[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

D6 Netto salaris vraag


René1973

Vraag

Hai. Ik kan gaan starten in de zeecontainers. Krijg dan D6 betaald. Zondagavond/Maandagochtend vertrekken en vrijdagavond/zaterdag ochtend weer thuis. Dagen van ongeveer 12 uur en cao betaald. (Geen verplicht pauzestaffel)

Nu heb ik wel gekeken naar het uurloon en onkostenvergoeding maar wat zal ongeveer het netto maandsalaris wezen dan? Dus zo'n 60/65 uur per week met overnachting in D6. 

 

Grt. René

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

In de containers heb je wel vaak lange wachttijden zowel bij klant als op de terminal en bij een groot deel van de container transporteurs is het na 2 uur wachten 50/50 dus zorg dat je dat goed navraagt. In de 4 weken denk ik dat je moet rekenen op een bedrag rond de 3000 mits alle uren daadwerkelijk betaald worden natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei schoenenreus:

In de containers heb je wel vaak lange wachttijden zowel bij klant als op de terminal en bij een groot deel van de container transporteurs is het na 2 uur wachten 50/50 dus zorg dat je dat goed navraagt.

 

Je was me nét voor; geen verplichte pauzestaffel maar wel een normering op de los- en laadtijden, 50/50 na een bepaalde tijd etc. Dat soort dingen hoor ik wel vaker.

 

20 minuten geleden zei schoenenreus:

(...) In de 4 weken denk ik dat je moet rekenen op een bedrag rond de 3000 mits alle uren daadwerkelijk betaald worden (...)

 

Da's een fooi Schoenenreus.

Het blijft altijd een beetje 'natte vingerwerk' om een dergelijke schatting te maken, maar met 60-65 uur per week en alle uren betaald, waarvan wat zaterdag- en zondaguren en dan ook nog 4-5 overnachtingen per week moet je ook met D6 toch zeker aan de 3500,- komen. Op z'n minst...

 

Voor dat René zich nu opeens heel rijk gaat rekenen; niet iedere week heeft 60-65 betaalde uren. Ook heeft niet iedere week standaard de zaterdag en- of zondaguren en maak je ook niet standaard 4-5 nachten per week. Dat kan sterk variëren, denk aan feestdagen tussendoor, verplichte wekelijkse rusten, snipperdagen, vakanties, slappe tijden, drukke tijden, noem het maar. Niet alles is wat het lijkt..  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei schoenenreus:

 In de 4 weken denk ik dat je moet rekenen op een bedrag rond de 3000 mits alle uren daadwerkelijk betaald worden natuurlijk.

Zondag om 21.00 weg en vrijdag om 21.00 terug is +- 245 verblijfskosten, maal 4 is al bijna 1000 euro.

60 maal 4 is 240 uur, dus die 2000 gedeeld door 240 is 8.33 euro netto per uur,   beetje mager of nie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meteen beginnen in D6 is natuurlijk niet verkeerd. Met proeftijd? 
ergens zit in voorgaande voorbeelden de juiste bedragen afhankelijk hoeveel uren je gemaakt hebt. 
ga gewoon lekker beginnen en wacht je eerste salaris eens af. 
Is het niet naar je zin kan je altijd weer weg. Proeftijd is nm wederzijds. 
hou in de gaten zoals eerder vermeld wat men met je wachttijd doet. 
 

en vooral: succes!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-5-2021 om 22:33 zei Pierre:

 

 

 

 

Da's een fooi Schoenenreus.

Het blijft altijd een beetje 'natte vingerwerk' om een dergelijke schatting te maken, maar met 60-65 uur per week en alle uren betaald, waarvan wat zaterdag- en zondaguren en dan ook nog 4-5 overnachtingen per week moet je ook met D6 toch zeker aan de 3500,- komen. Op z'n minst...

 

 

 

 

Ja dat klopt maar ik was voor het gemak gewoon even uit gegaan van een gemiddelde week dus niet de uiterste gepakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 18-5-2021 om 16:40 zei RobNiat:


Ik denk dat The Duke aardig in de buurt zit met zijn schatting. 
Maar dan wel de hele week van huis en netjes alle uren betaald. 
 

Kom je tussendoor wel eens thuis voor een overnachting, of snoeit je werkgever in je uren, dan is het minder. Maar een duizendje of drie moet je toch hebben. 

Gebaseerd op een keer zondagavond weg, 57,5 uur betaald in de week en een keertje zaterdag met de middag thuis. Na de middag is altijd slimmer want scheelt in de vergoeding. En inderdaad alle nachten weg. Dat levert het meest op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-5-2021 om 22:33 zei Pierre:

 

 

 

Voor dat René zich nu opeens heel rijk gaat rekenen; niet iedere week heeft 60-65 betaalde uren. Ook heeft niet iedere week standaard de zaterdag en- of zondaguren en maak je ook niet standaard 4-5 nachten per week. 

D6 brutto uurloon is € 15,36

40 uur is ( 40 x 15,36)€ 614.,40

 

Overuur is € 19,97

20 overuren is ( 20 x 19,97) € 399,40

 

Totaal brutto per week is dus; ( € 614,40 + € 399,40 ) €1013,80

 

Per 4 weken is dat dus € 4055,20 ( per maand € 4393,13)

Per jaar is dat ( 13 x € 4055,20) € 52717,56

 

Dit bedrag is zonder eventuele zaterdag en zondag uren,die komen er eventueel nog bij( 150 % a € 23,04 en 200 % a€ 30,72)

En zonder onkosten vergoeding( omdat dat geen loon is).

 

Omdat je met dit salaris onder de € 68 508 blijft val je in schijf 1 van ons belastingstelsel en betaal je hierover 37,1 % belasting.

Van je 4 weken loon( € 4055,20) betaal je dus € 1504,47 belasting,zodat er €  2550,73 netto overblijf( Per maand is dat € 2763,32)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

D6 brutto uurloon is € 15,36

40 uur is ( 40 x 15,36)€ 614.,40

 

Overuur is € 19,97

20 overuren is ( 20 x 19,97) € 399,40

 

Totaal brutto per week is dus; ( € 614,40 + € 399,40 ) €1013,80

 

Per 4 weken is dat dus € 4055,20 ( per maand € 4393,13)

Per jaar is dat ( 13 x € 4055,20) € 52717,56

 

Dit bedrag is zonder eventuele zaterdag en zondag uren,die komen er eventueel nog bij( 150 % a € 23,04 en 200 % a€ 30,72)

En zonder onkosten vergoeding( omdat dat geen loon is).

 

Omdat je met dit salaris onder de € 68 508 blijft val je in schijf 1 van ons belastingstelsel en betaal je hierover 37,1 % belasting.

Van je 4 weken loon( € 4055,20) betaal je dus € 1504,47 belasting,zodat er €  2550,73 netto overblijf( Per maand is dat € 2763,32)

Klopt, maar je vergeet dat je ook nog recht hebt op arbeids- en heffingskorting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Kiepenboer:

^^En dan nog +- 1000 verblijfskosten vergoeding, waar je nog wat van overhoud.
Weet wel, dat is geen loon, maar je krijgt ze toch in de knip

Want ja, elk avond thuis moet je ook boodschappen in huis halen.

Je OKV moet je niet meerekenen,

je krijgt ze wel in de knip zeg je,maar is dat wel zo? ze vliegen er even hard uit als dat ze erin komen.

Althans bij mij wel "vroegâhh"( en ook bij Pierre en zijn maten ,als je een paar avonden in Roncq hebt gestaan.:D

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei RealZeus:

Klopt, maar je vergeet dat je ook nog recht hebt op arbeids- en heffingskorting.

Dat klopt,ik vergeet dat niet,

Maar T.S vroeg wat hij netto loon ongeveer zou kunnen zijn, het voorbeeld wat ik gaf is wat de boekhouder van je salaris inhoudt en aan de belastingdienst afdraagt.

Op het einde van het jaar doe je aangifte van je inkomsten belasting, ( als je verstandig bent)en aan de hand van de verschillende heffingen en kortingen word je inkomen bepaald en belast.

Vergis je niet loonbelasting is slechts een deel van je inkomsten belasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Je OKV moet je niet meerekenen,

je krijgt ze wel in de knip zeg je,maar is dat wel zo? ze vliegen er even hard uit als dat ze erin komen.

Althans bij mij wel "vroegâhh"( en ook bij Pierre en zijn maten ,als je een paar avonden in Roncq hebt gestaan.:D

Dat heb je inderdaad zelf in de hand,

Maar er zijn er veel die het wel mee rekenen.

Gisteren morgen ging om 4.00 de okv in tot vanmiddag 14.30 komt neer op 64.96 euro.

Strande gisterenavond om 21.00 ergens stukkie boven Emden bij een boer met de uren vol.
Wel lekker rustig gestaan en geen last van ronkende koelmotoren.
Had er al rekening mee gehouden dat ik standaard ingebouwde microgolf moest gebruiken.

Kosten die van die 64.96 afgaan >> 5 euro menu,  Vanmorgen 2 broodjes Kaas bij een Aral pomp 4 euro.
2 blikjes bier van de Jumbo, maar wat die kosten weet ik eigelijk niet> die brengt de vrouw mee.

Vanmiddag wel geluk, want kwam nog bij een boer waar Sate met brood was.
Al met al blijft er een 50 euro over, Maaja ok vaak genoeg meegemaakt toen we nog wat jonger waren dat we er dik aan te kort kwamen😁

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei Kiepenboer:

Dat heb je inderdaad zelf in de hand,

Maar er zijn er veel die het wel mee rekenen.

Gisteren morgen ging om 4.00 de okv in tot vanmiddag 14.30 komt neer op 64.96 euro.

Strande gisterenavond om 21.00 ergens stukkie boven Emden bij een boer met de uren vol.
Wel lekker rustig gestaan en geen last van ronkende koelmotoren.
Had er al rekening mee gehouden dat ik standaard ingebouwde microgolf moest gebruiken.

Kosten die van die 64.96 afgaan >> 5 euro menu,  Vanmorgen 2 broodjes Kaas bij een Aral pomp 4 euro.
2 blikjes bier van de Jumbo, maar wat die kosten weet ik eigelijk niet> die brengt de vrouw mee.

Vanmiddag wel geluk, want kwam nog bij een boer waar Sate met brood was.
Al met al blijft er een 50 euro over, Maaja ok vaak genoeg meegemaakt toen we nog wat jonger waren dat we er dik aan te kort kwamen😁

Stonden we weer kort bij elkaar😂. Ik stond in Leer.

 

ik gebruik de onkostenvergoeding gemiddeld. Ene avond maak ik zelf wat. Andere avond eet ik ergens. 
 

kijk ook niet op een euro als het gezellig is.
 

maar als je dat een beetje uitzoekt kan je er echt wel aan over houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei Kiepenboer:

Dat heb je inderdaad zelf in de hand,

Maar er zijn er veel die het wel mee rekenen.

Gisteren morgen ging om 4.00 de okv in tot vanmiddag 14.30 komt neer op 64.96 euro.

Strande gisterenavond om 21.00 ergens stukkie boven Emden bij een boer met de uren vol.
Wel lekker rustig gestaan en geen last van ronkende koelmotoren.
Had er al rekening mee gehouden dat ik standaard ingebouwde microgolf moest gebruiken.

Kosten die van die 64.96 afgaan >> 5 euro menu,  Vanmorgen 2 broodjes Kaas bij een Aral pomp 4 euro.
2 blikjes bier van de Jumbo, maar wat die kosten weet ik eigelijk niet> die brengt de vrouw mee.

Vanmiddag wel geluk, want kwam nog bij een boer waar Sate met brood was.
Al met al blijft er een 50 euro over, Maaja ok vaak genoeg meegemaakt toen we nog wat jonger waren dat we er dik aan te kort kwamen😁

En als je ongelukkigerwijze wat langdurig ziek word telt de OKV niet mee voor de berekening van de uitkering,dus als je verstandig bent reken je er niet op en zie het als een welkome schnabbel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je OKV moet je niet meerekenen,
je krijgt ze wel in de knip zeg je,maar is dat wel zo? ze vliegen er even hard uit als dat ze erin komen.
Althans bij mij wel "vroegâhh"( en ook bij Pierre en zijn maten ,als je een paar avonden in Roncq hebt gestaan.

Is dat met het salaris zelf niet niet zo dan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei iveco 35c17:

Stonden we weer kort bij elkaar😂. Ik stond in Leer.

 

 

Had s,middags gelost in Herzebrock, en was om 21.00 met nog een restje 325 hennen in Sudbrookmerland en had daar de uren vol.

Was wel lekker rustig daar bij de boer s,nachts 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei sprinter 516:


Is dat met het salaris zelf niet niet zo dan?emoji23.png

Wat bedoel je ? boven je OKV nog een deel van je salaris er doorheen draaien in Roncq of andere  mooie plaatsen ?

Dan moet je t wel erg bont maken als je dan met je OKV niet rondkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat bedoel je ? boven je OKV nog een deel van je salaris er doorheen draaien in Roncq of andere  mooie plaatsen ?

Dan moet je t wel erg bont maken als je dan met je OKV niet rondkomt.

Nee, ik bedoel dat de rest van het salaris er in de maand ook doorheen gaat (aan van alles en nog wat) en niet alleen de onkosten vergoeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat bedoel je ? boven je OKV nog een deel van je salaris er doorheen draaien in Roncq of andere  mooie plaatsen ?
Dan moet je t wel erg bont maken als je dan met je OKV niet rondkomt.

Mwah..ik kan me genoeg leuke avonden bij Maria aan de bar in het Snitzelhaus Koblenz herinneren dat er wel meer door ging dan de vergoeding. En nog wel een paar plaatsen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden