[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Avond ervoor pas horen of er werk is?


nstl

Vraag

  • Forumlid

Is dat eigenlijk normaal?

 

Koningsdag, zorgen dat je beschikbaar bent. Dan de dag ervoor pas te horen krijgen of je wel of niet moet werken.

 

Blijkbaar is er geen route op Koningsdag.

 

Maar mag dit zomaar? Voor m'n gevoel word ik aan het lijntje gehouden. Niks groots kunnen plannen. Maar alsnog geen werk en dus ook geen loon..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
1 minuut geleden zei roadtrain:

 

Denk dat ts geen vaste baan heeft. 
want anders heeft hij gewoon 8 uur. 
 

Alle  vaste krachten lekker vrij en hij achter de hand gehouden. 

Dat zou idd zomaar kunnen. Maar dan zou die op safe moeten spelen en gewoon meteen moeten zeggen dat ie die dag niet beschikbaar is. Dan kan die zijn eigen plan trekken. 
 

Ook het verhaal van de bezem komt op mij als zeer positief over👎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei nstl:

Is dat eigenlijk normaal?

 

Koningsdag, zorgen dat je beschikbaar bent. Dan de dag ervoor pas te horen krijgen of je wel of niet moet werken.

 

Blijkbaar is er geen route op Koningsdag.

 

Maar mag dit zomaar? Voor m'n gevoel word ik aan het lijntje gehouden. Niks groots kunnen plannen. Maar alsnog geen werk en dus ook geen loon..

Of het netjes is is een tweede maar toen ik nog koppelde wist ik ook pas vrijdagavond om vijf uur of ik een rit had of niet. Dat werd meteen meegedeeld toen ik eraan begon dat het zo werkte.  Toen ik Post NL op vrijdag ging rijden was het eigenlijk wel duidelijk, want daar was de animo niet zo groot voor bij de koppelaars.

 

Maar in deze tijd van chauffeurstekort hoef je helemaal niet te wachten op een rit als je fulltime indienst bent. Ook niet als je via een uzb werkt. Werk genoeg momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei iveco 35c17:

Of het netjes is is een tweede maar toen ik nog koppelde wist ik ook pas vrijdagavond om vijf uur of ik een rit had of niet. Dat werd meteen meegedeeld toen ik eraan begon dat het zo werkte.  Toen ik Post NL op vrijdag ging rijden was het eigenlijk wel duidelijk, want daar was de animo niet zo groot voor bij de koppelaars.

 

Maar in deze tijd van chauffeurstekort hoef je helemaal niet te wachten op een rit als je fulltime indienst bent. Ook niet als je via een uzb werkt. Werk genoeg momenteel.

 

Het is hier (in vaste dienst) bij feestdagen zo dat je ofwel ver van tevoren moet vrij vragen. Zo niet dan wel beschikbaar zijn, avond ervoor weet je of er werk is.

 

Als het dan geen officiële feestdagen zijn boeken ze de uren weg als vakantiedag. Dit alles zonder overleg.

 

Was gewoon ff benieuwd hoe normaal dit is in het transport. Ik weet het liever altijd van tevoren als er toch geen werk is, hoef ik er ook geen rekening mee te houden. Aan de andere kant als ze zouden zeggen 'pak dan maar een bezem die dag' dan heb ik liever een dag vakantie:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Koningsdag is een nationale feestdag dus hoef je niet beschikbaar te  zijn....

tenzij het normaal is dat er bij jullie op zon en feestdagen gewerkt wordt. 
Maar dan zou er toch minstens een dienstrooster moeten zijn.


zonder je werkgever te noemen zou je wellicht iets meer uit kunnen leggen wat voor werk je doet zodat er een beter antwoord gegeven kan worden. 
 

beschikbaar “moeten” zijn heeft voor de werkgever ook consequenties: hij zou dan consignatietoeslag moeten geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

 

Maar in deze tijd van chauffeurstekort hoef je helemaal niet te wachten op een rit als je fulltime indienst bent. Ook niet als je via een uzb werkt. Werk genoeg momenteel.

Dat is wel geheel afhankelijk van wat voor transport je doet.......

Supermarktdistributie draait volop....

bouw gerelateerd werk lag vandaag nagenoeg stil......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei roadtrain:

Dat is wel geheel afhankelijk van wat voor transport je doet.......

Supermarktdistributie draait volop....

bouw gerelateerd werk lag vandaag nagenoeg stil......

Maar dat dat bouw gerelateerde transport vandaag stil lag was vorige week al bekend.  Dus zou topicstarter dan weten waar die aan toe was geweest morgen. 
 

Verder is er werk zat dacht ik zo in het bouw gerelateerde werk. Ik zie ook heel veel vacatures voorbij komen voor auto s met een kraan erop. Tieftrol zijn werk zeg maar. 
En ik weet ook dat een oud forumlid vandaag weer op zo een auto is begonnen. Dus ja twee dagen rust op een jaar rond werk dan is er idd weinig werk in als ik jouw woorden moet geloven.
 

De jongens waar ik in het verleden mee werkte liepen vorige week ook al te kwijlen dat ze 2 dagen extra vrij zijn deze week. 
 

ik en een man of tien 10 15 meer van ons zijn vanochtend de boot afgekomen in Trelleborg. En ik heb echt niemand gehoord over koningsdag en graag vrij willen wezen.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn nog heel wat dagen dat er in “de bouw” niet of amper gewerkt wordt. Maar dit terzijde. 
 

Er is genoeg werk voor chauffeurs maar moet maar net jou tak van transport zijn....
 

Zolang TS niet verteld wat voor transport hij doet is er ook geen zinnig antwoord te geven op zijn vraag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het kan haast alleen maar horeca of supermarkt vervoer zijn want 95% van alle bedrijven zijn gewoon dicht en is het dus niet meer dan normaal dat er geen route is, ook zou je dan niet beschikbaar hoeven te zijn. Zelfs een gigant als Bol.com waar 24/7 gewerkt wordt is morgen gesloten omdat PostNL geen pakketjes komt halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei roadtrain:

Er zijn nog heel wat dagen dat er in “de bouw” niet of amper gewerkt wordt. Maar dit terzijde. 
 

Zolang TS niet verteld wat voor transport hij doet is er ook geen zinnig antwoord te geven op zijn vraag. 

Waarschijnlijk niet bouw gerelateerd dus. En als ts echt niet had willen werken morgen had hij ook gewoon ruim op tijd vrij kunnen vragen voor koningsdag.

 

maar ik lees in ts zijn vraag iets heel anders. 
 

(hij g..lt op die 200 procent en daarom heeft ie maar gegokt dat ie mocht werken morgen en dat valt hem nu tegen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei nstl:

Maar alsnog geen werk en dus ook geen loon..

 

14 minuten geleden zei iveco 35c17:

 

maar ik lees in ts zijn vraag iets heel anders

Denk dat ts geen vaste baan heeft. 
want anders heeft hij gewoon 8 uur. 
 

Alle  vaste krachten lekker vrij en hij achter de hand gehouden. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei roadtrain:

 

Denk dat ts geen vaste baan heeft. 
want anders heeft hij gewoon 8 uur. 
 

Alle  vaste krachten lekker vrij en hij achter de hand gehouden. 

 

 

Maar ook dat is weer vreemd want volgens mij is er in bijvoorbeeld het supermarkt werk gewoon een vast aantal ritten per dag en wisselt dat niet dusdanig veel dat je mensen achter de hand moet houden. Die ritten zijn volgens mij ook allemaal redelijk standaard en enkele dagen van te voren al bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

of ts nou moet werken of niet morgen is nog tot daar aan toe, maar wat mij opviel is deze zin

 

2 uur geleden zei nstl:

Als het dan geen officiële feestdagen zijn boeken ze de uren weg als vakantiedag. Dit alles zonder overleg.

 

dan bekruipt mij toch een gevoel dat ts wellicht bij een zeer malafide bedrijf werkzaam is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei nstl:

 

Het is hier (in vaste dienst) bij feestdagen zo dat je ofwel ver van tevoren moet vrij vragen. Zo niet dan wel beschikbaar zijn, avond ervoor weet je of er werk is.

 

Als het dan geen officiële feestdagen zijn boeken ze de uren weg als vakantiedag. Dit alles zonder overleg.

Vreemd verhaal inderdaad.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Damster:

of ts nou moet werken of niet morgen is nog tot daar aan toe, maar wat mij opviel is deze zin

 

 

dan bekruipt mij toch een gevoel dat ts wellicht bij een zeer malafide bedrijf werkzaam is.

Volgens schoenenreus mogen mijn collega s morgen geen rondje post nl rijden. Ik geloof daar niks van. Is het zo dat post nl morgen op koningsdag als enige dag per jaar stil ligt? 
 

ik heb alle feestdagen gereden of ben gevraagd om te rijden alleen koningsdag heb ik niet meegemaakt vandaar dat ik vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei iveco 35c17:

Volgens schoenenreus mogen mijn collega s morgen geen rondje post nl rijden. Ik geloof daar niks van. Is het zo dat post nl morgen op koningsdag als enige dag per jaar stil ligt? 

 

Wij rijden op koningsdag idd niet zoals schoenenreus terecht opmerkte, punt is alleen dat er vannacht nog wel gereden wordt tot in de vroege ochtend en dinsdag avond ook weer wordt gereden. Dus alleen de dagdienst ligt stil. Dit is eigenlijk op alle officiele feestdagen zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Damster:

 

Wij rijden op koningsdag idd niet zoals schoenenreus terecht opmerkte, punt is alleen dat er vannacht nog wel gereden wordt tot in de vroege ochtend en dinsdag avond ook weer wordt gereden. Dus alleen de dagdienst ligt stil. Dit is eigenlijk op alle officiele feestdagen zo

Dank je. Daarom heb ik dat niet gemerkt. Deed alleen maar nachtwerk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid


In goede banen heb je dan regelingen. Zoiets als standbyvergoeding, consignatievergoeding, minimaal aantal uren uitbetaling etc.

 

Wat ik doe is bouw/industrie en aangevuld met stukgoed. Blijkt dat er geen enkele wagen rijdt vandaag. Misschien dat de meerderheid het wel vantevoren te horen heeft gekregen dat ze vrij zijn dat zou kunnen. Maargoed het valt me gewoon op dat het rond alle feestdagen etc zo gaat. Ook de tussenliggende dagen in die periodes. Al met al loopt het toch op naar de 5 a 10 dagen per jaar wat hiermee van de vakantiedagen af gaat.

 

En tja, wat je laat gebeuren. Gewoon netjes van 2 kanten zijn toch? Ik hou er niet zo van als bedrijven dingen proberen bij mensen die er niks van zeggen. Voelt voor mij als een slecht uitgangspunt. Zo van, Jantje heeft altijd een grote mond dus die houden we altijd vrij met kerst. Pietje zegt niks dus die houden we als optie tot het laatst.

 Dat zou hetzelfde zijn als chauffeurs die er met de pet naar gooien zolang de baas er niet achter komt. Of chauffeurs die files wel  fijn vinden en nooit de moeite nemen om een file te vermijden etc etc etc. Gewoon netjes en correct van beide kanten.

 

Als de auto pech heeft en er dus geen  rit is dan strepen ze het ook als vakantieuren.

 

Ik weet wel dat ze bij uitzendbureaus ook vaak pas op het laatst kunnen afzeggen. Maar dan ben je als personeel ook niet verplicht. Dan werkt het 2 kanten  op. Nu is het wel heel handig voor het bedrijf. Werknemer verplicht maar komt het niet uit dan levert die vakantiedagen in.

 

Het is zeker geen malafide bedrijf. Maar als het om geld gaat dan rekenen ze altijd naar zichzelf toe. Er zijn chauffeur die onderweg met pech staan en de uren worden weggestreept.

 

Tja ik verbaas mij gewoon. Bij andere banen was dit nooit zo namelijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei schoenenreus:

Maar ook dat is weer vreemd want volgens mij is er in bijvoorbeeld het supermarkt werk gewoon een vast aantal ritten per dag en wisselt dat niet dusdanig veel dat je mensen achter de hand moet houden. Die ritten zijn volgens mij ook allemaal redelijk standaard en enkele dagen van te voren al bekend.

 

Daar vergis je je toch wel aardig in. Het hangt ook net van het weer af.

Niet alleen de supermarkten moeten hun handel krijgen, maar ook de DC's moeten weer worden bevoorraad.

Bovendien is het nu ook vakantie en misschien wil iedereen morgen BBQ en? Dus die schappen moeten vol blijven.

En moeten dus ook de dc's worden bevoorraad.

 

En dan heb je nog het risico van onverwachte uitval van wegens... daar heb je hem weer....  Corona.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je gewoon in loondienst ben, is het heel normaal dat vandaag als een zondag geschreven wordt.

Werk je wel (bijvoorbeeld omdat je in het buitenland verblijft), dan krijg je 100% extra loon op je gewerkte uren (omdat het alleen een Nederlandse feestdag is).

Werkt je wel (in Nederland) dan krijg je ook die 100% extra op je gewerkte uren.

Koningsdag is een National feestdag en dient dus nooit als snipperdag afgeschreven te mogen worden......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei nstl:

Blijkt dat er geen enkele wagen rijdt vandaag. Misschien dat de meerderheid het wel vantevoren te horen heeft gekregen dat ze vrij zijn dat zou kunnen.

 

Kan je daar geen afspraken over maken?

Bij ons wordt ruim van te voren gevraagd of en zo ja, welke feestdag men wil werken.

Bij te korte aanmeldingen wordt een rooster gestuurd wanneer hoeveel mensen er te kort zijn waar je dan weer op kunt reageren.

Zo komen ze er altijd wel uit. 
Iedere week krijgen wij een persoonlijk rooster welke dagen je inzetbaar bent (of een vrije dag of vakantie hebt) zodat aan beide kanten geen verassingen zijn.

 

Wanneer er onverwachts meer chauffeurs nodig zijn dan in eerste instantie door de opdrachtgever is aangevraagd, komt er nog een mail of iemand extra wil helpen. Bij mooi weer op een feestdag kan dit behoorlijk wat chauffeurs zijn.
Tja, dit hoort bij het vak/het bedrijf waar je werkt denk ik dan maar.

Samen moet je er uit zien te komen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Ger-1957:

Over dit vak zijn afspraken gemaakt waar beide zich aan te houden hebben ;)  >> klik <<

 

Daar heb je helemaal gelijk in en het is goed dat die afspraken er zijn.
Maar daarnaast kan je evengoed met elkaar mee denken om alles zo goed mogelijk te laten verlopen ;)
Natuurlijk moet dit in het gelang zijn voor beide partijen. 


Daarom.....

Die toeslagen moeten blijven bestaan!!!

Voor niets gaat de zon op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei nstl:

Blijkt dat er geen enkele wagen rijdt vandaag. Misschien dat de meerderheid het wel vantevoren te horen heeft gekregen dat ze vrij zijn dat zou kunnen.

 

Misschien dachten ze bij het bedrijf waar hij werkt dat hij dit wel wist? 

 ik stond ooit met goede vrijdag met mijn 2 jarige kind om 8.30 bij de peuterspeelzaal omdat het niet in mijn op kwam dat er "bedrijven" zijn die dicht waren op die dag. Het was voor mij altijd een normale werkdag geweest.


De ts vraagt hier wat normaal is. Ja dan kan je het cao boekje gaan lezen, maar je kunt het ook hier vragen toch?

Daar is/was dit forum ooit voor.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
53 minuten geleden zei lientje:

 

Kan je daar geen afspraken over maken?

Bij ons wordt ruim van te voren gevraagd of en zo ja, welke feestdag men wil werken.

Bij te korte aanmeldingen wordt een rooster gestuurd wanneer hoeveel mensen er te kort zijn waar je dan weer op kunt reageren.

Zo komen ze er altijd wel uit. 
Iedere week krijgen wij een persoonlijk rooster welke dagen je inzetbaar bent (of een vrije dag of vakantie hebt) zodat aan beide kanten geen verassingen zijn.

 

Wanneer er onverwachts meer chauffeurs nodig zijn dan in eerste instantie door de opdrachtgever is aangevraagd, komt er nog een mail of iemand extra wil helpen. Bij mooi weer op een feestdag kan dit behoorlijk wat chauffeurs zijn.
Tja, dit hoort bij het vak/het bedrijf waar je werkt denk ik dan maar.

Samen moet je er uit zien te komen. 

 

 

Alleen maanden van tevoren vrij vragen is een mogelijkheid. Verder gewoon afwachten voor wat hun uitkomt. 

 

Mooi om te lezen hoe het bij  jullie gaat. Zo kan het dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei nstl:

Alleen maanden van tevoren vrij vragen is een mogelijkheid. Verder gewoon afwachten voor wat hun uitkomt. 

 

En als je vrij vraagt krijg je een snipperdag in plaats van die 8 uur die je betaald hoort te krijgen op deze verplichte vrije dag  :confused:
Of heb je een oproep contract?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden