[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV & CNV jagen transportsector op kosten


nstl

Recommended Posts

  • Administrators
10 minuten geleden zei europeaan:

....

En omdat ik geen zin heb in een ban zal ik mijn mening over de rest van je verhaal hier maar niet publiceren.

Zolang jij de persoon in kwestie netjes voor rotte vis uitscheld mag het :kiss:

 

Ik bedoel dus, je eigen mening verkondigen is niets mis mee, maar houdt het gewoon netjes.

Het zit 'm in de woordkeus en het tussen de regeltjes doorlezen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

En die Friese jongen heette inderdaad Tjibbe, maar die knul zal nooit een echte chauffeur kunnen worden (..), vandaar dat hij van de Hema ook niet mee mocht (alleen serieuze kandidaten mogen enkele dagen mee)

 

Volgens mij was jij toen sneller met je antwoord naar Tjibbe dat je geen mentorchauffeur meer was, als dat jij aan de Hema eerst toestemming had kunnen vragen. :angel:

 

Geeft niet hoor Cor, ik snap het allemaal best. Zo'n gek zou ik ook niet de hele dag naast mij inauto willen hebben...

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
  Volgens mij was jij toen sneller met je antwoord naar Tjibbe dat je geen mentorchauffeur meer was, als dat jij aan de Hema eerst toestemming had kunnen vragen. default_engel.gif

 

Geeft niet hoor Cor, ik snap het allemaal best. Zo'n gek zou ik ook niet de hele dag naast mij inauto willen hebben...

 

Pierre, ik hoef daar geen toestemming voor te vragen. Bij de Hema hebben ze het chauffeurs handboek, waarin staat dat er geen “buitenstaanders” mee op de auto mogen, ook geen Scania fan dus….

Volgens mij had hij nog niet eens een rijbewijs

Het antwoord was dus al bekend bij mij.

Ik zal niet ontkennen dat Tjibbe niet “ooit” chauffeur zal/kan worden, maar de Hema is ook geen sociale werkplaats waar iemand weken lang aan het handje mee genomen kan worden.

Totaal onervaren personen maken daar dus weinig kans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

(.. )Ik zal niet ontkennen dat Tjibbe niet “ooit” chauffeur zal/kan worden, maar de Hema is ook geen sociale werkplaats waar iemand weken lang aan het handje mee genomen kan worden.

 

Cor, ga je nou niet verontschuldigen waarom wel of niet, je had groot gelijk. Die vent was knettergek, die wil je nog geen uur naast je hebben.

 

Ik heb nog wel ergens zijn telefoonnummer. Zal ik hem eens bellen? Misschien wil hij nog wel en kan je hem nu wel meenemen. Geloof niet dat dat nu echt nog een bezwaar kan zijn. De dagen bij v. Mossel zijn ook niet te lang voor hem en hij hoeft in ieder geval niet zo vroeg zijn nest uit als ie zich  's avonds weer aan de stuff achterover heeft zitten blowen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Ger-1957:

Ik zit me af te vragen waar dit topic ook alweer over ging 😉

 

Dat vroeg ik me ook af Ger.

Het zal dan voor de meesten ook niet echt heel boeiend zijn gezien de weinig serieuze reactie's m.b.t. de vakbonden....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei nnndoh:

Ik heb sinds kort LZV erbij. krijg ik nu D7?

 

Als jij iedere dag onderweg bent met een volle LZV en je loopt de hele dag die rolcontainers onderweg van de ene in de andere bak te trekken om ze vervolgens bij de winkels in de dorpskern en stadscentra met de klep te lossen...dan verdien jij geen D maar E7 als het aan mij zou liggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-5-2021 om 15:35 zei europeaan:

Als je wekelijks een lijndienst (met luchtvracht o.i.d ) rijdt van Amsterdam naar Madrid word je,volgens de FUWA regels, in de D schaal volkomen terecht betaald.

Niet alleen met een lijndienst. Stukgoed internationaal is ook D.. En niet zoals velen onwetenden altijd roepen E.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei corne64:

Niet alleen met een lijndienst. Stukgoed internationaal is ook D.. En niet zoals velen onwetenden altijd roepen E.

 

Er gaat helaas nog steeds een hardnekkige fabel rond onder vooral de internationaal chauffeurs dat men recht heeft op loonschaal E omdat men de grens overgaat, overnacht in een vrachtwagen en 'weekenden maakt'. Dat 'weekenden maken' houdt dan eigenlijk niet meer in als dat men af en toe op zondagavond moet vertrekken of op zaterdagochtend thuiskomt, het klinkt dus meer als dat het is.

Als je dan vraagt waar ze al die wijsheid vandaan m.b.t. overnachten etc. en loonschaal E halen dan antwoord men ook nog steevast; "dat staat in de CAO!!". Je weet dan gelijk hoe serieus je zo iemand kunt nemen, gekakel als van een kip zonder kop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-6-2021 om 11:33 zei Pierre:

 

Er gaat helaas nog steeds een hardnekkige fabel rond onder vooral de internationaal chauffeurs dat men recht heeft op loonschaal E omdat men de grens overgaat, overnacht in een vrachtwagen en 'weekenden maakt'. Dat 'weekenden maken' houdt dan eigenlijk niet meer in als dat men af en toe op zondagavond moet vertrekken of op zaterdagochtend thuiskomt, het klinkt dus meer als dat het is.

Als je dan vraagt waar ze al die wijsheid vandaan m.b.t. overnachten etc. en loonschaal E halen dan antwoord men ook nog steevast; "dat staat in de CAO!!". Je weet dan gelijk hoe serieus je zo iemand kunt nemen, gekakel als van een kip zonder kop...

Dat zijn dan dezelfde onwetenden die beweren dat ze je in D ook geen weekenden mogen laten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij sommige bedrijven klotst het geld tegen de plinten. Het is een mooi gebaar dat die de chauffeurs in de E schaal zetten.

 

Deze bedrijven hebben heel wat mensen op de loonlijst die geen chauffeur zijn en zelfs nog meer verdienen. Kraanmachinisten, havenarbeiders etc. Bij sommige bedrijven geven ze iedereen een net salaris. Terecht ook, als het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met als gevolg dat een bedrijf in tijden van crisis (en die tijd komt er zoals altijd weer een keer) moet terug schalen om niet failliet te gaan. Terug schalen is geen reclame voor een bedrijf.

 

Maar je kunt dan natuurlijk ook een andere werkgever gaan zoeken die het wel kan betalen als het zover is.

Een goede chauffeur zit nooit zonder werk :ok:


...... maar of je dan nog zoveel eisen kan stellen ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

Met als gevolg dat een bedrijf in tijden van crisis (en die tijd komt er zoals altijd weer een keer) moet terug schalen om niet failliet te gaan. Terug schalen is geen reclame voor een bedrijf.

 

Maar je kunt dan natuurlijk ook een andere werkgever gaan zoeken die het wel kan betalen als het zover is.

Een goede chauffeur zit nooit zonder werk :ok:


...... maar of je dan nog zoveel eisen kan stellen ???

Als er een tekort aan wielen is gaat de prijs ook omhoog. Iemand in de IT houdt bij zijn salaris onderhandelingen ook geen rekening met een eventuele crisis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De marges in de IT zijn een stuk ruimer denk ik.
Maar ook daar geldt, als je goed bent kan je meer vragen. De doorsnee (of minder) ligt er bij de eerste de beste crisis uit. Zie dan maar weer aan het werk te komen....

 

Ik zie het op sommige fb sites ook. Wat voor eisen een beginnend chauffeur zonder veel rijervaring durft te stellen.

Dat was 7 jaar geleden nog wel anders....

En die tijd komt weer hoor. Eens in de zoveel jaar. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden