[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wegman ziet niets in nieuwe trekkers


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik lees een (reclame)artikel over een bedrijf dat nieuwe naar wens opgebouwde trailers heeft besteld en ontvangen. En dan staat er een oud trekkertje voor.

 

Nu weet ik ook wel dat het helemaal "in" is om zo'n oud ding in je wagenpark te hebben maar dan vraag ik mij oprecht af: waarom niet een moderne en aan alle milieu-eisen voldoenende trekker voor je nieuwe trailer ipv euro 0 met wellicht ook een open pijp?

 

Scania 0, 1, 2 en 3 serie is altijd goed maar dan niet met nagelnieuwe trailer erachter. Iets met een vlag en een modderschuit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

EJD ik weet niet wat beter is voor het milieu, een klote euro 5 of 6 waarvan TNO wetenschappelijk heeft aangetoond dat ze pas schoon beginnen te worden bij minimaal 80% motor belasting waar zeker geen enkele moderne truck aankomt in onze ozo schone binnensteden !!!!!!

Ik moest wel reageren toevallig vandaag een rondje mee omhoog de bergen in met een (modderschuit zoals jij deze trucks noemt) ja een Scania 143 met nog maar pas 4,7 miljoen kilometer op de teller en in onberispelijke staat van binnen en buiten 🤗🤗🤗🤗🤗 en ja is echt waar !!!!!! 

En om het milieu te redden laad hij ook gewoon ook nog even 38 ton,zijn toch bijna twee vrachtjes in een. Om in jouw termen verder te redeneren reken jij mij maar eens voor wat nu volgens jouw het beste is Milieuridder !!!!!!!

Ik ga voor de modderschuit met 4,7 miljoen kilometers euro min 6 en gelukkig met klep en dus de keuze open of dicht,succes in de flie en heel veel plezier met je tientallen sensoren in je uitlaat,om schijnbaar een bijdrage te leveren aan een schonere wereld ! Oja jouw hobbelkar gaat er vast uit met een tonnetje of 8 op de teller,leg me eens uit wat voor bijdrage je dan levert aan het milieu ? Jij hebt alleen al 5 trucks versleten,en de modderschuit hobbelt nog steeds vrolijk door ?

Fijne dag nog verder,en wat een mooi span op de foto van Wegman is vast afbetaald !!! Succes met de bedrijfsvoering met alle leasetroep ?

Hoop dat je me niet vervelend vind maar een mooie 143 afdoen als modderschuit schiet echt verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel kort: zelf heb ik helemaal niets met zowel de personen als de vrachtwagens die de laatste jaren van de band afrollen. Ben met zo'n beetje alles in het analoge tijdperk blijven hangen. En met allerlei millieu shit moet je bij mij al helemaal niet aankomen. Maar vind het gewoon raar dat je voor je nieuwste trailer een oud trekkertje zet.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach misschien heeft Wegman gewoon een heerlijk gevoel met dat trekkertje,tja en ik ben zachtjes verheugd dat ook jij bent blijven hangen in het analoge tijdperk,neem aan dat je ook doelt op een analoge tachograaf ?

Zand erover wat mij betreft 😁😁😁😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

Ik lees een (reclame)artikel over een bedrijf dat nieuwe naar wens opgebouwde trailers heeft besteld en ontvangen. En dan staat er een oud trekkertje voor.

 

Nu weet ik ook wel dat het helemaal "in" is om zo'n oud ding in je wagenpark te hebben maar dan vraag ik mij oprecht af: waarom niet een moderne en aan alle milieu-eisen voldoenende trekker voor je nieuwe trailer ipv euro 0 met wellicht ook een open pijp?

 

Scania 0, 1, 2 en 3 serie is altijd goed maar dan niet met nagelnieuwe trailer erachter. Iets met een vlag en een modderschuit.

 

 

 

 

En dit zou niet de werkplaats trekker kunnen zijn bijvoorbeeld? of de hobby trekker van de baas? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Analoog in alles. Heb bijvoorbeeld ook geen smartphone. En blijf stug doorrijden met mijn cdi'tje van drie generaties terug.

 

Aan een 143 heb ik zelf ook goede herinneringen: kreeg in 1989 een nagelnieuwe.

 

:cool:

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei EJD:

Analoog in alles. Heb bijvoorbeeld ook geen smartphone. En blijf stug doorrijden met met cdi'tje van drie generaties terug.

 

Aan een 143 heb ik zelf ook goede herinneringen: kreeg in 1989 een nagelnieuwe.

 

:cool:

 

.

 

 

Behalve met de goedkope oostblokkers daar ben je niet analoog en ouderwets in gebleven als baas zijnde.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk Schoenenreus, ik werk om er wat aan over te houden. En wie mijn zooi wegbrengt interesseert mij helemaal niets (meer), zolang het maar goed gebeurt.

 

En werken met mensen van buiten Nederland niet ouderwets? Begin jaren 70 werkten er al zat voornamelijk Turkse chauffeurs bij NL bedrijven op NL wagens. Analoog. De familie Rynart bijvoorbeeld of Stolk zijn er groot mee geworden.

 

Ben je dat vergeten of wist je dat niet?

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei EJD:

 En blijf stug doorrijden met mijn cdi'tje van drie generaties

Tja dit zegt meer als genoeg over jouw als ondernemer,als ik tussen de regels door lees EJD bekruipt me het gevoel dat jouw onderneming of niet genoeg verdiend om een nieuwe auto te rijden als baas zijnde ? De fustratie daarover schrijf je weg omdat je zoals jezelf zegt gewoon door blijft rijden (met z,on zwaar vervuilende cdi met hoogwaarschijnlijk een berg kilometers op de teller) persoonlijk begrijp ik dat wel hoor maar komt absoluut niet overeen met de door jouw geplaaste opmerkingen.

Ook de opmerking dat het je geen zak (meer) interesseert wie jouw zooi wegbrengt zegt mij genoeg over de manier waarop jij onderneemt !

Misschien een inkoppertje vanuit mijn kant tja op deze manier omgaan met mensen zul je het niet verder brengen dan transporteurs of chauffeurs te hebben die uit het oosten komen !!!!

Als laatste lees ik dan toch nog ergens wat trots toen je hoogstwaarschijnlijk nog chauffeur was (en hoogwaarschijnlijk nog een goede ook ? dit mijn inziens beter was gebleven). Toch in het verleden een nieuwe 143 hebt gekregen lees ik met enige trots.

 

Mijn conclusie stoppen met die hobbyclub van je !!!! Heeft je niets gebracht in al die jaren,rap weer  op die 143 gaan zitten met analoge tacho maken dat je zoals vroeger gewoon een dikke 4 of 5 duizend kilometer per week erop trapt,een tonetje of 30/35 aan gewicht laden ,schijven het raam uit sodemieteren met een achteraf ingevulde bestuurdersnaam lekker uurtjes maken en centjes verdienen etc etc ik hoef het jouw denk ik helemaal niet uit te leggen,en vooral nog even denken aan je tijd als chaufeur (waar ik dan enorm respect voor heb) toen je hoogstwaarschijnlijk je transportpapieren hebt gehaald als eigen rijder in z,on zaaltje onder in de kelder bij vd Valk op zaterdag ?

Hoop dat je genoeg gespaard hebt en die prachtige cdi van je echt uit liefde rijd 😁😁,en hoop ik je eens te kunnen ontmoeten als ik ergens aan het strand sta dan mag je zeker aanschuiven bij de bbq en krijg je een groot glas bier van me !

Want diep in je hard ben je gewoon een echte transportman en gek op vrachtauto,s.

 

Citaat

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem van mij aan dat het, op een enkele uitzondering na helemaal niemand in NL (of B of D enz) iets interesseert wie de lading weg rijdt. En mij dus ook niet.

 

Heb nog één eigen wagen voor "de leuk" met daarop een NL chauffeur. Veel verder dan zuid Belgie en noord Frankrijk komt ie niet, verder weg doe ik met de Oostblok vaste charters. En die zijn gewoon goedkoper. Scheelt +/- 200 euro per NL charter of eigen wagen per week en dat geld houd ik liever in mijn eigen zak. En inderdaad is het voor mij een soort hobbyclub en dat houdt het juist leuk. Meer werk is er vrij makkelijk te krijgen en een zooi wagens er bij is ook geen probleem maar waarom zou ik? De 60 komt in zicht en als ik nu nog volop zou moeten knallen dan zou ik het de afgelopen 40 gewerkte jaren wel heel verkeerd hebben gedaan.

 

Mijn cdi'tje op leeftijd rijd ik omdat ie gewoon goed én netjes is. En euro 4 waarmee ik iedere millieuzone in mag dus waarom een nieuwe? Voor die nog geen 20.000 km per jaar? Of omdat dat succes uitstraalt? Kom nou, die tijd heb ik gehad.

 

Om terug te komen op Wegman met z'n nieuwe trailers: zo'n artikel op Transport Online is gewoon reclame. En als je je nieuwe materiaal waar je trots op bent op de foto laat zetten  én tevens door het tonen van oud spul wilt laten zien dat je bedrijf al lang meedraait doe het dan goed: oude trekker met oude/periodiek correcte trailer en daar naast je nieuwe aanwinst met een up to date trekker er voor. 

 

Dat is hoe ik er over denk.

 

.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heel kort: zelf heb ik helemaal niets met zowel de personen als de vrachtwagens die de laatste jaren van de band afrollen. Ben met zo'n beetje alles in het analoge tijdperk blijven hangen. En met allerlei millieu shit moet je bij mij al helemaal niet aankomen. Maar vind het gewoon raar dat je voor je nieuwste trailer een oud trekkertje zet.
 
.
Omdat de andere auto's onderweg zijn? Deze trekker gebruiken ze om trailers naar klanten te brengen en als terminal trekker.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden