland.

Zolang goedkope werknemers hier voor minder werken zal geen werkgever een duurdere Nederlander in dienst nemen, ook al willen die het werk best doen

Ik vermoed dat die werkgever geen duurdere Nederlander er voor kan aannemen omdat dan simpel gezegd het werk niet meer lonend is voor de werkgever. En dan val je weer terug op  het verhaal dat iedereen maar wat meer moet betalen. In dit geval voor een kipje. Maar dat word hem ook niet want Nederland is al duur genoeg.

 

iets wat mij steeds meer opvalt. In Nederland zijn ze totaal aan het doorslaan met hun regeltjes . Manager hier, manager daar, allemaal hbo maar totaal 0 verstand van het werk dat ze moeten verrichten. ( de goede daargelaten)  En als je ze dat voor de voeten gooit krijg je te horen dat ze een proces leiden van A naarB. Hoe ze bij B komen is totaal niet relevant volgens hun, als ze er maar komen. En zo gaan er bakken met geld rechtstreeks de sloot in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei sprinter 516:


Peter, ook jij begrijpt donders goed wat ik bedoel.
Wat is de meerwaarde om door heel Europa met vracht van anderen te rijden voor een Nederlandse vervoerder zonder de zekerheid dat alle vrachten dik betaald worden?
Jij weet net zo goed als ik dat een vervoerder het meeste verdiend aan ritten van eerste hand, en niet de ritten via, via......
Wat zie ik nu verkeerd?

Je kunt,als Nederlander toch ook voor een Italiaanse,Duitse of Spaanse opdrachtgever ,uit de eerste hand laden.

Je moet dan wel de juiste mensen op de marketing hebben die deze opdrachtgevers benaderen,vanuit je bureaustoel de ballen af wachten ge je t niet redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden