[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bestuurderskaart downladen


dromer

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Dat is niet het antwoord op de vraag, Ger.

Overigens, wij mogen 1x per maand onze kaart in de gleuf stoppen. Handmatig. Maar als ik het vergeet, de volgende maand. Record stond op 4 maanden. En ja, we hebben over die periode controlle gehad. Dus het is aan het land/instantie/ambtenaar of ze daar werk van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Ger-1957:

Bestuurderskaart en digitale tachograaf

Te laat uitlezen, Veel bedrijven doen dit nog steeds handmatig, waardoor een foutje om de hoek ligt.

Terwijl het automatisch kan, teminste heb die kaart nog nooit bij huidige werkgever uitgelezen.

Schijnt dat dat automatisch gebeurd als we terug op standplaats komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Oeps, sorry, daar had ik overheen gelezen. Ik koppelde de vraag: Wat zijn de gevolgen" aan de situatie dat de gegevens niet bij de werkgever uitgelezen zouden worden maar bij een ander bedrijf...

 

 

Maar, vooruit, JA het ligt aan jou! :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Kiepenboer:

Schijnt dat dat automatisch gebeurd als we terug op standplaats komen.

Dat is afhankelijk van welk systeem/abonnement je werkgever gebruikt.

 

Er zijn ook mogelijkheden om dit via een GSM verbinding te doen, of via een boordcomputer/black box verbinding.

 

Bij ons gebeurt het handmatig, zowel de pas uitlezen als de tachograven uitlezen.

 

overigens betekend het niet (tijdig) uitlezen van je pas dat er automatisch gegevens verloren gaan. Na het uitlezen, vorige week, kon ik nog terug kijken tot begin januari. Dus de gegevens worden niet direct na 4 weken overschreven.

 

Maar “je” bent simpelweg verplicht om je pas minimaal elke 4 weken uit te lezen, en de tachograaf elke 3 maand.

 

Wat de gevolgen zijn ligt aan de controlerende instantie. Die MAG hier voor bekeuren, maar MOET dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Terwijl het automatisch kan, teminste heb die kaart nog nooit bij huidige werkgever uitgelezen.

 

Schijnt dat dat automatisch gebeurd als we terug op standplaats komen.

Al onze auto’s hebben ook een kastje met simkaart erin die achter de tachograaf gebouwd zit, die alle gegevens automatisch doorzendt.

Wij hoeven onze kaart dus nooit meer op kantoor uit te laten lezen, zelfs het massa geheugen wordt automatisch geüpload

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei sprinter 516:

Al onze auto’s hebben ook een kastje met simkaart erin die achter de tachograaf gebouwd zit, die alle gegevens automatisch doorzendt.

Wij hoeven onze kaart dus nooit meer op kantoor uit te laten lezen, zelfs het massa geheugen wordt automatisch geüpload

Is het niet zo dat jouw werkgever via dit systeem de gegevens op tijd download?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei sprinter 516:


Ja, ik hoef er niets aan te doen

Nee dat hoef ik ook niet. Maar vroeg mij af of jullie systeem zelfstandig op tijd upload of dat er iemand op kantoor op tijd alles download?

( bij ons gaat het via de boardcomputer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei roadtrain:

Is het niet zo dat jouw werkgever via dit systeem de gegevens op tijd download?

denk ut wel, hij krijgt zelf een melding als er een over de rijtijd gaat.
Niet dat hij dan gelijk in de telefoon klimt, want het zal dan wel nodig zijn😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 25-5-2021 om 07:09 zei trieftol:

Spaarpotje nu al leeg :angel:

Nee, centjes kan je niet veel mee in deze Coronatijd.

 

Voelde me nog te goed om te duimendraaien achter de geraniums, lol.

 

Werken geeft ook een bepaalde regelmaat in je leven.

 

En dit kwam op mijn pad was niet zoekende, maar dit sprak me aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Windhoos:

Was niet nodig auto was direct aangesloten op een uitleessysteem en deed alles vanzelf.

 

Komt dus op het zelfde neer. 😉

 

Aangezien er bij ons nogal wat collegas rondlopen die maar af en toe eens rijden heeft de baas dit bij de IL&T nagevraagd toen ze op bedrijfscontrole kwamen.

 

Ook die vinden dit lastig om dit praktisch te behandelen omdat de wet onverbiddelijk is en zegt dat je elke 4 weken je pas moet uitlezen. Maar hun advies was dus gewoon om hem voor gebruik, na een lange periode van niet gebruiken, uit te lezen. Uit de data blijkt dan simpelweg dat er niet is gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden