[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

paperassen voor corona Frankrijk


jean3

Vraag

  • Forumlid

vraag voor de Fr. rijders, welke papieren/attesten heb ik nodig ivm. corona ? persoonlijk en van de werkgever

dit naar aan leiding van mijn (hobby) werkgever Jan Tromp, omdat ik waarschijnlijk morgen 6/4 naar Frankrijk mag en ik daar tijdens de corona nog niet geweest ben.

heb wel wat gevonden aan verklaringen maar zijn zeer verschillend. (ik ga er vanuit dat tromp het ook wel zal weten maar voor alle zekerheid maar eens extra vragen)

ik neem aan dat de Frankrijk rijders hier mij wel een goed antwoord kunnen geven.

op ander forum ook de vraag gesteld ,krijk ik 375 verschillende meningen/ antwoorden en weet ik nog niets.:nee:

 

bvd. Jean 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

vraag voor de Fr. rijders, welke papieren/attesten heb ik nodig ivm. corona ?

 

- A1 formulier
- Macron formulier

- attest 'Justificatif de deplacement professionel'

- attest 'International travel certificate to mainland France' 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei Pierre:

 

- A1 formulier
- Macron formulier

- attest 'Justificatif de deplacement professionel'

- attest 'International travel certificate to mainland France' 

 

 A1 en Macron kende ik nog niet,moet Tromp maar voor zorgen, anders geen Frankrijk😇 rest heb ik gevonden ,

hoef ook niet zo ver Frankrijk in, en is maar voor 1 dag als het doorgaat, dat hoor ik vandaag nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei ELZEN106:

kijk eens op de reis app van de Rijksoverheid. Hier kan je ieder land invoeren.

dit geld hoofdzakelijk voor particulire reizen en geen beroeps/professionele.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei jean3:

 A1 en Macron kende ik nog niet,moet Tromp maar voor zorgen, anders geen Frankrijk😇 rest heb ik gevonden ,

hoef ook niet zo ver Frankrijk in, en is maar voor 1 dag als het doorgaat, dat hoor ik vandaag nog.

 

A1 formulier is een verklaring van de SVB en een bewijs dat jij als werknemer -die buiten Nederland werkt- toch in Nederland verzekerd bent voor de sociale verzekeringen.

Het Macron formulier is een verklaring van de werkgever dat zijn werknemer -die tijdelijk werkzaam is in Frankrijk- minimaal het Franse minimumloon verdient. Het Macron formulier dient aantoonbare bewijzen te omvatten zoals een kopie arbeidsovereenkomst en een loonstrook. Het bedrijf dient daarnaast ook een vertegenwoordiger te hebben in Frankrijk welke in deze verklaring vermeld moet staan. (klik>>>)

Beide formulieren zijn verplicht in Frankrijk wanneer je beroepsmatig in Frankrijk bezig bent!! Indien transit door Frankrijk geld deze verplichting niet. De kans dat ze er naar vragen is klein, bij een controle in Metz heb ik laatste keer toch alles moeten laten zien.
 

Wat betreft de Corona-formulieren; of je nu wel of niet een eind Frankrijk in moet wil niets zeggen. Zowiezo heeft beroepsgoederenvervoer vrije doorgang aan de grenzen, echter met een beetje pech gooien die malloten morgenvroeg alles weer dicht bij Rekkem en Dour en vragen ze er misschien wel om, je bent ook hier wél verplicht om ze bij te hebben. Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken, er is mij nog nooit om een attest of Corona-formulier gevraagd. Lijkt me sterk als je die pech treft voor die ene dag.


En dan misschien wel de meest belangrijke informatie van alles; de routiers zijn gewoon open! :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei syme65:

Wat betreft die corona formulieren...zijn volgens mij afgeschaft....
Alleen die eerste genoemde formulieren door Pierre moet je wel bij je hebben

 

Het is niets meer dan een verklaring van je werkgever dat jij je t.b.v het uitoefenen van je beroep in het openbaar op straat begeeft.
Zolang de avondklok nog -of weer- van kracht is in gedeelten van Frankrijk zul je deze formulieren bij je moeten hebben als daar om gevraagd word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden