[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag over bestuurderskaart


sprinter 516

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

3 maanden, 3 weken!!

 

Artikel 28

Vernieuwing van de bestuurderskaart

1. De bestuurder die zijn bestuurderskaart wenst te vernieu­wen richt daartoe een verzoek aan de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft, uiterlijk 15 werkdagen vóór de datum waarop de kaart verstrijkt.

 

3. Bij verzoek om vernieuwing van een bijna verlopen kaart verstrekt de bevoegde autoriteit vóór de vervaldatum een nieuwe kaart, op voorwaarde dat het verzoek haar binnen de in lid 1 gestelde termijn is toegezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei sprinter 516:

 

Mijn bestuurderskaart loopt in augustus af.

Hoelang van te voren moet er een nieuwe aangevraagd worden, en waar?

 

Je kunt hem nu wel aanvragen,maar houdt er rekening mee dat je je nieuwe pas kunt gebruiken om middernacht UMT.( dat is dus op de dag dat de geldigheid begint om 02.00 uur,in de winter om 01.00 uur)

En dat je met je huidige tot deze datum door moet werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je kunt hem nu wel aanvragen,maar houdt er rekening mee dat je je nieuwe pas kunt gebruiken om middernacht UMT.( dat is dus op de dag dat de geldigheid begint om 02.00 uur,in de winter om 01.00 uur)
En dat je met je huidige tot deze datum door moet werken.
Tot die tijd ,geeft de volvo in display aan dat je pas verloopt.(in een x-aantal dagen)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Schots en Scheef:

Regelt dat je werkgever niet??

 

Niet altijd. Mijn vorige werkgever regelde het wel, bij mijn huidige werkgever heb ik zelf een bestuurderskaart aan moeten vragen. De kosten daarvoor worden uiteraard wel vergoed door de werkgever.

 

2 uur geleden zei sprinter 516:

(...) eerlijk gezegd zou ik het niet weten, maar wil niet te laat zijn, vandaar

 

Stelt niks voor Cor; even naar Kiwa Register gaan, accountje aanmaken en een aanvraag indienen voor een nieuwe bestuurderskaart.
Enkele dagen later krijg je bericht dat je aanvraag wel of niet is goedgekeurd, je kan dan gelijk een datum en tijd prikken wanneer ze je nieuwe kaart thuis komen bezorgen. Let wel; je moet hem persoonlijk in ontvangst nemen. Een kind kan de was doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 3-4-2021 om 08:01 zei andremast:
Op 2-4-2021 om 15:59 zei europeaan:
Je kunt hem nu wel aanvragen,maar houdt er rekening mee dat je je nieuwe pas kunt gebruiken om middernacht UMT.( dat is dus op de dag dat de geldigheid begint om 02.00 uur,in de winter om 01.00 uur)
En dat je met je huidige tot deze datum door moet werken.

Tot die tijd ,geeft de volvo in display aan dat je pas verloopt.(in een x-aantal dagen)

Bij mij niet,ik kwam er achter bij een koppelrit naar Luxemburg:ik dacht steek erde nieuwe kaart zovast in,dan hoef ik daar niet meer voor te stoppen (dat was rnd middernacht.

Toen gaf het display"ongeldige kaart" aan,omdat ik een bepaald voorgevoel had stopte ik een minuut of wat voor tweee uur,toen ik de handrem erop trok spuwde hij de oude kaart eruit met de aanmerking:
  ongeldige kaart" en toen pas werd de nieuwe kaart geaccepteerd.

IK moet er wel bij zeggen dat dit alweer een jaar of 8 geleden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
42 minuten geleden zei andremast:


 

 


Tachograaf geeft dat aan als pas erin /uit gaat.
En display op dashboard geeft dat elke keer aan als contact aan gaat

 

8 jaar geleden bestonden deze moderne displays waarschijnlijk nog niet,het Volvo'tje waar ik dit mee voor had was toen inmiddels ook al n jaar of 6 oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

Nee maar wel zelf besteld anders had ik er nu nog geen gehad, maar we gaan het meemaken in augustus

 

Bij ons is/werd in een keer geregeld voor de vaste ploeg. (Ging toen nog fout want ze hadden hele bedrag in een keer overgemaakt en dat kon niet toen 50 x bedrag apart🙈)

 

iedereen die sinds de invoering een pas heeft zou nu toch gelijk moeten lopen? (Iedere 5 jaar een nieuwe)

de mijne maart 2022

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Ger-1957:

Waarom zou je gelijk moeten lopen? Ik heb de eerste jaren na de invoering van de digitale tacho nog met een analoge auto gereden en had helemaal geen behoefte aan die pas 

Mijn pas 17-08-2022

Wij kregen hem onmiddellijk na de invoering maar eerste paar jaar niet gebruikt vandaar. Toen waren er in Uithoorn wel al met digitacho. Denk dat ze het daarom gedaan hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-4-2021 om 09:53 zei sprinter 516:

 

Mijn bestuurderskaart loopt in augustus af.

Hoelang van te voren moet er een nieuwe aangevraagd worden, en waar?

 

Je kunt je kaart drie maanden voordat deze verloopt al verlengen.

Ik heb mijn nieuwe al en de oude verloopt pas in juni.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden