[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tc uitschakelen


leusinkj

Recommended Posts

  • Forumlid
8 uur geleden zei leusinkj:

hallo allemaal ik heb een volvo fmx 10X4 uit 2012 op het dashboard zie ik nergens een schakelaar voor traction controle weet iemand hier hoe ik dit kan in en uitschakelen

 

Ik rijd geen Volvo dus kan je zo niet verder helpen. Misschien het instructieboekje raadplegen of even een telefoontje naar de Volvo garage ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

En dat het een optie is in een 10x4 dat lijkt me ook niet voor de hand liggend. Of -anders gezegd- dat zoiets wordt weggelaten op een 10x4 dat lijkt me niet waarschijnlijk. 
 

Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat het er niet standaard op zou zitten, zeker bij een FMX. Dat is namelijk de bouwuitvoering (heavy duty)van Volvo.

 

Maar ik weet het niet zeker. ALLE voertuigen bij ons hebben de mogelijkheid om TC uit te kunnen schakelen. Een must in mijn soort werk, en dan zit het er op (bij ons).

Citaat

 

In het Hoge Noorden hebben we toch nog een mede-forumlid die met een dergelijke auto rijdt?

Ik hoop dat ik noordelijk genoeg woon om dit te “mogen” beantwoorden. 😉

6B306EE6-C10A-49C8-B273-7B92F1208039.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog even navraag gedaan bij onze chef werkplaats, die ook de uitrusting van de voertuigen regelt bij aanschaf.

 

Maar op al onze voertuigen zit de mogelijkheid om de TCS uit te schakelen, en bij aankoop is het nooit besproken met dealer. 
 

Mijn FM uit 2019 heeft 2 standen. Vermogens reductie bij iets van maximaal 50% wielslip en totaal geen vermogensreductie. 

 

Dus:

 OF “onze” dealer is zelf zo slim om dit al mee te bestellen (wat ik betwijfel, iets met ervaring 😇),

 

OF de inkoper bij TS heeft zitten slapen bij aanschaf,

 

OF TS zal nog eens op zoek moeten. Het zij in de boordcomputer, het zij in het instructieboekje of bij de garage. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden