[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV & CNV jagen transportsector op kosten


nstl

Recommended Posts

  • Forumlid
44 minuten geleden zei sprinter 516:


Het eerste jaar rij jij dus internationale ritten met weekenden weg voor D2 salaris………
Tja nu begrijp ik dat ze je op de planning te vriend houden…..
Met alle respect hoor Iveco, je zegt dat je prima voor je zelf kunt opkomen, maar dit is een hele slechte onderhandeling van je geweest dan.
Ter vergelijking, ik heb ook D6 (vergelijking dan) salaris, rijdt alleen in Nederland, ben elke avond thuis, begin zelden voor 06.30 uur en rond 17.30 uur thuis, zelden werken op zaterdag, en rijdt met een B-E combi op dito rijbewijs, reis kosten hebben niet, auto staat hier 7 minuten fietsen op een afgesloten parking (door de werkgever betaald).
Deze week weer €2700,- op mijn rekening gestort gekregen …..
Wie heeft er dan goed onderhandeld????

Toch heeft hij op basis van ervaringsjaren goed onderhandeld, laat ik me even niet uit over de D of E schaal, en voor degene die vinden dat ze stevig moeten onderhandelen, en afgeven opdat pensionado onder de prijs rijden, ik kreeg gewoon E7 aangeboden hoor, hoefde ook niet met mijn vuist op tafel te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei sprinter 516:

Het eerste jaar rij jij dus internationale ritten met weekenden weg voor D2 salaris………
Tja nu begrijp ik dat ze je op de planning te vriend houden…..
(...)

Deze week weer €2700,- op mijn rekening gestort gekregen.

Wie heeft er dan goed onderhandeld????

 

Je zit nu wel appels met peren te vergelijken Cortrans.

 

Iemand die in zijn eerste jaar zonder enige ervaring bij een werkgever aan de slag kan voor D2 is niet heel vreemd volgens mij. Ik geloof ook niet dat er bedrijven zijn waar men zonder ervaring zo aan de slag kan voor de maximale loontrede. 

Dat hij na één jaar van D2 naar D6 gaat is keurig onderhandeld. Dat Iveco zich in korte tijd dan ook nog eens oriënteerd op het internationale werk is alleen maar meegenomen, die ervaring komt altijd van pas. Er zijn legio bedrijven waar volwas chauffeurs met jarenlange ervaring op binnen- en buitenland de hele week onderweg zijn voor D6. 

 

Overigens heeft het wel of niet overnachten en een weekend onderweg totaal niks te maken met loonschaal D6 of E7, daar is elders op dit forum al genoeg aandacht aan besteed betreffende de Fuwa.

 

Maar iemand als jij met zoveel ervaringsjaren in binnen -en buitenland en die kan rijden met elke combinatie die hier nu een nieuweling terecht wijst maar zelf met 2700,- all-inn in de maand thuis komt? En jij vind van jezelf dat je dan wel heel goed onderhandeld hebt? Oh ja, wel de auto op zeven minuten loopafstand van huis. Kom toch op Henk...:rolleyes:

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sneu 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

7 uur geleden zei sprinter 516:

Oké, maar je profiteert wel mee, van de door de bonden bedongen zaken (...)

Had jij dit alles zelf ook in je eentje kunnen krijgen denk je???

 

Zelf ook altijd lid van de vakbond geweest Cor?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Je zit nu wel appels met peren te vergelijken Cortrans.
 
Iemand die in zijn eerste jaar zonder enige ervaring bij een werkgever aan de slag kan voor D2 is niet heel vreemd volgens mij. Ik geloof ook niet dat er bedrijven zijn waar men zonder ervaring zo aan de slag kan voor de maximale loontrede. 
Dat hij na één jaar van D2 naar D6 gaat is keurig onderhandeld. Dat Iveco zich in korte tijd dan ook nog eens oriënteerd op het internationale werk is alleen maar meegenomen, die ervaring komt altijd van pas. Er zijn legio bedrijven waar volwas chauffeurs met jarenlange ervaring op binnen- en buitenland de hele week onderweg zijn voor D6. 
 
Overigens heeft het wel of niet overnachten en een weekend onderweg totaal niks te maken met loonschaal D6 of E7, daar is elders op dit forum al genoeg aandacht aan besteed betreffende de Fuwa.
 
Maar iemand als jij met zoveel ervaringsjaren in binnen -en buitenland en die kan rijden met elke combinatie die hier nu een nieuweling terecht wijst maar zelf met 2700,- all-inn in de maand thuis komt? En jij vind van jezelf dat je dan wel heel goed onderhandeld hebt? Oh ja, wel de auto op zeven minuten loopafstand van huis. Kom toch op Henk...:rolleyes:

Hoezo zonder ervaring??? Ik lees al zeker een jaar dat Iveco als parttime chauffeur bij Heisterkamp internationale ritten doet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
 
Zelf ook altijd lid van de vakbond geweest Cor?
 
 
 
 

Inderdaad, omdat ik WEL het nut van een vak organisatie inziet.
Ook bij mijn vorige werkgever (Hema) hebben de bonden meermaals hun nut bewezen, en nog steeds strijden de bonden daar voor mijn oud collega’s.
Ook al kom ik niet actief op vergaderingen blijf ik wel bij.
Zoals ik al vaker schreef Pierre, hadden we dit alles ook echt bereikt zonder het strijden van de bonden voor alle werknemers??
Ik denk het namelijk niet. Niet iedere werknemer is zo mondig al jij…..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei sprinter 516:

Hoezo zonder ervaring??? Ik lees al zeker een jaar dat Iveco als parttime chauffeur bij Heisterkamp internationale ritten doet

 

Zover ik weet zeker geen jaar. En dan nog, wat wil 'internationaal' volgens jou zeggen m.b.t. loonschaal? Zoals ik al zei; het merendeel van de internationaal chauffeurs in Nederland komt niet hoger dan D6, hele week van huis en weekenden werken. En ook jij had bij de Hema geen E7 Cor, wel dan?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei sprinter 516:


Blijft moeilijk hè voor je (ook al ben je een van de weinige hier op dit forum)

 

Moeilijk niet, lastig wel omdat mijn geheugen me steeds vaker in de steek laat. Ik word namelijk ook een dagje ouder Henk. Al die namen en alter ego's, ik kan er geen wijs meer uit...:D

 

33 minuten geleden zei sprinter 516:

Inderdaad, omdat ik WEL het nut van een vak organisatie inziet.

 

Goeie zaak Toon! :ok:

 

 

  • Haha 3
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei sprinter 516:

Verveel je je soms weer, of slaat de drank je naar het hoofd?

 

Drank, ik weet niet waar je dit op basseert maar ik heb geen druppel op. Kijk daarom nou maar uit wat je zegt Cor. Voor je het weet heb je weer een half forum over je heen liggen met je valse suggestie. Er zijn er voor minder gaan lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Drank, ik weet niet waar je dit op basseert maar ik heb geen druppel op. Kijk daarom nou maar uit wat je zegt Cor. Voor je het weet heb je weer een half forum over je heen liggen met je valse suggestie. Er zijn er voor minder gaan lopen...

Wie loopt er hier weer te gallen vandaag?
  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei sprinter 516:


Wie loopt er hier weer te gallen vandaag?

 

Toe Cor, laten we het leuk houden en terug 'to the point' komen, want je hebt me nog steeds geen serieus antwoord gegeven wanneer ik zeg dat het merendeel van de internationale chauffeurs in Nederland allemaal voor D6 de hele week onderweg zijn inclusief de weekenden.

 

Het 'neersabelen' van Iveco die in slechts in twee jaar dezelfde loonschaal weet uit te onderhandelen als al die anderen en ook jij met al je dienstjaren en ervaring, hoezo heeft hij slecht onderhandeld?

Ik heb je al gezegd; internationaal en een weekend onderweg is geen maatstaf voor een loonschaal, dat word in de Fuwa bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei Pierre:

 

 

Ik heb je al gezegd; internationaal en een weekend onderweg is geen maatstaf voor een loonschaal, dat word in de Fuwa bepaald.

Of door zelf te onderhandelen.

Inschalen mag altijd hoger als wat de FUWA aangeeft;

Zo heb ik D6 met niet eerder beginnen als 06.00 uur en uiterlijk 18.00 uur klaar en kom de grens niet over en iedere avond thuis en met bakwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En hoezo heb ik slecht onderhandelt Cor?  Een paar maanden Trave koppelen wil je toch geen internationaal werk noemen toch?   En ook het post nl werk was

geen internationaal werk. Wel werk waar je stuurervarimg krijgt. Lees veel aandock werk. 
 

maar jij als chauffeur op die autoambulance had toch minstens na al die jaren ervaring E 7 moeten hebben. Zeker als je zoals je weleens geschreven hebt hier ook nog mentorchauffeur bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden