[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV & CNV jagen transportsector op kosten


nstl

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Op 7-6-2021 om 10:49 zei nstl:

Bij sommige bedrijven klotst het geld tegen de plinten. Het is een mooi gebaar dat die de chauffeurs in de E schaal zetten. (....)

 

Als het geld tegen de plinten klotst is dat in deze sector toch altijd het gevolg van goed ondernemerschap.

Goed ondernemerschap hangt op zijn beurt weer samen met het goed behandelen en correct betalen van zijn -of haar werknemers.

 

Met een E7, geen geouwehoer met pauzestaffel en gestreep in de uren bereik je dat je chauffeurs tevreden zijn en op hun beurt bereid zijn een stap extra te doen wanneer dat nodig is. Anders dus wanneer je een zooitje ongemotiveerd personeel rond hebt lopen omdat ze iedere maand opnieuw de discussie met de werkgever aan moeten gaan over de uren die ze zomaar kwijt zijn, ingehouden pauzes etc., het spelletje "stelen en bestolen worden" 

 

"Je oogst wat je zaait"... ;)

 

  • Like 15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

(...) Kom nou Pierre. Ga jij nu met droge ogen beweren dat een hoge loonschaal garant staat voor gemotiveerde chauffeurs? 

 

Nee, beslist niet!

Maar het gezegde "je oogst wat je zaait" reikt in deze context veel verder dan alleen jet betalen van een hoge loonschaal.

 

Je kan E krijgen met een dikke auto; als je altijd discussie moet lopen voeren voor een dagje vrij, je hebt iedere week kutwerk of je hebt een hork van een baas en er heerst een klote-sfeer onder de collega's, dan doet E loonschaal daar ook niks aan of af. Dat ben je gauw zat..

 

Andersom kan ik alleen maar van mijn eigen situatie uitgaan.

De ins -en outs over het bedrijf waar ik werk en de extra voorwaarden die wij hebben ga ik niet op dit forum bespreken, maar hoe het behoort te gaan binnen een goed en gezond bedrijf met amper tot geen verloop licht ik je graag toe zodra ik je nog eens tref op een rit ergens rond Courthezon. Tijd voor weer eens een borrel trouwens! 

 

Misschien klinkt het als een utopie en moet je het met een vergrootglas zoeken, maar het bestaat dus nog steeds in het transport, fatsoenlijk en behoorlijk ondernemerschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij heb ik met geen loonschaal iets te maken, gelukkig. 

Maar wanneer ben je tevreden.  Ikzelf denk dat ik niet slecht verdien. Maar als ik hier bedragen voorbij zie komen, ga ik soms toch twijfelen. Serieus dacht het niet. Ben al 22 jaar bij dezelfde werkgever en bevalt nog steeds meer als uitstekend. En nooit verder gekeken als mijn neus lang is, jazeker wel. Niet om op te scheppen maar krijg toch wel minimaal 1 maal per maand een telefoontje voor een uitnodiging om ergens anders te komen praten. 1 keer er op in gegaan . En wat bleek het gras is altijd groener bij een ander. Als ik denk dat ik tekort kom ga ik bij mijn werkgever praten, en nergens anders. Ik ben tevreden, jou collega's misschien ook met 500 minder in de maand. Ik weet het niet. Dus dat oeverloos gezeik gaat eigenlijk nergens over. Leven en laten leven. En zorg dat je tevreden bent ongeacht wie of wat een ander nodig heeft .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Erwin 75:

Volgens mij heb ik met geen loonschaal iets te maken, gelukkig. Maar wanneer ben je tevreden.  Ikzelf denk dat ik niet slecht verdien. Maar als ik hier bedragen voorbij zie komen, ga ik soms toch twijfelen. Serieus dacht het niet. 

 

Als machinist ben jij in mijn beleving in een compleet andere sector met een compleet andere - of misschien wel geen CAO werkzaam en is het daarom appels met peren vergelijken wat je nu doet. Hoeveel zijn die genoemde bedragen volgens jou. Is dat veel, of weinig?

 

8 uur geleden zei Erwin 75:

Ben al 22 jaar bij dezelfde werkgever en bevalt nog steeds meer als uitstekend.

(...) Als ik denk dat ik tekort kom ga ik bij mijn werkgever praten, en nergens anders.

 

Over salarisverhoging kan ook in de transportsector bij de werkgever gepraat worden, in vrijwel de meeste gevallen (CAO Beroepsgoederenvervoer) zal dat altijd blijven steken in de D -of mogelijk E schaal met misschien een verhoging van de loontrede mits men al niet aan de hoogste trede zit. Je kan je dan afvragen of het de moeite loont om voor een minimaal verschil weg te gaan en over te stappen naar een ander als je daar goed op je plek zit. Dat is dus niets anders als in jou beleving. Is het daarentegen allemaal ruk, word er gestreept bij de vleet dan is zo'n beslissing om over te stappen veel sneller gemaakt natuurlijk.

 

8 uur geleden zei Erwin 75:

(...) Ik ben tevreden, jou collega's misschien ook met 500 minder in de maand. Ik weet het niet. Dus dat oeverloos gezeik gaat eigenlijk nergens over. 


Mijn collega's verdienen per ratio net zoveel als ik op basis van ervaringsjaren met een max. van E7. Maar dat was de discussie hier niet, het ging erom waarom een werkgever een hogere loonschaal (E) zou betalen wanneer een lagere (D) volgens de voorschriften (Fuwa) volstaat. Deels misschien omdat -zoals eerder gezegd- het geld tegen de plinten, deels een stuk waardering wat twee kanten op werkt en zich uitbetaald in gemotiveerd personeel, tenminste zo ervaar ik dat. Rob heeft daar dan weer andere ervaringen mee.

Zaken zoals correcte verloning, geen gestreep in de uren, degelijk en goed uitgerust materiaal is geen issue bij mijn werkgever en behoort dat eigenlijk ook nergens te zijn, helaas leert de praktijk anders en gaat dat niet voor ieder bedrijf op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt me dat vroeg of laat sommige werkgevers gewoon meer moeten gaan betalen om aan mensen te komen.

 

In grote steden is een cao salaris op een bakwagen gewoon niet interessant voor veel werkzoekenden. Zeker jongelui die van plan zijn een huis te kopen zullen toch kijken of ze ander werk kunnen vinden.

 

Moet nog terugdenken aan zo'n groot grondverzetbedrijf bij Utrecht. Die blauwe kippers zie je overal rijden. Standaard beginnen in de laagste schaal daar. En dat voor een dure regio van het land.  Als boodschappen bezorger verdien je nog meer zelfs...

 

In Terneuzen of Delfzijl is zo'n standaard salaris natuurlijk wel lekker. Daar koop je nog een woning voor 150k.

 

Vind geld zelf niet zo belangrijk. Liever een schaal minder maar dan wel een echt correct bedrijf waar ze netjes met elkaar omgaan.

 

Er zijn ook bedrijven waar ze dan wel vrachtwagenchauffeurs zoeken maar waar het transport een bijzaak is. Zag bijv. een bedrijf waar ze automaten installeren. Die zoeken een chauffeur C en betalen gelijk E7. Of bedrijven die bodemonderzoek doen met speciale vrachtwagens. Die hoeven niet op de transportmarkt te concurreren met half Europa maar werken gewoon voor NL klanten en hun werk is is qua inkomsten niet het transport maar het specialisme om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei nstl:

Er zijn ook bedrijven waar ze dan wel vrachtwagenchauffeurs zoeken maar waar het transport een bijzaak is. Zag bijv. een bedrijf waar ze automaten installeren. Die zoeken een chauffeur C en betalen gelijk E7. Of bedrijven die bodemonderzoek doen met speciale vrachtwagens. Die hoeven niet op de transportmarkt te concurreren met half Europa maar werken gewoon voor NL klanten en hun werk is is qua inkomsten niet het transport maar het specialisme om te doen.

 

Vallen die niet onder een ander cao?

Dan zullen ze met dat cao waar die beroepsgroep onder valt moeten concurreren lijkt mij.

 

Ik heb mij laten vertellen dat dat werk voor bodemonderzoek niet eens zo goed wordt betaald hoor.

Let op!!! horen zeggen. Maar waarschijnlijk kon die gast met zijn diploma ergens anders meer verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit inderdaad ook in het eigen vervoer.

Ik val onder de CAO klein metaal (automobiel branche), en ben in een loonschaal ingedeeld vergelijkbaar met D6, echter wel weer met aanvullende zaken zoals reiskosten vergoeding (niet op mij van toepassing omdat hun de parkeerplaats hier vlakbij weer betalen) en dergelijke.

Ook heb een 45 urige werkweek (in tegenstelling met 40 uur in de transport sector)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei sprinter 516:

Ik zit inderdaad ook in het eigen vervoer.

Ik val onder de CAO klein metaal (automobiel branche), en ben in een loonschaal ingedeeld vergelijkbaar met D6, echter wel weer met aanvullende zaken zoals reiskosten vergoeding (niet op mij van toepassing omdat hun de parkeerplaats hier vlakbij weer betalen) en dergelijke.

Ook heb een 45 urige werkweek (in tegenstelling met 40 uur in de transport sector)

 

Dat klinkt goed. Dat de transport cao geen reiskostenvergoeding kent dat heb ik nooit begrepen. Vooral omdat ze die 19 cent belastingvrij mogen uitkeren. Dan hoef je een keer geen belasting te betalen en dan maak je er geen gebruik van 😵

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-6-2021 om 07:10 zei Pierre:

 

Als machinist ben jij in mijn beleving in een compleet andere sector met een compleet andere - of misschien wel geen CAO werkzaam en is het daarom appels met peren vergelijken wat je nu doet. Hoeveel zijn die genoemde bedragen volgens jou. Is dat veel, of weinig?

Wij hebben ook een cao. En ik vind de genoemde bedragen ten opzichte van het aantal uren,dat je moet maken te weinig. 

Op 9-6-2021 om 07:10 zei Pierre:

 

Over salarisverhoging kan ook in de transportsector bij de werkgever gepraat worden, in vrijwel de meeste gevallen (CAO Beroepsgoederenvervoer) zal dat altijd blijven steken in de D -of mogelijk E schaal met misschien een verhoging van de loontrede mits men al niet aan de hoogste trede zit. Je kan je dan afvragen of het de moeite loont om voor een minimaal verschil weg te gaan en over te stappen naar een ander als je daar goed op je plek zit. Dat is dus niets anders als in jou beleving. Is het daarentegen allemaal ruk, word er gestreept bij de vleet dan is zo'n beslissing om over te stappen veel sneller gemaakt natuurlijk.

 


Mijn collega's verdienen per ratio net zoveel als ik op basis van ervaringsjaren met een max. van E7. Maar dat was de discussie hier niet, het ging erom waarom een werkgever een hogere loonschaal (E) zou betalen wanneer een lagere (D) volgens de voorschriften (Fuwa) volstaat. Deels misschien omdat -zoals eerder gezegd- het geld tegen de plinten, deels een stuk waardering wat twee kanten op werkt en zich uitbetaald in gemotiveerd personeel, tenminste zo ervaar ik dat. Rob heeft daar dan weer andere ervaringen mee.

Zaken zoals correcte verloning, geen gestreep in de uren, degelijk en goed uitgerust materiaal is geen issue bij mijn werkgever en behoort dat eigenlijk ook nergens te zijn, helaas leert de praktijk anders en gaat dat niet voor ieder bedrijf op...

Mijn mening is. Uren schrappen waarom, je moet krijgen waar je recht op hebt. Als iemand zijn werk correct netjes etc doet, waarom niet hoger inschalen. Mag zekeŕ beloond worden t.o.v iemand die er de kantjes afloopt of altijd op tijd thuis moet zijn. En ik weet ook dat er minder nette bedrijven zijn. Maar het zijn altijd dezelfde die overal tegen aan schoppen en toch weer gedwee naar hun baasje gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-6-2021 om 07:10 zei Pierre:

 

Als machinist ben jij in mijn beleving in een compleet andere sector met een compleet andere - of misschien wel geen CAO werkzaam en is het daarom appels met peren vergelijken wat je nu doet. Hoeveel zijn die genoemde bedragen volgens jou. Is dat veel, of weinig?

 

 

 

De vergelijking gaat zeker niet mank als je beide beroepen met elkaar vergelijkt. Chauffeurs en machinisten zijn beide laagopgeleid of zoals men het netter placht te zeggen: praktisch opgeleid. Het zijn beide beroepen waar weinig of geen opleiding -praktijkgerichte en vakopleidingen daargelaten- voor nodig zijn. Beide beroepen zijn ook echt in de categorie 'je wordt geboren als chauffeur/machinist'. 

 

Ook zit er in die wereld toch wel wat verschil qua inschaling en beloning. Werk je bij een loonbedrijf die je doorverhuurt aan een grote aannemer die het werk verdeelt zal je vaak minder verdienen als de collega die bij die grote aannemer werkt. Vaak zie je ook dat om die redenen grote aannemers hun machinepark outsourcen en een enkeling met een enkele machine nog aan het werk houden. Bij de aannemer waar ik werk doen we dat al jaren zo, niet perse om het onderste uit de kan te halen maar meer om een flexibele schil te houden. En moet er een nieuwe mobiele kraan komen dan moet de loonwerker dat ding aanschaffen en houden 'wij' geld in de zak om de dingen te kopen die meer specifieker zijn en je niet bij een loonwerker kan neerleggen. Hier kun je ook weer parallellen trekken met de transportwereld in de vorm van eigenrijders met een paar auto's, de pikkepoelie bedrijven met vaak schimmige loonafspraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei nstl:

Het lijkt me dat vroeg of laat sommige werkgevers gewoon meer moeten gaan betalen om aan mensen te komen.

 

In grote steden is een cao salaris op een bakwagen gewoon niet interessant voor veel werkzoekenden. Zeker jongelui die van plan zijn een huis te kopen zullen toch kijken of ze ander werk kunnen vinden.

 

Moet nog terugdenken aan zo'n groot grondverzetbedrijf bij Utrecht. Die blauwe kippers zie je overal rijden. Standaard beginnen in de laagste schaal daar. En dat voor een dure regio van het land.  Als boodschappen bezorger verdien je nog meer zelfs...

 

In Terneuzen of Delfzijl is zo'n standaard salaris natuurlijk wel lekker. Daar koop je nog een woning voor 150k.

 

Vind geld zelf niet zo belangrijk. Liever een schaal minder maar dan wel een echt correct bedrijf waar ze netjes met elkaar omgaan.

 

Er zijn ook bedrijven waar ze dan wel vrachtwagenchauffeurs zoeken maar waar het transport een bijzaak is. Zag bijv. een bedrijf waar ze automaten installeren. Die zoeken een chauffeur C en betalen gelijk E7. Of bedrijven die bodemonderzoek doen met speciale vrachtwagens. Die hoeven niet op de transportmarkt te concurreren met half Europa maar werken gewoon voor NL klanten en hun werk is is qua inkomsten niet het transport maar het specialisme om te doen.

Ik weiger te geloven dat Theo Pouw je voor een habbekrats laat rijden. Als je daar in dienst zit een tijdje krijg je minimaal D6. En ik heb die jongens nog nooit horen klagen. Er zullen daar miscchien starters zijn met nul ervaring die ze wat lager inschalen misschien.

 

Ik werk zelf bij een aannemer, vaak volstaat alleen mn C rijbewijs en ik kreeg deze week een loonbod waarbij E7 een jodenfooi is. Echter moet je wel dat werk willen doen. Als je dit voor het geld doet, en echt puur alleen omdat je toch moet werken dan hou je dit niet vol. Het is dan ook iets intensiever, creatiever en vele malen moeilijker als een zijkantje openschuiven of aandocken en anderhalve dag naar je adres te moeten touren. Daarnaast doe ik grotendeels de praktische kant van de begeleiding van het werk, mn eigen planning over de diverse werken en de inkoop van de benodigde huurmaterialen. Maar geld alleen is niet de drijfveer, integendeel zelfs. Het uitdagende van het werk is voor mij de trigger. Geen dag hetzelfde, weinig standaard situaties etc. Zeer krap stuurwerk met 10x4 configuratie en supermateriaal. 

 

Oja, en zomers lekker rustig dus veel tijd voor mijn hobby wielrennen en veldrijden en vanaf Oktober tot en met April het geld voor een jaar verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@the duke Niet naast je schoenen gaan lopen van zo een bod. In de aannemerij roven ze momenteel personeel waar ze maar kunnen. En daarbij word idd goud belooft. Maar trap er maar niet in want er komen grote problemen aan voor veel aannemers. Personeel en materialen zijn daar in de kernwoorden.

 

Ook je verhaal van inhuren klopt niet.

Aannemers doen dit zeer zeker voor zelfverrijking. De flexibele schil waar jij het over hebt bereik je door een bepaald percentage in te huren en een bepaald percentage eigen materieel en mensen in te zetten. De grote jongens zijn hier echter allang voorbij. En idd die buiten de kleinere loonbedrijven gewoon uit. 

Verder moet me eigenlijk nog 1 ding van het hart. 
 

Word jij nu zelf niet doodmoe van je zelfingenomenheid? Het is allemaal hosanna wat je predikt over jezelf. Je hebt alles al beleeft zo lijkt het wel.

Je hebt toch niet stiekum uit die bananendozen bij je in de buurt gesnoven toch?😜

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei iveco 35c17:

@the duke Niet naast je schoenen gaan lopen van zo een bod. In de aannemerij roven ze momenteel personeel waar ze maar kunnen. En daarbij word idd goud belooft. Maar trap er maar niet in want er komen grote problemen aan voor veel aannemers. Personeel en materialen zijn daar in de kernwoorden.

 

Ook je verhaal van inhuren klopt niet.

Aannemers doen dit zeer zeker voor zelfverrijking. De flexibele schil waar jij het over hebt bereik je door een bepaald percentage in te huren en een bepaald percentage eigen materieel en mensen in te zetten. De grote jongens zijn hier echter allang voorbij. En idd die buiten de kleinere loonbedrijven gewoon uit. 

Verder moet me eigenlijk nog 1 ding van het hart. 
 

 

Ik hoef niet naast mn schoenen te gaan lopen. Daarbij roven ze me niet weg, ik werk daar namelijk al enkele jaren. En ik ken die mensen al vele, vele jaren. Voor de buitenwereld rouwdouwers, voor het personeel wat ze na aan het hart ligt erg sociaal!

 

Ik heb het wat het inhuren aangaat over de aannemer waar ík werk en niet over de aannemers waar jij voor werkte. Bij ons werkt het niet uit winstbejag maar nogmaals, uit flexibiliteit én komt het voort uit de lange termijnvisie. We hebben zelf wel 30 van die krengen maar geen mobiele kranen, die huren ze in. Anders kun je je dam daar ook nog eens mee volzetten á 160.000 euro per stuk. En nu stuur je ze naar huis als het werk op is. En dat is elk jaar zo als de Flora en Faunawet ingaat. Daarentegen zijn er 1 a 2 jongens met mobiele kranen die niet weg gaan en als die zouden besluiten om weg te gaan bij hun loonbedrijf dan kunnen ze bij ons in dienst en dan krijgen ze per direct een nieuwe mobiele. Maar die gasten zijn zo loyaal aan hun werkgever dat ze dat niet doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:


 

Word jij nu zelf niet doodmoe van je zelfingenomenheid? Het is allemaal hosanna wat je predikt over jezelf. Je hebt alles al beleeft zo lijkt het wel.

Je hebt toch niet stiekum uit die bananendozen bij je in de buurt gesnoven toch?😜

Dit is zo'n aparte alinea, dit verdient bijzondere aandacht. Even duiden, ik zie een vraag, ik lees een constatering en nog een halfslachtige vraag en constatering gevolgd door een oerstomme vraag mét smiley om er 1 of andere twist aan te geven die ik niet begrijp. Laat ik het even uitsplitsen. Het komt vanaf jouw kant een beetje warrig, doorspekt met een klein beetje frustratie en overgoten met wat cynisme, over.

 

Allereerst of ik wel eens doodmoe wordt van mijn zelfingenomenheid? Nee, daar heb ik geen last van. Ik ben ook niet zelfingenomen -dat laat ik over aan de Heren Chauffeurs- maar een blijmoedig mens. Ik zet wel eens een stap terug -dat mag je gerust weten- en dan kijk ik eens terug op de voorbije jaren en op de mooie dingen die nog in het verschiet liggen en dan ben ik alleen maar eindeloos dankbaar voor hetgeen het leven mij heeft toegeworpen. En dat is niet gering, daar ben ik ook open en blij over. Dat zie jij misschien als hosanna prediken (. Maar inderdaad, het is ook hosanna realiseer ik me! Maar dat is niet altijd zo geweest, ik heb in het verleden ook wel eens geld van de spaarrekening van mijn kinderen moeten halen om rekeningen te betalen. Ik, of beter gezegd wij, hadden ook wel eens een langere maand als dat er loon was. Maar die tijd ligt ver achter me. Ten eerste heb ik een prachtig gezin en een dito vrouw waar ik al meer dan 20 jaar mee samen ben. Ze werkt erg hard op haar werk en voor mij en de kinderen thuis. Mijn kinderen doen het eveneens goed. Ze roken niet, ze gebruiken geen drugs, de 1 is slim en gaat studeren, de ander is dat niet maar werkt hard en die gaan wij net zo begeleiden en sponsoren totdat ze mbo 3 of 4 gehaald heeft. Voorts hebben we 2 huizen op onze naam die we gemakkelijk kunnen betalen, na de bouwvak starten ze met de nieuwbouw van ons droomhuis. Het andere huis kunnen we, maar hoeven we niet te verkopen. Onlangs verkocht ik wat ontroerend goed wat meer dan 20 keer over de kop is gegaan. Ja, dat is hosanna juichen nietwaar? En dat mag dan toch ook? Maar ik ben daar dus dankbaar voor maar we hebben het wel zelf verdiend met onze blote handen.

 

En inderdaad, ik heb veel beleefd, niet alles, maar veel. Toen jij sleuven stond te graven (waar niets mis mee is) reed ik met Groupage door Europa. Tien jaar Duitsland, Italie, Oostenrijk en Zwitserland. Daarna een aantal jaren in de aannemerij bij diverse bedrijven. Toen zat jij ook op je trekker te dromen en/of sleuf te graven oid. Daarna, om het buitenland weer op te pikken een aantal jaar in het speciaal transport door heel Europa, wederom veel meegemaakt en gedaan. Ja, veel beleefd en veel ervaring opgedaan.

 

En als laatste, die oerstomme opmerking van je...... In bananendozen snuiven dat doe je toch niet? Dadelijk hangt er een banaan in neus. Maar ik begrijp je wel hoor, maar nee, ik rook niet, ik drink zeer matig en gebruik zeker geen drugs. 

 

 

  • Like 10
  • Thanks 2
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

doet me goed goed te horen dat het je goed gaat..

ik hoor graag als het iemand goed gaat, want dan heb je een blij gezicht..

 

en er zijn gewoon mensen die dit schijnbaar niet kunnen accepteren..

want dan krijg je van die rare opmerkingen..

 

tegenwoordig zien ze je liever kapot gaan...

anders zouden ze wel anders reageren..

 

dat is toch tegenwoordig de maatschappij ?

ikke ikke .... eerst dan pas een ander

 

dit zie je terug op de weg.. of op een adres waar meerdere vervoerders komen lossen..

de gemoedelijkheid is wel helemaal verdwenen..:(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In "onze" branche valt het nog mee gelukkig, als er 2 auto's van concurrerende firma's bij dezelfde tas moeten laden worden de trucks zo neergezet dat ze allebei kunnen laden. Of de één zegt tegen de ander als er echt maar 1 tegelijk kan laden ga jij maar eerst, een andere keer laat jij hem voor, no problemo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei the duke:

Dit is zo'n aparte alinea,  Maar ik begrijp je wel hoor, maar nee, ik rook niet, ik drink zeer matig en gebruik zeker geen drugs. 

 

 

Duke ik misgun niemand geluk en gezondheid in het leven laten we dat vooropstellen.  Echter weet jij er dit  piekfijn duimendik  bovenop te leggen steeds maar weer.  En dat valt op.  Zo te zien zijn er dat velen niet met me eens of durven dit niet uit te spreken. Maar enkelen ook wel aan de likes te zien.

 

Niks meer dan een constatering van mij.

En ik kan me dan slecht stilhouden. En vertel je gewoon mijn mening dan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei iveco 35c17:

Duke ik misgun niemand geluk en gezondheid in het leven laten we dat vooropstellen.  

 

Niks meer dan een constatering van mij.

En ik kan me dan slecht stilhouden. En vertel je gewoon mijn mening dan.

 

Eigenlijk had je na de eerste alinea moeten stoppen…….

 

 

wat betreft de laatste alinea:

 

frappant dat je hier wel op reageert en als Pierre eigenlijk hetzelfde verhaal verteld. Reageer je niet.

 

Let wel: ik misgun beide hun werk niet en hoe zij dit beleven( ook jouw werk niet). Je moet doen wat je leuk vind/bij je past. 
 

Maar dat viel mij dan weer even op….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:

Eigenlijk had je na de eerste alinea moeten stoppen…….

 

 

wat betreft de laatste alinea:

 

frappant dat je hier wel op reageert en als Pierre eigenlijk hetzelfde verhaal verteld. Reageer je niet.

 

Let wel: ik misgun beide hun werk niet en hoe zij dit beleven( ook jouw werk niet). Je moet doen wat je leuk vind/bij je past. 
 

Maar dat viel mij dan weer even op….

Ik ga geen vergelijken trekken zoals jij wel doet. Ik constateer enkel dat The Duke er graag "op tikt" En daar vind en zeg ik wat van, En ook nog eens rechtstreeks aan The Duke gericht. 

 

En mocht ik vinden dat @Pierre er op tikt omdat hij 30 vissen heeft gevangen met behulp van visserslatijn, Dan vertel ik hem daar ook mijn mening over hoor. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei tiny:

doet me goed goed te horen dat het je goed gaat..

ik hoor graag als het iemand goed gaat, want dan heb je een blij gezicht..

 

en er zijn gewoon mensen die dit schijnbaar niet kunnen accepteren..

want dan krijg je van die rare opmerkingen..

 

tegenwoordig zien ze je liever kapot gaan...

anders zouden ze wel anders reageren..

 

Nee maar dat is het ook he Tiny, precies dat.

 

Onlangs zitten we te pilzen met een dotje lui en het ging uiteindelijk over de coronacrisis. Een van onze pilsgenoten, een zakenman met een heel scala bedrijven, merkte op dat voor zijn part de crisis nog lang mocht duren. Het ging hém immers niet slecht. (dat gaat het hem ook niet maar ik weet waar zijn geld vandaan komt als hij weer een bedrijf overneemt)

 

Een ander tikte hem op zijn vingers door te zeggen dat het toch niets mooiers is als het iedereen goed gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik ga geen vergelijken trekken zoals jij wel doet. Ik constateer enkel dat The Duke er graag "op tikt" En daar vind en zeg ik wat van, En ook nog eens rechtstreeks aan The Duke gericht. 

 

 

 

 

Nou, doe eens wat voorbeelden dan. Zo vaak reageer ik niet maar heb even mijn laatste reaguursels erbij gepakt. Ik lees nergens geen rare dingen. Kom eens met iets.

 

Over mijn situatie heb ik nooit iets geschreven namelijk. Dat het zo is als het is doet daar niets aan af.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

 

 

Niks meer dan een constatering van mij.

En ik kan me dan slecht stilhouden. En vertel je gewoon mijn mening dan.

 

Ergens ben je gewoon een sneue gast. Er waren tijden dat ik in staat was je eigen tong in te laten slikken door middel van een reactie van mijn kant. Ik ben echter wijzer geworden en doe zulks voor de goede vrede niet meer. Maar maak het me niet te makkelijk.

  • Like 4
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden