Spring naar bijdragen

Corona, meningen óver en gevolgen ván

Recommended Posts

• Forumlid

Ik snap het probleem niet, als iemand naar de tropen op vakantie wil is het geen probleem om allerlei pilletjes en vaccinaties te halen 🤦‍♂️maar nu met de pandemie is het allemaal wel een probleem🤷‍♂️ maar ik begrijp de voor en tegens en ik zeg kom maar op met die prik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 315
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ieder zijn mening en besluit , ik neem ondanks ik in het zgn risico groep zit het vaccin vooralsnog niet , een ander mag voor mij gaan om het te testen . Ben van mening dat men over de hele linie

Nee Cor, je mag tegen mij zeggen wat je wil hoor. Heb ik geen enkele moeite mee. Maar ik zal het je proberen uit te leggen.   Inderdaad, je maakt het goed op uit de tekst. Eigenlijk wil ik m

Sorry hoor , maar wat een l*lkoek. Normaal gesproken ben ik niet zo iemand die een ander de maat neemt, lees al mijn postings sinds het ontstaan van dit forum (ik was een der eerste tien leden hi

Posted Images

• Forumlid
9 uur geleden zei sprinter 516:

Duke, wat ik dan toch niet helemaal begrijp he.....

Ik respecteer ieder zijn keuze hoor, begrijp mij niet verkeerd, en zie dit ook niet als een verwijt.

Je wilt je dus eigenlijk niet laten vaccineren, maar omdat je anders beperkingen krijgt doe je het toch???

Wat is eigenlijk de motivatie om je niet te vaccineren??? Omdat je (nog) niet ziek bent???

Ik was zelf niet topfit, dat geef ik grif toe, ben een maand geleden nog geveld door een zware griep (ondanks de jaarlijkse griepspuit die ik krijg), en heb net weer het slechtste weekend sinds tijden achter de rug met koorts tot 39,9 graden, maar gelukkig blijft mijn zuurstof in mijn bloed boven de 92% (90% of minder is ziekenhuis opname).

Als je topfit bent, kun je ook ziek worden (en anderen ermee aansteken.......

Nee Cor, je mag tegen mij zeggen wat je wil hoor. Heb ik geen enkele moeite mee. Maar ik zal het je proberen uit te leggen.

Inderdaad, je maakt het goed op uit de tekst. Eigenlijk wil ik me niet vaccineren nee. Het waarom ontgaat me namelijk. Het is namelijk zo dat je nog steeds mensen kunt besmetten, het schijnt dus moet dat ik het voor mezelf doen. Ik heb Diabetes type 1 en wel de LADA-variant. Door het sluipende én slopende karakter van deze ziekte heb ik inmiddels complicaties aan de nieren. Tevens is mijn cholesterol ontregeld. Reden genoeg om me te vaccineren zou je denken. Echter ben ik van mening dat een sterk lichaam wel een stootje kan hebben. En een sterk lichaam heb ik, dat sommige dingen dienst weigeren is een speling van het lot. Om sterk en gezond te blijven ben ik een actieve duursporter, ik rook niet, ik drink nauwelijks alcohol, eet erg gezond en heb, ondanks dat ik wat te zwaar ben (diabetesbuikje) geen  echt overgewicht. Zum Beispiel: ik stamp net na het werk en voor het eten nog ff 8 keer de Bommelse brug op met de racefiets. Een recentelijke keuring spreekt me daarin gelijk, longen en hart als een paard, twee centimeter buikvet teveel. Mn wintervachtje zeg maar. 

Dus ik zou me moeten vaccineren voor een ander? Begrijp me niet verkeerd, maar de stekker  'empathie' heeft onze lieve Heer vergeten aan te sluiten. Ik weiger me te vaccineren voor een vette, rokende en zuipende 50-er die op zijn buik op de IC gelegd wordt. Tevens weiger ik me te vaccineren voor bejaarde en hoogbejaarde, zwakke mensen die hun tijd op deze aardkloot gehad hebben. Ik gun niemand zijn dood, begrijp me goed, ik heb onlangs nog een vette, rokende en zuipende 50-er zijn leven gered door hem te reanimeren. Had hij het niet gered had ik het ook goed gevonden. Ik heb trouwens vorige week nog tegen zijn zus gezegd dat ik hem de volgende keer laat liggen als hij niet stopt met roken. En ik denk dat ik nog een stap verder ga door te zeggen dat Moeder Aarde de boel even aan het reguleren is, verzet hiertegen is zinloos. Moeder Aarde probeert ons iets te zeggen door deze pandemie.

Waar ik me wel voor laat vaccineren (ik heb trouwens nog een reden waarom ik sceptisch ben maar daarover later) zijn al die hardwerkende mensen die getroffen worden door de maatregelen. Ik vind dit oprecht erg. Een andere reden is dat ik graag op vakantie wil en men dan een negatieve test wil zien of een bewijs van vaccinatie. Daar ik het lastig vind om elke keer te testen, bij terras of restaurantbezoek of vakantie neem ik de prik. Puur praktisch dus. De manier waarop het door onze strot geduwd wordt vind ik persoonlijk erg drammerig. Beetje wat Marotrans zegt eigenlijk.

Nu nog een verhaal: Mijn ouders hadden vrienden en die kregen een zoon, ongeveer gelijk met mijn geboorte. In de jaren 80 waren denk sommige vaccinatie-programma's  ook nog niet helemaal uitontwikkeld. Misschien ook wel maar dat doet er even niet toe. Enfin, die jongen werd geënt tegen de bekende kinderziektes en door een fout (niemand weet welke) is hij na de vaccinatie ernstig gehandicapt geraakt. Tot de dag van vandaag zit hij met benen, polsen, nek en hoofd vastgeriemd in een rolstoel. Als hij eruit mag ligt hij in een kamer met alleen maar kussens en een matras. Dat is de reden dat de kinderen na mij niet zijn geprikt en de reden dat ik sceptisch ben. Sceptisch, niet bang.

• Like 10
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Wijnand 1974:

Ik snap het probleem niet, als iemand naar de tropen op vakantie wil is het geen probleem om allerlei pilletjes en vaccinaties te halen 🤦‍♂️maar nu met de pandemie is het allemaal wel een probleem🤷‍♂️ maar ik begrijp de voor en tegens en ik zeg kom maar op met die prik.

Als dit je argument is dan is een discussie al zinloos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

@the duke, dat was mijn eerste reactie/gedachte toen deze ellende zich begon te ontwikkelen:

DE NATUUR HERSTELT ZICH ZELF.......

7 á 8 miljard mensen op deze aardbol kan wel eens te veel zijn.

En over dat nog niet (voldoende) ontwikkelde vaccinatie programma van “vroeger”:

geloof je echt dat zo’n vaccin voldoende uit ontwikkeld is in ruim drie kwart jaar tijd? 

Het “trombose gedoe” met dat AstraZeneca (en Janssen) vaccin zijn er typische voorbeelden van. In een normale ontwikkelingsfase komen deze dingen aan het licht, en wordt er eventueel wat aan de formule gesleuteld om dit op te lossen. Nu heeft men dit niet gedaan, in feite zitten we dus gewoon in een grote praktijkproef, en komen de ontwikkelingsproblemen vol op in de media.

iedereen moet zelf weten of ie zich (nu al) wil laten vaccineren, of juist niet.

Ik wacht nog even.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
  • Forumlid

Hoe vol zouden de ziekenhuizen zijn wanneer ouderen en zwakkeren en mensen die dicht bij de zorg staan niet zouden zijn ingeënt?

Ik ben niet bang om ziek te worden, wel voor de gevolgen daarna.

Ik heb 5.5 jaar terug hersenletsel gehad en mijn leven bestaat nu uit de tijd voor die val, toen ik alles nog kon. En de tijd na die val waar ik echt wel wat aan heb over gehouden.

Om dit te accepteren valt niet mee, je moet er mee leren leven.

Er zijn toch aardig wat covid patiënten die hier ook mee te maken hebben.

Een vent van 48 die na zijn werk de fiets pakte en nog even een rondje van 40 tot 60 ging fietsen. Hij wordt nu al moe als hij naar zijn fiets loopt.
Hij werkt 2 dagen in de week, 2 uurtjes per dag en zijn collega’s denken... dat doe je hier....

Dat is wat mij bang maakt voor het virus. 
Ziek zijn is daar aan toe.... als je maar weer de oude wordt. En daar hoor je rare verhalen over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Zojuist zei lientje:

Hoe vol zouden de ziekenhuizen zijn wanneer ouderen en zwakkeren en mensen die dicht bij de zorg staan niet zouden zijn ingeënt?

Tsjah dat is allemaal hypothetisch gelul, als mijn moeder een piemel had gehad dan was het mijn vader geweest. 

• Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 minuten geleden zei schoenenreus:

Tsjah dat is allemaal hypothetisch gelul, als mijn moeder een piemel had gehad dan was het mijn vader geweest. 

Toch niet helemaal waar.

Als jou moeder een piemel had gehad dan was jou vader het mannetje van een homo-koppel en jij waarschijnlijk een adoptiekindje.

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Vorig jaar rond eind maart een anderhalve week zo ziek geweest, dat heb ik in jaren niet meegemaakt. 40 graden koorts, kortademigheid nergens geen zin in. Zelfs uit bed komen was nog teveel inspanning. Maar ja toen werd er nog niet getest. Opgeknapt en gelukkig nergens geen last meer van. Dus gewoon weer aan het werk en eerlijk gezegd, hou ik mijn eigen ook niet altijd aan de geldende regels. Want een mens mag ook leven. Maar nu krijgen we ieder jaar een medische  keuring voor werken met vervuilde grond en asbest. Dus de keuringsarts vroeg of ik corona gehad had,ik antwoordde weet ik niet. Maar wel gezegd dat ik zo ziek geweest ben vorig jaar. Hij zet meteen zijn mondkapje af en zegt doe jij ook maar. Begon hij te vertellen dat ik het hoogstwaarschijnlijk ook gehad had, en of ik ooit er aan gedacht had om bloed te prikken op antistoffen. Nee was mijn antwoord, maar daags erop toch laten doen in Oss. Bij een speciaal laboratorium. Na 2 dagen de uitslag en bleek veel antistoffen tegen covid te hebben, dus ben zelf er niet meer zo bang voor. En zou mezelf niet laten vaccineren op uitslag van die test. En nu komt de maar, als ik niet meer kan leven. En dan bedoel ik spontaan uit eten gaan, naar mijn stamkroeg, op vakantie etc. Dan zal ik moeten want dat geef ik niet op. Dus het zal wel een verplichting worden ook al zeggen ze van niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Dan was je er gewoon niet geweest 🤷🏻‍♀️

Maar eens met een antwoord dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

Toch niet helemaal waar.

Als jou moeder een piemel had gehad dan was jou vader het mannetje van een homo-koppel en jij waarschijnlijk een adoptiekindje.

‘Jouw moeder’ Pierre. En ‘jouw vader’. Met een ‘w’. Bezittelijk naamwoord weetjewel. 

Als je anderen de les leest over hun spelling van de Nederlandse taal dan moet je wel zorgen dat je zelf foutloos schrijft... 😉

• Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei the duke:

Nee Cor, je mag tegen mij zeggen wat je wil hoor. Heb ik geen enkele moeite mee. Maar ik zal het je proberen uit te leggen.

Inderdaad, je maakt het goed op uit de tekst. Eigenlijk wil ik me niet vaccineren nee. Het waarom ontgaat me namelijk. Het is namelijk zo dat je nog steeds mensen kunt besmetten, het schijnt dus moet dat ik het voor mezelf doen. Ik heb Diabetes type 1 en wel de LADA-variant. Door het sluipende én slopende karakter van deze ziekte heb ik inmiddels complicaties aan de nieren. Tevens is mijn cholesterol ontregeld. Reden genoeg om me te vaccineren zou je denken. Echter ben ik van mening dat een sterk lichaam wel een stootje kan hebben. En een sterk lichaam heb ik, dat sommige dingen dienst weigeren is een speling van het lot. Om sterk en gezond te blijven ben ik een actieve duursporter, ik rook niet, ik drink nauwelijks alcohol, eet erg gezond en heb, ondanks dat ik wat te zwaar ben (diabetesbuikje) geen  echt overgewicht. Zum Beispiel: ik stamp net na het werk en voor het eten nog ff 8 keer de Bommelse brug op met de racefiets. Een recentelijke keuring spreekt me daarin gelijk, longen en hart als een paard, twee centimeter buikvet teveel. Mn wintervachtje zeg maar. 

Dus ik zou me moeten vaccineren voor een ander? Begrijp me niet verkeerd, maar de stekker  'empathie' heeft onze lieve Heer vergeten aan te sluiten. Ik weiger me te vaccineren voor een vette, rokende en zuipende 50-er die op zijn buik op de IC gelegd wordt. Tevens weiger ik me te vaccineren voor bejaarde en hoogbejaarde, zwakke mensen die hun tijd op deze aardkloot gehad hebben. Ik gun niemand zijn dood, begrijp me goed, ik heb onlangs nog een vette, rokende en zuipende 50-er zijn leven gered door hem te reanimeren. Had hij het niet gered had ik het ook goed gevonden. Ik heb trouwens vorige week nog tegen zijn zus gezegd dat ik hem de volgende keer laat liggen als hij niet stopt met roken. En ik denk dat ik nog een stap verder ga door te zeggen dat Moeder Aarde de boel even aan het reguleren is, verzet hiertegen is zinloos. Moeder Aarde probeert ons iets te zeggen door deze pandemie.

Waar ik me wel voor laat vaccineren (ik heb trouwens nog een reden waarom ik sceptisch ben maar daarover later) zijn al die hardwerkende mensen die getroffen worden door de maatregelen. Ik vind dit oprecht erg. Een andere reden is dat ik graag op vakantie wil en men dan een negatieve test wil zien of een bewijs van vaccinatie. Daar ik het lastig vind om elke keer te testen, bij terras of restaurantbezoek of vakantie neem ik de prik. Puur praktisch dus. De manier waarop het door onze strot geduwd wordt vind ik persoonlijk erg drammerig. Beetje wat Marotrans zegt eigenlijk.

Nu nog een verhaal: Mijn ouders hadden vrienden en die kregen een zoon, ongeveer gelijk met mijn geboorte. In de jaren 80 waren denk sommige vaccinatie-programma's  ook nog niet helemaal uitontwikkeld. Misschien ook wel maar dat doet er even niet toe. Enfin, die jongen werd geënt tegen de bekende kinderziektes en door een fout (niemand weet welke) is hij na de vaccinatie ernstig gehandicapt geraakt. Tot de dag van vandaag zit hij met benen, polsen, nek en hoofd vastgeriemd in een rolstoel. Als hij eruit mag ligt hij in een kamer met alleen maar kussens en een matras. Dat is de reden dat de kinderen na mij niet zijn geprikt en de reden dat ik sceptisch ben. Sceptisch, niet bang.

Dank voor je heldere uitleg.

Ik begrijp je helemaal, en ik realiseer mij ook terdege dt voor ieder mens de afweging anders zal zijn.

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Wij hebben 9 juni ook weer een vakantie naar de Turkse zon geplant staan. 

Ik verwacht niet dat het door gaat hoor, het is al met 6 weken, en ja dan zal ik toch ook ingeënt moeten zijn, wat voorlopig weer niet mag omdat ik na een corona virus een maand niet ingeënt mag worden, en dan wordt dat ook al krap he.

We gaan het allemaal wel meemaken, zoals je al schreef, we zijn allemaal maar tijdelijk op deze aarde

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 uur geleden zei lientje:

Ik ben niet bang om ziek te worden, wel voor de gevolgen daarna.

Ik heb 5.5 jaar terug hersenletsel gehad en mijn leven bestaat nu uit de tijd voor die val, toen ik alles nog kon. En de tijd na die val waar ik echt wel wat aan heb over gehouden.

Om dit te accepteren valt niet mee, je moet er mee leren leven.

Er zijn toch aardig wat covid patiënten die hier ook mee te maken hebben.

Een vent van 48 die na zijn werk de fiets pakte en nog even een rondje van 40 tot 60 ging fietsen. Hij wordt nu al moe als hij naar zijn fiets loopt.
Hij werkt 2 dagen in de week, 2 uurtjes per dag en zijn collega’s denken... dat doe je hier....

Dat is wat mij bang maakt voor het virus. 
Ziek zijn is daar aan toe.... als je maar weer de oude wordt. En daar hoor je rare verhalen over.

Helemaal mee eens Lientje. Mijn longen hebben al een zware klap gehad toen ik bij de Hema dat ongeluk van beknelling tussen aanhanger en truck, en daar ben ik nooit meer goed uitgekomen.

Nu ook maar weer afwachten wat de toekomst brengt......

Gelukkig ben ik bijna koorts vrij nu (na dik 1,5 week)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
10 uur geleden zei Erwin 75:

En nu komt de maar, als ik niet meer kan leven. En dan bedoel ik spontaan uit eten gaan, naar mijn stamkroeg, op vakantie etc. Dan zal ik moeten want dat geef ik niet op.

Jij hoeft dat ook niet op te geven, als je antistoffen hebt dan ben je genezen van Corona en krijg je gewoon je paspoort. >> >> Bron <<

Coronapaspoort

Dit voorjaar moeten Nederlanders verschillende mogelijkheden hebben om te bewijzen dat zij niet besmet zijn met het coronavirus en dus het risico erg klein is dat zij anderen zullen besmetten. Dat kan bijvoorbeeld met:

• een recente negatieve testuitslag
  • een bewijs van immuniteit, als je net genezen bent van COVID-19
  • een vaccinatiebewijs, dat aantoont dat je in ieder geval 1 prik tegen corona hebt gehad

Het kabinet wil al dit mogelijke bewijsmateriaal samenbrengen in het zogenoemde coronapaspoort. Dat paspoort moet beschikbaar komen in een digitale en een papieren vorm, met QR-code. Het coronapaspoort moet bruikbaar zijn binnen de Europese Unie (EU).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Je staat er niet bij stil wat het is als je niet meer kunt wat je normaal vond. 

Tot je het mee maakt.

En dat is moeilijk te accepteren. Ik ben bang dat dat nog wel eens een hele nasleep kan worden van dat hele corona gebeuren.

Overigens snap ik niet dat mensen een vakantie naar een land als Turkije boeken zolang alles nog zo onzeker is.
Ik moet er niet aan denken om daar in het ziekenhuis te belanden en niet terug te kunnen :eek:

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei lientje:

Je staat er niet bij stil wat het is als je niet meer kunt wat je normaal vond. 

Tot je het mee maakt.

En dat is moeilijk te accepteren. Ik ben bang dat dat nog wel eens een hele nasleep kan worden van dat hele corona gebeuren.

Overigens snap ik niet dat mensen een vakantie naar een land als Turkije boeken zolang alles nog zo onzeker is.
Ik moet er niet aan denken om daar in het ziekenhuis te belanden en niet terug te kunnen :eek:

Lientje, die vakantie was verleden jaar al geboekt, sterker nog, al voor de Corona uitbraak.

Verleden jaar Juni zou ik al gaan (kerst 2019 geboekt dus, al voor de uitbraak), echter toen ging hij ook al niet door. TUI betaalde geen geld terug, dus er zat niets anders op toen dan de voucher accepteren.

Tja, een jaar op je geld wachten, of voor de volgende zomer maar weer boeken was de keuze toen, niet wetende dat deze pandemie zo lang ging duren.

Ik plan mijn vakantie altijd ver voorruit, zo heb ik iets om naar toe te leven (als ik dat haal).

Het heeft dus niet altijd te maken met eigenwijs of zo, maar ik heb weinig andere keuze.

Ik hoop zelf ook dat het inmiddels niet door zal gaan hoor, maar ik krijg alleen de reissom terug gestort als TUI zelf annuleert.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
19 uur geleden zei Schots en Scheef:

Zo'n prik is niet heilig.

Een maatje is beide ouders verloren 13 dagen na elkaar. Zijn moeder wist niet dat haar man al overleden was. Beide gevaccineerd en beide corona.

Dat gebeurt met de griepprik ook. Hebben mijn moeder en ik in de nabije kennissenkring meegemaakt, vorige winterperiode.

Nee, hárd bewijs is er niet.. maar als er in een verzorgingshuis na een griepprik rondje een maandje later in eens achter elkaar nieuwe plekken beschikbaar komen.. hebben wij dat verband wel getrokken.

Mijn moeder heeft de vaccinatieoproep nog lekker in de kast liggen. Ondanks dat zij ook tot een 'risico groep' behoort. Maar dat risico (hart gerelateerd) op niet meer kunnen leven heeft ze nu al bijna 10 jaar met haar aangepaste leefstijl prima onder controle.

Juist alle mitsen en maren die in de begeleidende brief bij de vaccinatieoproep zit (opgave medische gegevens, het 15 minuten na de prik moeten wachten op een eventuele reactie van het lichaam), de verschillende vaccinaanbieders..  het maakt haar juist argwanender dan dat het helpt.. terwijl al die randzaken juist vanuit het RIVM bedoelt zijn om veilig en bezorgdheid uit te stralen (naar mijn weten). Paradoxaal dus.

13 uur geleden zei Teddybeer:

Ja, heb ik al eerder gehoord.. derde prik noodzakelijk.

Denk alleen dat die Pfizer meneer denkt: we ontkomen er niet aan om voor een derde ronde geld binnen te harken voor Pfizer..:zegtniets:

15 uur geleden zei Kiepenboer:

de gevaarlijkste groep zijn de jongeren, want de zuipkotten doen het goed in deze tijden,

Ik zie de bouwketen ook aardig gevuld hoor.

Ondanks de prachtige formuliertjes met het maximum aantal personen erin..

Of pauzeren in de auto

Ik kan het ook wel begrijpen, hele dag buiten in weer en wind, dan wil je op een gegeven moment ook wel wat beschutting opzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei sprinter 516:

maar ik krijg alleen de reissom terug gestort als TUI zelf annuleert.......

Dat is toch wettelijk geregeld.

Geld terug of alternatief

In plaats van geld terug kun je ook een alternatief aangeboden krijgen. Zoals de mogelijkheid tot omboeken of een reisvoucher. Zo'n voucher hoef je niet te accepteren, maar dit kan wel redelijk zijn in deze omstandigheden. Het recht op geld terug blijft bestaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Prikken of niet blijkt dus een vraag die aardig leeft onder de mensen.

Van mij MOET dit geen verplichting worden, iedereen moet vrij in zijn/haar keuze zijn om zich wel of niet te laten vaccineren.

Ik heb begrip voor ieders standpunt in deze en gelukkig kan dit in ons kikkerlandje!!

Persoonlijk ben ik blij dat ik inmiddels mijn eerste prik gehad heb en kan niet wachten op de tweede.

Waarom?? Heel simpel omdat ik de verwachting heb dat ik voor pak weg 90% minder kans krijg om Corona te krijgen en mocht ik het toch krijgen het ziektebeeld er minder ernstig uit zou moeten zien.

Of het een vrijwaring is voor de huidige maatregelen?? Zeker niet!! dus daar hou ik mij dan ook strikt aan want ik zou anderen immers nog kunnen besmetten met het virus.

Het ontstaan van deze topic begon ermee dat ik mijn prik had gekregen en ik hier content mee ben.

Hetgeen ik schreef dat ik een voorstander van een (soort van) coronapaspoort ben is louter om op een eenvoudige manier aan te kunnen tonen dat ik gevaccineerd ben.

Zo,n paspoort kan ook andere zaken documenteren zoals testgegevens en antistoffenbloedtest(en)

Voor mij is het weer kunnen reizen zonder een test te hoeven doen binnen 48 uur voordat je een grens over gaat de belangrijkste reden.

Omdat het mij de mogelijkheid geeft om via de weg, vliegen zie ik momenteel gezien de risico,s niet zitten, onze familie en vrienden te kunnen bezoeken waarbij ik vijf keer een grens moet passeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^  mijn punt is dat 'het prikken' wél een verplichting wordt omdat er anders diverse zaken, die voorheen zo normaal als wat was voor grote delen van onze samenleving, niet meer kunnen omdat mensen een vaccin niet hoeven.

Zie ook de laatste regels van Erwin75 zijn opmerking.

Intussen is de stemming in de 2e kamer, over die speciale Testwest (tijdelijk..) met een week uitgesteld.

~~~~~~~~~~~~~~

Hebben alle hier ingeënte personen wél toestemming gegeven om hun data met het RIVM te delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Dat is toch wettelijk geregeld.

Geld terug of alternatief

In plaats van geld terug kun je ook een alternatief aangeboden krijgen. Zoals de mogelijkheid tot omboeken of een reisvoucher. Zo'n voucher hoef je niet te accepteren, maar dit kan wel redelijk zijn in deze omstandigheden. Het recht op geld terug blijft bestaan. 

Klopt, maar ik heb verleden jaar ook al uitgesteld, en later een voucher geaccepteerd. Daar heb ik nu weer deze vakantie mee geboekt.
De vakanties staan nu vast bij ons, dus weer uitstellen zie ik niet meer zitten.
Hopelijk annuleren ze zelf, dan krijg ik mijn geld wel gelijk terug nu, en probeer nog ergens een bungalow te bemachtigen voor 2 weekjes in Nederland of zo
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Hopelijk annuleren ze zelf, dan krijg ik mijn geld wel gelijk terug nu, en probeer nog ergens een bungalow te bemachtigen voor 2 weekjes in Nederland of zo

Dan hoop ik voor je dat je nog een paar spaarcenten achter de hand hebt.

2 weken een huisje in Nederland is inmiddels 2 á 3 x zo duur als 2 weken all inclusieve in Turkije, Griekenland of spanje.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik ben geen deskundige,maar als ik naar de berichten luister weet ik niet wat ik moet geloven....cijfers omhoog/omlaag,opnames omhoog/omlaag.
Vaccin goed of toch weer slecht,genoeg voorraad of toch weer niet.
Beetje meer duidelijkheid zou wel fijn zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 26-4-2021 om 22:01 zei schoenenreus:

Als dit je argument is dan is een discussie al zinloos. 

@schoenenreus nee ik wil er best over discusseren maar ik heb geen zin om iedere keer als ik spontaan naar de kroeg wil of s'avonds ergens gaan eten een concert of weet ik wat wil minimaal 24 uur van te voren een wattenstaafje in mijn strot of neus te laten douwen, doe mij dan maar die prik dan ben ik daarvan af. Ik kom bij klanten waar je verplicht elke dag getest wordt niet testen is omdraaien en wegwezen dus niet werken. Dus ja ik snap de tegenstanders en ook ik wantrouw de vaccins wel, maar ik wil ook graag weer een beetje een normaal leven. Het reizen is gewoon als voorbeeld bedoeld om aan te geven dat als we voor de fun ergens nasr timboektoe willen dan is het geen probleem om een prik te halen en pillen te slikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Wijnand 1974:

k kom bij klanten waar je verplicht elke dag getest wordt niet testen is omdraaien en wegwezen dus niet werken.

Dat mag toch helemaal niet??

bron: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/corona/corona-op-de-werkvloer

Geen medische gegevens verwerken

Als werkgever mag u geen medische gegevens van uw personeel verwerken. U mag uw werknemers dus niet vragen naar hun gezondheid of een test afnemen ter controle.

Link naar bericht
Deel via andere websites