[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

D6 Netto salaris vraag


René1973

Vraag

Hai. Ik kan gaan starten in de zeecontainers. Krijg dan D6 betaald. Zondagavond/Maandagochtend vertrekken en vrijdagavond/zaterdag ochtend weer thuis. Dagen van ongeveer 12 uur en cao betaald. (Geen verplicht pauzestaffel)

Nu heb ik wel gekeken naar het uurloon en onkostenvergoeding maar wat zal ongeveer het netto maandsalaris wezen dan? Dus zo'n 60/65 uur per week met overnachting in D6. 

 

Grt. René

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei albertvv:


Mwah..ik kan me genoeg leuke avonden bij Maria aan de bar in het Snitzelhaus Koblenz herinneren dat er wel meer door ging dan de vergoeding. En nog wel een paar plaatsen emoji23.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat kan gebeuren,maar als je dan de volgende avonden je een beetje gedraagt sta je weer gelijk.

Als  op het eind van de maand de balans maar in orde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
7 uur geleden zei europeaan:

Dat kan gebeuren,maar als je dan de volgende avonden je een beetje gedraagt sta je weer gelijk.

Als  op het eind van de maand de balans maar in orde is.

Wordt dan een karig weekend thuis. Stond geregeld 3 weekenden achter elkaar "onderweg" :wijn:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Wordt dan een karig weekend thuis. Stond geregeld 3 weekenden achter elkaar "onderweg" :wijn:

 

Met de OKV die de Nederlandse chauffeur heeft valt er niks te klagen en zul je meestal wat overhouden.

Maar als je van die OKV in sterrenrestaurants wilt eten,met de maten zware drinkgelagen wilt inrichten,dure dames van plezier wilt bestellen,en ook nog wilt beleggen in bitcoins kom je er niet,dat klopt,dan zul je aan je maandloon moeten komen.

 

IK heb in het verleden ook heel veel weekenden onderweg geweest,maar een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend stilstaan was een uitzondering,meestal alleen de zondag aan de kant,of helemaal niet.

Als je bij een baas werkt waar je ,per maand, 3 weekenden stilstaat kun je beter stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En als je ongelukkigerwijze wat langdurig ziek word telt de OKV niet mee voor de berekening van de uitkering,dus als je verstandig bent reken je er niet op en zie het als een welkome schnabbel.
Uhm zeker weten???

In de vakantie/ vrije dag krijgen we zelfs okv tegenwoordig

En als je ziek bent krijg je ook een gemiddelde van je overuren van de voorgaande xx weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei europeaan:

Met de OKV die de Nederlandse chauffeur heeft valt er niks te klagen en zul je meestal wat overhouden.

Maar als je van die OKV in sterrenrestaurants wilt eten,met de maten zware drinkgelagen wilt inrichten,dure dames van plezier wilt bestellen,en ook nog wilt beleggen in bitcoins kom je er niet,dat klopt,dan zul je aan je maandloon moeten komen.

 

IK heb in het verleden ook heel veel weekenden onderweg geweest,maar een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend stilstaan was een uitzondering,meestal alleen de zondag aan de kant,of helemaal niet.

Als je bij een baas werkt waar je ,per maand, 3 weekenden stilstaat kun je beter stoppen.

Van vrijdagavond tot maandagochtend stilstaan is niet erg als je op een goede plek staat. In de zomer aan het Gardameer is niet verkeerd. Je moest alleen vanaf Lo Scoglio naar het Gardameer, te ver om te lopen maar dat is het bij mij al snel overigens. In mijn speciaal transporttijd had ik meestal een MTB op de nek van de trailer en een enkele keer nam ik mijn racefiets mee in de cabine maar das wel een gedoe, het is al snel groot zon fiets. Maar enfin, ik kan enorm genieten van een rondje fietsen en dat deed ik ook. De monte Baldo net ten noorden van Peschiera is een mooi klimmetje en langs het meer flaneren met het fietske is enorm leuk. Maar inderdaad, je wordt er geen kont wijzer van financieel omdat het enige wat je doet is eten, drinken en vrolijk zijn. Desalniettemin stond ik graag zatermiddag max om een uur of drie stil om mijn benen ergens onder een tafel te steken.

 

Maar kom aan mensen, hier zitten mensen meest in D6. De meeste zullen wel 57,5 uur in de week betaald krijgen. Klopt die 2700 netto in de vier weken aan loon? Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
36 minuten geleden zei the duke:

Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?

Dat haal ik wel met 1 overnachting afgelopen maand en 47 overuren....😊

 

zij het al eerder: instappen met meteen D6 is niet verkeerd en hij kan toch gewoon proberen?

(proeftijd is wederzijds. Valt het werk of salaris tegen ben je zo weer weg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor. Gewoon het zoveelste oud-forumlid die even een nieuw accountje aanmaakt en met één of andere domme of onnozele vraag een heel forum om de tuin weet te leiden.

En iedereen trapt er steeds weer met beide poten in....

 LOL

 

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei the duke:

 

 

Maar kom aan mensen, hier zitten mensen meest in D6. De meeste zullen wel 57,5 uur in de week betaald krijgen. Klopt die 2700 netto in de vier weken aan loon? Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?

Daar hoeft niemand zich voor te schamen;in mijn berekening( van een paar postings  terug) geef ik de kille cijfers,zoals opgegeven in de CAO.

t.w  D6: € 15,36 voor een 100 % uur,€ 19,97 voor een 130 % overuur ( en 23.04 voor een zaterdag  uur en 30,72 voor een zondaguur)

Met deze cijfers kan iedereen in een oogwenk uitrekenen wat hij verdient heeft,en iedereen die verteld dat hij,metD 6 ,in een gelijkaardig aantal uren méér verdient is een leugenaar.

OKV heb ik bewust niet meegeteld omdat dat géén loon is en ook niet belast is,als je jezelf een rad voor ogen wilt draaien en het tóch als inkomsten ziet mag dat van mij.

 

Voor wat betreft het bruto/netto verhaal ,hier ook ter aanvulling de kille cijfers van de belastingdienst :

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/boxen_en_tarieven/overzicht_tarieven_en_schijven/u-hebt-in-2021-nog-niet-aow-leeftijd

 

Gewoon: je brutto loon wat je hebt uitgerekend verminderen met 37,1 %,( of 100 % loon x 62.9 %)en je ziet gelijk wat je netto van de boekhouder overgemaakt krijgt,+je OKV,de maakt hij ook (meestal) over,maar ook voorde belastingdienst word dit niet als" loon "gezien.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei europeaan:

Kon het niet vinden,geef even een link.:D

IK heb wel wat gevonden :art 40 CAO boekje 2020 :

 

Artikel 40 Vergoeding van verblijfkosten

1. Aan de werknemer worden volgens het in lid 3 van dit artikel opgenomen schema de onderweg gemaakte kosten vergoed bestaande uit maaltijden, overige consumpties en sanitaire voorzieningen. Hieronder vallen niet de kosten van logies, inrichting van de cabine, koersverschillen, uitbetaalde fooien, telefoonkosten en overige kosten. 2. Van lid 1 kan worden afgeweken indien een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen of de werkgever een regeling heeft getroffen waardoor de werknemer gratis gebruik kan maken van bedrijfskantinefaciliteiten. Deze bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in overeenstemming te zijn met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden aan onderstaand schema.

3. De verblijfkostenvergoeding bedraagt per 1 januari 2020: 3.a. Bij ééndaagse ritten¹): - korter dan 4 uur²) geen onbelaste vergoeding -

langer dan 4 uur²) € 0,63 per uur - tussen 18.00 en 24.00 uur: indien vertrek voor 14.00 uur

€ 2,90 per uur -

indien vertrek na 14.00 uur en er sprake is van een afwezigheidsduur van tenminste 12 uur een extra toeslag van € 12,10 ad 1) Onder een ééndaagse rit wordt verstaan een rit waarbij het vertrek en de aankomst binnen 24 uur plaatsvinden. ad 2) Het criterium geldt voor de afwezigheidsduur van de standplaats.

 

3.b. Bij meerdaagse ritten:

Eerste dag € 1,28 per uur - tussen 17.00 en 24.00 uur indien vertrek voor 17.00 uur .€ 2,90 per uur

3.c. Tussentijdse dagen € 50,16 per dag .

Laatste dag € 1,28 per uur - tussen 18.00 en 24.00 uur € 2,90 per uur - tussen 24.00 en 06.00 uur € 1,28 per uur - tussen 24.00 en 06.00 uur indien aankomst na 12.00 uur € 2,90 per uur .

Artikel 41 Vergoeding overstaan Ten aanzien van de werknemer die in het kader van zijn dienstuitvoering gedurende een weekend of een (buitenlandse) feestdag niet op zijn standplaats verblijft terwijl aan hem voor die dag geen werkzaamheden zijn of kunnen worden opgedragen, wordt aan hem terzake van de extra kosten van het niet-vrijwillig verblijf een extra vergoeding van € 12,10 netto en € 21,40 bruto per dag toegekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei the duke:

Maar kom aan mensen, hier zitten mensen meest in D6. De meeste zullen wel 57,5 uur in de week betaald krijgen. Klopt die 2700 netto in de vier weken aan loon? Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?

Dat durf ik wel te bevestigen.

Had afgelopen periode van 4 weken, 73,5 overuren

Geen overnachtingen.

Salaris was €2835, waarvan €95 reiskosten en €130 OKV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Je  nettosalaris was dus € 2835,00 - € 95,00 - € 130,00 = € 2610,00

€11.33 ong netto per uur kom ik uit. is ook niet overdreven voor zoveel werkuren toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei jean3:

€11.33 ong netto per uur kom ik uit. is ook niet overdreven voor zoveel werkuren toch??

Ik kom zelfs uit op €11,17 en dat is inderdaad ook niet zoveel.

Onderaan de streep lijkt het best wel aardig, maar voor het aantal uren wat je draait, is het magertjes.

De werkgevers bieden nu dan wel 2 x 3 %  erbij, dan zou je 1 januari 2022 precies rond modaal hangen in D6

Wat erbij is ook echt wel nodig, als je ziet dat je als bezorger bij Albert met een meubelbakje al €13,46 per uur kunt krijgen: https://nl.indeed.com/jobs?q=albert heijn&l=Utrecht (provincie)&advn=5261601875602632&vjk=c7d584ed20fd5a9d

Scheelt slechts € 2 per uur met D6 (15,36)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Showfeur:

als je ziet dat je als bezorger bij Albert met een meubelbakje al €13,46 per uur kunt krijgen:

Maar dat is een hondenbaan of slavernij zo je wilt. 
 

Als je ziet wat ik daarvoor moet doen😜

 

 

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei roadtrain:

Maar dat is een hondenbaan of slavernij zo je wilt. 
 

Als je ziet wat ik daarvoor moet doen😜

 

 

Kopt, het is wel veel sjouwen natuurlijk.

Maar wel laagdrempelig, B rijbewijs is voldoende, geen code 95 nodig, of elke 5 jaar rijbewijskeuring, ADR certificaat, chauffeurspas, etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
46 minuten geleden zei Showfeur:

Kopt, het is wel veel sjouwen natuurlijk.

Maar wel laagdrempelig, B rijbewijs is voldoende, geen code 95 nodig, of elke 5 jaar rijbewijskeuring, ADR certificaat, chauffeurspas, etc

En dat is dan weer terug te zien in schades, parkeergedrag (midden op de weg naast vrije parkeerplaats), rijgedrag........

eigenlijk t zelfde als PostNL dpd jumbo 

en niet te vergeten onze oosterse......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Schots en Scheef:

Uhm zeker weten???

In de vakantie/ vrije dag krijgen we zelfs okv tegenwoordig

 

Ik begon laatst al te twijfelen toen je zei dat je gewoon 8 uur betaald krijgt als je auto in de garage staat, nu je ook nog beweert dat je OKV krijgt als je vakantie hebt rest mij de heel prangende vraag: lees jij je loonstrook wel op de juiste manier?

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik begon laatst al te twijfelen toen je zei dat je gewoon 8 uur betaald krijgt als je auto in de garage staat, nu je ook nog beweert dat je OKV krijgt als je vakantie hebt rest mij de heel prangende vraag: lees jij je loonstrook wel op de juiste manier?

 

Awel,ik heb enen certainen bang dat S&S soms wat dislectisch is.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden