[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ontheffing tachoplicht bij slachtafval


RealZeus

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik kom regelmatig een vacature tegen voor rijden met slachtafval en daar zit toch wel een regeltje in die mij verbaast. "In Nederland heb je een ontheffing van de tachograafplicht."

 

Wat ik me afvraag: op grond waarvan is dat? Ik heb nog nooit van zulke ontheffingen gehoord. En hoe zit dat dan als je af en toe ook in het buitenland moet rijden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

https://www.ilent.nl/onderwerpen/digitale-tachograaf/gebruik-en-vrijstelling/nationale-vrijstellingen

 

Klopt inderdaad. Zie 3e punt van onderen.

 

In Belgie kennen ze deze vrijstelling ook. Maar geldt dus enkel voor nationaal vervoer. Je mag er niet mee de grens over. 

 

https://www.denestor.be/blogbericht/tachograaf-vrijstellingen/

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar waarom hebben ze die vrijstelling?

 

Zal wel met doorlooptijd, risico op ziekten e.d. te maken hebben.

 

Heeft een veehouder een plicht dat een dood dier binnen een bepaalde tijd van het erf opgehaald moeten worden dan?

Kippen gaan gewoon in een ton.. denk dat die toch niet eerder opgehaald wordt dan dat ie vol zit.

 

Ik kwam een tijd bij een varkenshouderij, flink perceel, en die hadden buiten de poort een luik waar een auto van Rendac zo de dode varkens uit hengelde.

Ja, daar kan je dan 24/7 bij, met een dergelijke vrijstelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei Durashift:

Heeft een veehouder een plicht dat een dood dier binnen een bepaalde tijd van het erf opgehaald moeten worden dan?

Kippen gaan gewoon in een ton.. denk dat die toch niet eerder opgehaald wordt dan dat ie vol zit.

hier staan de antwoorden op jouw vragen.

 

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/kadavers-verwijderen-van-dode-dieren/wat-moeten-bedrijven-doen-om-dode-landbouwhuisdieren-hobbydieren-en-dierentuindieren-te-verwijderen
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Durashift:

 

 

Heeft een veehouder een plicht dat een dood dier binnen een bepaalde tijd van het erf opgehaald moeten worden dan?

Kippen gaan gewoon in een ton.. denk dat die toch niet eerder opgehaald wordt dan dat ie vol zit.

 

 

Dooie kippen worden tegenwoordig allemaal gekoeld bewaart tot rendac komt.

Vroeger was dat niet, en als je dan in de zomer de deksel oplichte dat kwamen de maaien je tegemoed, brrrr en stinke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Kiepenboer:

Dooie kippen worden tegenwoordig allemaal gekoeld bewaart tot rendac komt.

Vroeger was dat niet, en als je dan in de zomer de deksel oplichte dat kwamen de maaien je tegemoed, brrrr en stinke

 

wel handig als je wou gaan vissen natuurlijk, eigen bron👍

 

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden