[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

D6 Netto salaris vraag


René1973

Vraag

Hai. Ik kan gaan starten in de zeecontainers. Krijg dan D6 betaald. Zondagavond/Maandagochtend vertrekken en vrijdagavond/zaterdag ochtend weer thuis. Dagen van ongeveer 12 uur en cao betaald. (Geen verplicht pauzestaffel)

Nu heb ik wel gekeken naar het uurloon en onkostenvergoeding maar wat zal ongeveer het netto maandsalaris wezen dan? Dus zo'n 60/65 uur per week met overnachting in D6. 

 

Grt. René

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

Hoe bereken je dat dan ??

€ 15.36 x 62,9 % = € 9.66 netto

€ 19.66 ( 130 % uur) x 62,9%= € 12,56 netto.

Gewoon €2610 gedeeld door 233,5 uur, kom je op €11,17 uur gemiddeld uit.

 

Je bovenstaande berekening volgens de belastingschijven, is veel te simplistisch.

Voor loonbelasting gaat er nog pensioenpremie á €225 af en ook nog €309 arbeidskorting, en nog €17 voor de WIA

De werkelijk belastingdruk is dus veel lager dan 37,1% 

Van kaal loon €2457 bruto (D6 per 4 weken), houd je netto €1870 over, de werkelijke belastingdruk is dan circa 24%

 

Vorig jaar had ik totaal bruto €46.334, loonheffing was toen €13.172 

De werkelijke belastingdruk was dus circa 28,5%, 8,6% minder dus.

Arbeidskorting was €3793, daar betaal je dus al 0€ belasting over.

 

klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee hoor. Gewoon het zoveelste oud-forumlid die even een nieuw accountje aanmaakt en met één of andere domme of onnozele vraag een heel forum om de tuin weet te leiden.
En iedereen trapt er steeds weer met beide poten in....
 LOL
 

Shitttt val ik weer door de mand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Showfeur:

Gewoon €2610 gedeeld door 233,5 uur, kom je op €11,17 uur gemiddeld uit.

 

Je bovenstaande berekening volgens de belastingschijven, is veel te simplistisch.

Voor loonbelasting gaat er nog pensioenpremie á €225 af en ook nog €309 arbeidskorting, en nog €17 voor de WIA

De werkelijk belastingdruk is dus veel lager dan 37,1% 

Van kaal loon €2457 bruto (D6 per 4 weken), houd je netto €1870 over, de werkelijke belastingdruk is dan circa 24%

 

Vorig jaar had ik totaal bruto €46.334, loonheffing was toen €13.172 

De werkelijke belastingdruk was dus circa 28,5%, 8,6% minder dus.

Arbeidskorting was €3793, daar betaal je dus al 0€ belasting over.

 

klik

Dat weet ik beste man,maarde vraag van T.S wat hij netto zou vangen ,in D6 met 20 overuren.

En dat heb ik precies gezegd,alle andere dingen die je noemt zul je zelf in je aangifte moeten regelen,de boekhouder van je bedrijf heeftdaar geen weet van,evenmin hoeveel premie je voor een hypotheek af kunt trekken

Dus zo simplistisch is mijn voorbeeld niet.

Ik zei er ook  al bij dat je je op loonbelasting niet blind moet staren ,het is slechts een onderdeel van de inkomstenbelasting ( in box 3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei roadtrain:

Maar dat is een hondenbaan of slavernij zo je wilt. 
 

Als je ziet wat ik daarvoor moet doen😜

 

 

Klopt,dan heb je ,zoals T.S in de containers een stuk gemakkelijker:

De container word op je chassis gezet,je rijdt naar de klant en doe bij gods gratie de deuren open en zet m tegen de ramp.

Intussen wacht je ,met het zonnebrilleke op de neus achter je stuur ,of je gaat  op je bed tot t doosje leeg is.

Eenmaal geladen of gelost rij je terug naar de terminal en zet de volgende doos erop.

Je kunt,in tegenstelling tot de vent bij Appie of DHL bijna geen fout maken,en.....je hebt ook nog eens twee euri meer.:D

 

Eigenlijk zou die vent met zo een busje een euro of 3 per uur meer moeten verdienen.

 

 

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei europeaan:

Dat weet ik beste man,maarde vraag van T.S wat hij netto zou vangen ,in D6 met 20 overuren.

En dat heb ik precies gezegd,alle andere dingen die je noemt zul je zelf in je aangifte moeten regelen,de boekhouder van je bedrijf heeftdaar geen weet van,evenmin hoeveel premie je voor een hypotheek af kunt trekken

Dus zo simplistisch is mijn voorbeeld niet.

Ik zei er ook  al bij dat je je op loonbelasting niet blind moet staren ,het is slechts een onderdeel van de inkomstenbelasting ( in box 3)

Helaas is het wel simplistisch.

Zoals je kunt zien op mijn loonstrook, wordt pensioenpremie, WIA premie en arbeidskorting direct geregeld door de salarisadministrateur.

 

Ik ben heel erg benieuwd, wie hier (in loondienst) zelf achteraf zijn pensioenpremie heeft moeten afdragen en zijn arbeidskorting heeft moeten terug vragen.

 

Alleen hypotheekrente aftrek en eventuele andere aftrekposten zoals zorgkosten, moet je zelf achteraf regelen dmv je belastingaangifte.

 

Begrijp me niet verkeerd: Ik wil je niet aanvallen, maar je laten inzien dat het toch echt anders werkt dan jij in je hoofd hebt zitten🙂

  • Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei europeaan:

Klopt,dan heb je ,zoals T.S in de containers een stuk gemakkelijker:

De container word op je chassis gezet,je rijdt naar de klant en doe bij gods gratie de deuren open en zet m tegen de ramp.

Intussen wacht je ,met het zonnebrilleke op de neus achter je stuur ,of je gaat  op je bed tot t doosje leeg is.

Eenmaal geladen of gelost rij je terug naar de terminal en zet de volgende doos erop.

Je kunt,in tegenstelling tot de vent bij Appie of DHL bijna geen fout maken,en.....je hebt ook nog eens twee euri meer.:D

 

Eigenlijk zou die vent met zo een busje een euro of 3 per uur meer moeten verdienen.

 

 

Nou, ik ga voor geen goud weer die kut containers in. Wat een drama altijd op die klote terminals. Schaft, ploegenwissel, storing, staking, harde wind, altijd wat. 

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Showfeur:

Helaas is het wel simplistisch.

Zoals je kunt zien op mijn loonstrook, wordt pensioenpremie, WIA premie en arbeidskorting direct geregeld door de salarisadministrateur.

 

Ik ben heel erg benieuwd, wie hier (in loondienst) zelf achteraf zijn pensioenpremie heeft moeten afdragen en zijn arbeidskorting heeft moeten terug vragen.

 

Alleen hypotheekrente aftrek en eventuele andere aftrekposten zoals zorgkosten, moet je zelf achteraf regelen dmv je belastingaangifte.

 

Begrijp me niet verkeerd: Ik wil je niet aanvallen, maar je laten inzien dat het toch echt anders werkt dan jij in je hoofd hebt zitten🙂

Nou, als ik uw loonstrook zo ziet, doe ik het toch helemaal zo verkeerd niet met 0 overnachtingen, rijdend alleen in Nederland op een B-E combi.

Ik maak minder overuren, en heb de auto hier 5 minuten fietsen vandaan staan, maar bijna het zelfde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^als dat allemaal betaald wordt, kan je ze niet makkelijker verdienen.

En daar zit bij veel container boeren nu juist het probleem.... Dat alles betaald krijgen......

Een oud werkgever van mij, dacht ook dat wachten best half/half kon, je deed dan toch immers niets...... Was er snel klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei sprinter 516:

Nou, als ik uw loonstrook zo ziet, doe ik het toch helemaal zo verkeerd niet met 0 overnachtingen, rijdend alleen in Nederland op een B-E combi.

Ik maak minder overuren, en heb de auto hier 5 minuten fietsen vandaan staan, maar bijna het zelfde....

De verschillen zijn ook klein, de busjes zitten bij ons ook in C6

Zoals ik al zei, op een meubelbakje voor de Albert kun je ook al €13,46 per uur krijgen.

Weet niet onder welke CAO je valt, en of het bij jou ook per 4 weken of per maand is?

Maar dit is wat het is, voor een D6 chauffeur volgens het BGV

We hebben een relatief vrij hoge eigen pensioenbijdrage aan het PFV, zit je in een payroll of uitzendconstructie (met een lagere pensioenopbouw) zal het nettoloon wat hoger zitten, maar dat verschil zal hooguit tientjes zijn.

En daarom mag er ook wel weer eens wat bij😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei europeaan:

Eigenlijk zou die vent met zo een busje een euro of 3 per uur meer moeten verdienen.

 

In ieder geval moet ik nog zien of iemand dit werk, dat sjouwen met zware boodschappen want het lichte kopen we zelf wel even op de fiets, in goede gezondheid tot zijn pensioen vol kan houden. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei zoetwatermatroos:

^^als dat allemaal betaald wordt, kan je ze niet makkelijker verdienen.

Ja dat kan zo zijn, maar je moet dan wel een instelling hebben waar menig ambtenaar jaloers op zal zijn.

En door die ongein vaak in de knoop met de rijtijdenwet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Ik begon laatst al te twijfelen toen je zei dat je gewoon 8 uur betaald krijgt als je auto in de garage staat, nu je ook nog beweert dat je OKV krijgt als je vakantie hebt rest mij de heel prangende vraag: lees jij je loonstrook wel op de juiste manier?
 
Klopt foutje zijn de overuren, ploegtoeslag en onregelmatigheid toeslag. Kreeg ik ook toen ik 4 maand in de zw zat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Klopt foutje zijn de overuren, ploegtoeslag en onregelmatigheid toeslag. Kreeg ik ook toen ik 4 maand in de zw zat.

 

Ah kijk, zoiets dacht ik al. ;)

 

Komen we vanzelf bij de volgende vraag; onregelmatigheidstoeslag en ploegentoeslag.

Als chauffeur, of werk je ook gedeeltelijk bijvoorbeeld in het magazijn of de los -en laadploeg ?

 

Een chauffeur die enkel rijd en die naast OKV ook nog eens ORT èn ploegentoeslag betaald krijgt, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-5-2021 om 19:54 zei Showfeur:

 

Voor loonbelasting gaat er nog pensioenpremie á €225 af en ook nog €309 arbeidskorting, en nog €17 voor de WIA

De werkelijk belastingdruk is dus veel lager dan 37,1% 

 

 

 

Van je totaal bruto loon gaat i.d.d pensioenpremie( het werknemers deel) af en arbeidskorting(WIA is een volksverzekering en zit,evenals de AOW al verwerkt in die 37,1 %)en van die som betaal je 37,1 %

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden