Spring naar bijdragen

Corona, meningen óver en gevolgen ván

Recommended Posts

• Administrators
4 uur geleden zei europeaan:
4 uur geleden zei europeaan:

Discriminatie is dat niet natuurlijk,dat zou t pas zijn als je niet voor vaccinatie in aanmerking zou komen.

Het is doodeenvoudig dat er voor jou nog geen vaccin beschikbaar is op dat moment( om welke reden dan ook)

Hetzelfde dat wanneer je nog geen 18 bent,men je geen rijbewijs geeft ( of geen bier in de kroeg),dat is ook geen discriminatie.

Ok, misschien geen discriminatie, maar ik ruik een vorm van rechtsongelijkheid.

Doordat iemand later in de rij staat voor vaccinatie, zou deze persoon (nog) niet vrijelijk reizen. Dus door een maatregel waarop deze persoon geen uitwerking heeft valt ie voorlopig buiten de boot.....

Hard voorbeeld: Mevr Murphy wil naar haar ouders, maar kan dus nog niet omdat ze nog niet gevaccineerd is (ze is veuls te gezond en komt veel later pas in aanmerking.

(nog niet concreet, maar als voorbeeld).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 315
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ieder zijn mening en besluit , ik neem ondanks ik in het zgn risico groep zit het vaccin vooralsnog niet , een ander mag voor mij gaan om het te testen . Ben van mening dat men over de hele linie

Nee Cor, je mag tegen mij zeggen wat je wil hoor. Heb ik geen enkele moeite mee. Maar ik zal het je proberen uit te leggen.   Inderdaad, je maakt het goed op uit de tekst. Eigenlijk wil ik m

Sorry hoor , maar wat een l*lkoek. Normaal gesproken ben ik niet zo iemand die een ander de maat neemt, lees al mijn postings sinds het ontstaan van dit forum (ik was een der eerste tien leden hi

Posted Images

• Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

Hard voorbeeld: Mevr Murphy wil naar haar ouders, maar kan dus nog niet omdat ze nog niet gevaccineerd is (ze is veuls te gezond en komt veel later pas in aanmerking.

(nog niet concreet, maar als voorbeeld).

Mevr. Murphy kan haar moeder toch niet bezoeken want er geldt in Noorwegen toch een reisverbod?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Nee, geen reisverbod. Maar bij terugkomst VERPLICHT 10 dagen in een karantene hotel..... En zelf de rekening betalen.

Maar ik schreef daarom dus ook: nog niet concreet, maar als voorbeeld......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 26-4-2021 om 16:18 zei EJD:

In India wonen 80 maal zoveel mensen als in NL. Deel je die 350.000 door 80 dan kom je op 4375. Echter de besmettingen in NL liggen volgens mij rond de 8500 per dag dus zo slecht doet India het in vergelijking met Nederland niet. Of beter gezegd, wij doen het een heel stuk slechter.

leuke vergelijking EJD, maar gaat “enigszins” mank. Qua aantal gerapporteerde besmettingen wellicht, maar dat kan ook iets te maken hebben met testcapaciteit?

- India rapporteert de laatste week gemiddeld 3000 sterfgevallen per dag. Gedeeld door 80 is dat 37,5. In Nederland ligt het rond de 20

- ik zie in Nederland nog geen mensen snakkend naar zuurstof op brancards buiten overvolle ziekenhuizen liggen

- de crematoria in India hebben het zo druk dat voor afscheidsrituelen geen tijd meer is. Zie jij het voor je dat je je dierbare bij het crematorium brengt en dat die zonder omhaal gelijk de oven in geschoven wordt?

Dus nee, we doen het in Nederland zo slecht nog niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei Murphy:

Nee, geen reisverbod. Maar bij terugkomst VERPLICHT 10 dagen in een karantene hotel..... En zelf de rekening betalen.

Maar ik schreef daarom dus ook: nog niet concreet, maar als voorbeeld......

Tja, dat een persoon in Quarantaine zelf het hotel moet betalen is wel logisch eigenlijk, toch????

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Wel goed om te weten:

image.thumb.png.f2d6604cf461330d80abd789403ed896.png

Maar ik vraag me dan weer af: wat zou er gebeurd zijn als er geen avondklok was geweest. 

Juist.... Achteraf kijkt men een Koe in de kont he.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

Wel goed om te weten:

image.thumb.png.f2d6604cf461330d80abd789403ed896.png

Maar ik vraag me dan weer af: wat zou er gebeurd zijn als er geen avondklok was geweest. 

Ach,,,niet geschoten is altijd mis.:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

2 uur geleden zei europeaan:

Ach,,,niet geschoten is altijd mis.:D

Misschien heeft het er wel toe bijgedragen dat er minder illegale feesten waren omdat men toch de straat niet op durfde.....

anders hadden er misschien toch meer gevallen van besmetting geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei roadtrain:

Misschien heeft het er wel toe bijgedragen dat er minder illegale feesten waren omdat men toch de straat niet op durfde.....

Wensdenken, noemt men zo iets.

Mijn vrouw werkt (nu nog maar 1 dag per week op kantoor) op een groot advocatenkantoor in Groningen waar ze ook redelijk wat werkstudenten hebben.

Die hebben vanaf dag 1 van de avondklok nog geen enkel feestje over geslagen.

En denk maar niet dat ze braaf tot 4.30 (of langer) bleven. Na 23 uur was er amper handhaving meer op de straat te vinden, dus ze hadden geen last van heel die contoles.

Oh en die feestjes....... Ze hebben meerdere keren bezoek gehad van BOA’s  en zelfs politie. Maar op privee (dus niet zakelijke) terreinen mogen die niks, zolang er geen overlast wordt veroorzaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei sprinter 516:

En zo komen er in de loop van de tijd nog meer van zulk soort uitspraken. 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Nou vandaag in het nieuws dat een bepaald bouwjaar de brief te vroeg heeft gekregen.
Laat ik nou net in die groep vallen,

Nergens is de brief te lezen welk vaccin gebruikt zou worden.
Dus maar eens gebeld, op de vraag van mij welk vaccin gebruikt zou worden schoot de mevrouw spontaan in de lach, en zij er gelijk achteraan>>> PfizerLOL

10-5 de eerste prik en 14-6 de 2e.

Ene je weet het he>>>> de 10e kan het gebeuren, of de hoofdprijs in de staatsloterij of trombose😁

• Like 2
  • Haha 5
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Wensdenken, noemt men zo 

Die hebben vanaf dag 1 van de avondklok nog geen enkel feestje over geslagen.

Hier in de buurt ook niet door de jongeren. Staan overal bij boeren, opleggers op het terrein die omgebouwd zijn tot café.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 27-4-2021 om 23:07 zei roadtrain:

Dat mag toch helemaal niet??

bron: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/corona/corona-op-de-werkvloer

Geen medische gegevens verwerken

@roadtrain testen worden gedaan op kosten van het bedrijf door meestal Falck uitslag krijg je telefonisch of in een sms er wordt niet gezegd wie de besmette persoon was en gegevens komen ook op je coronapas. Verder kom ik voor mijn werk veel op warmtekrachtcentrales als een hele ploeg mensen hier besmet raakt heeft dat grote gevolgen voor de warmte voorziening en stroomvoorziening in kleine en grote steden. @iveco 35c17 aangezien jij regelmatig het bootje Helsingør-Helsingborg neemt dat grote pand links net voor de eerste rotonde van de snelweg daar ben ik op het moment veel te vinden😉.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

anders hadden er misschien toch meer gevallen van besmetting geweest. 
Geen controle gezien hoor hier. Feestjes gaan gewoon door.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dit is waar ik dus het meeste voor vrees.

Lange wachttijden en vaak jonge patiënten bij nazorgpoli's corona

https://nos.nl/artikel/2378929-lange-wachttijden-en-vaak-jonge-patienten-bij-nazorgpoli-s-corona

Niet het ziekzijn zelf. 

Een keer goed ziek zijn en je hebt weer voor jaren weerstand opgebouwd was altijd mijn mening.

Maar dit is iets anders..... daarom is dit naar mijn mening niet een gewoon griepje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 29-4-2021 om 18:20 zei Kiepenboer:

Nou vandaag in het nieuws dat een bepaald bouwjaar de brief te vroeg heeft gekregen.
Laat ik nou net in die groep vallen,

Nergens is de brief te lezen welk vaccin gebruikt zou worden.
Dus maar eens gebeld, op de vraag van mij welk vaccin gebruikt zou worden schoot de mevrouw spontaan in de lach, en zij er gelijk achteraan>>> Pfizer

Klopt, was bij mijn moeder ook zo. Immers, de Jonge zei al: prikken wat de pot schaft. :p

Maar, op de RIVM website stond bij de nieuwsberichten de aankondiging voor het uitsturen van de oproepbrieven voor de leeftijdsgroep van mijn moeder en daarin stond dat die groep mensen het Pfizer vaccin krijgt.

Kortom, als je wilt zou je het wellicht op de website van het RIVM na kunnen lezen, als soort van second opinion.

Trombose icm Pfizer heb ik nog niet echt gehoord.

Duss, die staatsloterij prijs is aannemelijker.

Gelukkig dat de bouwmarkten weer zonder afspraak open zijn en je geen minimum bestelbedrag hoeft aan te kopen.. kán je nog ff wat hogere plinten kopen voor al die extra flappen.  :D

• Like 2
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ben vandaag gePfizerd samen met m'n vrouw. Mensen geboren in '61 en nu ook '62 mogen zelf bellen voor een afspraak of online. Online krijg je 3 tijdstippen/datums om uit te kiezen, per telefoon kun je meer je voorkeuren aangeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik ga zo met frisse tegenzin m'n eerste prikje halen. Ik ben nog steeds van mening dat ik het zelf niet nodig heb, ik ben nog steeds van mening dat ik het niet voor een ander doe om hem of haar van de ic of het mortuarium af te houden. Ik doe het alleen omdat ik op vakantie wil en ga, zonder testen naar een restaurant of evenement wil. 

Het gedram heeft dus effect. 

En bij een Chinees kom ik mn hele leven niet meer.

• Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^

Dit is precies het effect wat men wilde , je neemt de bevolking eerst iets af , in dit geval vrijheid , en geeft het terug als beloning voor iets wat men van je verlangt , wat dat betreft is het experiment zeker geslaagd , als men de vrijheid terug had kunnen krijgen zonder prik of test , dan was de bereidheid een stuk minder geweest denk ik .

De vaccins blijven en zullen blijven komen , ongeacht of het virus aanwezig is of niet , men blijft spuiten om de vrijheid en de angst , en men heeft geen idee wat men spuit in je en wat het effect zal zijn in de toekomst ervan in je lichaam , het blijft een genetische iets , maar voor de pharmaceutische  industrie is het natuurlijk een blijvend goudmijn na het debacle met de Mexicaanse griepvaccins.

Ik ga er eerst vanuit dat ik een tweede rangs burger wordt , vindt het voor mezelf niet erg om buiten gesloten te worden , maar voor mijn kinderen wel , die worden eigenlijk zo onder druk gezet om hem te nemen ,  de angst of noem het gewoon straf om anders buiten gesloten te worden , de hele propaganda omtrent daar op draait op volle toeren , beangstigend .

Ben benieuwd met de wetenschap over een aantal jaren , of dit wel de juiste weg is , ga er nog steeds vanuit dat het over een aantal jaren uitdooft , hoop het in ieder geval , hoorde van iemand uit het ziekenhuis dat ze in 2022 een griepgolf verwachten alla 2018 , op mijn vraag waar het corona dan is , wist ze niet , werd niet genoemd , maar als dat uitkomt , dan ga ik er vanuit dat het corona op zijn retour is dan denk ik als leek zijnde ,aangezien de griep uitgestorven lijkt .

• Like 3
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^Tja als we naar Zuid-Oost-Azie op vakantie gaan laten we ons ook vaccineren
tegen > Tyfus,  DTP en Hepatitis  met Immunoglobuline en Havrix A vaccin.

Heb daar ook nooit nadeel van ondervonden.

Heb in 1993 malaria pillen geslikt ( Lariam ) en dat is grote troep, en nadien nog wel 
eens gelezen dat de bijwerking o.a was dat men kon gaan hallucineren, en dat klopt,
en daarom die troep nooit meer gebruikt.

Krijg morgen de eerste prik met Pfizer en in juni de 2e, en moet er wel bij zeggen
dat als het met Astra Zeneca was geweest ik er nog niet zo zeker van ben of ik 
dat dan wel had gedaan na alle negatieve dingen die in de publiciteit zijn verschenen.

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Je hebt anders ook niet altijd geluk met de loterij....

Beetje spanning moet je hebben, toch?

Ik ben woensdag aan de beurt voor mijn eerste prik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
default_icon_volgend.gif

Dit is precies het effect wat men wilde , je neemt de bevolking eerst iets af , in dit geval vrijheid , en geeft het terug als beloning voor iets wat men van je verlangt , wat dat betreft is het experiment zeker geslaagd , als men de vrijheid terug had kunnen krijgen zonder prik of test , dan was de bereidheid een stuk minder geweest denk ik .

De vaccins blijven en zullen blijven komen , ongeacht of het virus aanwezig is of niet , men blijft spuiten om de vrijheid en de angst , en men heeft geen idee wat men spuit in je en wat het effect zal zijn in de toekomst ervan in je lichaam , het blijft een genetische iets , maar voor de pharmaceutische  industrie is het natuurlijk een blijvend goudmijn na het debacle met de Mexicaanse griepvaccins.

Ik ga er eerst vanuit dat ik een tweede rangs burger wordt , vindt het voor mezelf niet erg om buiten gesloten te worden , maar voor mijn kinderen wel , die worden eigenlijk zo onder druk gezet om hem te nemen ,  de angst of noem het gewoon straf om anders buiten gesloten te worden , de hele propaganda omtrent daar op draait op volle toeren , beangstigend .

Ben benieuwd met de wetenschap over een aantal jaren , of dit wel de juiste weg is , ga er nog steeds vanuit dat het over een aantal jaren uitdooft , hoop het in ieder geval , hoorde van iemand uit het ziekenhuis dat ze in 2022 een griepgolf verwachten alla 2018 , op mijn vraag waar het corona dan is , wist ze niet , werd niet genoemd , maar als dat uitkomt , dan ga ik er vanuit dat het corona op zijn retour is dan denk ik als leek zijnde ,aangezien de griep uitgestorven lijkt .

Nou de griep is zeker ook nog lang niet uitgesloten hoor kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik heb namelijk (ondanks de jaarlijkse griepprik) eind maar al 2,5 weken thuis gelegen met zware griep (nee 2x getest en 2x negatief, dus griep), en in april kreeg ik de Corona virus voor mijn kiezen.

Mijn gedachte zijn dus echt anders dan de uwe

16 mei krijg ik de spuit van Pfizer, en ik kan niet wachter erop….

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 uur geleden zei suggs73:

ga er nog steeds vanuit dat het over een aantal jaren uitdooft

Ik ben blij met alle kennis die op het forum aanwezig is, je zou anders zomaar de artsen en wetenschappers gaan geloven toch ;)

• Like 1
  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar bericht
Deel via andere websites