Spring naar bijdragen

Corona, meningen óver en gevolgen ván

Fg2200
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
Op 20-9-2021 om 21:05 zei Da Raymzter:

Beste Sprinter, ik denk dat die landen zouden willen dat ze zich er druk om konden maken. 

Ons egoisme als welvarende wereld maakt dat in die werelddelen dit virus (en waarschijnlijk nog vele anderen) welig kan tieren. Maar toch wordt er vrolijk gereisd waardoor het tegengaan van verspreiding een utopie is. Zoals de WHO al meermalen aangegeven heeft, zet het meer zoden aan de dijk om zoveel mogelijk mensen een prik aan te bieden ipv een klein deel wel 3 of meer. 

Nu terug naar mijn mening: we zijn met veel te veel mensen (en dieren) op een kleine oppervlakte. Dat bevordert de verspreiding van oa dit virus. Ik vermijd actief drukte en zoek geen evenementen/kroegen etc op. Dat is risicoverlagend en beschermend gedrag volgens mij. 

Ander punt is dat ons lichaam bescherming opbouwt tegen vreemde stoffen. Dat is een natuurlijk proces en noemen ik maar even onze weerstand. Die weerstand bouw je op door aanraking met de betreffende stof. Dat kan maar op 1 manier: in aanraking komen met de betreffende stof. Dat kan dan weer onbewust door besmet te worden door een mens of dier die het bij zich draagt of door middel van een vaccin. Indien in beide gevallen de dosis maar klein genoeg is, begint het lichaam de tegenreactie, zonder dat je vreselijk ziek wordt en bouw je weerstand op. 

Het rare is echter dat de nu gebruikte vaccins niet de stof zelf bevatten, maar het lichaam aanzetten tot productie van iets vergelijkbaars. Dit is op de korte termijn wellicht het beste wat we kunnen doen, maar de effecten hiervan op lange termijn zijn nog niet bekend (die tijd is nog niet verstreken sinds introductie van deze vaccins). Ik heb daarom op dit moment mijn vraagtekens of het vaccin een meerwaarde is tov een natuurlijke blootstelling aan dit virus. Bij massale blootstelling zal er een soort van groepsimmuniteit optreden, wat de gevolgen van een besmetting dusdanig licht maken, dat we dit wellicht gaan zien als een normale griep/ziekte. Ik meen dat van de week Gommers??/Osterhaus?? (Even de juiste naam kwijt) ook iets in de trant geroepen heeft.

Ik verwacht niet dat mijn betoog uw mening beinvloed, maar hoop dat ik mijn standpunt duidelijker heb kunnen maken.

Ik kan mij toch wel vinden in een groot deel van uw betoog hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei sprinter 516:

En nu is mijn vraag, had u wel al de spuitjes gehad???

sterkte in ieder geval

Dat maakt niet zoveel uit , gevaccineerd kun je evengoed besmet raken en het virus doorgeven en misschien wel meer , omdat je waarschijnlijk minder klachten zult hebben en het daardoor niet denkt dat men besmet is .

Daarnaast reageert u op een stokoud reactie , ik ga er vanuit dat het verder goed gegaan is en nu het voordeel heeft van een natuurlijk immuunsysteem 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

’Half miljoen bedoeld voor coronasteun ging naar topambtenaren Bergen op Zoom’ | Binnenland | Telegraaf.nl

Het ging weer mooi voor de ambtenaren , terug tot de laatste cent , maar dat zal wel weer niet , zal weer iets volgen van het is via de regels verlopen , en ze mogen het houden en we trekken er wel weer lessen uit , maar het geld is weg , zo ging het vaker , mondkapjes ect en er volgen nog wel meer .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Teddybeer:

^^

Dat is het begin van de onverantwoorde € 5.000.000.000 van Hugo.

idd. Maar het laatste deel van dat bedrag komt dit jaar ook nog wel boven water. Ik hoop voor mijnheer Rutte dat ie zijn schaapjes mak kan houden de komende tijd maar ben er bang voor.  

De koelkaststoring die ze in Den Haag maar Dansen met Jansen hebben genoemd.

De Ambtenaren in Bergen op Zoom met een goed gevulde Corona rekening.

Mona Keizer die dr mond had moeten houden en daarom een zo eervol mogelijk ontslag kreeg.

Kortom hoe diep gaat die beerput uiteindelijk worden?

De zogenoemde "wappies" krijgen steeds meer gelijk.

Nog niet zolang geleden mocht je ongevaccineerd  in een restaurant zitten met je eigen groep zonder mondkapje op. 

En nu mogen alleen gevaccineerden dat restaurant in en word er maar aangenomen dat er niemand corona heeft en zodoende er niemand besmet kan worden, terwijl onderzoekers toch hele andere dingen zeggen.

In Israel liggen de ziekenhuizen vol met gevaccineerde mensen, Hier met ongevaccineerde mensen.

Bij de Mc Donalds mag je als ongevaccineerde niet in het restaurant zitten om aan je buikvet te werken, maar je mag als ongevaccineerde wel een kwartier in het restaurant verblijven om je bestelling door te geven en te wachten op bereiding daarvan zonder dat je 1,5 mtr afstand hoeft te houden. 

Nou schiet mij maar lek maar er klopt allemaal geen ruk van.

Kabinetsformatie ook zo een dingetje. Ik geloof steeds meer dat er bewust word gekozen om demissionair te blijven zodat ze zometeen allemaal hun handen in de coronacrisis kunnen wassen en we na die tijd weer met deze mensen met lange neuzen te maken krijgen, Echter zonder actieve herinnering 

aan de coronacrisis.

• Like 3
  • Thanks 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 24-9-2021 om 12:09 zei suggs73:

Dat maakt niet zoveel uit , gevaccineerd kun je evengoed besmet raken en het virus doorgeven en misschien wel meer , omdat je waarschijnlijk minder klachten zult hebben en het daardoor niet denkt dat men besmet is .

Daarnaast reageert u op een stokoud reactie , ik ga er vanuit dat het verder goed gegaan is en nu het voordeel heeft van een natuurlijk immuunsysteem 

Dat woordje misschien he, hoe moet ik dat opvatten. Is dat u mening als viroloog of heeft u dat na eigen onderzoek ergens gelezen of is dit een wetenschappelijk onderbouwt feit.

Daar valt of staat deze posting mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Quincy:

Dat woordje misschien he, hoe moet ik dat opvatten. Is dat u mening als viroloog of heeft u dat na eigen onderzoek ergens gelezen of is dit een wetenschappelijk onderbouwt feit.

Daar valt of staat deze posting mee

Op het woordje misschien na had je dat op verschillende manieren wel meegekregen op verschillende media , ik heb misschien gebruikt omdat ik het vermoed maar het ook niet zeker weet , maar ik maak het beleid niet , dus kan ik het gebruiken , beleidsmakers gebruiken dat niet , want dat zaait twijfel en niet als eenheid gezien ook al zou er 1 tussen zitten met die twijfels , is slecht voor je carriere hebben we kunnen zien met Keijzer maar ze had wel gelijk hierin vind ik.

Voor de rest is het ook wel logisch nadenken , ongevaccineerd wordt bv weggezet als een soldaat met 500 kogels en gevaccineerd met 1 kogel , qua besmettelijkheid , ongevaccineerd wordt nu buiten gehouden qua gevaar , maar men brengt nu wel grote groepen gevaccineerden bij elkaar met elk 1 kogel die elkaar mogen knuffelen en zoenen ect , geen hand schudden dat weer wel , velen met elkaar geeft veel kogels bij elkaar opgeteld en vandaar mijn misschien , dan zit het niet in de kwaliteit maar in de kwantiteit .

Nogmaals een beetje wantrouwen in de politiek is best gezond , andersom is dat ook zo dus waarom moeten wij zo geloof daarin hebben ? de ene leugen komt na de andere uit , en al virologen hebben allemaal bijsluiters , en veel belangen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 24-9-2021 om 08:01 zei sprinter 516:

Had ik gezien, zat alles nog eens terug te lezen, en vond toch dat ik zijn reactie wel kan waarderen 

Mijn reactie hierop....toen had ik geen spuitjes gehad, inmiddels wel een....jep 1tje maar want besmet (en een klein beetje ziek) geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • Forumlid

Uit de krant van die Engel , andere kant van de vaccinaties , je zult het maar treffen , het zal met elkaar helpen die vaccins , maar er kleven toch wel risico's aan wat je eigenlijk maar weinig hoort , ja staat op de bijsluiter , maar het vaccin is minder veilig dan de griepprik en dat zou het wel moeten zijn vind ik , Ab wuift de coranapil al weg , heeft ie geen aandelen in misschien .

244637519_6366859366718659_5471455259691856904_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei martje:

Dat kan eigenlijk helemaal niet kloppen want ik hoor het de jonge nog zo zeggen: "over bijwerkingen kunnen we duidelijk zijn, die zijn er niet"

groeten Martje

Daarom die Engel er maar bij gehaald , dit is dus wel echt , net als er meer hartritme stoornissen zijn , maar dit haalt de massale media niet , ook al is het percentage laag , je zult het maar treffen , er wordt veel verzwegen , dat is eigenlijk wat ik even aan de kaak wil stellen , men wordt bespeeld , Ab die de corona pil al afschiet , we moeten gevaccineerd worden en de 3e en 4e komt ook , ik denk dat de complot denkers uiteindelijk op punten gelijk gaan krijgen , het heeft een doel , we worden ergens voor klaargestoomd wat we zullen gaan accepteren waar we niet zolang geleden tegen zouden zijn , onder het mom van gezondheid en veiligheid wordt alles vloeibaar , en hoe die agenda voor naam heeft boeit me niet ,maar begin wel te geloven dat er wat speelt .

• Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
34 minuten geleden zei suggs73:

Daarom die Engel er maar bij gehaald , dit is dus wel echt , net als er meer hartritme stoornissen zijn , maar dit haalt de massale media niet , ook al is het percentage laag , je zult het maar treffen , er wordt veel verzwegen , dat is eigenlijk wat ik even aan de kaak wil stellen , men wordt bespeeld , Ab die de corona pil al afschiet , we moeten gevaccineerd worden en de 3e en 4e komt ook , ik denk dat de complot denkers uiteindelijk op punten gelijk gaan krijgen , het heeft een doel , we worden ergens voor klaargestoomd wat we zullen gaan accepteren waar we niet zolang geleden tegen zouden zijn , onder het mom van gezondheid en veiligheid wordt alles vloeibaar , en hoe die agenda voor naam heeft boeit me niet ,maar begin wel te geloven dat er wat speelt .

De standaard media verteld ons alleen wat ze ons mogen vertellen. 

Rutte en vriendjes hebben de bevolking gewoon keihard bij de kloten, maar helaas wil de meerderheid in Nederland dit nog niet zien. 
Het uitkleedproces begint zo langzamerhand  grotere vormen aan te nemen. Maar voordat de massa van de bevolking het echt gaat zien is het allang te laat.

Het elektrische trabantje voor de werkende bevolking word weer een feit.

Heb je in elk geval vervoer naar het staatsbedrijf waar je te werk word gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
25 minuten geleden zei iveco 35c17:

De standaard media verteld ons alleen wat ze ons mogen vertellen. 

Rutte en vriendjes hebben de bevolking gewoon keihard bij de kloten, maar helaas wil de meerderheid in Nederland dit nog niet zien. 
Het uitkleedproces begint zo langzamerhand  grotere vormen aan te nemen. Maar voordat de massa van de bevolking het echt gaat zien is het allang te laat.

Het elektrische trabantje voor de werkende bevolking word weer een feit.

Heb je in elk geval vervoer naar het staatsbedrijf waar je te werk word gesteld.

We gaan naar een nieuwe vorm van communisme   , de 3 B , alles wordt je afgepakt , eigen huis in box 3 , energie stinkend duur en maar denken dat windmolens en zonnepanneeltje de redding van de aarde zullen zijn , sleep on , nee een nieuwe vorm van communisme komt er aan , alleen zo gaan we het niet noemen , we hebben immers decennia lang tegen het systeem van de Sovjet-Unie lopen te trappen , maar ben het met je eens , denk het ook , maar het duurt nog even .

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei suggs73:

Daarom die Engel er maar bij gehaald , dit is dus wel echt , net als er meer hartritme stoornissen zijn , maar dit haalt de massale media niet , ook al is het percentage laag , je zult het maar treffen , er wordt veel verzwegen 

47987A13-5AEC-4170-B067-63A0B12C662D.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
30 minuten geleden zei sprinter 516:

En de rest verteld ons alleen wat ze ons willen doen geloven........

De waarheid zal ergens in het midden liggen

Nou Cor dat zal ongetwijfeld. Maar waarom hebben we hier niks op het nieuws gezien van bijv. Hevige coronarellen in Berlijn een tijdje geleden?  Is zelfs nog een Nederlander bij om het leven gekomen toen.  
Als Merkel een scheetje laat komt dat hier uitgemeten in het nieuws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nou, ik begin toch ook wel aan dat vaccin te twijfelen. Een kennis rookte al jaren 3 pakjes Zware Van Nelle per week en was nog nooit een dag ziek geweest.  Hij is in maart gevaccineerd en wat denk je? Nu heeft hij ineens uitgezaaide longkanker. Ja, het is raar spul dat vaccin..😂

Maar goed, als je al ziek wordt van het kleine beetje corona in het vaccin,  heb je echt mazzel dat je niet een “normale” corona-besmetting hebt opgelopen, want dan was er toch wel een heel grote kans om op de IC terecht te komen en was je misschien wel dood.

En over dat krantenstukkie, Jeroen Arents van Water Solutions b.v. en nu “onafhankelijk” journalist heeft echt van alles verstand (maar is gewoon een ordinaire oplichter) en kan zelfs water (u weet wel H20) herstructureren op moleculair niveau door gebruik te maken van bewegingen en frequenties:

Wat houdt vitaliseren van water in, volgens jou?
Vitalisatie is eigenlijk een verzamelnaam voor het her-
structureren van water op moleculair niveau. Door
gebruik te maken van technologie die in de natuur
voorkomende bewegingen en frequenties
nabootst, wordt de structuur van het water her-
steld en krijgt het haar levensondersteunen-
de eigenschappen weer terug. Vandaar de
naam vitalisering, verlevendiging.

Volgens mij is die meneer Arents zelfs voor scheikunde op VMBO-niveau gezakt.

• Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 minuten geleden zei Localton:

Nou, ik begin toch ook wel aan dat vaccin te twijfelen. Een kennis rookte al jaren 3 pakjes Zware Van Nelle per week en was nog nooit een dag ziek geweest.  Hij is in maart gevaccineerd en wat denk je? Nu heeft hij ineens uitgezaaide longkanker. Ja, het is raar spul dat vaccin..😂

Maar goed, als je al ziek wordt van het kleine beetje corona in het vaccin,  heb je echt mazzel dat je niet een “normale” corona-besmetting hebt opgelopen, want dan was er toch wel een heel grote kans om op de IC terecht te komen en was je misschien wel dood.

En over dat krantenstukkie, Jeroen Arents van Water Solutions b.v. en nu “onafhankelijk” journalist heeft echt van alles verstand (maar is gewoon een ordinaire oplichter) en kan zelfs water (u weet wel H20) herstructureren op moleculair niveau door gebruik te maken van bewegingen en frequenties:

Wat houdt vitaliseren van water in, volgens jou?
Vitalisatie is eigenlijk een verzamelnaam voor het her-
structureren van water op moleculair niveau. Door
gebruik te maken van technologie die in de natuur
voorkomende bewegingen en frequenties
nabootst, wordt de structuur van het water her-
steld en krijgt het haar levensondersteunen-
de eigenschappen weer terug. Vandaar de
naam vitalisering, verlevendiging.

Volgens mij is die meneer Arents zelfs voor scheikunde op VMBO-niveau gezakt.

Er zit niet eens een deeltje Corona in het vaccin dus die vergelijking gaat niet op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
22 minuten geleden zei schoenenreus:

Er zit niet eens een deeltje Corona in het vaccin dus die vergelijking gaat niet op. 

Nee, mensen worden dus kennelijk al ziek van het spike-eiwit dat kenmerkend is voor het Corona-virus en dan moet het echte virus-element bij die mensen nog beginnen.

Een IC-verpleegkundige in mijn familie zei het voor mij heel  treffend: "Als iemand het vaccin weigert omdat het zijn vrijheid en persoonlijke levenssfeer aantast, mag ik dan zo iemand weigeren te verplegen op de IC, omdat dat mijn vrijheid en levenssfeer aantast? Anders dan bij mensen met longkanker door roken of morbide overgewicht door teveel eten, loop ik bij mensen met corona als verpleegkundige ook zelf een serieus gezondheidsrisico en nu al bijna 1,5 jaar lang."

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei iveco 35c17:

Nou Cor dat zal ongetwijfeld. Maar waarom hebben we hier niks op het nieuws gezien van bijv. Hevige coronarellen in Berlijn een tijdje geleden?  Is zelfs nog een Nederlander bij om het leven gekomen toen.  
Als Merkel een scheetje laat komt dat hier uitgemeten in het nieuws.

RTL

AD

Brabants Dagblad

Zomaar een paar voorbeelden dat het hier wel degelijk in het nieuws was. Kan niet vinden dat het om een Nederlander ging. Overigens lijkt hij aan een hartaanval te zijn overleden in het ziekenhuis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 minuten geleden zei Vledder:

RTL

AD

Brabants Dagblad

Zomaar een paar voorbeelden dat het hier wel degelijk in het nieuws was. Kan niet vinden dat het om een Nederlander ging. Overigens lijkt hij aan een hartaanval te zijn overleden in het ziekenhuis. 

Ja dat willen ze ons graag laten geloven ja dat die aan een hartaanval overleden is. Mensen die erbij waten hebben toch heel iets anders meegemaakt.

Zelfde als dat met de demonstratie van Grond in Verzet op het Malieveld  de grondroerders zo vervelend waren dat de politie in moest grijpen.  Ik heb toen met eigen ogen wel degelijk anders gezien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Vertel, dan zijn er ongetwijfeld beelden van dat deze man op brute wijze door de politie om zeep is gebracht.

Of zijn al die beelden door mannen met zwarte zonnebrillen en oortjes in, in beslag genomen?

Nergens, maar dan ook nergens kan ik vinden dat deze man door geweld om het leven is gekomen. Volgens de berichten die ik vind werd hem om zijn identiteitspapieren gevraagd, klaagde hij over een tintelend gevoel in zijn arm, is naar het ziekenhuis gebracht en daar overleden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites