Spring naar bijdragen

Corona, meningen óver en gevolgen ván

Fg2200
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

1 uur geleden zei suggs73:

In Urk had iedereen schijt aan de maatregelen , eerst veel corona en nu niets meer , men denkt  immuun wat de geleerden allemaal verbaasd , omdat de geleerden allemaal verbaasd zijn , moet er nu allemaal onderzoeken komen hoe dat nu weer allemaal kan .

28 minuten geleden zei lientje:

Wat is jou bron?

Dan zal ik de verkeerde bronnen wel te zijn krijgen denk ik, want die is anders dan die van jou. 
Klote fb. :rolleyes:

Urk is nog lang niet van Corona af.....

https://www.destentor.nl/urk/corona-wint-weer-flink-terrein-op-urk-kans-op-groepsimmuniteit-afgenomen~a7a8269d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Helemaal mijn fout 😇, was een artikel uit de AD , maar wel van een datum van maart , had het gevoel dat ik het kort geleden gelezen had , tijd gaat weer hard .

34 minuten geleden zei lientje:

Wat is jou bron?

Dan zal ik de verkeerde bronnen wel te zijn krijgen denk ik, want die is anders dan die van jou. 
Klote fb. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei iveco 35c17:

Je leest alleen de toegankelijke media?  

Ik vind dat je discrimineerd En lees goed! Ik vind!   Ik als niet gevaccineerde houd me terdege aan de maatregelen. ik heb er geen belang bij corona op te lopen! gevaccineerden denken daar blijkbaar anders over heb ik al ondervonden. En ja die heb ik vriendelijk verzocht om op te donderen.  

De groep die gevaccineerd is, en waar jij dus toe behoord. is de gevaarlijkste groep! jullie wanen je vrij. maar  zijn o zo gevaarlijk voor de niet gevaccineerden.

Maar ik begrijp dat bij jouw het kwartje  ook nog niet is gevallen/ en dat je er nog steeds op hoopt om je familie real live te zien.

Ik hoop het voor je, maar vermoed dat je niet zonder internet zal kunnen komende jaren. Maar das altijd nog beter dan iemand weg te brengen zonder afscheid!

Sorry hoor , maar wat een l*lkoek.

Normaal gesproken ben ik niet zo iemand die een ander de maat neemt, lees al mijn postings sinds het ontstaan van dit forum (ik was een der eerste tien leden hier),maar wat je schrijft heeft weinig met de realiteit te maken.

Waar lees jij dat ik mij niet aan de maatregelen zou houden en mij vrij te wanen??

Wat voor een gevaar zou ik voor jou kunnen zijn als wij beiden voldoende afstand houden het geen ik altijd doe?

Het kan wel gevaarlijker voor jou zijn omdat de vergelijkbare kans op besmetting bij jou tig-keer groter is als jij in de buurt van een besmet persoon bent geweest en dat diezelfde bron voor een gevaccineerde tig-keer kleiner is!!

Dus ook even goed lezen , hetgeen je mij verwijt dat ik dat niet doe blijkbaar, nergens heb ik geschreven dat een gevaccineerde niet besmet kan raken, wel dat de ziekteverschijnselen stukken minder zijn.

Bij mij hoeft geen kwartje te vallen, ik ben met mijn tijd meegegaan sinds de invoering van de euro😉 maar bij jou is het 20 eurocentmuntstuk wel ergens blijven hangen omdat het bij jou maar niet landen dat je dezelfde vrijheden krijgt als een gevaccineerde, namelijk antistoffen in je bloed kan aantonen of een bewijs dat je negatief getest bent.

Zonder internet kan (nagenoeg) niemand, gevaccineerd of niet) in het huidige leven dus ook in de toekomst niet dus dat slaat als een ... op een drumstel!!.

Zonder afscheid te kunnen nemen heeft niets met afstand te maken, dat ging zelfs niet na het overlijden van dierbaren binnen het dorp hier.

Jij ziet de beren op de weg om je niet te laten vaccineren , nergens heb ik geschreven dat dit niet correct is, wel heb ik duidelijk aangegeven dat een ieder vrij is om die keus te hebben.

Echter dat jij vind dat niet-gevaccineerden meer rechten zouden moeten krijgen dan gevaccineerden is gewoon lariekoek, gewoon dezelfde vrijheden mits voldaan aan de voorwaarden creëert een gelijk speelveld voor iedereen.

• Like 7
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei suggs73:

tijd gaat weer hard

Ook op/in Urk gaat de tijd hard ze snappen er niks van 

Citaat

moet er nu allemaal onderzoeken komen hoe dat nu weer allemaal kan .

Ik denk het wel ;)

image.thumb.png.5db4a3a218d5401310c6243f0c04d677.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 15-5-2021 om 22:45 zei Teddybeer:

Ja, dat zien we nu al......

En Corona (Covid 19) komen we niet vanaf. Het kan wel prima beheersbaar gehouden worden, maar dit virus gaat niet weg.

ook al ga je straks 3 á 4 keer per jaar braaf je vaccinatie halen.......

En jij denkt dat “ze” in het buitenland allemaal slaafs die spuit halen?

Die percentages liggen in het buitenland zeker niet hoger als in Nederland.

In Bulgarije wil meer dan 60% van de bevolking geen Vaccin.

Poef.... weg opkomend toerisme...

• Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dit speelt op dit moment in Engeland , de zo politiekgewilde vaccinatie paspoort , dit gaat er denk ik achter weg komen , het is wel interessant , er moet ook een docu zijn , nog niet gevonden, over wat ik van het begin denk dat het uit een lab komt en dat dat vleermuis verhaal een broodje aap verhaal is waar menig mens is gaan geloven omdat de overheid verteld dat het zo is , op dit moment heeft een senator Rand Paul , dr Fauci ondervraagd , deze viruloog heeft 3,7 miljoen geinvesteerd in de lab van Wuhan , om een een supervirus te ontwikkelen .Het onderzoek van oa Marion Koopmans in Wuhan is natuurlijk een wassen neus , maar dat weet iedereen met een gezond verstand dat daar niets uit zou komen .

Voor de mensen die verder willen kijken dan wat de overheid ons voorspiegeld is BLCKBX.TV wel een aanrader , wat je er mee doet is aan ieder .

Nogmaals ieders zijn of haar mening .

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei suggs73:

Dit soort dingen willen ze hier niet weten Suggs. 

Als je een andere mening hebt over corona dan het gemiddelde makke schaap dan word je hier voor achterlijke versleten. 

Gewoon netjes in het vakje gaan staan en luisteren naar wat een al jaren liegende demissionaire minister president je opdraagt......

Want we willen wel op vakantie dit jaar!😂😂

• Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dat valt wel een beetje mee Iveco😉, dit topic is gebouwd op meningen , hoe je erover denkt ect , dat ik en waarschijnlijk jij ook een andere mening op nahoudt dan het gross hier , horen ze maar te respecteren , reageer natuurlijk niet om mijn gelijk op te dringen , ik weet het natuurlijk ook allemaal niet , behalve anderen ook niet , maar kijk graag naar rechts en naar links als ik oversteek , dus waarom dan alleen de overheid geloven in hun info die ze geven of niet geven 🤔.

De tijd zal het leren en ieders doet maar wat hun goed dunkt,  als ik dan een wappie ben dan zij het maar zo .

• Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei suggs73:

dat dat vleermuis verhaal een broodje aap verhaal is waar menig mens is gaan geloven omdat de overheid verteld dat het zo is

Oké, maar waaromgeloof je dan wel het broodje aap verhaal wat een of andere gladjanus in elkaar heeft geknutseld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Dit soort dingen willen ze hier niet weten Suggs. 

Als je een andere mening hebt over corona dan het gemiddelde makke schaap dan word je hier voor achterlijke versleten. 

Gewoon netjes in het vakje gaan staan en luisteren naar wat een al jaren liegende demissionaire minister president je opdraagt......

Want we willen wel op vakantie dit jaar!

Dat van die demissionaire minister president ben ik dan wel weer met je eens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Oké, maar waaromgeloof je dan wel het broodje aap verhaal wat een of andere gladjanus in elkaar heeft geknutseld? 

Omdat dat geloofwaardiger is en aannemelijker is dat een virus uit een lab komt dan dat een Chinees een vleermuis heeft op gegeten , op zich is dat nog wel geloofwaardig , Chinezen vreten alles op , maar een virus muteert niet zomaar van een dier naar  een mens toe,  daarnaast is er dus een senator die info heeft en dr Fauci heeft ondervraagd , er is dus 3,7 miljoen gedoneerd aan de lab van Wuhan in 2019 door Fauci , kijk een virus in een lab is zo ontwikkeld , en als je daarbij ook een vaccin ontwikkeld is er ook een hoop geld aan te verdienen , biologische wapens worden obdanks een verbod gewoon ontwikkeld , niets vreemds aan .

We denken allemaal dat het volk de baas is over hun overheid , ze zitten er voor het volk ect , de wereld orde is net een piramide,  uiteindelijk is een klein groepje (elite) die de wereld stuurt , enorme vermogens hebben en vooral de macht en rijkdommen willen behouden , denk aan de bilderberg , vrijmetselaars , die economic group ect,  90% , wij dus , zitten in de onderste laag , wij zijn zogezegd vervangbaar of te missen , en wij gaan china achteraan , totale controle , met apps waardoor we te volgen zijn , niet alleen waar we zijn en met wie , waar we ons geld aan uit geven , waar het weg komt enz , alleen nog veel en veel verfijnder , alleen moeten we daarvoor nog klaar gestoomd worden,  dat kan door middel van angst , ziektes , veiligheid en gemakzucht , we pinnen allemaal uit gemakzucht , ik betaal mijn boodschappen contant , gewoon die info hoeven ze niet te hebben van mij , want het gaat echt niet lang meer duren vrees ik , dat een verzekering mee gaat kijken , of jij niet abnormaal veel zuipt en daardoor een financieel risico voor ze zijn 😉, eerlijk waar alles wordt aan elkaar gekoppeld en opgeslagen , die datacentra is grotendeels voor opslag van dat soort gegevens , daardoor wil men ook af van contant geld .

En al dat geklets van de mens is in beginsel goed enz daar ben ik allang vanaf gestapt , geld en macht is een ziekte waar de mens graag aan ten prooi valt , als er teveel rotte mensen rondlopen wordt de wereld vanzelf rot .

Mijn mening , mijn denkwijze,cq gedachte 😉, en nee zit absoluut niet in een inrichting met een uur achter de pc 😉😂😂

• Like 2
  • Thanks 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
47 minuten geleden zei suggs73:

en nee zit absoluut niet in een inrichting met een uur achter de pc

Oke dat geloof ik wel, maar dat is dan ook helaas het enige aan je verhaal wat ik geloof.

De hele wereld is gek behalve Dr Fauci toch  ;) 

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei Ger-1957:

Oke dat geloof ik wel, maar dat is dan ook helaas het enige aan je verhaal wat ik geloof.

De hele wereld is gek behalve Dr Fauci toch  ;) 

Dan heb je mij denk ik verkeerd begrepen , Dr Fauci is de verkeerde , die houdt zich met virussen bezig op de verkeerde manier , als wapen .

Nogmaals hopelijk komt het uit hoe het zit allemaal en niet over 50 of 100 jaar omdat er secret op staat , maar ik blijf totdat bij mijn visie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei suggs73:

Nogmaals hopelijk komt het uit hoe het zit

Ik heb redelijk wat vertrouwen in mensen die onderzoeken en schrijven in tijdschriften zo als National Geographic. In elk geval beduidend meer dan in mensen die zomaar iets roepen zonder met bewijzen aan te tonen dat wat ze roepen berust op waarheid. 

Als je wil weten waar ik mijn waarheid neerleg dan lees je dit stuk maar door.

Klik >> Waarom onjuiste informatie over de oorsprong van COVID-19 blijft opduiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei suggs73:

maar een virus muteert niet zomaar van een dier naar  een mens toe, 

Ik zou maar binnen blijven met deuren en ramen dicht:

Wat en waarom?

Een zoönose is een infectieziekte die van dier op mens kan overgaan. In Nederland voorkomende zoönosen zijn COVID-19, de ziekte van Lyme, Q-koorts, toxoplasmose, salmonellose en vogelgriep. Ongeveer twee derde van de verwekkers van infectieziekten is afkomstig van dieren. Mensen kunnen er op verschillende manieren mee besmet rakenː via voedsel of water of lucht, en via direct contact met besmette dieren of besmet dierlijk materiaal zoals mest. Ook kunnen verwekkers van zoönosen via teken en muggen worden overgebracht.

bron en meer:

https://www.rivm.nl/rivm/kennis-en-kunde/expertisevelden/zoonosen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Ik zou maar binnen blijven met deuren en ramen dicht:

Wat en waarom?

Een zoönose is een infectieziekte die van dier op mens kan overgaan. In Nederland voorkomende zoönosen zijn COVID-19, de ziekte van Lyme, Q-koorts, toxoplasmose, salmonellose en vogelgriep. Ongeveer twee derde van de verwekkers van infectieziekten is afkomstig van dieren. Mensen kunnen er op verschillende manieren mee besmet rakenː via voedsel of water of lucht, en via direct contact met besmette dieren of besmet dierlijk materiaal zoals mest. Ook kunnen verwekkers van zoönosen via teken en muggen worden overgebracht.

bron en meer:

https://www.rivm.nl/rivm/kennis-en-kunde/expertisevelden/zoonosen

De ziektes die u hier nu aanhaalt , op vogelgriep na , worden allemaal door bacterien veroorzaakt niet door een virus , vogelgriep kan in zeer zeldzame gevallen overgaan van dier naar mens toe , als de mens zeer intensief contact heeft gehad met besmette dieren .

Mooi leerzame stukje tekst , maar het gaat over iets anders 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei suggs73:

uiteindelijk is een klein groepje (elite) die de wereld stuurt , enorme vermogens hebben en vooral de macht en rijkdommen willen behouden ,

Tja, dit verhaal hoorde ik jaren geleden al. Zelfs onze toen koningin Beatrix zou bij die groep horen.

Ik begin nu toch te denken.... is er niet een groep die de wereld kapot wil hebben door verdeeldheid te zaaien.

Niet alleen godsdienst maakt veel kapot, maar we krijgen nu ook te maken met (radicale) complotdenkers.:eek:

17 uur geleden zei suggs73:

Dat valt wel een beetje mee Iveco😉, dit topic is gebouwd op meningen , hoe je erover denkt ect , dat ik en waarschijnlijk jij ook een andere mening op nahoudt dan het gross hier , horen ze maar te respecteren , reageer natuurlijk niet om mijn gelijk op te dringen , ik weet het natuurlijk ook allemaal niet , behalve anderen ook niet , maar kijk graag naar rechts en naar links als ik oversteek , dus waarom dan alleen de overheid geloven in hun info die ze geven of niet geven 🤔.

De tijd zal het leren en ieders doet maar wat hun goed dunkt,  als ik dan een wappie ben dan zij het maar zo .

Hier ben ik het dus met je eens. 

Laat ieder in zijn/haar waarde, we weten het gewoon niet.

Maar een mening hebben om lekker dwars te wezen, om aandacht te krijgen, of om tegen de politiek te zijn vind ik kolder. Dan ben je in mijn ogen een virus-wappie. 

Dit virus is er. Er zijn mensen die hebben er voor gestudeerd die proberen dit wereldwijde virus onder controle te krijgen en de politiek te adviseren hoe wat te doen. De politiek laat zich alleen adviseren en staat zeker het laatste jaar alleen maar in spagaat. De keuze wat te doen is nooit goed.

Maar niemand weet het precies. Al weten we gelukkig al meer dan vorig jaar.

Samen krijgen we het onder controle.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
19 uur geleden zei suggs73:

Dit speelt op dit moment in Engeland , de zo politiekgewilde vaccinatie paspoort , dit gaat er denk ik achter weg komen , het is wel interessant , er moet ook een docu zijn , nog niet gevonden, over wat ik van het begin denk dat het uit een lab komt en dat dat vleermuis verhaal een broodje aap verhaal is waar menig mens is gaan geloven omdat de overheid verteld dat het zo is , op dit moment heeft een senator Rand Paul , dr Fauci ondervraagd , deze viruloog heeft 3,7 miljoen geinvesteerd in de lab van Wuhan , om een een supervirus te ontwikkelen .Het onderzoek van oa Marion Koopmans in Wuhan is natuurlijk een wassen neus , maar dat weet iedereen met een gezond verstand dat daar niets uit zou komen .

Voor de mensen die verder willen kijken dan wat de overheid ons voorspiegeld is BLCKBX.TV wel een aanrader , wat je er mee doet is aan ieder .

Nogmaals ieders zijn of haar mening .

Iedereen met een beetje gezond verstand zeg je? Zeg jij nu dat meer dan 17 miljoen mensen niet goed bij hun hoofd zijn? Dat jij geloofd in allerlei complotten is prima en helemaal jou goed recht. Maar ga niet zo praten over mensen die er niet in geloven en gewoon nog een beetje vertrouwen in de overheid hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei sprinter 516:

default_icon_volgend.gif Nou, of ik veel vertrouwen in de overheid heb laat ik even in het midden, maar om nu al die complot denkers gelijk te geloven gaat ook wel weer erg ver.

Immers ook daar zijn zo weinig bewijzen van.

Weet je, ik vind het prima hoor dat sommige mensen door hun eigen onzekerheid gaan zoeken naar alternatieve antwoorden op hun vragen. Het probleem wat ik er wel mee heb is dat ze dat anderen ook proberen op te dringen. Ze steken zendmasten in brand, ze vernielen test/vaccinatie centra en noemen doodgewone mensen die gewoon hun ding doen schapen, dombo of ze slapen. En hun (hoeveel zijn het er?) hebben als enige de wijsheid in pacht en lopen ademloos achter een salsa leraar aan. Eigenlijk lachwekkend. (maar dat denk ik dan alleen)

• Like 3
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
31 minuten geleden zei Quincy:

Iedereen met een beetje gezond verstand zeg je? Zeg jij nu dat meer dan 17 miljoen mensen niet goed bij hun hoofd zijn? Dat jij geloofd in allerlei complotten is prima en helemaal jou goed recht. Maar ga niet zo praten over mensen die er niet in geloven en gewoon nog een beetje vertrouwen in de overheid hebben.

Nou sorry hoor , leer eerst eens lezen voor dat je reageert en lees in welke context het staat ;), ten tweede , dat het uit een lab komt is nog niet eens een complottheorie , het is iets waar overheden , onderzoekers ect dermate rekening mee houden en zijn er nog steeds mee bezig omdat uit te vissen .

en waar jij nu weg haalt dat ik 17 miljoen mensen voor gek verklaar is mij een raadsel , ieders zijn eigen visie , ik heb de mijne , dat ik niet alleen luister naar wat de overheid zegt , maar ook wat de zgn wappies zeggen , maakt mij nog geen wappie , wat ik zelf niet aannemelijk vindt , van beide kanten neem ter kenninsgeving aan en daar houdt het ook mee op , en volgens mij heb ik nog nooit 1 afgebrand om zijn kijk op het virus of wat dan ook !

Link naar opmerking
Deel via andere websites